جزیره بورا بورا کجاست؟

زهرا  آذرنیوش
زهرا آذرنیوش یکشنبه، ۱۷ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۰۶
جزیره بورا بورا کجاست؟

بورا بورا بهشتی بکر و دست‌نخورده روی زمین و از جذاب‌ترین مقاصد توریستی دنیا در دل اقیانوس آرام محسوب می‌شود.

بورا بورا یکی از مقاصد توریستی زیبای جهان در پلی‌نزی فرانسه است که هر گردشگری آرزوی سفر به آن را دارد. این جزیره توریستی جذاب با آب‌های تمیز و سواحل بکر، به‌خاطر وجود استراحتگاه‌های مجلل ساحلی و دریایی شهرت زیادی به دست آورده است. جاهای دیدنی‌ بورا بورا با طبیعت زیبای آن، آب‌های فیروزه‌ای‌رنگ، گیاهان سرسبز و گرمسیری و دره‌های کوه اوتمانو با گل‌هایی زیبا، بهشتی را به وجود آورده‌اند که هر گردشگری را به تماشای فضای رمانتیک و مناظر رویایی خود جذب می‌کنند.

همه چیز درباره جزیره بورابورا:

بورا بورا کجاست؟

بورا بورا

منبع عکس: tahiti.com

بورا بورا، مجموعه‌ای از جزیره‌های کوچک با مساحت ۳۰٫۵۵ کیلومتر مربع، بخشی از مجمع‌الجزایر پلی‌نزی فرانسه است که در میان اقیانوس آرام جنوبی و بین دو قاره استرالیا و آمریکای جنوبی قرار دارد. بر اساس آخرین آمار، جمعیت بورا بورا حدود ۱۰,۰۰۰ نفر برآورد شده و دین رایج آن مسیحیت است. زبان اصلی مردم این جزیره، فرانسوی و تاهیتی است؛ اما بسیاری از آن‌ها به زبان انگلیسی نیز صحبت می‌کنند. 

مجهز بودن بورا بورا به فرودگاه، سفر به آن را برای گردشگران سراسر جهان آسان می‌کند؛ این جزیره به‌دلیل زیبایی‌های غیرقابل‌تصور، مقصدی رمانتیک محسوب می‌شود و حسی عاشقانه به گردشگران می‌دهد. طبیعت زیبا، هتل‌های شیک، خانه‌های ییلاقی آبی، ویلاهای شناور در ساحل و نمایش منظره‌ای تماشایی از غروب خورشید، بورا بورا را به بهشت روی زمین تبدیل کرده است.

تاریخچه جزیره بورا بورا

تاریخچه بورا بورا

منبع عکس: historicalhoney.com

مطالعه تاریخ بورا بورا و شواهد موجود در جزیره نشان می‌دهند که این منطقه تا پیش از قرن نهم خالی از سکنه بوده است. به گفته برخی منابع، پلی‌نزی‌ها از قرن چهارم در جزیره ساکن بوده‌اند؛ اما اطلاع خاصی از تاریخ آن دوره در دست نیست. بر اساس روایت‌ها، در قرن نهم میلادی دریانوردانی به جزیره بورا بورا وارد شدند که گفته می‌شود اولین ساکنان این جزیره بوده‌اند. آن‌ها که سفری طولانی را پشت سر گذاشته بودند، از دریانوردی خسته شدند و بورابورا را برای سکونت انتخاب کردند. با سکونت دریانوردان در منطقه، «فیرامانتائو واوائو» (Firiamata o Vavau) دریانورد بزرگ و جنگجوی شکست‌ناپذیر، که طبق افسانه‌ها از اتحاد یک سنگ و یک صخره متولد شده بود، اولین پادشاه جزیره شد و آن‌ها جزیره را «واوائو» (Vavau) نامید؛ این واژه‌ در بین دریانوردان به‌معنای «برآمده از تاریکی» بود.

از تاریخ جزیره تا سال ۱۷۲۲ میلادی اطلاعات خاصی در دست نیست؛ در این سال جیکوب روگوین (Jacob Roggeveen)، دریاسالار هلندی به این جزیره رفت و سفرهای کاپیتان جیمز کوک در سال‌های ۱۷۶۹ و ۱۷۷۷ نیز موجب شهرت بورا بورا و معرفی آن به دنیا شد. برخی بر این باورند که بورا بورا در سال ۱۷۷۷ میلادی توسط کاپیتان جیمز کوک کشف شد و بعضی دیگر ژاکوب روگوین را اولین اروپایی می‌دانند که در سال ۱۷۲۲ وارد بورا بورا شد.

تا سال ۱۷۶۹ از واژه «پورا پورا» برای نامیدن جزیره استفاده می‌شد که در زبان تاهیتی به‌معنای «تازه متولد شده» است. در این سال، جنگ‌های داخلی زیادی برای تصاحب جزیره شکل گرفت و شخصی با نام «پونی» موفق شد بر مخالفان خود پیروز شود و جزیره را به سلطه خود درآورد. در زمان تاپواها که جانشینان پونی بودند، صلح بر جزیره حاکم شد.

بعد از گذشت یک قرن، دو دریانورد اروپایی به نام‌های «ساموئل والیس» بریتانیایی و «لویی آنتوان دو بوگنویل» فرانسوی، مدعی کشف و مالکیت جزیره بوربورا شدند؛ اما استعمار اروپا در قرن نوزدهم به جزیره نیز رسید و جنگجویان جزیره مجبور به ایستادگی در برابر اروپاییان شدند. پس از مدت کوتاهی جنگجویان جزیره در برابر فرانسویان شکست خوردند و در سال ۱۸۸۸ بورا بورا توسط فرانسه فتح شد.

توپ جنگی آمریکا در بورا بورا

منبع عکس: tahititorisme.com

آمریکا در زمان جنگ جهانی دوم وارد بورا بورا شد و جزیره را به پایگاه تدارکاتی نیروهای دریایی ارتش خود تبدیل کرد. در دسامبر ۱۹۴۱ حدود ۵۰۰۰ سرباز آمریکایی در جزیره مستقر شدند و پادشاهان جزیره به خدمت آن‌ها درآمدند. بورا بورا کمک زیادی به آمریکایی‌ها کرد؛ زیرا وجود تالاب عظیم آن، کنترل کشتی‌ها از گذرگاه جزیره را آسان می‌کرد. آمریکایی‌ها برای مقابله با ژاپن، هشت توپ بزرگ و دوربرد با گلوله‌های هفت اینچی در منطقه مستقر کردند که هنوز آثاری از آن‌ها در جزیره به‌جای مانده است.

بورا بورا در جنگ جهانی دوم پایگاه ارتش آمریکا بود

اسکله Farepiti که هنوز از آن استفاده می‌شود، در ۳۰ آوریل ۱۹۴۳ توسط آمریکایی‌ها ساخته شد. همچنین فرودگاه Motu Mute را نیز آمریکایی‌ها ساختند که تنها فرودگاه جزیره محسوب می‌شود. اولین هواپیما در این فرودگاه در تاریخ ۱۷ مارس ۱۹۴۳ فرود آمد.

فرودگاه موتوموت، اسکله فره‌پیتی، هشت توپ و دو لنگر غول‌پیکر، بازمانده‌های آمریکا از جنگ جهانی دوم در این جزیره هستند.

دیدنیهای جزیره بورا بورا

ساحل ماتیرا | Matira beach

ساحل ماتیرا

منبع عکس: polynesiaparadise.com

ساحل ماتیرا با فضای آرام، ماسه‌های سفید و آب فیروزه‌ای کریستالی و درخشان، به‌عنوان بهترین و معروف‌ترین ساحل بورا بورا شناخته می‌شود. در ساحل ماتیرا فضایی آرامش‌بخش برای آرمیدن زیر درخت‌های نارگیل و استراحت در سایه آن‌ها فراهم است؛ اما باید مواظب سقوط ناگهانی نارگیل‌های بزرگ باشید!

ساحل ماتیرا تنها ساحل عمومی بورا بورا محسوب می‌شود و امکانات مناسبی برای شنا و غواصی در آن برای گردشگران فراهم است. در اطراف ساحل و در امتداد اسکله چند کافه وجود دارد که غذاهایی با قیمت مناسب به گردشگران ارائه می‌دهند. این ساحل بهترین جا برای صرف نوشیدنی‌های متفاوت و تماشای بخش‌های مرجانی جزیره و ماهی‌های زیبای آن به شمار می‌رود. 

کوه اوتمانو | Mount Otemanu

کوه اوتمانو در بورا بورا

منبع عکس: wikimedia.com

کوه‌ اوتمانو با ارتفاع ۷۲۷ متر بر اثر شکل‌گیری یک آتشفشان باستانی از میان آب‌های شفاف و نیلگون بورا بورا سر برآورده است و به‌عنوان مرتفع‌ترین نقطه جزیره بورا بورا شناخته می‌شود. با شرکت در تورهای قایق‌سواری بورا بورا می‌توانید کوه اوتمانو را از تمام زوایای آن مشاهده کنید و لذت ببرید.

در طول جنگ جهانی دوم، جزیره بورا بورا به‌عنوان پایگاه سوخت‌گیری ایالات متحده انتخاب شد و این کوه، نقطه‌ای مناسب برای قرارگیری توپ‌های بزرگ و تجهیزات راداری به‌منظور حداکثر اثربخشی بود.

غار بزرگی در کوه آتشفشانی اوتمانو قرار دارد که محل زندگی گروهی از پرندگان دریایی است و چشم‌اندازی خیره‌کننده به جزیره و تالاب بورا بورا دارد. مسیر دسترسی به غار از طریق پیاده‌روی امکان‌پذیر است. عبور از چمنزارها و صعود از صخره‌های سنگی شیب‌دار، یک سفر ایدئال را برای دوستداران طبیعت رقم می‌زند.

جزیره توایروآ | Motu Tevairoa

استراحت در منطقه شنی بورا بورا

منبع عکس: tourscanner.com

در شمال غربی مجموعه جزایر بورا بورا، یک خشکی کوچک خالی از سکنه با ساحل آرام، آب‌های شفاف و مناظر خیره‌کننده به چشم می‌خورد که به «توایروآ» مشهور است. این منطقه به‌دلیل عمق کم، مکانی محبوب برای غواصی و دیگر ورزش‌های آبی محسوب می‌شود. وجود جنگل‌های حرا در نزدیکی منطقه و حیات وحش کنار آن، برای گردشگران جذاب است و بر زیبایی‌های منطقه می‌افزاید.

جزیره توپا |Motu To'opua

خانه‌ها در جزیره بورا بورا

منبع عکس: encyclopedia britanica.com

جزیره توپا، جزیره‌ای خصوصی در میان تالاب مشهور بورا بورا است. این جزیره ۱۰ هکتار ساحل شنی برای استراحت گردشگران دارد و درختان نارگیل آن در بخش کوهستانی جزیره واقع شده‌اند. فرانسوا نارس، صاحب برند مطرح آرایشی nars، مالک جزیره توپا است. کلبه‌های سنتی با سقف‌های کاه‌گلی، سوئیت‌های مجلل با چشم‌اندازهای خاص پانوراما به باغ، ساحل و جزیره، ۹ خانه ییلاقی ساحلی و دو سوئیت پذیرایی برای گردشگران ساخته شده است. کتابخانه‌ای مملو از آثار هنری با کیفیت، استودیو عکاسی و آشپزخانه رویایی سرآشپز از امکاناتی است که در سوئیت‌های مجلل بورا بورا به چشم می‌خورد.

یک اتاق بسیار بزرگ در جزیره توپا قرار دارد که برای مجالس معمولی و سرگرمی‌های رسمی استفاده می‌شود، دو میز بزرگ در این اتاق است که ظرفیت پذیرایی از ۳۶ نفر را دارند. مبلمان سفارشی اتاق از چوب‌های نادر استوایی ساخته‌ شده‌ و پارچه‌های مبل‌ها با نخ‌های بافته شده بومی دوخته شده‌ است.

بهترین زمان سفر به بورا بورا فرانسه

بهترین زمان سفر به بورا بورا

منبع عکس: moanavoyages.com

آب و هوای بورا بورا به‌دلیل قرارگیری در منطقه استوا، گرم و مرطوب است. در مناطق گرمسیری به‌طور معمول فقط دو فصل وجود دارد؛ فصل پربارش که با عنوان «فصل مرطوب» شناخته می‌شود و زمان باران‌های موسمی (مانسون) است و فصل کم‌بارش که با عنوان «فصل خشک» معرفی می‌شود.

در بورا بورا، ماه‌های نوامبر تا آوریل فصل مرطوب را شامل می‌شوند و مناسب سفر نیستند. بهترین زمان سفر به بورا بورا در زمان‌های خشک سال را می‌توان از ماه مه (نیمه اردیبهشت) تا اکتبر (نیمه مهر) دانست که دما بین ۲۱ تا ۲۷ درجه سانتی‌گراد است. در این زمان به‌دلیل کاهش باران، آسمان صاف و هوای دلپذیر به‌طور چشمگیری بر تعداد گردشگران افزوده می‌شود؛ در این ماه‌‌ها پیاده‌روی در جنگل‌های جزیره و گشت‌وگذار در ساحل جذاب‌تر و سرگرم‌کننده‌تر است. 

تفریحات جزیره بورا بورا

بورا بورا یکی از امن‌ترین و پرتفریح‌ترین مقاصد سفر در سراسر جهان محسوب می‌شود و کمترین میزان جرم و جنایت را دارد. در این جزیره، سرگرمی‌های جذاب و خیره‌کننده‌ای انتظار گردشگران را می‌کشد.

غواصی سطحی در جادویی‌ترین آب‌های جهان

اسنورکلینگ در بورا بورا، منبع: wildernesstravel.com

منبع عکس: wildernesstravel.com

غواصی در بورا بورا تجربه‌ای منحصربه‌فرد و تکرارناپذیر برای همه عمر است. صخره‌های مرجانی حاشیه جزیره با ماهی‌های رنگارنگ، بهترین منطقه برای غواصی سطحی (غواصی کم‌عمق یا اسنورکلینگ با استفاده از لوله‌های تنفسی)، ماجراجویی با قایق‌رانی‌های نیم‌روزه و شرکت در تورهای بوم‌گردی و جت‌اسکی محسوب می‌شود.

در بورا بورا تورهای مخصوص غواصی اسنورکل وجود دارد که در آن امکانات لازم را برای گردشگران تدارک می‌بینند؛ اگر به غواصی علاقه دارید، حتی بدون شرکت در تور ، با کمک یک ماسک مخصوص و باله می‌توانید در بهشت بورا بورا شنا کنید و لذت ببرید.

سافاری زیر آب‌های تالاب بورا بورا

سافاری زیر آب در بورا بورا،‌منبع: tahiti.com

منبع عکس: tahiti.com

آب‌های زیبا و فیروزه‌ای رنگ بورا بورا با جزایر مرجانی کوچک، زیستگاه گونه‌های متنوعی از کوسه‌‌ها و ماهی‌های رنگارنگی است که تماشای آن‌ها مملو از لذت است. تالاب‌های بورا بورا مانند آکواریومی طبیعی است آبزیان متنوع دیگر در آن زندگی می‌کنند؛ فضایی امن و کنترل‌شده که بدون آسیب به آبزیان، امکان تماشای آن‌ها از نزدیک را برای گردشگران فراهم کرده است.

در بورا بورا این فرصت را دارید که زیر نظر یک راهنمای حرفه‌ای در تور پیاده‌روی زیر آب شرکت کنید و با کمک تجهیزاتی که استفاده از آن‌ها برای افراد مبتدی نیز آسان است، زندگی آبزیان را از نزدیک لمس کنید.

ماجراجویی آفرود با جیپ‌های دو دیفرانسیل

سافاری در بورا بورا

منبع عکس: tourscanner.com

ماجراجویی با ماشین‌های آفرود یکی از جذاب‌ترین تفریحات بورا بورا برای گردشگران است. سافاری با جیپ شما را از یک مسیر نامعمول به‌سمت کوهستان می‌برد و به‌مدت یک تا دو روز، کاوش در زیباترین مناظر روی زمین را تجربه می‌کنید. این سافاری شامل گشت‌های نیم‌روزه دور جزیره هم می‌شود؛ جایی که ماجراجویی با طبیعت و حیات وحش گره می‌خورد و در هیجان غوطه‌ور می‌شوید.

پیک‌نیک در جزایر با تورهای رمانتیک

پیک‌نیک در جزیره‌های مرجانی یکی از بهترین تفریحات و تجربه‌ای منحصربه‌فرد در بورا بورا است که در آن گردشگران با قایق‌های کف شیشه‌ای به یکی از جزایر مرجانی اطراف می‌روند و در مسیر، عمق آب‌های شفاف و کریستالی را مشاهده می‌کنند.

سفر دریایی با قایق‌های کف شیشه‌ای، از تفریحات جذاب در بورا بورا است 

سفرهای رویایی که با قایق در تالاب بورا بورا و به‌سمت جزیره‌ها انجام می‌شود با صرف غذاهای سنتی تاهیتی که شامل پواسون کرو (سالاد ماهی تاهیتی با نارگیل) و میوه‌های استوایی تازه می‌شود، یکی از خاطره‌انگیزترین تجربه‌ها در بورا بورا را برای گردشگران رقم می‌زند. این نوع سفر ایدئال زوج‌های جوان و گروه‌هایی است که به‌دنبال کشف آب‌های شفاف، دنیای زیر آب و مرجان‌های رنگارنگ هستند.

غذا دادن به کوسه‌ها و آبزیان

غذا دادن به کوسه‌ها و موجودات دریایی یک تفریح و تجربه منحصربه‌فرد در بورا بورا است که از طریق قایق‌سواری و غواصی اجرا می‌شود. تغذیه کوسه‌ها و آبزیان دیگر که در تورهای قایق‌سواری برگزار می‌شود، برای گردشگران جذابیت زیادی دارد. هیجان تماشای موجودات دریایی هنگامی به اوج می‌رسد که دست‌های شما را برای گرفتن غذا لمس می‌کنند و از نزدیک آن‌ها را می‌بینید.

تور دوچرخه‌سواری

دوچرخه‌سواری در بورا بورا

منبع عکس: boraboraislandguide.com

تور دوچرخه‌سواری بورا بورا به‌همراه تورهای جت‌اسکی از محبوب‌ترین تفریحات برای کشف زیبایی‌های جزیره هستند. با شرکت در  تور دوچرخه‌سواری از مسیر معمول خارج می شوید و غیرقابل دسترس‌ترین و خیره‌کننده‌ترین بخش‌های بهشت گرمسیری بورا بورا را از نزدیک می‌بینید. رکاب‌زنی در اطراف جزیره و در جاده ساحلی آسفالته، گردشگران از دهکده‌های ماهی‌گیری می‌گذرند و از تماشای معابد باستانی پلی‌نزی و مناظر خیره‌کننده آن لذت می‌برند.

پرواز با پاراسل در آسمان تالاب

پرواز با پاراسل در آسمان بورا بورا

منبع عکس: thalasso.intercontinental.com

پرواز با پاراسل در آسمان بورا بورا به‌همراه تمام تجهیزات آن برای گردشگران فراهم است. برای کسانی که پرواز روی آب را دوست دارند، پاراسل (پرواز با چتری که توسط یک قایق کشیده می‌شود) در بالای تالاب بورا بورا و تماشای منظره زیبای تالاب و طبیعت کوه‌های بورابورا در میان اقیانوس آبی فیروزه‌ای رنگ، هیجان‌ و جذابیت بی‌بدیلی دارد.

تور رمانتیک  قایقرانی

قایق رمانتیک در بورابورا، منبع: tahiti.com

منبع عکس: tahiti.com

تور رمانتیک قایقرانی جزیره، یکی از بهترین تفریحات دو نفره جزیره است که با راهنمای متخصص شما را به زیباترین و منزوی‌ترین بخش‌های جزیره می‌برد. این تور نیم‌روز زمان می‌برد و اغلب شرکت‌کنندگان آن زوج‌هایی هستند که قصد دارند چند ساعتی را در آرامش و لذت سپری کنند. تفریحات و تجربه‌های مسحورکننده‌ این تور، سفر دریایی در غروب، ناهار باربیکیو در جزایر، صرف نوشیدنی روی قایق تفریحی، شام‌ خصوصی در رستوران سنت جیمز و گزینه‌های جذاب دیگر را شامل می‌شود.

در بورا بورا جاهایی برای برگزاری عروسی و ماه عسل زوج‌ها ساخته شده است که مردم سراسر جهان را برای ثبت لحظات خاطره‌انگیز ازدواج در این بهشت، جذب خود می‌کند. برخی گردشگران، مراسم ازدواج خود را در یکی از کلیساها یا اقامتگاه‌های مجلل سواحل بورا بورا جشن می‌گیرند و بعضی نیز یک مراسم صمیمی در ساحل خصوصی یا قایق تفریحی را انتخاب می‌کنند.

هزینه سفر به بورا بورا

هزینه سفر به بورا بورا

منبع عکس: tripadvisor.com

گردشگران سراسر جهان برای سفر به بورا بورا، از طریق هوایی اقدام می‌کنند؛ به این منظور باید ابتدا به فرودگاه بین‌المللی تاهیتی پلی‌نزی فرانسه سفر کرد و سپس به فرودگاه پاپیته بورا بورا رفت. سفر از نقاط مختلف دنیا به تاهیتی، با خطوط هوایی گوناگون و مسیرهای مختلف امکان‌پذیر است.

فرانسه جزو کشورهای منطقه شنگن محسوب می‌شود و با اخذ ویزای توریستی شنگن می‌توان به بورا بورا سفر کرد. تمامی گردشگران دارای دیگر انواع ویزای شنگن مانند ویزای طولانی‌مدت نوع D (برای افرادی که قصد تحصیل، کار یا اقامت طولانی در یکی از کشور‌های شینگن را دارند) یا کسانی که اجازه اقامت اروپا را دارند، می‌توانند بدون اخذ ویزای دیگر وارد پلی‌نزی فرانسه شوند و برای مدت سه تا ۶ ماه در آنجا بمانند. 

بورا بورا مقصد گردشگری ارزان‌قیمتی محسوب نمی‌شود؛  در سال ۲۰۲۲، میانگین هزینه سفر یک هفته‌ای به بورا بورا بدون در نظر گرفتن هزینه پرواز، برای یک نفر حدود ۳,۱۸۴ دلار، برای یک زوج حدود ۵,۷۱۸ دلار و برای خانواده چهار نفری در حدود ۱۰,۷۲۱ دلار برآورد شده است.

فرهنگ بومیان بورا بورا

بومیان بورا بورا

منبع عکس: tahititorisme.com

در افسانه‌های بورا بورا، مائوهی‌ها و پلینزی‌های شرقی، مردم بومی بورا بورا هستند که حدود ۸۰ درصد جمعیت پلی‌نزی را تشکیل می‌دهند. جمعیت مدرن پلی‌نزی نیز در غرب آن زندگی می‌کنند؛ اما تقریبا با جمعیت بومی منطقه ترکیب شده‌اند. زبان مردم بومی جزیره، فرانسوی و تاهیتی است؛ اما بسیاری از آن‌ها به زبان انگلیسی صحبت می‌کنند.

بومیان بورا بورا تا پیش از ورود اروپاییان به جزیره، قهرمانی اساطیری به نام مائوئی را می‌پرستیدند؛ زندگی آن‌ها به‌شکل قبیله‌ای بود و آیین و سنت‌های مخصوص به خود را داشتند. با هجوم مهاجران اروپایی، مردم جزیره تحت‌تاثیر مسیحیت قرار گرفتند و به مرور زمان مسیحیت، به دین غالب تبدیل شد.  

رقص و موسیقی از جایگاه خاصی در فرهنگ بومیان بورا بورا برخوردار است

فرهنگ بومی بورا بورا به‌مدت یک قرن سرکوب شد و تا مرز انقراض پیش رفت. مبلغان انگلیسی معابد را ویران و رقص را ممنوع کردند که جزو لاینفک فرهنگ بومی‌ها بود. آن‌ها تلاش‌های زیادی برای از بین بردن فرهنگ بومی پلی‌نزی انجام دادند؛ اما موفق نشدند و بومیان بورا بورا آداب و رسوم پلی‌نزی را تا حدود زیادی حفظ کردند.

امروزه موسیقی و رقص جایگاه خاصی در فرهنگ بومیان بورا بورا دارد و از شگفتی‌های زندگی روزمره آن‌ها محسوب می‌شود؛ برای مثال، رقص کلاسیک بورا بورا که به Tamure معروف است و نقشی پررنگ در جشن‌های بورا بورا دارد، هنوز در بین آن‌ها رایج است. 

پرتاب نیزه در بین بومیان بورا بورامنبع عکس: tahiti-infos.com

بومیان بورا بورا رویدادهای فرهنگی خاصی دارند که سبب شهرت آن‌ها شده است. در فرهنگ بومیان تاهیتی پرتاب نیزه را ورزش خدایان و موج‌سواری را ورزش پادشاهان می‌دانند. ورزش‌های قایق‌رانی و بلند کردن سنگ که نوعی نمایش قدرت به شمار می‌رود، جزو ورزش‌های مردان در مسابقات است. مهم‌ترین بازی‌های سنتی بومیان بورا بورا عبارت‌اند از پرتاب نیزه، سنگ‌بری، مسابقه حمل میوه، کوپرا و بالا رفتن از درخت نارگیل.

اقتصاد بورا بورا وابسته به گردشگری است. با استقبال گردشگران آمریکایی، اروپایی و ژاپنی از طبیعت خاص و معماری متفاوت بورا بورا، ساخت ویلاهای روی آب از ۳۰ سال پیش در این جزیره رونق یافت.

بورا بورا با جذابیت‌هایی که دارد به بهشت روی زمین شهرت یافته است و گردشگران زیادی از سراسر جهان سفر به آن را در اولویت خود قرار می‌دهند؛ اگر شما جزو کسانی هستید که تجربه سفر به این بهشت زیبا را دارید، آن را با ما و کاربران کجارو به اشتراک بگذارید.

پرسش‌های متداول

بورا بورا کجاست؟

بورا بورا بخش از پلی‌نزی فرانسه است که در میان اقیانوس آرام قرار دارد.

بهترین زمان سفر به بورا بورا کدام فصل است؟

فصل کم‌بارش بورا بورا از ماه مه (نیمه اردیبهشت) تا اکتبر (نیمه مهر) است.

مشهورترین دیدنی‌های بورا بورا کدامند؟

طبیعت زیبای گرمسیری، آب‌های فیروزه‌ای رنگ شفاف و سواحل شنی سفید در دل اقیانوس.

زیباترین جاذبه گردشگری بورابورا کجاست؟

ساحل خصوصی توپا.

 منبع عکس: moanavoyages.com

مطالب مرتبط:

دیدگاه