اعتیاد به سفر و ۲۱ نشانه برای اثبات آن

شایان شفایی
شایان شفایی یکشنبه، ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۳۰
اعتیاد به سفر و ۲۱ نشانه برای اثبات آن

بسیاری از افراد به سفر کردن اعتیاد دارند! برای اینکه متوجه شوید که به سفر کردن اعتیاد دارید یا نه، با کجارو همراه شوید تا ۲۱ دلیل برای اثبات اعتیاد به سفر را بیان کنیم.

واژه «اعتیاد» به صورت وضعیتی که شخص عادت شدیدی به انجام یک عمل داشته باشد یا چیزی که به صورت روحی و روانی یا حتی جسمی به صورت عادت درآمده است و ترک آن کار آسانی نیست و نیازمند انجام یک سری فعالیت‌های خاص باشد تعریف می‌شود. قطعا در این وب سایت همگی ما عاشق گردشگری، سفر و سفر کردن هستیم. هدف از این وب سایت هم دقیقا همین است و بخش‌های مختلف آن به همین منظور در حال فعالیت هستند. همه ما خاطرات کودکی خود را به خوبی به یاد داریم. این که چگونه داستان‌های واقعی یا خیالی را در مورد سفر و گردشگران مختلف می‌شنیدیم و می‌خواندیم و اکنون به عنوان «فردی که عاشق سفر کردن است» در اینجا به دور یکدیگر جمع شده‌ایم.

جدا شدن از روال عادی و روزمره زندگی برای تمام افراد امری الزامی است اما رسیدن به پاسخ این سوال که آیا ما به سفر کردن اعتیاد داریم یا خیر بحث دیگری است. مباحث و سوالات زیادی در این زمینه مطرح است. آیا از ابتدای تولدمان عشق به سفر کردن و کشف کره زمین در خون ما وجود داشته یا اینکه این اتفاق امری است که به صورت تدریجی در طول گذر زمان با کارهایی همچون دیدن یک فیلم، مطالعه یک کتاب یا نشستن پای صحبت‌های دیگران من باب خاطراتشان از سفر در درون ما بوجود آمده است.

اعتیاد سفر

آیا ما واقعا به سفر کردن بیش از حد اعتیاد داریم؟

سوال‌هایی که حول سفر کردن در ذهن ما پدیدار می‌شوند تمامی ندارند! فقط کافیست کمی فکر کنیم که چقدر در مورد ادامه زندگی‌مان و سفر کردن در ذهن خود برنامه می‌چینیم و فکر می‌کنیم. جملاتی از قبیل: مگر زندگی چند روز است؟ باید نقاط دیدنی جهان را دید و آن را کشف کرد و تجربیات و خاطراتی طلایی برای ادامه زندگی بدست آورد. همانطور که گفته شد، سوالاتی که در زمینه مطرح می‌شوند بی انتها هستند و هیچ راهی برای یافتن پاسخی قطعی به آن‌ها وجود ندارد مگر اینکه چمدان خود را ببندیم و از مرزهای گوناگون این کره خاکی عبور کرده و همه نقاط آن را از نزدیک مشاهده کنیم. اما سوال دیگری که پیش می‌آید این است: چقدر باید سفر کنیم؟ و آیا ما واقعا به سفر کردن بیش از حد اعتیاد داریم یا خیر؟ پاسخ این سوال را در ادامه به صورت ۲۱ نشانه مطرج خواهیم. هر چقدر بیشتر این نشانه‌ها را در خود مشاهده کردید یعنی اعتیاد و تمایل بیشتری به سفر کردن دارید. این شما و این ۲۱ نشانه که ثابت می‌کند شما چقدر به سفر کردن اعتیاد دارید:

۱. شما از این سوال متنفر هستید: «اهل کجایی؟» و دلیل این امر تنها این مسئله است که شما خود را متعلق به مرز خاصی از این کره خاصی نمی‌دانید و دوست ندارید که تنها به یک نقطه محدود باشید. شما تمایل دارید که متعلق به همه جا باشید و در پاسخ به سوال مذکور بگویید: «همه جا!»

۲. ماندن در خانه یا شهر خودتان بیش از سه ماه شما را اذیت می‌کند و دوست دارید حداقل هر سه ماه یکبار از نقطه استقرار همیشگی خودتان جدا شده و سفر کنید.

۳. شما به ندرت در جواب به تجربیات جدید می‌گویید «نه!» چرا که دوست دارید همواره تحربیات جدیدی بدست بیاورید!

۴. بازگشت به «خانه» خودتان یک نوع استراحت بین سفرهایتان محسوب می‌شود و بازگشت به شهر و خانه همیشگی‌تان حکم تعطیلات بین سفر را دارند!

۵. شما تمایل دارید تا پول خود را خرج سفر و تجربیات جدید بکنید تا اینکه چیزهای مادی برای خودتان بخرید!

اعتیاد سفر

۶. از مرخصی‌های کاری خودتان الکی و بی دلیل استفاده نمی‌کنید چرا که مایلید تا از آن‌ها برای سفر کردن بهره ببرید.

۷. فکر کردن به بازدید از مناطق و کشورهایی که تا به حال آن‌ها را ندیده‌اید باعث می‌شوند که شدیدا مشتاق به سفر کردن بشوید!

۸. معمولا زیاد برنامه ریزی برای سفر انجام نمی‌دهید چرا که دوست دارید برنامه‌ها خود به خود بوجود بیایند.

۹. خالصانه کار می‌کنید و پول خود را ذخیره می‌کنید تا خرج سفر کردن بشوند!

۱۰. فکر کردن در مورد این ایده که همراه با دوستان نزدیک خود سفر کنید بسیار شما را هیجان زده می‌کند اما هیچگاه برنامه‌های سفر خود را وابسته به دوستان خود نمی‌چینید.

۱۱. اگر اسمی از «ازدواج کردن»، «تشکیل خانواده» یا موارد این چنینی به میان بیاید زیاد حال خوشی به شما دست نخواهد داد چرا که دوست ندارید به این مسئله فکر کنید که شاید کوچکترین عاملی باعث شود تا برنامه‌های سفرتان به هم بریزد! 

۱۲. دوستان و آشنایان شما، شما را یک فرد خود جوش و بسیار فعال می‌دانند!

۱۳. به هیچ وجه برای شما عجیب و غیر عادی نخواهد بود اگر برنامه سفر بعدی خود را زمانی بچینید که هم اکنون در سفر هستید!

۱۴. سعیمی‌کنید تا حد امکان به چیزی وابسته نباشید و برای سفر کردن بسیار راحت و بدون دغدغه باشید.

۱۵. یک شغل روتین (از ساعت ۹ تا ۱۷) را به هیچ وجه دوست ندارید و با آن ارتباطی برقرار نخواهید کرد چرا که این مسئله را عاملی برای لطمه وارد شدن به برنامه‌های سفر خود می‌دانید!

اعتیاد سفر

۱۶. به فعالیت‌های جانبی که به سفر کردن مربوط می‌شوند علاقه دارید. در مورد سفر وب‌گردی می‌کنید، کتاب و مقاله می‌خوانید و اطلاعات خود را به روز نگه می‌دارید.

۱۷. سفر کردن تنها با یک کوله پشتی را دوست دارید و تمایل دارید که آزادانه سفر کنید و چیزی سد راه شما نشود.

۱۸. اگر اکثر افراد موقع ترک کردن خانه حس بدی داشته باشند و ناراحت شوند، شما هنگام اتمام سفر و بازگشت به خانه این حس را خواهید داشت!

۱۹. به هیچ وجه هنگام مواجه شدن با افراد جدید مضطرب نمی‌شوید.

۲۰. پروفایل شما در شبکه‌های اجتماعی همیشه با عکس‌ها و فیلم‌های سفرهای اخیرتان به روز است!

۲۱. اگرچه هنگامی که می‌فهمید که به سفر کردن اعتیاد دارید امکان دارد که احساس گناه و پشیمانی به شما دست دهد مبنی بر اینکه «به اندازه کافی زندگی نمی‌کنید»؛ اما همچنان فکر کردن به سفرهای تازه، آشنا شدن با دوستان جدید و کسب تجربه‌های ارزشمند شما را هیجان زده خواهد کرد.

نظر شما در مورد این دلایل و نشانه‌ها چیست؟ چه تعداد از این نشانه‌ها را در خود می‌بینید؟ نظرات خود را با کجارو در میان بگذارید.

مطالب مرتبط:

منبع stayatbase

دیدگاه