بویینگ لباس جدیدی برای فضانوردان معرفی کرد

تیم  کجارو
تیم کجارو پنجشنبه، ۵ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۰۰
بویینگ لباس جدیدی برای فضانوردان معرفی کرد

شرکت بوئینگ به تازگی لباسی را مخصوص فضانوردان رونمایی کرده و گفته قصد دارد از آنها در ماموریت فضایی با فضاپیمای Starliner استفاده کند. بویینگ گفته فعالیت برای فضانوردان با این لباس‌ها بسیار راحت‌تر از قبل خواهد بود.

طبق اعلام بویینگ، این لباس در مقایسه با نمونه‌های قدیمی، چهل درصد وزن کمتری دارد و لایه هایی دارد که فضانوردان را خنک نگه می دارد. فضانوردان با پوشیدن این لباس دیگر احساس نمی‌کنند که در یک قفس گیر افتاده‌اند و به راحتی می‌توانند بنشینند یا بلند شوند، و همچنین پوشش پلاستیکی برای ساخت کلاه آن بکار رفته کمک می‌کند فضانوردان دید بهتری داشته باشند.

لباس جدید فضانوردان

این لباس امکاناتی شبیه به یک کابین هواپیما را در اختیار فضانورد قرار می‌دهد، هدست داخلی آن امکان برقراری تماس را ارائه می‌کند و دستکش‌های آن برای کار با نمایشگرهای لمسی مناسبند.

لباس جدید فضانوردان

قرار است نخستین بار از این لباس در اواخر سال ۲۰۱۸ استفاده شود. با این حال، شاید بتوان گفت که این لباس برای مدت چندانی در مرکز توجه نخواهد بود، چرا که اسپیس ایکس هم محصولی در دست دارد که از ویژگی‌های خاصی برخوردار است. به هر حال، همه این‌ها به خوبی نشان می‌دهد که دیگر وقت آن رسیده تا فضانوردان لباس‌هایی مطابق با دنیای امروز در اختیار داشته باشند.

لباس جدید فضانوردان

مطالب مرتبط:

دیدگاه