مجله راف گاید، ۱۰۰ مقصد برتر دنیا در سال ۲۰۲۰ را معرفی کرد

صدیقه شجاعی
صدیقه شجاعی سه شنبه، ۱۹ شهریور ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۰۰
مجله راف گاید، ۱۰۰ مقصد برتر دنیا در سال ۲۰۲۰ را معرفی کرد

مجله‌ی راف گاید با توجه به نظر کارشناسان خود، فهرستی از ۱۰۰ مقصد برتر دنیا در سال ۲۰۲۰ را به‌صورت یک کتاب مملو از عکس منتشر کرده است.

هلن فانتورپه، در مسافرت‌های متعدد خود، رقص سالسا در کوبا تا بازدید از تاج محل در هند را تجربه کرده و به همین دلیل فهرست آرزوهای خود از جاهای دیدنی دنیا را به‌خوبی برنامه‌ریزی کرده است. او مسئولیت نظارت بر فهرست سالانه‌ی ۱۰۰ مکان برتر دنیا در مجله و مرجع انگلیسی راف گاید (Rough Guide) را برعهده داشته است و امسال همراه با تیمش، فهرست ۱۰۰ مقصد برتر دنیا را به‌صورت کتابی مملو از عکس درآورده‌اند که پس از انتشار آن در اول سپتامبر در انگلستان، از اول اکتبر در ایالات متحده منتشر خواهد شد.

هلن فانتورپه می‌گوید:

مردم همیشه به‌دنبال بهترین مقصد بعدی هستند.

هلن فانتورپه ضمن تماس با کارشناسان مستقر در داخل و خارج از شرکت راف گاید، از آن‌ها خواست تا بهترین مکان‌های سال ۲۰۲۰ را پیشنهاد دهند، جاهایی که در تیتر خبرهای سال ۲۰۲۰ قرار خواهند گرفت، نقاطی که به‌تازگی معروف شده‌اند، به‌زودی مطرح خواهند شد یا دوباره به نقشه‌ی گردشگری بر خواهند گشت و همین طور مکان‌هایی که فراموش‌نشدنی و همیشگی هستند. او همچنین به‌دنبال ترکیبی از انواع مقاصد نظیر شهرها و کشورها، منظره، طبیعت، حیات‌وحش و بقایای باستانی بود تا ارادت خود را به مکان‌های معروفی که ارزش دیدن دارند، نشان دهد. از آنجا که فانتورپه فقط ۲۶ مورد از ۱۰۰ مقصد را دیده، فهرست مذکور برای او الهام‌بخش بوده است. او فهرستی از مقاصد گردشگری این فهرست را که دوست دارد در آینده به آن‌ها سفر کند، تهیه کرده است که در ادامه به تعدادی از آن‌ها اشاره می‌کنیم.

توکیو، ژاپن

برترین مقاصد گردشگری دنیا

شهر توکیو و به‌طور کلی ژاپن، در صدر فهرست فانتورپه قرار دارند و او می‌خواهد در پاییز ۲۰۲۰ به آنجا سفر کند. توکیو مرکز فناوری‌های مدرن، آسمان‌خراش‌های شیشه‌ای، نمایش ربات‌های عجیب، زندگی شبانه و سوشی تازه، باغ‌های آرام‌بخش و معابد بودایی است. همیشه چیزهای جدیدتر، عجیبت‌تر وجالب‌تر در توکیو اتفاق می‌افتد و احتمالاً شبیه به هیچ کجای دنیا نیست. فانتورپه برای سفر به این کشور لحظه‌شماری می‌کند.

اگر شما هم مشتاق سفر به ژاپن و بازدید از جاهای دیدنی توکیو هستید می‌توانید به کمک کجارو قیمت تور ژاپن آژانس‌های مسافرتی مختلف را با یکدیگر مقایسه کنید و تور موردنظرتان را با پایین‌ترین قیمت از آژانس‌های همکار کجارو بخرید.

پارک ملی یلواستون، ایالات متحده

برترین مقاصد گردشگری دنیا

چشمه‌های جوشان آبی‌رنگ که در کنار آبشارهای غران و آب‌فشان‌های سبز، زرد، نارنجی و قهوه‌ای خودنمایی می‌کنند، تصاویر جذابی از پارک ملی یلواستون در ایالات متحده هستند که مطمئناً می‌تواند در فهرست آرزوهای هرکسی قرار بگیرد. فانتورپه نیز از این قاعده مستثنا نیست و از آنجا که عاشق حیات‌وحش و مناظر دیدنی است، بازدید از این پارک را در برنامه‌ی خود قرار داده است. تماشای خرس‌های گریزلی، گاومیش و گوزن‌های شاخ‌دار در زیستگاه طبیعی‌شان، تجربه‌ای فوق‌العاده خواهد بود.

تندیس اسب‌سوار چنگیزخان، مغولستان

برترین مقاصد گردشگری دنیا

هلن فانتورپه می‌گوید که تعدادی از دوستانش با راه‌آهن سراسری سیبری سفر کرده‌اند، اما او هنوز شانس سفر با قطار در چنین مسافت طولانی‌ای را پیدا نکرده است و فکر می‌کند که این نوع سفر، روشی رویایی است که به نفع محیط‌زیست نیز تمام می‌شود. یکی از جاذبه‌های دیدنی در فهرست ۱۰۰‌تایی سال ۲۰۲۰، تندیس اسب‌سوار چنگیزخان در مغولستان است، این مجسمه‌ی فولادی ۴۴ متری بسیار بزرگ در وسط جلگه‌ی مغولستان قرار دارد و از آن جهت برای فانتورپه جذابیت دارد که هیچ سنخیتی با محیط اطرافش ندارد، اما در عین حال نشان می‌دهد که چنگیزخان همچنان تا چه اندازه برای مردم مغولستان اهمیت دارد.

جزیره ایستر

برترین مقاصد گردشگری دنیا

بازدید از جزیره‌ی ایستر جزو مقاصدی است که هرکس باید یک بار در زندگی تجربه کند.

بازدید از جزیره‌ی ایستر جزو مقاصدی است که هرکس باید یک بار در زندگی تجربه کند

این منطقه‌ی دورافتاده که بیش از دو هزار کیلومتر از نزدیک‌ترین جزیره‌ی مسکونی فاصله دارد، حدود ۹۰۰ مجسمه‌ی موآی‌ها را در سراسر خط ساحلی خود جای داده است. تصور اینکه چنین سنگ‌های باعظمتی قرن‌ها قبل به‌صورت اشکال انسانی حجاری شده‌اند و اطراف آن را چیزی جز علف و صدای اقیانوس وجود ندارد، به‌شدت مهیج و دیدنی است.

لاهول و اسپیتی، هند

برترین مقاصد گردشگری دنیا

منطقه‌ی لاهول و اسپیتی هند به‌لطف مناظر شگفت‌آور، یخی و بکرش، محلی ایدئال برای بازدید به شمار می‌رود. از آنجا که این منطقه درست کنار تبت قرار دارد، ‌تأثیر تبتی‌ها در آن مشهود است. هلن فانتورپه می‌گوید که حدود یک دهه قبل، برای چندین ماه در هند سفر کرده و یک دل نه صد دل عاشق آن شده است. دسترسی به منطقه‌ی لاهول و اسپیتی به‌تازگی بهتر شده و به نظر فانتورپه، جذابیت آن در این است که به‌جایِ اسکی‌سواری با جمعیتی زیاد در فرانسه یا ایتالیا، می‌توان در منطقه‌ی بکر و خلوت لاهول و اسپیتی از این تفریح لذت برد.

اگر برای سفر به هند برنامه‌ریزی می‌کنید، می‌توانید تور هند را در کجارو جستجو کرده و بهترین آفر تور را از میان آژانس‌های معتبر مسافرتی با پایین‌ترین قیمت خریداری کنید. همچنین برای داشتن برنامه‌ریزی دقیق‌تر برای سفر خود، کجارو فهرست کاملی از جاهای دیدنی هند را در اختیار شما قرار داده است که ضمن کسب اطلاعات لازم درباره آن‌ها، سفر راحت‌تر و بهتری داشته باشید.

سن پترزبورگ، روسیه

برترین مقاصد گردشگری دنیا

از نظرِ فانتورپه، سن پترزبورگ روسیه، یک شهر آبراهه‌ی کلاسیک است. این شهر علاوه بر ۴۴ جزیره و کاخ‌های زیبا، بیش از ۴۰۰ پل، عمارت‌های معرکه، کلیساهایی با گنبدهای پیازی رنگارنگ و پارک‌ها و باغ‌های خوش‌منظره را نیز در خود جای داده است. فانتورپه علاوه بر معماری بی‌نظیر سن پترزبورگ، به تاریخ اتحاد جماهیر شوروی نیز علاقه دارد. فراتر از کاخ‌های شهر، منطقه‌ی موسکوفسکی با معماری نئوکلاسیک استالینیستی و جاذبه‌های سرگرم‌کننده‌ای مثل موزه‌ی تعاملی دستگاه‌های بازی آرکید شوروی (Museum of Soviet Arcade Machines) قرار دارد.

اگر می‌خواهید به روسیه سفر کنید، کجارو انواع تورهای لحظه آخری روسیه را در اختیارتان قرار داده است تا بتوانید با مقایسه قیمت، امکانات تورها و همچنین آژانس‌های برگزارکننده، تور دلخواهتان را با هزینه کمتری رزرو کنید.

بیروت، لبنان

برترین مقاصد گردشگری دنیا

بخش اعظم تاریخ اخیر بیروت لبنان را مشکلات و درگیری‌های خاورمیانه تشکیل می‌دهد که به‌نوبه‌ی خود روی گردشگری این کشور اثرگذار بوده است. در دنیایی که معضل اورتوریسم هر روز بیشتر می‌شود و مسافران ماجراجو به‌دنبال مهیج‌ترین نقاط دنیا برای غذاخوردن، خریدکردن و غیره هستند، بیروت محلی ایدئال به حساب می‌آید. هلن فانتورپه سفر چندانی به خاورمیانه نداشته و به همین مشتاق سفر و گشت‌وگذار در این خطه از دنیا است.

ساکسون سوئیس، آلمان

برترین مقاصد گردشگری دنیا

هلن فانتورپه وقتی برای اولین بار تصویری از ساکسون سوئیس (Saxon Switzerland) در آلمان را دید، قله‌های جنگل سنگ (Stone Forest) در نزدیکی کون‌مینگ چین در ذهنش تداعی شدند. او می‌گوید وقتی فهمیدم این شکل‌های عجیب‌وغریب سنگی که با تپه‌های جنگلی و محیط سرسبز احاطه شده‌اند، در اروپا قرار دارند، واقعا متعجب شدم. وی ساکن لندن بوده و عاشق پیداکردن جاذبه‌های گردشگری در نزدیکی محل زندگی‌اش است. علاوه بر این، نمایش تصاویری از این منطقه در فیلم هتل بزرگ بوداپست ساخته‌ی وس اندرسون نیز دلیل دیگری برای فانتورپه به شما می‌رود تا هرچه زودتر از آن دیدن کند.

اگر به آلمان سفر می‌کنید، کجارو فهرست کاملی از جاهای دیدنی آلمان را نیز در اختیار شما قرار داده است تا بتوانید اطلاعات لازم درباره هر جاذبه گردشگری را از جمله آدرس، موقعیت مکانی روی نقشه، ساعات بازدید و... به‌دست آورده و سفر خود را بهتر برنامه‌ریزی کنید.

الحمرا، اسپانیا

برترین مقاصد گردشگری دنیا

فانتورپه عاشق هنر اسلامی، جزئیات، هندسه و رنگ‌های به‌کاررفته در آن است. کاخ الحمرا در اسپانیا یکی از چشمگیرترین نمونه‌های معماری‌ و تزیینات موریش در دنیا به حساب می‌آید و به همین دلیل در فهرست آرزوهای فانتورپه قرار گرفته است.

همیشه می‌توانید بهترین آفرهای تور اسپانیا را در کجارو پیدا کنید. تنوع فروشنده‌ها و پکیج‌های تور عرضه‌شده، به شما این اطمینان را می‌دهد تا بتوانید سفرتان را ارزان‌تر از همه جا برنامه‌ریزی کنید.

نامیبیا

برترین مقاصد گردشگری دنیا

مقاصد سافاری متعددی در آفریقا وجود دارد، اما نامیبیا خیلی خاص‌تر به نظر می‌رسد. علاوه بر تماشای شیرها، فیل‌ها، زرافه‌ها و تیزشاخ آفریقایی، مناظر خیره‌کننده‌ی قدیمی‌ترین بیابان دنیا نیز از جاذبه‌های نامیبیا به شمار می‌رود. تپه‌های شنی که برای چندین کیلومتر در این منطقه امتداد یافته است و ددفلی (Deadvlei) یا مرداب مرده، که یک کفه‌ی رسی سفید در کنار یک جنگل سنگی سیاه است، نیز ارزش دیدن دارند.

مطالب مرتبط:

منبع cnn

دیدگاه