احداث یک باغ غذاخوری به شکل گنبد در سنگاپور

زینب موحدی
زینب موحدی سه شنبه، ۱۵ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۲۰
احداث یک باغ غذاخوری به شکل گنبد در سنگاپور

یک رستوران در سنگاپور سعی کرده است که برای مشکل آب و هوای مرطوب این کشور که مانع از شام خوردن در هوای آزاد می‌شود، راه حلی بیندیشد.

غذا خوردن در فضای سبز کار بسیار دلپذیری است، ولی آب و هوای گرم و مرطوب سنگاپور معمولا باعث می‌شود که مهمانان فضای داخل را برای غذا خوردن ترجیح دهند. خوشبختانه، رستوران چندمنظوره‌ای در سنگاپور به نام «The Summerhouse»، با نصب سه گنبد ژئودسیک مقاوم در برابر آب و هوا  در یک سالن غذاخوری در یک باغ رستوران، این مشکل را حل کرده است.

این سازه‌های حباب مانند و مستقل که هشت نفر را در خود می‌گنجانند، مجهز به سیستم تهویه‌ی مطبوع، نورپردازی و سیستم صوتی هستند و مهمانان می‌توانند از میان سه گزینه‌ی ارائه شده، یکی را انتخاب کنند.

سنگاپور

داخل یکی از گنبدهای ناهارخوری

انتظار نداشته باشید همه چیز مانند پیک نیک‌های فضای آزاد باشد، بلکه غذاها در ظرف‌های ظریفی سرو می‌شوند که از طبیعت الهام گرفته شده‌اند. غذاهای سرو شده، محصولات تولید به مصرفی هستند که در مزرعه عمل می‌آیند، مانند لابستر کباب شده روی ذغال با ترخون و غیره. مواد تشکیل‌دهنده‌ی غذاها از یک گروه متشکل از کشاورزان، تولیدکنندگان و ماهی‌گیرها تامین می‌شود؛ سبزیجات و صیفی‌جات از باغ اطراف گنبد برداشت می‌شوند.

سنگا‍پور

به خاطر وجود این گنبدها، مهمانان نباید انتظار دیدن آسمان صاف را داشته باشند

این باغ-گنبد از چهارشنبه تا یکشنبه باز است و قیمت آن از ۳۰۰ دلار سنگاپور (۲۲۷ دلار آمریکا) برای هر زوج آغاز می‌شود و هر مهمان اضافی باید ۱۲۰ دلار سنگاپور (۹۱ دلار آمریکا) بپردازد.

مطالب مرتبط:

منبع lonelyplanet

دیدگاه