مراکز خرید تهران؛ گرانترین و بزرگترین مرکز خرید های تهران

صدیقه شجاعی
صدیقه شجاعی یکشنبه، ۲ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۸:۰۵
مراکز خرید تهران؛ گرانترین و بزرگترین مرکز خرید های تهران

مراکز خرید تهران فقط به بازارهای قدیمی نظیر بازار بزرگ تهران و بازار تجریش خلاصه نمی‌شوند و پاساژهای مدرنی در گوشه‌وکنار پایتخت فعال هستند که مشتریان پروپاقرص خود را دارند.

تهران، کلان‌شهری بزرگ و مدرن است که جاذبه‌های گردشگری و تفریحی متعددی دارد. یکی از جاهای دیدنی تهران را می‌توان مراکز خرید و مجموعه‌های تجاری دانست که برخی جزو لوکس‌ترین مراکز تجاری ایران به حساب می‌آیند. در حال حاضر، بهترین مراکز خرید تهران فقط به واحدهای تجاری خلاصه نمی‌شوند و با وجود ارائه خدماتی مانند باشگاه‌ ورزشی، رستوران‌، شهربازی‌، فودکورت، سینما و غیره، مجموعه تفریحی کاملی را برای بازدیدکنندگان مهیا کرده‌اند.با بهترین مراکز خرید تهران از نظر مردم آشنا شوید:

گرانترین مراکز خرید تهران

مرکز خرید پالادیوم

ساختمان مرکز خرید پالادیوم با معماری خاص و متفاوت

منبع عکس: سایت مرکز خرید پالادیوم

مرکز خرید پالادیوم یکی از بزرگ‌ترین و مدرن‌ترین مراکز خرید ایران و تهران است که در زعفرانیه قرار دارد. این مجتمع تجاری با عرضه بهترین برندهای داخلی و خارجی در زمینه‌ پوشاک، زیورآلات، کیف و کفش و… شهرت زیادی پیدا کرده است. از برندهای موجود در پالادیوم می‌توان به آدیداس، نایکی، پوما، ریباک، جین وست، منگو، جنیفر، تی تی، پاما، پونت و غیره اشاره کرد.

ساختمان چند طبقه مرکز خرید پالادیوم

عکاس: نامشخص

مرکز خرید پالادیوم یک مجموعه تجاری و تفریحی کامل و از دیدنی های تهران در شب است که در کنار خرید طلا و جواهرات، اسباب‌بازی، خوراکی (انواع شیرینی و شکلات، خشکبار و قهوه)، محصولات فرهنگی، کتاب و لوازم‌التحریر و... می‌توانید از باشگاه ورزشی، مهدکودک، کتابخانه، خانه بازی و غیره نیز استفاده کنید. علاوه بر این، فودکورت‌ها و رستوران‌هایی در این مرکز وجود دارد که با منوی متنوع و باکیفیت خود، گزینه‌ای عالی برای تجدید قوا به حساب می‌آیند. پارکینگ، سوپرمارکت، داروخانه و موسسه موسیقی سایر بخش‌های این مجموعه را تشکیل می‌دهند.

  • تلفن امور مشتریان: ۰۲۱۲۲۶۶۳۰۶۶
  • تلفن اطلاعات مرکز خرید: ۲۲۰۱۰۶۰۰-۰۲۱
  • آدرس: تهران، خیابان مقدس اردبیلی، نرسیده به میدان الف، مرکز خرید پالادیوم (نمایش روی نقشه)

مرکز خرید ارگ تجریش

ورودی مرکز خرید ارگ تجریش

عکاس: سامان شهامت جاوید

مرکز خرید ارگ تجریش در ۱۰ طبقه در ضلع شمالی میدان تجریش واقع شده که پنج طبقه آن تجاری و مابقی پارکینگ اختصاصی است. پارکینگ یکی از مهم‌ترین بخش‌های این پاساژ است؛ چراکه بازدیدکنندگان می‌توانند با آسودگی خیال و بدون دغدغه به خرید بپردازند. وجود امکاناتی از قبیل کافی‌شاپ، فودکورت، رستوران، کارواش، پردیس سینمایی، شهربازی فان تایم، آمفی‌تئاتر و بام سبز نیز این محل را برای خرید و گشت‌وگذار، ایدئال کرده‌اند.

فضای داخلی مرکز خرید ارگ تجریش

عکاس: فریال شریف‌زاده

برای خرید گزینه‌های متنوعی از انواع پوشاک زنانه، بچگانه، لباس مجلسی، کت و شلوار مردانه تا سیسمونی، کیف و کفش، عطر و ادکلن، لوازم‌خانگی، لوازم الکترونیکی، لوازم آرایشی و بهداشتی و... با برندهای معتبر داخلی و خارجی پیش روی شما قرار دارد.

  • تلفن: ۲۲۳۹۶۱۲۱ - ۲۲۳۹۶۸۹۲
  • آدرس: میدان تجریش، ابتدای خیابان سعدآباد، مرکز خرید ارگ تجریش (نمایش روی نقشه)

مرکز خرید گالریا

مرکز خرید گالریا یکی از لوکس‌ترین مراکز خرید شمال تهران در منطقه ولنجک است که در سال ۱۳۹۵ ساخته شد و دارای دو بخش جنوبی (۱۵ طبقه) و شمالی (۱۷ طبقه) است. در این مرکز خرید از کیف و کفش، پوشاک و لوازم خواب گرفته تا لوازم تزیینی، لوازم آرایشی، طلا و جواهرات و… به فروش می‌رسد. از برندهای شناخته شده این مرکز خرید می‌توان به آرمانی، اسکچرز، اینگلوت، برتونیکس، پیرکاردین، دلسی و د‌ه‌ها برند دیگر اشاره کرد که علاقه‌مندان به کالاهای لوکس و لاکچری می‌توانند ساعت‌ها از گشت‌وگذار در این محل لذت ببرند.

یکی از طبقات مرکز خرید گالریا تهران

عکاس: یاشار کامیار

رستورانی فوق‌العاده‌ای در این مرکز خرید فعالیت می‌کند که در دو بخش سرپوشیده و سر باز ، میزبان بازدیدکنندگان است. فودکورت مرکز خرید گالریا نیز با انواع غذاهای لذیذ (ایتالیایی، ایرانی، مکزیکی، آسیایی و ترکی) و همین طور دسر بار و کافی‌شاپ‌های متنوع، جذابیت مضاعفی برای خریداران فراهم کرده‌ است. دیگر امکانات این محل شامل سالن بدن‌سازی و ورزشی، سالن‌های زیبایی، سرویس‌های بهداشتی و روف گاردن می‌شود.

یکی از جاذبه‌های مرکز خرید گالریا، لوستر بزرگ و زیبای آن با بیش از ۳۰ متر طول و ۲٫۵ متر قطر است که بزرگ‌ترین لوستر دست‌ساز خاورمیانه محسوب می‌شود. این اثر هنری کاری از یک شرکت هلندی است که آن را به سبک آرت دکو و با الهام از طبیعت طراحی کرده است.

  • تلفن امور مشتريان: ۰۲۱۲۲۱۷۵۰۴۰
  • آدرس: تهران، ولنجک، انتهاى خيابان سيزدهم شرقی، مرکز خرید گالریا (نمایش روی نقشه)

مرکز خرید سام سنتر

طبقه همکف مرکز خرید سام با گلدان مصنوعی بزرگی در وسط آن

عکاس: نامشخص

مرکز خرید سام سنتر در سال ۱۳۹۰ در ۹ طبقه آغاز به کار کرد و نمای سازه و نورپردازی جذابش در طول شب باعث شده‌ است که این مجموعه همچون جعبه‌ای زیبا به نظر برسد. معماری داخلی چشم‌نواز، آب‌نمای دیواری با جلوه‌ای خاص و لابی وسیع، جذابیتی دوچندان به این مجموعه بخشیده‌اند.

از آنجا که انواع برندهای معتبر خارجی و داخلی در این محل شعبه دارند، اجناس باکیفیت با قیمتی بسیار گران در آن عرضه می‌شود و در نتیجه انتخاب مناسبی برای سخت‌پسندهایی است که بودجه کافی خرید اجناس برند را دارند. برترین برندهای عطر، لوازم آرایشی، محصولات چرمی، اکسسوری، عینک، پوشاک زنانه و مردانه و... در این مرکز وجود دارد که برخی از این برندها عبارت‌اند از مون بلان، بولگاری و چروتی.

مرکز خرید سام سنتر، رستوران لوکسی در طبقه آخر خود دارد که انواع غذاهای ایرانی و فرنگی را با چشم‌اندازی خیره‌کننده از شهر پیشکش مهمانان می‌کند تا لحظه‌های خوشی داشته باشند.

  • تلفن: ۰۲۱۲۲۰۱۷۵۳۴
  • آدرس: تهران، الهیه، خیابان فرشته، مرکز خرید سام سنتر (نمایش روی نقشه)

مرکز خرید تندیس

گالری فروش لباس و کیف در مرکز خرید تندیس

عکاس: پدرام رحیم‌نیک

مرکز خرید تندیس در سال ۱۳۸۳ در میدان تجریش تهران آغاز به کار کرد و به مرکز خرید معروفی در منطقه یک تبدیل شد. این مجموعه چهار طبقه بیش از ۱۷۰ فروشگاه دارد که طیف گسترده‌ای از کالاها نظیر پوشاک، کیف و کفش، طلا و جواهرات، شال و روسری، اسباب‌بازی، عطر و ادکلن، محصولات آرایشی و بهداشتی، بدلیجات، لوازم خانه و... را از برندهای معروف خارجی و داخلی عرضه می‌کنند.

در طبقه آخر مرکز خرید تندیس، رستوران سلف سرویس اردک آبی قرار دارد که یکی از مشهورترین و بهترین رستوران‌ های تهران محسوب می‌شود. این رستوران با بوفه صبحانه، ناهار، شام، سالاد، دسر و نوشیدنی انتخاب خوبی برای صرف یک وعده غذای لذیذ و خوشمزه است.

پاساژ تندیس با پارچه های قرمز رنگ حراج

عکاس: نامشخص

وجود پارکینگ طبقاتی اختصاصی در پنج طبقه این امکان را برای بازدیدکنندگان ایجاد کرده است که بدون نگرانی از شلوغی و ترافیک تجریش، از این مرکز خرید دیدن کنند. از دیگر امکانات و خدمات این محل می‌توان به پله برقی و آسانسور، دستگاه خودپرداز، بانک، اتاق سیگار، صندلی استراحت، سرویس بهداشتی، نمازخانه، آرایشگاه، مراکز تخصصی پوست و لیزر درمانی، کافی نت و غیره اشاره کرد.

  • تلفن: ۰۲۱۲۲۷۴۴۶۹۴
  • آدرس: تهران، میدان تجریش، ابتدای خیابان جعفری، مرکز خرید تندیس (نمایش روی نقشه)

مجتمع تجاری کوروش

ساختمان مرکز خرید کوروش تهران

منبع عکس: Studio Moon 360

مجتمع تجاری کوروش یا کوروش مال یکی دیگر از مراکز لوکس و مدرن در شمال غرب پایتخت است که در واحدهای تجاری آن محصولات متنوعی همچون پوشاک زنانه و مردانه، اسباب‌بازی، لوازم‌خانگی، سیسمونی، لوازم آرایشی، طلاو جواهر، موبایل، آجیل خشکبار و... به فروش می‌رسد. حضور پررنگ برندهای ایرانی و بین‌المللی نظیر آدیداس، اورسی، ریباک، اسکچرز، پوما، نوین چرم و غیره، نویدبخش خریدی باکیفیت هستند.

یکی از وجوه تمایز کوروش ‌مال نسبت به سایر مراکز خرید را می‌توان تراریوم یا باغ شیشه‌ای آن دانست که جلوه زیبایی به بورس موبایل کوروش در ورودی شمالی مرکز خرید داده است. روف گاردن کورش‌مال، به دو صورت سر باز و سرپوشیده در فضایی منحصربه‌فرد، پذیرای بیش از ۶۵۰ نفر با بهترین برندهای غذایی است. بخش‌ جذاب دیگر این مرکز خرید را می‌توان فودکورت طبقه دوم آن دانست که با عرضه انواع پیتزا، همبرگر، کباب‌ ترکی، فست‌فود مکزیکی و... لحظه‌های خوبی را برای مشتریان فراهم می‌کند.

مرکز خرید چند طبقه کوروش تهران

عکاس: مجید مددی

پردیس سینمایی کوروش با ۱۴ سالن سینمایی در سال ۱۳۹۳ افتتاح شد که مجهز به تجهیزات نور و صدا از کانادا و صندلی‌هایی از کشور فرانسه است و در کنار خرید می‌توانید ساعتی را به تماشای فیلم و تفریح بپردازید. امکانات دیگری همچون سرزمین بازی، کافی‌شاپ و رستوران، کتاب‌فروشی، بورس موبایل و رایانه، باجه بانک ملت، داروخانه، کارواش، هایپر استار، گل‌فروشی، خانه کودک، پارکینگ و غیره نیز در مجتمع تجاری کوروش وجود دارد تا به این ترتیب پاساژگردی متفاوت و جذابی را تجربه کنید.

  • تلفن: ۰۲۱۴۴۰۰۰۰۱۰
  • آدرس: تهران، بزرگراه شهید ستاری، نبش خیابان پیامبر مرکزی، مجتمع تجاری کوروش (نمایش روی نقشه)

مرکز خرید روشا

ورودی مرکز خرید روشا

عکاس: محمد آقاجانی

مرکز خرید روشا اولین فروشگاه بدون مرز در ایران است که در آن از واحد های تجاری مجزا خبری نیست و به سبک دپارتمان استور طراحی شده است. این مرکز خرید که در سال ۱۳۹۴ افتتاح شد، هفت دپارتمان جداگانه برای کالاهای مختلف دارد و بدون اینکه نیازی به ورود به مغازه‌های متعدد باشد، بازدیدکنندگان می‌توانند اجناس را یک‌جا مقایسه و خرید کنند.

بخش لوازم آرایشی مرکز خرید روشا

منبع عکس: 3Dbeen 

در این مرکز خرید، پنج طبقه به فروشگاه‌های تجاری، یک طبقه به رستوران و کافه و چندین طبقه به پارکینگ اختصاص دارد. سوپر مارکت بزرگ و وسیعی در این مرکز مستقر است که برای خرید نیازهای روزانه خود می‌توانید به آن مراجعه کنید. ضمن اینکه در کنار خرید به رستوران‌ها و کافه‌های این طبقه سری بزنید و خستگی را از تن بیرون کنید. همچنین رستوران فوق‌العاده‌ای روی بام مرکز خرید فعالیت می‌‌کند که پاتوق اهالی منطقه و علاقه‌مندان به غذاهای خوشمزه است.

مرکز خرید روشا اولین فروشگاه بدون مرز در ایران است

از جمله اقلامی که در این محل به فروش می‌رسد، می‌توان به لوازم آرایشی و بهداشتی، کیف و کفش، ساعت و زیورآلات، پوشاک زنانه (انواع لباس مجلسی، مانتو و پالتو)، پوشاک آقایان و کودکان، لوازم ورزشی، ست‌های کامل سفر (چادر مسافرتی، کوله، ظروف مسافرتی، لباس کوهنوردی و طبیعت گردی) و... اشاره کرد. مجتمع تجاری روشا با گذاشتن تمام اجناس و کالاهای خود در سامانه فروشی اینترنتی، امکان خرید اینترنتی را برای مشتریان خود فراهم کرده است که مزیت بزرگی به حساب می‌آید.

  • تلفن: ۰۲۱۲۵۷۱۴۴۲۰
  • آدرس: تهران، نیاوران، تقاطع خیابان عمار و فرمانیه، مرکز خرید روشا (نمایش روی نقشه)

مرکز خرید اسکای سنتر لواسان

فضای داخلی اسکای سنتر با سنگ مرمر و لوستر مجلل

عکاس: رضا رضایی

مرکز خرید اسکای سنتر، از لاکچری‌ترین مراکز خرید شمال تهران در منطقه خوش‌آب‌وهوای لواسان است که با معماری مجلل و تزیینات شیک، سقف‌ زیبا و رفیع و ستون‌های باشکوه، نگاه هر بازدیدکننده‌ای را به خود خیره می‌کند.

کتابفروشی مرکز خرید اسکای سنتر

عکاس: مژده کامیابی

این مجموعه در سال ۱۳۹۴ در ۹ طبقه افتتاح شد و شامل بخش‌های متنوعی برای گردش و خرید می‌شود؛ به‌خصوص که هنگام قدم‌زدن در راهروی طبقه اول، منظره سد لتیان یا طبیعت سرسبز لواسان پیش روی شما قرار می‌گیرد. انواع مبلمان، فرش، میز ناهارخوری و عسلی، پوشاک، جواهرات و… از برندهای معتبر در این مجموعه وجود دارد. هایپرمارکت، فروشگاه بزرگ کتاب، تالار بسیار لوکس، رستوران‌های متعدد با غذاهای لذیذ و باکیفیت، پارکینگ طبقاتی و غیره سایر بخش‌های این مرکز خرید را تشکیل می‌دهند.

  • تلفن: ۰۲۱۲۶۵۶۴۹۴۰
  • آدرس: تهران، لواسان، بلوار امام خمینی (ره)، خیابان گلها، مرکز خرید اسکای سنتر (نمایش روی نقشه)

مرکز خرید مدرن الهیه

یکی از طبقات مرکز خرید مدرن الهیه

عکاس: مازیار محمودی

مجتمع تجاری اداری مدرن الهیه در سال ۱۳۹۰ افتتاح شد که دو طبقه از ۱۱ طبقه آن به ۴۰ واحد تجاری اختصاص دارد. اگر به‌دنبال کالاهایی مثل پوشاک زنانه و مردانه، لوازم آرایشی و بهداشتی، کیف و کفش، عطر و لوازم ورزشی از برندهای معروف هستید، این مرکز خرید می‌تواند پاسخگوی نیاز شما باشد.

تعدادی بوتیک، جواهر فروشی، رستوران و کافی‌شاپ در طبقه پنجم این مرکز وجود دارد که ضمن خرید می‌توانید نوشیدنی‌ها و غذاهای دلچسب را بچشید و لذت ببرید. پارکینگ اختصاصی، سالن اجتماعات، اینترنت رایگان و سرویس بهداشتی از دیگر امکانات این مجموعه هستند.

  • تلفن: ۰۲۱۲۲۰۳۷۰۲۹
  • آدرس: تهران، خیابان آفریقای شمالی، رو‌به‌روی کوچه گلنار، مرکز تجاری مدرن الهیه (نمایش روی نقشه)

اطلس مال

سردر ورودی اطلس مال نیاوران

عکاس: نامشخص

اطلس مال از جدیدترین مراکز خرید پایتخت در مجاورت پارک نیاوران است که هشت طبقه اداری، چهار طبقه تجاری، ۶ طبقه پارکینگ و یک طبقه فودکورت دارد. ایجاد فضاهای سبز با آبشار، آسانسورهای پانوراما، استفاده بهینه از انرژی خورشید و قرارگیری در کنار پارک نیاوران با چشم‌انداز عالی، گوشه‌ای از جذابیت‌های این مرکز خرید هستند. ضمن اینکه وجود روف گاردن (باغ بام) زیبایی بصری خاصی به آن داده است و مانند عایق در هر طول سال‌ از اتلاف انرژی جلوگیری می‌کند.

طبقات اطلس مال نیاوران

عکاس: Sina Fekrazadeh

برای خرید انواع پوشاک، کیف و کفش، وسایل بهداشتی،‌ زیورآلات و... می‌توانید به این مرکز خرید بروید که به‌لطف وجود ایستگاه‌های استراحت با مبلمان راحت، پله‌های برقی، کافی‌شاپ‌های متعدد و سرویس‌های بهداشتی، کلیه وسایل رفاه شما فراهم است.

  • تلفن: ۰۲۱۲۲۸۱۰۱۹۹
  • آدرس: تهران، خیابان پاسداران، ضلع جنوبی پارک نیاوران، اطلس مال (نمایش روی نقشه)

بام لند

مجسمه بام لند تهران

منبع عکس: سایت tehranpicture-ir (عکاس: محمد محسنی‌فر)

مجموعه تفریحی تجاری بام لند از معروف‌ترین مراکز خرید لوکس تهران به حساب می‌آید که علاوه بر خرید، امکان انجام تفریح‌هایی همچون ماهیگیری، پیاده‌روی، قایق‌سواری و... را برای بازدیدکنندگان فراهم کرده است. مرکز خرید بام لند از ۱۲ ویلای دو طبقه تشکیل شده که تعدادی از لوکس‌ ترین کافه های تهران و بهترین فروشگاه‌های مد و لباس، لوازم‌خانگی، جواهرات و... را در خود جای داده است و با عرضه کالاهای باکیفیت و متنوعی از برندهای معروف دنیا، طرفداران زیادی دارد.

مرکز خرید بام لند با ساختمان های سفید

منبع عکس: ایسنتاگرام بام لند

تفریحات بام لند شامل وی آر لند، قایق‌سواری، واقعیت مجازی زاویه، ماهیگیری، شهر بادی (دارت بادی، فوتبال حبابی و فوتبال صابونی)، فوتبال‌دستی انسانی، اسکای فلایر، شهربازی سرپوشیده کیدز گاردن، پرش آزاد، مجموعه ساحل شنی پرشین و پیست پاتیناژ می‌شود. در کنار خرید و تفریح می‌توانید از کافه، فست فود و رستوران های بام لند استفاده کنید.

  • آدرس: تهران، انتهای اتوبان همت، خروجی بلوار کاشان، میدان موج، خیابان موج، بلوار صدف، مرکز تجاری تفریحی بام لند (نمایش روی نقشه)

مراکز خرید معروف سعادت‌آباد

مرکز خرید میلاد نور

ورودی شیشه ای مرکز خرید میلاد نور

عکاس: نوید ابداعی

مرکز خرید میلاد نور از معروف‌ترین مراکز خرید شهرک غرب است که با ۳۵۷ واحد تجاری، کالاها و خدمات متنوعی را به مشتریان عرضه می‌کند. این مجتمع تجاری-تفریحی در سال ۱۳۷۸ افتتاح شد و به‌لطف وجود برندهای مشهوری همچون آدیداس، پوما، پیرگاردین، دسینی، مادرکر، فورجینال، آیس، ورساچه، دیزل، لیوایز، جردانو، دولچه گابانا بامبو، بوفالو، ماکسیم و... به‌شدت مورد استقبال علاقه‌مندان قرار گرفت.

طبقه‌های مختلف مرکز خرید میلاد نور شامل فروشگاه‌های گوناگون و متنوعی است؛ به‌طوری که طبقه اول به کیف و کفش، پوشاک، لوازم آرایشی بهداشتی، شال و روسری، طبقه دوم به بورس جواهرات، طلا و ساعت و طبقه سوم به پوشاک، لوازم تولد و تزیینی اختصاص دارد. در طبقه چهارم می‌توانید از میان مغازه‌ها پوشاک، کیف و کفش، فرش، لوازم دکوری، لوازم جانبی کامپیوتر، صنایع دستی و... دست به انتخاب بزنید و از طبقه پنجم، سرویس خواب کودک و نوجوان، لوستر، لوازم تزیینی، لوازم آشپزخانه، مبلمان، کمد، سیسمونی و غیره خریداری کنید.

بوتیک لباس مردانه در مرکز خرید میلاد نور

عکاس: نامشخص

رستوران ملل یکی از بهترین بخش‌های این مرکز خرید است که افراد زیادی را به طبقه ششم می‌کشاند تا از منوی متنوع آن لذت ببرند. فود کورتی با انواع غذاهای بین‌المللی و کافی‌شاپی با دکوراسیون زیبا نیز در این طبقه پذیرایی گرمی از بازدیدکنندگان به عمل می‌آورند.

  • آدرس: تهران، شهرک غرب، بلوار فرحزادی، مرکز خرید میلاد نور (نمایش روی نقشه)

مرکز خرید آرن

ساختمان دو طبقه مرکز خرید آرن

عکاس: Shaahin Ziary

مرکز خرید آرن، مجتمعی تجاری در سعادت‌آباد است که بیشتر مغازه‌های آن به فروش اجناس برند (نیو بالانس، بادی اسپینر، اسکیچرز) با قیمت‌های بالا اختصاص دارد. این مجتمع لوکس و زیبا در سال ۱۳۹۴ در هشت طبقه شروع به کار کرد و اجناسی مانند لباس، لوازم ورزشی، وسایل دکوری، اسباب‌بازی، پوشاک کودک و کتاب را در بیش از ۷۰ فروشگاه خود عرضه می‌کند.

امکاناتی مانند سرویس بهداشتی، آسانسور، پارکینگ، کارواش و نمازخانه نیز در این پاساژ در نظر گرفته شده است. از آنجا که مرکز خرید آرن در نزدیکی دانشگاه آزاد تهران غرب قرار دارد، دانشجویان زیادی از این محل دیدن می‌کنند.

نمای ساختمان مرکز خرید آرن

عکاس: امیر محبی

فودکورت و رستوران‌های متعددی در این مرکز فعالیت می‌کنند، نظیر لاوانسی، رفتاری و کافه ویونا که با ارائه انواع غذاهای خوشمزه، آماده خدمت‌رسانی به بازدیدکنندگان هستند.

  • تلفن: ۰۲۱۲۲۳۸۲۸۹۶
  • آدرس: تهران، شهرک غرب، بلوار فرحزادی، بلوار دادمان، خیابان فخار مقدم، نبش حافظی، مرکز خرید آرن (نمایش روی نقشه)

مجتمع تجاری رویال

فضای داخلی مرکز خرید رویال

عکاس: Tamim Sekhavat

مجتمع تجاری اداری رویال در زمینی به وسعت حدود ۳,۷۰۰ متر مربع در ۱۸ طبقه ساخته شده است که شامل دو طبقه تجاری، هشت طبقه، یک طبقه فودکورت با تراس بزرگ و هفت طبقه پارکینگ می‌شود.

۶ آسانسور و چهار پله برقی در این پاساژ وجود دارد تا بازدیدکنندگان بدون مشکل بتوانند به‌راحتی جابه‌جا شوند. حدود ۵۰ فروشگاه در دو طبقه تجاری این مرکز فعال هستند که از لوازم آرایشی بهداشتی و وسایل دکوراسیون داخلی تا پوشاک، وسایل کودک، کیف و کفش و غیره را به فروش می‌رسانند. ضمن اینکه در میان این فروشگاه‌ها، برند‌های معتبری نظیر نوین چرم و اسپرینگ فیلد به چشم می‌خورد.

مغازه های پاساژ رویال

عکاس: محمد گلستان

فودکورت این مجموعه با نام فودکورت تراس رویال نیز بین مشتریان همیشگی آن پرطرفدار است و از بهترین فودکورت های تهران محسوب می‌شود. چندین رستوران مختلف در این فودکورت مشغول به کار هستند و در هر بار بازدید می‌توانید غذایی با طعمی متفاوت را بچشید و از تماشای چشم‌انداز تهران لذت ببرید.

  • آدرس: تهران، سعادت‌آباد، بلوار دریا، تقاطع بلوار خوردین، مجتمع تجاری اداری رویال (نمایش روی نقشه)

مرکز خرید اپال

بوتیک لباس برند در مرکز خرید اپال

عکاس: نامشخص

مرکز تجاری اپال با ۲۳ طبقه در زمینی به مساحت بیش از هفت هزار متر مربع احداث شد که ۹ طبقه آن در زیر زمین و مابقی در روی زمین هستند. این مرکز به‌لطف تنوع محصولات و مغازه‌های شیک و زیبا به مقصد علاقه‌مندان به خرید و پاساژ‌گردی تبدیل شده است؛ به‌ویژه که در کنار خرید می‌توان از امکانات تفریحی آن مانند سینما و سالن بولینگ و بیلیارد لذت برد. فودکورت و رستوران‌های مجلل این مجموعه نیز فرصتی ایدئال برای صرف غذایی خوش‌طعم محسوب می‌شوند.

لوازم‌خانگی، طلا، بورس ساعت، لباس عروس، لباس شب، لباس داماد، آینه و شمعدان، بورس پوشاک و لباس‌های جدید، گوشی‌های هوشمند، رایانه، لپ‌تاپ، بازی‌های کامپیوتری و لوازم صوتی و تصویری از جمله اجناسی هستند که در مرکز خرید اپال به فروش می‌رسند. امکانات این مجموعه شامل اتاق اختصاصی «پدر و کودک» و «مادر و کودک»، کارواش، هایپرمارکت و هفت طبقه پارکینگ می‌شود.

  • تلفن: ۰۲۱۲۲۱۱۷۰۷۰
  • آدرس: تهران، شهرک غرب، بلوار فرحزادی، میدان کتاب، بلوار کوهستان، مرکز تجاری اپال (نمایش روی نقشه)

مراکز خرید پوشاک تهران

خیابان جمهوری

مرکز خریدی در خیابان جمهوری تهران

عکاس: نامشخص

خیابان جمهوری، از خیابان‌ های معروف تهران، مراکز خرید متعددی را در خود جای داده است که می‌توانید اکثر لباس‌ها نظیر مانتو و پالتو را با قیمت مناسبی خریداری کنید؛ زیرا اغلب آن‌ها بدون واسطه به دست خریدار می‌رسند. در واقع از آنجا که بیشتر این لباس‌ها محصول داخل کشور هستند و حتی از فروشگاه‌‌های خود تولیدی عرضه می‌‌شوند، قیمت ارزان‌تری دارند.

علاوه بر پوشاک، بورس‌ کالاهای متنوعی در طول این خیابان وجود دارد که از آن جمله می‌توان به راسته لوازم‌خانگی و صوتی-تصویری، سيسمونی، ساعت مچی، تجهیزات و سیستم‌های صوتی، مرکز فروش دوربين‌های عکاسی و فيلم‌برداری، لوازم موسيقی و انواع سازها و لوازم جانبی اشاره کرد.

مراکز خرید متعددی مثل مرکز خرید شانزلیزه و کوچه برلن، در حدفاصل میدان جمهوری تا چهارراه ظهیر الاسلام فعالیت می‌کنند که می‌توانید در هرکدام خریدهای خوبی داشته باشید. اکثر مغازه‌های چهارراه امیر اکرم و کوچه برلن به عرضه پوشاک، به‌خصوص لباس زنانه و مجلسی اختصاص دارند که قیمت آن‌ها در مقایسه با سایر نقاط تهران ارزان‌تر است.

بازار نازی آباد

ازدحام جمعیت در بازار نازی آباد

عکاس: نامشخص

نازی‌آباد از محله‌های جنوب شهر تهران است و دو بازار به نام‌های «بازار اول» و «بازار دوم» دارد که به بورس انواع پوشاک بچگانه، مردانه و زنانه، کیف و کفش شهرت دارد. بازار دوم نازی‌آباد را پس از بازار بزرگ تهران، شلوغ‌ترین بازار پایتخت می‌دانند که انواع مراکز خرید بزرگ و کوچک را در خود جای داده است و هر سلیقه‌ای را راضی نگه می‌دارد. 

در کنار پوشاک، اجناس دیگری نظیر کیف و کفش، چمدان، لوازم آرایشی و بهداشتی، لوازم‌خانگی، لوازم آشپزخانه و مواد خوراکی نیز در بازار دوم به فروش می‌رسد.

  • آدرس: تهران، انتهای بزرگراه نواب، ورودی نازی آباد، خیابان بازار دوم (نمایش روی نقشه)

مرکز خرید ونک

ساختمان مرکز خرید ونک

عکاس: علی مهری

مرکز خرید ونک بیشتر به پوشاک زنانه اختصاص دارد و بانوانی که برای خرید پوشاک وسواس دارند، می‌‌توانند قبل از هر جای دیگری به این مرکز خرید بروند و از بهترین برندهای پوشاک داخلی و خارجی، دست به انتخاب بزنند. در این محل از مانتوهای مجلسی و لباس‌های شب گرفته تا کیف و کفش زنانه، لوازم آرایشی، عطر و بدلیجات به فروش می‌رسد.

بوتیک های مرکز خرید ونک

عکاس: H Tahmasbi

پله برقی، پارکینگ اختصاصی، سرویس بهداشتی، نمازخانه، سیستم گرمایش و سرمایش، رستوران و کافی شاپ از جمله امکانات این مرکز خرید هستند. ضمن اینکه برای رفع خستگی و گرسنگی می‌توانید از کافی شاپ و رستوران طبقه دوم استفاده کنید که با منویی از غذاهای سنتی و ملل و نوشیدنی‌های سرد و گرم پذیرای مشتریان است.

  • آدرس: تهران، میدان ونک، خیابان ونک، نبش خیابان کار و تجارت، مرکز خرید ونک (نمایش روی نقشه)

میدان هفت تیر

بوتیک مانتوفروشی هفت تیر

عکاس: نامشخص

میدان هفت تیر یکی از مهم‌ترین مراکز خرید تهران است که اکثر اهالی پایتخت آن را به‌خاطر بورس انواع مانتو، پالتو، شال و روسری می‌شناسند. بسیاری از بانوان برای خرید جدیدترین مدل‌های مانتو و پالتو به مغازه‌های متعدد اطراف میدان هفت تیر سر می‌زنند تا بهترین کالاها را با کیفیت عالی خریداری کنند. در این محل انواع طرح‌ها، رنگ‌بندی‌ها و قیمت‌ها وجود دارد و از همین رو دست مشتری برای انتخاب باز است.

کوچه برلن

کوچه برلن با چترهای رنگی آویزان در بالای آن

منبع عکس: آژانس عکس تهران (عکاس: مازن هواشم)

کوچه برلن، کوچه‌ای قدیمی در مرکز شهر تهران در جنوب خیابان جمهوری است که به‌خاطر قرارگیری در کنار سفارت آلمان به کوچه برلن (پایتخت آلمان) معروف شده است.

کوچه برلن

منبع عکس: آژانس عکس تهران (عکاس: مازن هواشم)

مغازه‌های مختلفی برای فروش پارچه، پوشاک و لباس شب مجلسی در این کوچه تاریخی و نوستالژیک به چشم می‌خورد. ضمن اینکه دست‌فروشان زیادی در این محل فعال هستند و اجناس خود را می‌فروشند.

بازار هفت حوض

خیابانی مملو از خودرو و آلاچیق

عکاس: نامشخص

بازار هفت حوض واقع در محله قدیمی نارمک در شمال شرق پایتخت، از بازارهای معروفی است که اگر اهل بازارگردی باشید، با آن آشنا هستید. در این خیابان مغازه‌های متعددی وجود دارد که اجناسی از قبیل پوشاک زنانه، مردانه و بچگانه، کیف و کفش، ساعت، طلا، بدلیجات و... را به فروش می‌رسانند و هرروز افراد زیادی از مناطق مختلف تهران برای خرید یا تفریح به این بازار سر می‌زنند. مراکز خرید فراوانی در این محل وجود دارد که از آن جمله می‌توان مرکز خرید نوین، مرکز خرید کویتی‌های نارمک، امرالداستار، مرکز خرید گلبرگ، پاساژ الماس، سون‌ سنتر و پاساژ نبوت را نام برد.

نیمکت‌های متعدد و میز و صندلی‌های مدور و مسقف در این خیابان باعث شده است که محل مناسبی برای استراحت بازدیدکنندگان وجود داشته باشد. اغذیه‌فروشی‌های اطراف میدان و خیابان‌های اطراف آن نیز گزینه‌هایی عالی برای صرف یک وعده غذای حسابی هستند.

پاساژ شانزلیزه

ساختمان دو طبقه شانزلیزه

عکاس: مجید مددی

پاساژ شانزلیزه یا پاساژ میلاد قائم یکی دیگر از مراکز خرید قدیمی در تهران است که اکثر مغازه‌های آن به پوشاک زنانه، به‌ویژه لباس مجلسی و مانتو اختصاص دارند و قیمت اجناس نسبت به سایر مراکز تجاری پایتخت ارزان‌تر است.

پاساژ شانزلیزه از مراکز خرید قدیمی تهران است که به پوشاک زنانه اختصاص دارد

در پاساژ دو طبقه شانزلیزه، لباس‌های زنانه مجلسی در طبقه همکف و انواع مانتوی رسمی و روزانه زنانه در طبقه زیری فروخته می‌شود. برای خرید لباس مجلسی، لباس عروس، لباس نامزدی، لباس مهمانی، بلوز، شومیز، مانتو، پالتو، بارانی، شلوار، دامن، کیف، کفش، شال و روسری می‌توانید به پاساژ شانزلیزه بروید که با وجود تنوع کالاها، از آن دست خالی برنمی‌شد.

  • آدرس: تهران، تقاطع خيابان جمهوری و ولیعصر، پاساژ شانزلیزه (نمایش روی نقشه)

بازارهای معروف تهران

بازار پارچه مولوی

مغازه پارچه فروشی در مولوی

عکاس: نامشخص

بازار مولوی، بازاری ارزان برای خرید پارچه است که همه نوع پارچه‌ای با قیمت و کیفیت گوناگون در آن به فروش می‌رسد. آن از دسته افرادی که به‌دنبال خرید پارچه، پرده، ملحفه و... با قیمت مناسب یا به‌صورت عمده هستند، انتخاب اولشان بازار مولوی است که تنوع پارچه آن تقريبا هر نوع سليقه‌ای را راضی می‌کند.

اگر گذرتان به خیابان مولوی افتاد، می‌توانید اقلام دیگری همچون وسایل آشپزخانه، حبوبات، مواد خوراکی، آجیل و... را از راسته خيابان و چهارراه مولوی خريداری کنيد. عمده‌فروشان متعددی در این محل فعالیت می‌کنند که باعث شده‌اند، قيمت‌ کالاها نسبت به مغازه‌های خرده‌فروشی سطح شهر پایین‌تر باشد.

میدان ولیعصر تهران

بوتیک لباس زنانه در پاساژی در میدان ولیعصر

عکاس: نامشخص

میدان ولیعصر یکی دیگر از مکان‌های پرطرفدار بین پایتخت‌نشینان است که به‌لطف داشتن مغازه‌ها و مراکز خرید متعدد، امکان انتخاب‌های متنوع با قیمت‌های ارزان و مناسب را برای آن‌ها فراهم می‌کند. اطراف میدان ولیعصر نیز مغازه‌های فراوانی مشغول فروش لباس مردانه، زنانه و بچگانه هستند.

از مراکز خریدی که در محدوده میدان ولیعصر فعالیت می‌کنند، می‌توان به مرکز خرید پردیس، مجتمع تجاری نور تهران و مرکز خرید دبی اشاره کرد.

بازار تجریش

بازار تجریش

منبع عکس: آژانس عکس تهران (عکاس: مازن هواشم)

بازار تجریش یکی از بازارهای قدیمی تهران است که نه‌تنها رونق و اعتبار خود را حفظ کرده، بلکه از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری پایتخت محسوب می‌شود. این بازار مکان مناسبی برای خرید لوازم منزل، صنایع دستی، پوشاک، ادویه، ترشیجات و... است. ضمن اینکه بازار میوه و تره‌بار تجریش را می‌توان گل سرسبد این محل دانست که با عرضه میوه‌های نوبرانه و عجیب و غریب، هر بازدیدکننده‌ای را برای خرید وسوسه می‌کند.

در کنار گشت‌وگذار در بازار تجریش می‌توانید از مراکز خرید مجاور آن نظیر پاساژ قائم، البرز و بعثت دیدن کنید که به فروش لوازم آرایشی، پوشاک، کیف و کفش، صنایع دستی و... اختصاص دارند. در نهایت نیز به زیارت امامزاده صالح (ع) بروید که به‌عنوان مرکز معنوی این بازار، بازدیدکننده و زائر زیادی دارد.

  • آدرس: تهران، ضلع جنوب غربی میدان تجریش، جنب ایستگاه مترو، بازار تجریش (نمایش روی نقشه)

بازار بزرگ تهران

ورودی بازار بزرگ تهران با انبوهی از جمعیت

منبع عکس: آژانس عکس تهران (عکاس: شایان محرابی)

بازار بزرگ تهران با وسعتی بالغ بر ۱۰۵ هکتار، از مراکز اقتصادی و تاریخی مهم شهر است که در سال ۱۳۵۶ در فهرست آثار ملی ایران قرار گرفت. موقعیت مکانی بازار بزرگ و دسترسی آن به خیابان‌های مولوی، خیام و پانزده خرداد باعث شده است که یکی از قطب‌های اقتصادی کشور باشد. در این بازار مجموعه‌ بزرگی از خرده‌فروش‌ها، عمده‌فروش‌ها، کارگاه‌های تولیدی، انبارهای کالا و... وجود دارد و ازاین‌رو به‌عنوان مرکز اصلی توزیع کالا در داخل کشور به حساب می‌آید. بازار بزرگ از ارزان‌ترین مراکز خرید تهران است که از لباس و زیورآلات تا چرم، کیف و کفش، فرش، لوازم‌خانگی و... با تنوع بالا و قیمت مناسب در آن به فروش می‌رسد.

از جاهای دیدنی بازار بزرگ نیز می‌توان به قهوه‌خانه حاج علی درویش اشاره کرد که کوچک‌ترین قهوه‌خانه دنیا است و در فهرست آثار ملی میراث ناملموس ثبت شده است. مسجد جامع تهران، مسجد امام، بازار بین‌الحرمین، امامزاده سید ولی (ع)، تیمچه حاجب الدوله، امامزاده زید (ع)، امامزاده سید اسماعیل (ع)، خانه موزه شهید چمران و... سایر بخش‌های این بازار معروف را تشکیل می‌دهند.

بازار شوش

یکی از پاساژهای شوش

عکاس: محید مددی

بازار شوش یکی از بازارهای معروف پایتخت است که می‌توانید بهترین لوازم آشپزخانه و ظروف کریستالی را در از آن خریداری کنید. با وجودی که بازار شوش جزو بازارهای قدیمی تهران محسوب می‌شود، استقبال مردم از آن باعث شده است که پاساژهای جدید و لوکسی نظیر پاساژ شهرداری، پاساژ تاج، ایرانیان، الغدیر، نور، الماس و میلاد در آن ساخته شود. اکثر کسانی که تازه عروس هستند و قصد تهیه جهیزیه با قیمت مناسب دارند، به این قطب فروش لوازم خانه و آشپزخانه سر می‌زنند تا جدیدترین لوازم چینی، سرویس پلاستیک، ظروف برقی آشپزخانه، لوازم دکوری، ظروف بلور، کریستال، استیل، سرویس قاشق و چنگال، روتختی و... را بخرند.

مراکز خرید تهران در روز جمعه

جمعه بازار پروانه

جمعه بازار پروانه در محیطی با معماری سنتی

عکاس: بهنام صمدی

جمعه بازار پروانه، محلی برای عرضه تولیدات هنری، صنایع دستی و اجناس عتیقه است که پیش‌تر در پارکینگ طبقاتی پاساژ پروانه در خیابان جمهوری برپا می‌شد. پس از تعطیلی این مرکز به‌دلیل ایمن‌سازی ساختمان پروانه، با امضای تفاهم‌نامه‌ای بین شرکت نوسازی عباس‌آباد، وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و شرکت سامان‌دهی صنایع و مشاغل شهر، جمعه بازار پروانه فعالیت خود را در باغ هنر از سر گرفت. جمعه بازار پروانه در حال حاضر در باغ هنر برگزار می‌شود و زمان فعالیت آن از ساعت هشت صبح تا چهار بعدازظهر است. 

  • آدرس: تهران، اراضی عباس‌آباد، باغ هنر، جمعه بازار پروانه (نمایش روی نقشه)

سایر مراکز خرید تهران

مرکز خرید دنیای نور

مرکز خرید چند طبقه دنیای نور

عکاس: امیر خسروی

مرکز خرید دنیای نور از مراکز خرید معروف در شرق تهران است که به‌دلیل جانمایی مناسب، به‌راحتی می‌توانید از بزرگ‌راه‌های حکیم، مدرس و امام علی (ع) به آن دسترسی داشته باشید. در این مرکز خرید انواع پوشاک زنانه، مردانه و بچگانه، لوازم آرایشی و بهداشتی، اسباب‌بازی، شال و روسری، عطر و ادکلن و... فروخته می‌شود که به‌واسطه تنوع بالا، دستتان برای انتخاب باز است. امکاناتی نیز برای رفاه حال بازدیدکنندگان در نظر گرفته شده است که از آن جمله می‌توان اتاق مادر و نوزاد، سالن بازی کودکان، کافی شاپ، تالار پذیرایی، پارکینگ، سرویس بهداشتی و تاکسی سرویس نام برد.

  • تلفن: ۰۲۱۲۲۳۳۹۵۹۵
  • آدرس: تهران، بزرگراه رسالت، بین بزرگراه امام علی (ع) و شهید صیاد شیرازی، مرکز تجاری دنیای نور (نمایش روی نقشه)

مگامال

ساختمان چند طبقه مگامال اکباتان

عکاس: نامشخص

مجتمع تجاری مگامال در شهرک اکباتان قرار گرفته است که بخش اعظمی از آن به فضاهای عمومی، ورزشی، تفریحی و فرهنگی اختصاص دارد. امکانات متعددی نظیر فودکورت، دنیای بانوان، شهربازی، تالار، پارکینگ سرپوشیده، فضای سبز، پردیس سینمایی، اینترنت وای‌فای، نمازخانه، سرویس بهداشتی، آی تی لند (دنیای فناوری)، هایپرمارکت و غیره در مگامال وجود دارد که با این اوصاف می‌توانید اوقات خوبی را در آن سپری کنید.

هایپرمی مرکز خرید مگامال

عکاس: مهدی دری

فروشگاه‌های این مجموعه شامل کیف و کفش، صنایع دستی، زیورآلات، لوازم‌خانگی، شال و روسری، چرم، محصولات آرایشی و بهداشتی، ورزشی و... می‌شود که از برندهای مختلفی همچون زیلان، آر سی جی، جوونی، نیونیل، سرژه، جین وست، نیکوتن پوش، مارال چرم، ‌کاتر پیلار، ریباک، ‌فیلا، پوما و سایر برندها هستند.

  • تلفن: ۰۲۱۴۴۶۹۴۴۷۱
  • آدرس: تهران، بزرگراه شهید ستاری، شهرک اکباتان، فاز دو، میدان شهید صارمی، مجتمع تجاری مگامال (نمایش روی نقشه)

مرکز خرید الماس

شهربازی مرکز خرید الماس هروی

عکاس: نامشخص

مرکز خرید الماس یکی دیگر از مراکز خرید لوکس و مدرن در شرق تهران است که در مناسب‌ترین نقطه از میدان هروی و با دسترسی راحت به بزرگراه‌های صیادشیرازی، شهید همت و امام علی (ع) قرار دارد. این مرکز خرید نه‌تنها انواع صنوف را گرد هم آورده، بلکه مجهز به شهربازی مدرن، باشگاه فیتنس و سلامت، فست فود، کافی‌شاپ روف گاردن، کارواش و پارکینگ است.

بوتیک لباس بچگانه در مرکز خرید الماس هروی

عکاس: Hamed A.M.D

واحدهای تجاری مرکز خرید الماس نیز شامل فروشگاه‌های کیف و کفش، پوشاک، عینک، قهوه، موبایل، ساعت، زیورآلات، لوازم آرایشی و بهداشتی، لوازم تزیینی و دکوری، صنایع دستی، خرازی، اسباب‌بازی، مصنوعات چرمی و... می‌شود.

  • تلفن: ۰۲۱۲۲۹۵۲۷۲۴
  • آدرس: تهران، میدان هروی، مجتمع تجاری الماس هروی (نمایش روی نقشه)

ایران مال

سالن باشکوهی با تزیینات زیبا در ایران مال

منبع عکس: وب‌سایت ایران‌مال

ایران مال در شمال غرب پایتخت و در نزدیکی پارک چیتگر واقع شده است. این مرکز خرید بخش‌های مختلفی دارد؛ به‌عنوان مثال مسجد جامع با معماری و تزیینات فوق‌العاده، باغ ایرانی با طرح و الگوی باغ‌های ایرانی، باغ دیدار مجهز به پل شیشه‌ای روی آب و آبشار پلکانی، بازار سنتی با راسته‌، گنبد مرکزی و چهار سوق که تنها گوشه‌ای از این همه زیبایی هستند.

ایران مال از بزرگ‌ترین مراکز خرید خاورمیانه محسوب می‌شود

تالار آینه با آینه‌کاری‌های چشم‌نواز در سقف و دیوارها، شربت‌خانه با طراحی دیدنی، سازه‌ طلایی‌رنگ و تماشایی ایوان اشراق، باغ رستوران ملل و باغ کتاب ایران مال نیز ارزش دیدن دارند.

فضای بیرونی مرکز خرید ایران مال

منبع عکس: اینستاگرام ایران مال (the_iranmall@)

ایران مال از بزرگ‌ترین مراکز خرید خاورمیانه محسوب می‌شود که علاوه بر هایپر استار، مجهز به فروشگاه‌های لوازم و دکوراسیون منزل، محصولات فرهنگی و تفریحی، محصولات چرمی، جواهرات، ساعت و زیورآلات، محصولات زیبایی و سلامت، مد، پوشاک و لوازم ورزشی است. رستوران‌ و کافی شاپ، پردیس سینمایی، شهربازی، مجموعه ورزشی، هتل،‌ پاتیناژ ایران مال و هلی پد سایر بخش‌های این مجموعه هستند.

مرکز خرید تیراژه ۱

مرکز خرید تیراژه

عکاس: نامشخص

مرکز خرید تیراژه ۱ یکی از زیباترین و معروف‌ترین مراکز خرید تهران محسوب می‌شود که در پنج طبقه ساخته شده است. طبقه منفی یک تیراژه با حدود ۴۰ واحد صنفی به فروش وسایل کودک و سیسمونی اختصاص دارد. کافی‌شاپ دنج و زیبایی در این طبقه فعالیت می‌کند که گزینه خوبی برای استراحت است.

طبقه همکف که ورودی اصلی تیراژه در آن قرار دارد، برای عرضه لوازم آرایشی بهداشتی، لباس‌، مانتو‌، بدلیجات و عطر و ادکلن در نظر گرفته شده است. کافی‌شاپ اصلی تیراژه موسوم به کافی‌شاپ گاندو در این طبقه خدمات‌رسانی می‌کند و یکی از کافی‌شاپ‌های معروف غرب تهران به حساب می‌آید.

برای خرید اجناسی از برندهای معروف باید به طبقه اول بروید که شعبه برندهایی مثل میس اسمارت برای شال و روسری و همین طور فروشگاه‌های لوازم آرایشی و بهداشتی رژا یا آرت دکو در آن مشغول به کار هستند. در طبقه دوم می‌توانید از فروشگاه‌های مختلف از جمله فروشگاه اسباب‌بازی و بازی‌های فکری کودکان دست به انتخاب بزنید. بخش مهیج این مرکز خرید یعنی سرزمین عجایب تیراژه در طبقه سوم قرار دارد که از شهربازی های مدرن سرپوشیده در تهران است. انواع رستوران، فست‌فود و همچنین کافه و سرویس‌های بهداشتی نیز در این محل وجود دارد.

  • تلفن: ۰۲۱۴۴۴۹۱۷۲۳
  • آدرس: بزرگراه اشرفی اصفهانی، پایین‌تر از میدان پونک، حدفاصل بزرگراه حکیم و همت، مرکز خرید تیراژه ۱ (نمایش روی نقشه)

مرکز خرید میرداماد

مغازه فروش لباس زنانه و کیف در پاساژ میرداماد

عکاس: نامشخص

مرکز خرید میرداماد در سال ۱۳۵۷ ساخته شد و از قدیمی‌ترین پاساژهای شهر تهران محسوب می‌شود. در این مرکز خرید انواع فروشگاه‌های لباس، کیف و کفش، شال و روسری، عطر و ادکلن، آرایشی و بهداشتی، پوشاک مخصوص آقایان، طلا و جواهرات، بدلیجات و لوازم تزیینی و… فعالیت دارند که اجناس خود را با قیمت‌های متنوع عرضه می‌کنند تا اقشار مختلف جامعه، توانایی خرید آن‌ها را داشته باشند.

از دیگر بخش‌های این مرکز خرید می‌توان به صرافی، آژانس مسکن، آرایشگاه مردانه، کافی نت، چندین رستوران و کافی‌شاپ با غذاهای عالی و انواع نوشیدنی، دستگاه خودپرداز، آسانسور، پارکینگ اختصاصی، سرویس بهداشتی و... اشاره کرد.

  • تلفن: ۰۲۱۲۲۹۲۴۵۹۹
  • آدرس: تهران، بلوار میرداماد، بعد از میدان مادر، خیابان رودبار، مرکز خرید میرداماد (نمایش روی نقشه)

بازار سنتی ستارخان

بوتیک های مرکز خرید ستارخان

عکاس: مجید مددی

بازار سنتی ستارخان از محبوب‌ترین بازارهای شهر تهران است که از نظر تنوع کالاها و قیمت مناسب، گزینه‌ای مناسب برای خرید محسوب می‌شود. این بازار دو طبقه، چندین فاز دارد که با قدم‌زدن در بخش‌های مختلف آن متوجه تفاوت بارز در بافت هر فاز خواهید شد. فاز یک بازار سنتی ستارخان، قدیمی‌تر از سایر بخش‌ها است و شامل فروشگاه‌های لباس راحتی و خانگی، بورس لوازم‌خانگی و... می‌شود.

فضای داخلی بازار ستارخان

عکاس: مجید مددی

فاز دو بازار نیز کالاهای متعددی را با قیمت‌های متعارف و مناسب عرضه می‌کند؛ ضمن اینکه در این بخش از بازار فروشگاه‌ها فشرده‌تر و شلوغ‌تر از بخش‌های دیگر هستند. فاز چهار بازار به‌دلیل زیباسازی‌های فضای درونی و سقف، بسیار موردپسند بازدیدکنندگان است. این فاز در مجاورت بوستان جوانه زمان قرار دارد و در نتیجه امکان خرید و تفریح برای خانواده‌ها مهیا است. رستوران‌، کافی‌شاپ، اغذیه‌فروشی، فست‌فودی، پارکینگ اختصاصی و غیره از جمله امکانات این مجموعه هستند.

  • آدرس: تهران، خیابان ستارخان، بلوار گلاب، زیر پل یادگار امام، بازار سنتی ستارخان (نمایش روی نقشه)

اگر تاکنون به هر یک از مراکز خرید تهران رفته‌اید، در پایین این مقاله از کجارو می‌توانید از نظر و تجربه خود برای مخاطبان ما بگویید و حتی مراکز دیگری را معرفی کنید که در این مقاله نیامده است.

عکس کاور: نوشین پیروز

پرسش‌های متداول

گرانترین مراکز خرید تهران کدامند؟

مراکز خرید پالادیوم، سام سنتر، روشا، اسکای سنتر و...

بهترین مراکز خرید تهران با قیمت مناسب کدامند؟

بازار بزرگ، هفت حوض، جمعه بازارها، خیابان جمهوری، بازار نازی آباد، پاساژ شانزه لیزه، بازار سنتی ستارخان

در کدام منطقه تهران می‌توان با قیمت ارزان لباس خرید؟

خیابان جمهوری مراکز خرید متعددی را در خود جای داده است که می‌توانید اکثر لباس‌ها نظیر مانتو و پالتو را با قیمت مناسبی خریداری کنید؛

جمعه بازار تهران کجاست؟

جمعه بازار پروانه، محلی برای عرضه تولیدات هنری، صنایع دستی و اجناس عتیقه است که در حال حاضر در باغ هنر برگزار می‌شود.

مطالب مرتبط:

دیدگاه