تخصیص اعتبار ۲۰۰ میلیارد ریالی برای مجموعه میراث جهانی پاسارگاد

پوریا  محمدی پیوند
پوریا محمدی پیوند شنبه، ۸ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۱۳
تخصیص اعتبار ۲۰۰ میلیارد ریالی برای مجموعه میراث جهانی پاسارگاد

بنا بر اعلام معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌های وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، از تخصیص اعتباری به ارزش ۲۰۰ میلیارد ریال برای مجموعه میراث جهانی پاسارگاد خبر داد.

جواد واحدی، معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌های وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از تخصیص اعتبار ۲۰۰ میلیارد ریالی برای محور گردشگری پاسارگاد به تخت‌جمشید و نقش رستم در جریان سفر هیئت دولت به این منطقه خبر داد. وی مجموعه پاسارگاد را میراث جهانی ارزشمند و دارای ظرفیت‌های گردشگری بالا در زمینه گردشگری فرهنگی و تاریخی دانست و بر لزوم برنامه‌ریزی در زمینه جذب گردشگران بیشتر تاکید کرد. واحدی افزود:

مجموعه میراث جهانی پاسارگاد، به‌واسطه حضور آثار ارزشمندی همچون آرامگاه کوروش، تنگ بلاغی، تل تخت پاسارگاد، مجموعه سلطنتی و بسیاری آثار شگرف دیگر، همچون نگینی در خاک سرزمین ایران می‌درخشد.

معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌های وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ضمن ابراز امیدواری در خصوص پایان بیماری کرونا  و فراهم شدن زمینه ورود هرچه بیشتر گردشگران داخلی و خارجی، اظهار کرد:

در سالی که گذشت مبلغ ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال بابت زیرساخت‌های گردشگری مجموعه میراث جهانی پاسارگاد و مبلغ یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برای موزه پاسارگاد از محل اعتبارات استانی اختصاص یافته است.

جواد واحدی همچنین با اشاره به لزوم توجه به زیرساخت‌های لازم و ساماندهی زیرساخت‌های موجود، از فراهم شدن زمینه جذب گردشگران داخلی و خارجی و رونق اقتصاد جامعه محلی اطراف مجموعه میراث جهانی پاسارگاد از این طریق خبر داد.

شایان‌ذکر است که چندی پیش عزت‌الله ضرغامی، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، در اظهاراتی از لزوم انقباض حریم آرامگاه کوروش خبر داده بود که این سخنان، حواشی و جنجال بسیاری در محافل سیاسی و گردشگری کشور پدیدآورد؛ گرچه وی در روزهای بعد از اظهارات خود عقب‌نشینی کرد و این موضوع را حاصل سوء‌برداشت رسانه‌ها دانست.

مطالب مرتبط:

دیدگاه