آمار پروازی های سال جاری؛ ۳۰ هزارو ۵۰۰ پروازتا ۱۵ فروردین

تیم  کجارو
تیم کجارو چهار شنبه، ۲۵ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۲۰:۳۰
آمار پروازی های سال جاری؛  ۳۰ هزارو ۵۰۰ پروازتا ۱۵ فروردین

در برنامه‌ریزی های صورت گرفته برای انجام سفرهای نوروزی مدیر عامل شرکت فرودگاه های کشور آمار پروازهای سال جاری از ۲۵ اسفند ماه تا ۱۵ فروردین ماه را بیش از ۳۰ هزار و ۵۰۰ پرواز اعلام کرده است .

رحمت‌الله مه‌آبادی در نشست خبری با بیان این مطلب، اظهار کرد:

براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و برنامه‌هایی که شرکت‌های هواپیمایی ارائه کرده‌اند در سفرهای نوروزی سال جاری حدود سه میلیون و ۷۵۰ هزار تا چهار میلیون مسافر از طریق فرودگاه‌های کشور جابه‌جا خواهند شد. براین اساس آمار نشست‌وبرخاست هواپیماها ۱۵ درصد و جابه‌جایی مسافران بین ۱۷ تا ۱۹ درصد افزایش خواهد یافت.

در نوروز سال جاری برنامه‌های گسترده‌ای درراستای بهبود کیفیت خدمات به مسافران در نظر گرفته شده است، زیباسازی محوطه فرودگاهی، گسترش فضای ترمینالی، بهبود کیفیت خدمات ارائه شده به مردم در فرودگاه‌ها و گسترش خدمات اینترنت وای‌فای به ۱۰ فرودگاه از جمله مهرآباد، مشهد، شیراز، اصفهان، تبریز، زاهدان، یزد، گرگان و بندرعباس بخشی از برنامه‌هایی است که در نورز پیش‌رو در نظر گرفته شده است.

در فرودگاه‌های مختلف در نوروز امسال تعداد فرودگاه‌های شبانه‌روزی کشور از ۳۲ به ۴۲ فرودگاه خواهد رسید.

به گفته مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور همچنین تمام فرودگاه‌ها اطلاعات جامعی درباره‌ی شهرهای مقصد از طریق سایت‌های خود به مسافران ارائه می‌کنند و در کنار آن با استقرار مدیران ستادی شرکت فرودگاه‌ها در تمام فرودگاه‌ها به کیفیت خدمات ارائه شده به مردم نظارت خواهند کرد.

با توجه به پیچیدگی‌های خاصی که بهسازی باند ۲۹ راست فرودگاه مهرآباد داشت و بسیاری از شرکتهای هو اپیمایی از ورود به این باند پرهیز میکردندچرا که از یکسو فاصله میان دو باند فرودگاه بسیار نزدیک بهم است و از سوی دیگر عملیات عمرانی باید در حین انجام پروازها صورت می‌گرفت. بسیاری از شرکت‌ها از ورود به آن پرهیز می‌کردند، زیرا از یکسو فاصله میان دو باند فرودگاه بسیار نزدیک بهم است و از سوی دیگر عملیات عمرانی باید در حین انجام پروازها صورت می‌گرفت.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشوردر این زمینه بیان کرد:

خوشبختانه با توجه به مدیریت صورت گرفته بهسازی این باند در شرایطی انجام شد که نه تنها ترافیک پروازهای مهرآباد کاهش نیافت که حتی رشد ۲۲ درصدی را نیز ثبت کرد. با به پایان رسیدن کار عمرانی این باند برای مدیریت بخشی از بار ترافیکی مهرآباد در ایام نوروز مورد استفاده قرار گرفت و در سال آینده نیز به بهره‌برداری نهایی می‌رسد. این باند به شکل بتنی ساخته شده و ما تلاش کرده‌ایم با استفاده از تجربیات گذشته درصد موفقیت این طرح را افزایش دهیم

مسافران می‌توانند از طریق پیامک ۱۰۹۶۳۳۳ و سامانه‌های اینترنتی شکایات یا پیشنهادهای خود را به مسوولان ارائه کنند.

مطالب مرتبط:

منبع ایسنا

دیدگاه