پرسش و پاسخ های مسافرت (قسمت اول)

محبوبه حسنی
محبوبه حسنی شنبه، ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۰۰
پرسش و پاسخ های مسافرت (قسمت اول)

سفر، همراه با سوالات متعددی است که یافتن پاسخ آن‌ها، می‌تواند لحظات بهتری را در طول مسافرت رقم بزند. برای آشنایی با آن‌ها همراه کجارو باشید.

مسافرت و گردش همواره با رویدادها و پیشامدهای متعددی همراه بوده است. اتفاق‌های شاد و مطلوب و متاسفانه گاهی اوقات نیز رخدادهای تلخ و ناراحت کننده‌ بخشی از این پدیده‌ی دوست‌داشتنی و محبوب است. حال اگر بتوان با یافتن جواب سوال‌های پیش آمده گامی موثر در رفع اتفاقات ناخوشایند برداشت یا با دانستن پاسخ آن‌ها به بیشتر شدن لحظات شیرین و مطبوع سفر اضافه کرد و حتی با آگاهی از این پرسش‌ها و پاسخ‌ها بتوان در هزینه‌های سفر تا حد قابل توجهی کاهش ایجاد کرد یا با دانستن اطلاعات و خاطرات دیگر گردشگران، به سفر و گردشگری علاقه‌مند شود، باید این فرصت را غنیمت شمرد و دست به کار شد.

قطعا نخستین اقدامی که می‌توان در این زمینه انجام داد استفاده از تجربیات افرادی است که بیشتر به سفر و گردش پرداخته‌اند. گاهی اوقات نیز با جستجو در اینترنت و فضای مجازی می‌توان وب‌سایت‌های معتبری را یافت که تجربیات و اتفاقاتی را که گردشگران و مسافران در سفرهای خود با آن‌ها روبرو بوده‌اند به صورت مقاله برای سایر کاربران اینترنتی به اشتراک گذاشته است. ما نیز در این راستا به وبلاگ یکی از گردشگرانی که سابقه‌ای طولانی در سفر و رفت و آمد در شهرها و کشورهای مختلف جهان دارد مراجعه کرده و پرسش و پاسخ‌هایی را که بین کاربران و مدیر وبلاگ صورت گرفته است در قالب یک مقاله برای شما عزیزان و علاقه‌مندان به سفر و گردشگری ارائه کردیم.

۱. سفر به شهرهای کشورهای اروپایی با قطار بهتر است یا با هواپیما؟

پرسش و پاسخ در سفر

بسیاری از گردشگران سفرهای پی در پی به شهرهای مختلف اروپایی را با قطار نسبت به هواپیما ترجیح داده‌اند. به اعتقاد آن‌ها سفر با قطار بسیار راحت‌تر و مطلوب‌تر از هواپیما است. همچنین ایشان هزینه‌ی بلیط قطار را بسیار ارزان‌تر و به صرفه‌تر از هزینه‌ی بلیط هواپیما دانسته و معتقدند که مسافرت به شهرهای اروپایی با قطار از دغدغه و اظطراب کمتری نسبت به سفر با هواپیما همراه است و تنها در صورتی پرواز با هواپیما را انتخاب می‌کنند که برای رسیدن به مقصد، باید عجله کنند.

بسیاری از گردشگران، مسافرت با قطار را راحت‌تر و بی‌دغدغه‌تر از هواپیما می‌دانند.

در این صورت به اجبار از مسافرت با قطار صرف نظر خواهند کرد. در واقع آن‌ها معتقدند که با توجه به زمان و بودجه‌ی سفر، می‌توان بین هواپیما و قطار، یکی را برای سفر انتخاب کرد. ولی اگر زمان کافی برای رسیدن به مقصد در اختیار دارند، قطار اولویت آن‌ها در انتخاب وسیله‌ی حمل و نقل است.

۲. هتل‌ یا ایر بی‌ان‌بی(Airbnb)، را برای اقامت انتخاب می‌کنید؟

پرسش و پاسخ در سفر

در رابطه با این سوال تعداد زیادی از گردشگران اقامت در ایربی‌ان‌بی‌ها (Airbnb وبسایت‌هایی که مردم در آن می‌توانند مکان‌های اقامتی را کرایه دهند و بیش از ۲ میلیون مکان را در ۳۳ هزار شهر و ۱۹۱ کشور کرایه می‌دهند که در سال ۲۰۰۸ میلادی به مرکزیت سان‌ فرانسیسکو و کالیفرنیا بنا نهاده شده است)، را بر هتل‌ها ترجیح داده‌اند. ایشان اظهار داشتند که به ندرت در یک هتل اقامت می‌کنند و اغلب اقامت در یک ایربی‌ان‌بی را ترجیح داده‌اند حتی اگر تنها برای یک شب به اقامت نیاز داشته باشند. آن‌ها علت این انتخاب را راحتی، آسودگی و قیمت ارزان این شرکت‌ها بیان کرده و نیز معتقدند که با بودن در این مکان‌ها می‌توانند از افراد محلی اطلاعات مفیدی در مورد منطقه‌ای که ساکن شدند، بدست آورند.

۳. نظرتان در مورد سفر به کشورهای اروپایی که دچار حملات تروریستی شده‌اند چیست؟

پرسش و پاسخ در سفر

قطعا نمی‌توان هرگز در مورد آینده و پیشامدهای آن، پیش‌بینی کرد. حال می‌خواهد به یک سینما، کلوب و باشگاه در ایالت متحده بروید یا اینکه به هر مکان دیگر در کشورهای اروپایی قدم بگذارید. انسان‌ها هرگز نمی‌دانند که خشونت، جنگ، بی‌حرمتی و تعرض به حریمشان در چه زمانی و در چه مکانی رخ خواهد داد. این مسئله در مورد حملات تروریستی نیز صدق می‌کند. معلوم نیست که چه زمانی چه کشوری و چه منطقه‌ای از جهان، دچار حملات تروریستی و ضد بشری شود.

با مسافرت به کشورهای مورد حمله تروریست‌ها، کنترل زندگی خود را به واسطه آنها از دست خواهید داد.

این نوع حملات اغلب به صورت غافلگیرانه و تصادفی رخ می‌دهد. بنابراین تا زمانی که از این واقعه ترسید و نگران وقوع آن بود، جز بر هم خوردن روال عادی زندگی، پیامد دیگری را در بر نخواهد داشت. ما نباید به تروریست‌ها اجازه دهیم که در زندگی و برنامه‌ی سفرهایی که ریخته‌ایم، تغییراتی ایجاد کنند و در آن دخالت کنند. این دقیقا خواسته‌ای است که آن‌ها دارند. آن‌ها می‌خواهند ما همیشه در ترس باشیم و به همه چیز و همه جا بدگمان و ظنین باشیم. ما نباید به آن‌ها اجازه دهیم که زندگی ما را تحت کنترل خود درآورند.

۴. نظر شما در رابطه با حرفه وبلاگ نویسی سفر چیست؟

پرسش و پاسخ در سفر

امروزه با پیشرفت تکنولوژی و برقراری ارتباط گسترده‌تر بین مردم ملل مختلف، تنوع بی‌شماری از راه‌های کسب و کار نیز ایجاد شده است. شاید اگر از گردشگری در مورد نوشتن اتفاقات و خاطرات سفر سوال شود، علاقه‌ای به این کار از خود نشان ندهد. یا با وجود اشتیاق به نوشتن، دارای اعتماد به نفس لازم نباشد و تصور کند که توانایی نوشتن را ندارد. اما هستند تعدادی از گردشگران که به نوشتن خاطرات و اتفاقات سفر پرداخته‌اند.

وبلاگ‌نویسی سفر، حرفه‌ای است رو به رشد، که می‌توان هیجان و تفریح را در آن تجربه کرد.

وبلاگ‌نویسی سفر یکی از کارهایی است که امروزه برخی از گردشگران بویژه افرادی که تجربه‌ای در سفر دارند انجام می‌دهند. آن‌ها معتقدند که وبلاگ‌نویسی سفر حسی عالی و فوق‌العاده به آن‌ها می‌بخشد. البته برخی از آن‌ها معتقدند که به دلیل رشد قابل توجه وبلاگ‌نویسی سفر در سراسر جهان، می‌توان آن را همانند کسب و کاری در حال توسعه پنداشت و همچنین آن را نوعی کار و تفریح در نظر گرفت.

۵. چگونه و چه زمانی یک گردشگر متوجه عشق خود به سفر می‌شود؟

پرسش و پاسخ در سفر

من زمانی از عشق خود و علاقه‌مندی‌ام به سفر مطلع شدم که در یک تور گردشگری به کاستاریکا ثبت نام کرده و همراه گروهی از مردم به این کشور سفر کردم. در واقع این سفر، نخستین تجربه‌ی مسافرت من بود که به تنهایی و به عنوان یک فرد بالغ بدست آوردم. در این سفر احساس آزادی، بلوغ و بزرگی داشتم و آن را با تمام وجودم لمس کردم. در سفرهای بعدی به این احساس دست یافتم که تنها لذت و خواسته‌ی من، بودن و پرداختن به سفر است. قطعا بسیاری از گردشگران نیز قبل از حضور در یک برنامه‌ی سفر، نمی‌دانند که چه لحظات و زمانی را تجربه نکرده‌اند. بودن و لمس کردن واقعی دنیا در یک مسافرت، به انسان حس آزادی، بلوغ، اختیار و از همه مهم‌تر حس زندگی می‌بخشد. حسی که به تدریج به عشق تبدیل شده و علاقه‌مندان واقعی این پدیده‌ی دوست‌داشتنی، خواهان تقسیم آن با دیگران هستند. ممکن است که برخی از مردم تصور کنند به آشپزی و پخت و پز علاقه‌مند هستند. آن را بارها و بارها انجام می‌دهند، اما پس از مدتی از آن خسته می‌شوند. در سفر و با روبرو شدن با اتفاقات غیر منتظره و پیش‌بینی نشده، می‌توان خود را محک زد. توان و تحمل خود را در لحظات مختلف، سختی‌ها و آسانی‌ها سنجید. اینجا است که متوجه می‌شوید، به راستی عشق به سفر، عشق به خود است.

مطالب مرتبط:

منبع nomadicmatt

دیدگاه