فضا برای ایجاد زیرساخت های گردشگری پارسه پاسارگاد تامین می شود

تیم  کجارو
تیم کجارو چهار شنبه، ۳ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۰۰
 فضا برای ایجاد زیرساخت های گردشگری پارسه پاسارگاد تامین می شود

زیرساخت‌های گردشگری مناسب‌تر در پارسه و پاسارگاد ایجاد خواهد شد. با ادامه خبر همراه کجارو باشید.

مدیر کل پایگاه‌های میراث جهانی در مراسم  افتتاح پروژه ساماندهی و تجهیز کتابخانه تخصصی تخت‌جمشید از تامین فضا برای ایجاد زیرساخت‌های گردشگری مناسب‌تر در پارسه‌ی پاسارگاد خبر داد. وی با اشاره به اهمیت گردشگری و قرارگیری آن در الویت مهم زندگی مردم و دولت، گفت که لازم است که اقدامات در جهت رونق توسعه گردشگری سرعت بگیرد.

فرهاد عزیزی در ادامه اعلام کرد:

در حال حاضر اولویت سازمان میراث فرهنگی در پایگاه‌های جهانی رفع کمبودها و نواقص در زیرساخت‌های گردشگری و حوزه اشتغال است. به‌طوری که هم‌اکنون با همراهی بخش خصوصی، انجمن‌های مردم نهاد عزم جدی ایجاد شده است. در حال حاضر کشورهایی در دنیا در عرصه گردشگری موفق شده‌اند که علاوه بر سازمان‌های مربوط به بحث میراث فرهنگی، Ngoها، جوامع بومی و بخش خصوصی در حفظ و نگهداری، معرفی و ایجاد زیرساخت‌های گردشگری نقش‌آفرینی می‌کنند.

پاسارگاد

وی از اتفاقات جدید در تخت جمشید و پاسارگاد در زمینه‌ی مباحث عمرانی و زیرساخت‌های مورد نیاز گردشگران خبر داد. او همچنین افزود:

در حال حاضر با برنامه‌ریزی های صورت گرفته و اقدامات اجرایی امیدواریم شرایط بهتری نسبت به سال‌های قبل در پارسه و پاسارگاد رخ دهد.

مدیرکل پایگاه‌های میراث ملی و جهانی با تاکید بر  نقش نوروزگاه‌ها در پایگاه‌های ملی و به‌ویژه جهانی، گفت که امسال با برگزاری نوروزگاه‌ها در پایگاه‌های ملی و به‌خصوص جهانی شاهد یک همگرایی عظیم در کلیه نهادها بودیم،  به‌طوری که این اتفاق سبب شد که امسال با برگزاری آیین‌های محلی و سنتی، شاهنامه‌خوانی، موسیقی زنده و محلی، فضای فرهنگی و جذابی برای گردشگران ایجاد شود و نوروزی متفاوت و ماندگار در ذهن مردم نقش ببندد.

مطالب مرتبط:

منبع isna

دیدگاه