طرز تهیه پوتین؛ ترکیبی از سیب زمینی سرخ شده به سبک کانادایی

نگین توکلی
نگین توکلی شنبه، ۳ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۲۱:۰۰
طرز تهیه پوتین؛ ترکیبی از سیب زمینی سرخ شده به سبک کانادایی

در مجموعه غذای ملل، با دستور پخت یکی از غذاهای جهان به آن کشور سفر می‌کنیم. امروز با طرز تهیه غذای مشهور پوتین، به کانادا در شمال آمریکای شمالی سفر خواهیم کرد.

کجارو قصد دارد هر روز با انتشار یک دستور پخت از جهان متنوع غذاهای بین‌المللی، شما را راهی سفری به سراسر قاره‌ها کند. امروز قرار است به کبک در کانادا سفر کنیم و غذای لذیذ و مشهور «پوتین» (poutine) را بپزیم، غذایی متشکل از سیب‌زمینی‌های غرق‌شده در سس گوشت و پنیر که یکی از محبوب‌‌ترین غذاهای کانادایی‌ به شمار می‌آید. شما می‌توانید بدون ترک‌کردن آشپزخانه‌تان، از مزه‌کردن بخشی از مقصد موردعلاقه خود در جهان، لذت ببرید.

پوتین چیست؟

پوتین، یکی از معروف‌ترین غذاهای کانادایی با طرز تهیه‌ای ساده است. این غذای خیابانی، در سال ۱۹۵۰ در کبک متولد شد و در واقع غذایی فرانسوی کانادایی به شمار می‌آید. سیب‌زمینی سرخ‌شده به‌همراه پنیر و سس عصاره گوشت از مواد تشکیل‌دهنده اصلی این غذا هستند.

یک پوتین کلاسیک، معمولا از سس بسته‌ای «سنت هوبرت» (St Hubert) و ورقه‌های پنیر تازه چدار تشکیل می‌شود که در سوپرمارکت‌های کبک در دسترس هستند. شما همچنین می‌توانید از سس آماده آب مرغ و پنیر موتزارلای رنده‌شده استفاده کنید.

پوتین، غذای اصلی در مجتمع‌های اسکی، غذاخوری‌های غیررسمی و دکه‌های چیپس‌فروشی و همچنین برگرفروشی‌ها و رستوران‌های فست‌فود است و گاهی در کنار ماهی سرخ‌شده نیز سرو می‌شود.

مواد لازم

برای ۴ نفر

برای سس غلیظ گوشت مرغ

  • ۲ لیوان آب مرغ
  • ۱ قاشق غذاخوری کره
  • ۲ قاشق غذاخوری آرد ساده

برای سیب‌زمینی سرخ‌کرده

  • ۵ عدد سیب‌زمینی پوست‌کنده و خلالی خردشده
  • روغن سرخ‌کردنی به مقدار لازم
  • ۴۰۰ گرم پنیر چدار

دستور پخت

 پوتین

پوتین را با یک نوشیدنی خنک سفارش دهید

۱. برای آماده‌کردن سس، کره را در یک شیرجوش آب کنید و سپس آرد را به آن بیفزایید و هم بزنید تا به‌صورت یک خمیر زردرنگ دربیاید.

۲. آب مرغ را آهسته به آن اضافه کنید و هم بزنید تا هیچ گلوله‌ای در سس باقی نماند.

۳. آن را به‌مدت ۱۰ دقیقه بجوشانید تا حجم آب مرغ به یک سوم مقدار اولیه کاهش یابد. سس را از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید.

۴. در حین جوشیدن سس، سیب‌زمینی‌ها را با آب سرد آبکش کرده و کاملا خشک کنید.

۵. سیب‌زمینی‌ها را در روغن سرخ کنید تا به رنگ طلایی قهوه‌ای دربیایند. برای برشته کردن سیب‌زمینی‌های خلالی از فر نیز می‌توانید استفاده کنید.

۶. پس از آماده‌شدن سیب‌زمینی‌های برشته، آن‌ها را در یک کاسه کم‌عمق بریزید و روی آن را با پنیر چدار یا هر پنیر دلخواه دیگر بپوشانید و سپس سس را به آن اضافه کنید. پوتین را در همان لحظه سرو کنید.

ویدیو

دانلود ویدیو 720p | 360p

سفر به کانادا با طعم پوتین

چنگال خود را داخل دسته‌ای از سیب‌زمینی‌های سرخ‌شده فرو کنید تا انبوهی از نشاسته آغشته به سس غلیظ گوشت و پنیر آب‌شده به دست بیاورید. پوتین، یک غذای باشکوه نیست، اما بهترین میان‌وعده پس از گذراندن یک روز طولانی است.

فرقی نمی‌کند پوتین را کی یا کجا نوش‌جان می‌کنید؛ پس از حاضرشدن پوتین، چند دقیقه آن را به حال خود رها کنید تا پنیر شروع به آب‌شدن کند و در سس غلیظ گوشت غرق شود. خیلی هم منتظر نمانید، زیرا سیب‌زمینی‌ها کم کم سرد می‌شوند و وا می‌روند. شما دقیقا به یک ترکیب ایدئال از سیب‌زمینی برشته، پنیر نرم و سس پرملات و لذیذ نیاز دارید.

کبک

با طبخ پوتین در خانه حس کنید که در حال گردش در شهر کبک هستید

آیا تاکنون موفق شده‌اید غذاهای بین‌المللی ارائه‌شده در مجموعه ۵۰ غذای خوشمزه دنیا را طبخ کنید؟ در بخش نظرات همین مقاله از تجربیات خود برای ما و دیگر خوانندگان کجارو بنویسید یا از غذاهای خود عکس بگیرید و  با تگ‌کردن کجارو در اینستاگرام (@mykojaro)، تصاویر خود را با ما به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط:

منبع lonelyplanet

دیدگاه