ده مقصد گردشگری جذاب برای کسانی که تنها سفر می‌ کنند

حمیده کریمی
حمیده کریمی یکشنبه، ۱۶ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۳۰
ده مقصد گردشگری جذاب برای کسانی که تنها سفر می‌ کنند

بسیاری از افراد در گوشه و کنار دنیا، تنهایی سفر کردن را ترجیح می‌دهند. شرکت‌های مختلفی نیز برای ارائه‌ی تورهای مختص مسافران انفرادی وجود دارند. در این مقاله با ده نمونه از این شرکت‌ها و نمونه‌ای از تورهای ارائه شده توسط آنها آشنا می‌شویم. با کجارو همراه باشید.

شرکت‌های ارائه‌دهنده‌ی خدمات سفر، روز‌به‌روز بیشتر از گذشته به این بخش روبه‌رشد از بازار گردشگری یعنی سفرهای انفرادی، توجه نشان می‌دهند و تورهای متعددی برای این دسته از افراد ارائه می‌کنند؛ کسانی که انفرادی سفر می‌کنند و به دنبال یافتن دوستانی از گوشه و کنار دنیا هستند که مثل آنها فکر می‌کنند.

در ادامه با برخی از این شرکت‌های گردشگری و تورهای ارائه‌ شده توسط آنها برای مسافران انفرادی آشنا می‌شویم.

سفر به هند، سرزمین بی‌انتها

هند

هند

شرکت Contiki یکی از شرکت‌های مسافرتی ارائه دهنده‌ی تورهای سفر انفرادی برای افرادی از ۱۸ تا ۳۵ سال است. تورهای این شرکت از تورهای محبوب در میان علاقه‌مندان به سفر انفرادی است. سال گذشته، ۶۰ درصد از مسافران این شرکت، به تنهایی سفر می‌کردند و به نظر می‌رسد که امسال این آمار افزایش خواهد یافت. گرچه بیش از ۴ دهه است که این شرکت، تورهایی به گوشه و کنار دنیا ترتیب داده است، اما اخیرا هند را به عنوان یکی از مقاصد گردشگری جدید خود معرفی کرده است. تورهای سفر به هند ارائه شده توسط این شرکت از ماه دسامبر آغاز می‌شوند. این تور ۱۲ روزه، بازدید از مشهورترین مقاصد گردشگری فرهنگی و تاریخی هند شامل دهلی، آگرا، جایپور و بمبئی را در بر می‌گیرد. سفر به جنوب هند و بازدید از سواحل گوا (Goa) نیز بخش دیگری از این تور است. همچنین این امکان وجود دارد که مسافران مطابق با سلیقه‌ی خود، بخش‌هایی از سفر را به دلخواه تغییر دهند مثلا می‌توانند تجربیاتی چون سافاری، شرکت در کلاس‌های آشپزی و یوگا را به تور اضافه کنند.

یک تجربه‌ی چینی

چین

چین

شرکت Wendy Wu یکی دیگر از شرکت‌های ارائه‌ی تور است که سفرهای آسیایی آن، جزو محبوب‌ترین تورهای گردشگری برای مسافران انفرادی هستند. این شرکت، انواع تور بازدید از چین را متناسب با نیاز و تقاضای مسافران ارائه می‌کند. از جمله تور ۲۸ روزه و همین طور تور ۱۰ روزه موسوم به «یک تجربه‌ی چینی» که برای مسافرانی مناسب است که به دنبال گذراندن یک تعطیلات کوتاه در سرزمین رویایی چین هستند. این تورها بازدید از جاذبه‌های گردشگری مهم و شناخته‌شده‌ی چین از جمله دیوار بزرگ چین و ارتش تراکوتا را شامل می‌شود و بخشی از تور نیز به بازدید از اماکن کمتر شاخته شده مانند شهر آرام و آبی Zhujiajiao اختصاص دارد. این شرکت امکانی را برای مسافران فراهم می‌کند تا برای صرفه‌جویی در هزینه‌‌ها اتاقشان را با دیگران اشتراکی استفاده کنند.

سفر دریایی در کرواسی و مونته‌نگرو

کرواسی

کرواسی

یکی دیگر از شرکت‌های گردشگری فعال در زمینه‌ی سفر انفرادی، شرکت G Adventures است که به شما این امکان را می‌دهد تا برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها اتاق اختصاص داده شده به خودتان را با دیگر مسافران به اشتراک بگذارید. مسافران انفرادی تقریبا یک سوم از مشتری‌های این شرکت را تشکیل می‌دهند. یکی از جدیدترین تورهای این شرکت برای امسال، سفر دریایی به سواحل دالماتی (Dalmatian coast) است؛ مقصدی که روزبه‌روز بیشتر مورد توجه مسافران انفرادی قرار می‌گیرد. این تور ۹ روزه که از دوبروونیک کرواسی شروع می‌شود و در همین شهر به پایان می‌رسد، به طرف جنوب و مونته‌نگرو ادامه می‌یابد و شامل بازدید از مناظر طبیعی نفس‌گیر بالکان، سواحل زیبا و یک دهکده‌ی قدیمی ماهیگیری است.

اسکی در مورزین (Morzine)، فرانسه

مورزین

مورزین

برای کسانی که دوست دارند در سفر انفرادی‌شان کمی هم فعالیت تفریحی و ورزشی داشه باشند، شرکت Hofnar، تورهایی برای مسافران انفرادی در نظر گرفته است. یکی از این تورها، تجربه‌ی لذت‌بخش اقامت در کلبه‌ای کوهستانی در کوهستان آلپ است. این شرکت، کلبه‌ای در مورزین فرانسه دارد که ۸۰ درصد مهمان‌های آن، مسافرانی هستند که تنها سفر می‌کنند. در نتیجه با اقامت در این کلبه با افراد زیادی که هم‌فکر و هم‌سلیقه‌ی شما هستند آشنا می‌شوید که می‌توانید با هم در دامنه‌ها قدم بزنید و بعد از اسکی به گفت‌وگو بپردازید و دوستان جدیدی پیدا کنید. البته این تورها معمولا بیشتر از ۱۴ مسافر ندارند و دسترسی این منطقه به سایر نقاط به نحوی است که مسافران می‌توانند در طول اقامت خود، تفریحات کوچک دیگری را نیز در برنامه‌ی سفرشان بگنجانند.

غرب آفریقا، از غنا تا توگو و بنین (Benin)

غنا

توگو

شرکت Dragoman تخمین می‌زند که ۶۰ درصد مشتریانش را مسافران انفرادی تشکیل می‌دهند. این شرکت، گروه‌های کوچک ماجراجویی تا ۲۲ نفر دارد. این تورها علاوه بر اینکه زیاد شلوغ نیستند در عین حال فرصتی عالی برای آشنا شدن با سایر مسافران و پیدا کردن دوستان جدید فراهم می‌کنند. این تورها بهترین انتخاب برای کسانی هستند که دوست دارند مکان‌های کمتر شناخته شده را ببینند؛ جایی که گردشگران معمولا به آن توجهی نشان نمی‌دهند. یکی از این تورها سفری ۲۱ روزه به غرب آفریقا است. این سفر زمینی از آکرا (Accra)، پایتخت غنا شروع می‌شود و به سمت شرق و جنگل‌ها و تپه‌‌های کوه کلوتو (Klouto) در توگو و در نهایت به کشور جمهوری بنین ادامه می‌یابد.

کافه کلمبیا

کلمبیا

کلمبیا

بیش از نیمی از مسافرانی که تورهای شرکت Intrepid را انتخاب می‌کنند مسافران انفرادی هستند بنابراین بسیار کم پیش می‌آید که یک مسافر انفرادی، بین گروه‌های مختلف و زوج‌های جوان، تنها بماند. با این حال، این شرکت تورهای ویژه‌ای برای مسافرانی که تنها سفر می‌کنند در نظر گرفته است. یکی از تورهای رویایی این شرکت برای عاشقان قهوه، سفر به ارتفاعات کلمبیا و بازدید از مزارع و کارگاه‌های آماده‌سازی قهوه است. این تور در نهایت با سفر به مدئین (Medellin) یکی از دیدنی‌ترین شهرهای آمریکای جنوبی و شهر کارتاگنا (Cartagena) که میراث جهانی یونسکو است، ادامه می‌یابد.

تمرین یوگا در اسپانیا

اسپانیا

برای یک سفر کوتاه که خستگی را از تن شما بیرون کند، تمرین یوگا یکی از بهترین انتخاب‌ها است. در Suryalila می‌توانید در فضایی محصور در کوه‌های زیبا، مزارع و دریاچه‌های دیدنی، در کلاس‌های روزانه‌ی یوگا شرکت کنید. بین دو کلاس که هر روز برگزار می‌شود، از خوردن غذاهای گیاهی تازه و سالم لذت خواهید برد. Destination Yoga یکی از شرکت‌های محبوب ارائه دهنده‌ی تور برای مسافران انفرادی است. ۷۰ درصد از مشتریان این شرکت، تنها سفر می‌کنند. همچنین این شرکت به مسافران کمک می‌کند تا همسفری را برای اشتراک گذاشتن اتاق و تقسیم هزینه‌های سفر پیدا کنند.

فرود از اطلس، مراکش

مراکش

مراکش

گروهی که این تور ماجراجویانه‌ی دوچرخه‌سواری در مناظر بی‌نظیر مراکش را تدارک دیده‌‌اند، تمامی مسیرهای رشته‌کوه اطلس کوچک را گشته‌اند تا بهترین مسیر را انتخاب کنند. در این سفر متفاوت، از میان نخلستان‌ها و دره‌ها عبور خواهید کرد و از مهمان‌نوازی قوم بربر ساکن در این مناطق، لذت خواهید برد. این تور یکی از سفرهای شرکت Exodus است که با در نظر گرفتن مسافران تنها، برنامه‌ریزی شده است؛ بنابراین بیشتر همسفران شما در این تور، تنها سفر می‌کنند.

 ژاپن

ژاپن

ژاپن

Responsible Travel شرکتی است که تورهای متعددی متشکل از گروه‌های کوچک دارد که امکان انتخاب از بین آنها را برای مسافران انفرادی فراهم می‌کند. یکی از جالب توجه‌ترین سفرهای این شرکت، تور دوهفته‌ای ژاپن است. در بیشتر مدت سفر، مسافران اتاق‌های انفرادی دارند و هنگام اقامت در مهمانخانه‌های سنتی یا اماکن اقامتی کوچک، اتاق را با یکی از همسفران به صورت اشتراکی استفاده می‌کنند. در این سفر از برترین جاذبه‌های گردشگری این کشور، از شهرهای پرزرق و برق گرفته تا معابد بودایی و شهرهای کوهستانی قدیمی، بازدید می‌کنید. سفرتان در نهایت در توکیو به پایان می‌رسد.

دلتای مکونگ (Mekong)، جزیره‌ها و معبدها

ویتنام

ویتنام

Wild Frontiers یکی دیگر از شرکت‌هایی است که امکاناتی برای سفر مسافران انفرادی را فراهم می‌کند. بیش از ۷۰ درصد مسافران تورهای این شرکت، تنها سفر می‌کنند. کسانی که دوست دارند، زمانی را برای تنها بودن و تنها سفر کردن در نظر بگیرند می‌توانند از تور ۱۵ روزه‌ی این شرکت به ویتنام و کامبوج استفاده کنند. این تور شامل گشت‌و‌گذار در شهر هوشی مین (Ho Chi Minh)، دوچرخه‌سواری در دلتای رود مکونگ و گشت زدن در معابد آنگکور است. اقامت این تور در هتل‌های کوچک و مهمانخانه‌ها است.

مطالب مرتبط:

منبع theguardian

دیدگاه