اقامت روی آب؛ زیباترین هتل‌های شناور دنیا

حمیده کریمی
حمیده کریمی جمعه، ۵ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۰۰
اقامت روی آب؛ زیباترین هتل‌های شناور دنیا

ایده‌ی ساخت هتل‌های شناور روی آب، ایده‌ای خلاقانه و جذاب است. فعالان هتل‌سازی همواره به‌دنبال این هستند که هتل‌های بهتر و بزرگتری را طراحی کنند و گوی سبقت را از سایر رقبا بربایند. در این مقاله با ۱۰ هتل شناور برتر در دنیا آشنا می‌شویم. با کجارو همراه باشید.

قطر با کمک شرکت فنلاندی Sigge Architects در حال ساخت یک هتل شناور فوق‌العاده برای جام جهانی فوتبال سال ۲۰۲۲ است. هدف از ساخت چنین هتلی در کنار بیشترین استفاده از کمترین فضا، ارائه‌ی هتلی با معماری منحصربه‌فرد و نمای خارجی سفارشی است.

در شرایطی که زمین کافی در دسترس نیست، ساخت هتل شناور، گزینه‌ی خوبی است. این هتل‌ها روی زمین ساخته نمی‌شوند بلکه روی آب قرار می‌گیرند. برای این منظور، زیرسازی‌های لازم فراهم می‌شود. چنین هتل‌هایی در نواحی ساحلی کاملا مرسوم هستند.

 با افزایش رقابت‌ها در زمینه‌ی هتل‌های شناور، همه هتل‌ها در تلاش هستند تا در زمینه‌های مختلف از جمله معماری، چشم‌انداز و خدمات گوناگون، بهتر از سایر رقبا عمل کنند. هتل‌های شناور زیادی در سراسر دنیا ساخته شده‌اند. برخی از آن‌ها معماری فوق‌العاده و چشم‌گیری دارند در حالی که برخی دیگر به خاطر سادگی و البته چشم‌اندازهای نفس‌گیرشان، جذاب و قابل‌توجه هستند.

تعدادی از زیباترین و ساده‌ترین هتل‌های شناور دنیا در مناطقی چون وارادرو (Varadero)، کوبا و جزایر زیبای مالدیو، قرار دارند. در ادامه با فهرستی از بهترین هتل‌های شناور دنیا آشنا می‌شویم.

لژ کینگ پاسیفیک (King Pacific Lodge)

هتل شناور

هتل شناور

هتل کینگ پاسفیک در بریتیش کلمبیای کانادا واقع شده است و چشم‌اندازهای فوق‌العاده‌ای برای تماشا دارد. این هتل روی یک دوبه‌ی (Barge) شناور در دل طبیعت ساخته شده است و بیشتر به خاطر ماهیگیری شهرت دارد و از طریق هواپیمای آب‌نشین قابل دسترسی است. این لژ از ماه مه تا اکتبر به جزیره‌ی پرنسس رویال منتقل می‌شود. یک زوج محلی آن را اداره می‌کنند و امکاناتی در حد هتل‌های ۵ ستاره دارد. سوئیت‌هایی با تخت‌های بزرگ و وان آب گرم، فعالیت‌های تفریحی متعدد مثل ماهیگیری، پیاده‌روی و قایق‌سواری از امکانات این هتل شناور هستند.

گیلی لانکانفوشی مالدیو (Gili Lankanfushi Maldives)

هتل شناور

هتل شناور

این اقامتگاه که در جمهوری مالدیو  واقع شده، گویی دنیایی جدا از سایر جهان است و یکی از هزاران جزیره‌ای است که مالدیو را تشکیل می‌دهند. همه آنچه که از یک اقامتگاه ساحلی انتظار دارید در این هتل برای شما فراهم شده است؛ آفتاب و دریا، تجربه‌ی بی‌نظیر غواصی، شنا و هزاران فعالیت تفریحی آبی دیگر. عرشه‌ی دنج و داشتن حریم خصوصی، یکی دیگر از مزیت‌های این اقامتگاه است که امکان تجربه‌ی زندگی روی آب را برای شما فراهم می‌کند.

سانبورن لندن (Sunborn)

هتل شناور

هتل شناور

هتل سانبورن شناور در واقع یک سوپریات (super-yacht) یا کشتی تفریحی است. این کشتی که از سال ۲۰۱۴ شروع به کار کرده است یک کشتی تفریحی سیاه و سفید ۱۲۰ متری بود که اکنون به یک هتل لوکس شناور تبدیل شده است که ۱۳۸ اتاق بزرگ برای استقبال از مسافران دارد. بعضی از اتاق‌های آن، تراس اختصاصی دارند.

اقامتگاه Dragon Inn

هتل شناور

هتل شناور

این هتل دوست‌داشتنی دارگون این که گاهی سمپورنا فلوتینگ (Semporna Floating) نیز نامیده می‌شود، در سمپورنای مالزی واقع است. اسکلتی در زیر آب، این هتل را نگه داشته است و در ساخت آن از مواد طبیعی استفاده شده است مثل برگ برای پوشش سقف‌ها یا بامبو برای دیوارها. این هتل علاوه بر راحتی، تجربه‌ی بی‌نظیری از زندگی در خانه‌های سنتی ویلایی را برای شما فراهم می‌کند.

هتل Conrad Maldives

هتل شناور

هتل شناور

مالدیو به‌تنهایی مجموعه‌ای بی‌نظیر از سواحل شنی، آفتاب و دریا است. هتل لوکس Conrad Maldives که در جزیره‌ی Rangali واقع شده است، امکانات فوق‌العاده‌ای برای بهره‌برداری از این طبیعت بکر دارد. هتل Conrad Maldives در دو جزیره‌ی خصوصی واقع شده و بیش از ۵۰ ویلای دریایی اختصاصی دارد. در این اقامتگاه، ۲۰ کابین اسپا و یک رستوران تمام‌شیشه‌ای زیرآب وجود دارد. بدون شک، شام خوردن در حال تماشای موجودات دریایی، زیر نور کم رستوران و گوش دادن به صدای آرامش‌بخش دریا، تجربه‌ای فراموش‌نشدنی برای هر گردشگری خواهد بود.

هتل Oberoi Udaivilas

هتل شناور

هتل شناور

هتل اوبری اودی‌پور در مرکز دریاچه‌ی پیچولا (Lake Pichola) در شهر اودی‌پور (Udaipur) ایالت راجستان هند قرار دارد. این هتل منحصربه‌فرد، ترکیبی جالب از معماری سنتی و مدرن است. فضای داخلی هتل بسیار لوکس و آنتیک است. عتیقه‌جات دست‌ساز، گنبدهای زیبا و آب‌نماهای فیروزه‌ای، چشم هر بیننده‌ای را خیره می‌کنند. سوئیت‌ها نیز مانند سایر بخش‌های هتل، ترکیبی زیبا از طراحی‌های جدید و قدیمی هستند. یک استخر شنای خصوصی هم وجود دارد. هتل، چشم‌انداز زیبایی به مجموعه‌ کاخ‌های اودی‌پور دارد. ترکیب رنگ‌های سبز و آبی و هزاران طیف رنگی دیگر، مانند پالت نقاش‌ها، توجه هرکسی را به خود جلب می‌کند.

هتل Punta Caracol

هتل شناور

هتل شناور

لژ دریایی Punta Caracol در سواحل دریای کارائیب در پاناما، آمریکای جنوبی واقع شده است. با اقامت در این هتل، زندگی در دل طبیعت بکر را تجربه خواهید کرد. این مجموعه از چندین ویلای دریایی تشکیل شده که به شیوه‌ی سنتی و تماما از چوب و برگ و بامبو و انواع گیاهان ساخته شده ‌است. زیبایی طبیعی زندگی دریایی و مناظر شگفت‌انگیز غروب آفتاب، تکمیل‌کننده‌ی سفر فراموش‌نشدنی شما به این نقطه از کره‌ی زمین هستند.

اقامتگاه و اسپای بورا بورا لاگون (Bora Bora Lagoon)

هتل شناور

هتل شناور

بدون شک یکی از زیباترین هتل‌های شناور دنیا، اقامتگاه تفریحی و اسپای لاگون در جزیره بورا بورا در پولینزی فرانسه است. این مجموعه شامل ۴۴ ویلای شناور است که بالکن‌های خصوصی ساده و جذابی دارند. این خانه‌های ییلاقی (بانگالو) بهترین مکان برای تجربه‌ی بی‌نظیر غواصی هستند و چشم‌اندازهای زیبایی از کوه اوتمانو (Mount Otemanu) دارند. امکانات اسپای لوکس باعث شده که این اقامتگاه، مقصد خوبی برای سفر ماه‌ عسل باشد.

اقامتگاه Float House

هتل شناور

هتل شناور

هتل فلوت هاوس روی آب‌های آرام رود Kwai ساخته شده و یکی از بهترین هتل‌های شناور تایلند است. تایلند بیش از ۲۸ هتل شناور دارد. این هتل عنوان بهترین هتل شناور آسیا را به دست آورده است و در عین حال که کاملا در دل طبیعت واقع شده، امکانات تفریحی زیادی دارد.

برج العرب

هتل شناور

هتل شناور

برج العرب یک هتل لوکس هفت ستاره است که به‌شکل یک بادبان طراحی شده و از طریق گذرگاه‌هایی به زمین اصلی متصل شده است. این هتل به خاطر خدمات بی‌نظیرش در سراسر دنیا شناخته‌شده است. گرچه این هتل بسیار گران است اما چشم‌اندازهای آن را در هیچ‌کجای دنیا نخواهید دید. بعد از غروب آفتاب، این هتل و اطرافش چون مرواریدی در دل شب می‌درخشد.

 

 

 

مطالب مرتبط:

منبع alux

دیدگاه