یک دهه بعد از طوفان کاترینا، نیواورلان، آمریکا

زهرا صالح نژاد | جمعه, ۱۸ تیر ۹۵ ساعت ۰۷:۰۰

در ۲۹ آگوست ۲۰۰۵، شهر نیواورلان دچار طوفان مهیبی به نام کاترینا شد. خیلی سریع آب در سطح شهر جریان یافت و بیش از ۸۰ درصد شهر زیر آب رفت. در این میان منطقه ۹ پایین آسیب بیشتری دید و کل منطقه ۲-۳ فوت از آب پوشیده شد. یک دهه بعد از طوفان، بسیاری از مناطق نیواورلئان توسعه یافت اما در منطقه ۹ پایین هنوز خانه‌های متروک و رها شده و بازسازی شده به چشم می‌خورد. با کجارو همراه باشید.

کاترینا

پس از طوفان کاترینا این منطقه یکی از مناطق به شدت ویران شده شهر بود. طوفان حداقل ۱۸۳۶ نفر را کشت و باعث حداقل ۱۵۰ میلیون دلار خسارت شد. و به این ترتیب طوفان کاترینا گران‌ترین بلای طبیعی در تاریخ ایالات‌متحده شد.

طوفان کاترینا

در محله ۹ پایین نیواورلئان هنوز هم خانه‌های متروک و آسیب‌دیده از طوفان کاترینا ، دیده می‌شود. تنها حدود ۳۷ درصد از ساکنان به محله بازگشتند.

طوفان کاترینا

شدت تخریب در منطقه ۹ پایین بسیار زیاد بود. آب باقی‌مانده از موج طوفان و سدهای شکسته شده باعث شد مردم به طور کلی از خانه‌ها و پایه‌های باقیمانده آنها دست بکشند.

طوفان کاترینا

یک خانه‌ آسیب‌دیده متروک در منطقه

طوفان کاترینا

نشانه‌ای از توقف رشد بیش از حد در منطقه ۹ پایین

طوفان کاترینا

یک خانه آسیب‌دیده از طوفان کاترینا

طوفان کاترینا

رشد یک گیاه در وسط یک خانه تخریب شده در  منطقه ۹،  این منطقه یکی از مناطق به شدت ویران شده  شهر پس از طوفان کاترینا است. بخش‌های بسیاری از این منطقه هنوز باید بازسازی شوند.

طوفان کاترینا

آشغال‌هایی که در جلوی این خانه متروک رها شده‌اند.

طوفان کاترینا

رشد گیاه در پنجره شکسته شده یک خانه آسیب‌دیده از طوفان

طوفان کاترینا

علی‌رغم پیشرفت‌های اخیر اقتصادی در شهر املاک بسیاری در منطقه ۹ رها شده‌اند. طوفان کاترینا

 یک منطقه خالی برای فروش در منطقه ۹

مطالب مرتبط:

منبع allday

دیدگاه