بوکان موزه دار می‌شود

تیم  کجارو
تیم کجارو پنجشنبه، ۱۸ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۸:۰۰
بوکان موزه دار می‌شود

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی از تصویب ۷۲۰۰ میلیون ریال اعتبار برای راهاندازی موزه در بوکان خبر داد.

«جلیل جباری» مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی گفت:

پروژه احداث موزه شهرستان بوکان که جهت طرح و تصویب به استانداری آذربایجان غربی و سازمان برنامه و بودجه ارسال شده بود، با تصویب ۷۲۰۰ میلیون ریال اعتبار، مورد موافقت قرار گرفت.

وی بیان کرد که طرح مطالعه و احداث موزه از چندی پیش در دستور کار اداره کل استان و مسئولان شهرستانی قرار گرفته بود که خوشبختانه با پیگیری‌های به‌عمل آمده و تصویب اعتبار لازم از سوی سازمان برنامه و بودجه استان، یک گام مهم برای احداث آن برداشته شد.

جباری ادامه داد که قبل از تصویب این اعتبار، به همت شهرداری و تصویب شورای اسلامی بوکان، زمینی به مساحت ۱۵۰۰ متر مربع در یکی از مناطق مناسب شهر جهت احداث موزه، واگذار شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان غربی در همین زمینه گفت که این موزه شامل بخش‌های متعددی از جمله: سالن مخصوص آثار باستانی، گالری مردم‌شناسی، آزمایشگاه مرمت، کتابخانه، مخزن نگهداری اشیا، سالن برگزاری نمایشگاه موقت، سالن اجتماعات، بخش فروش محصولات فرهنگی و بخش اداری خواهد بود که در صورت تخصیص عملیات اجرایی پروژه از بهار سال ۹۶ آغاز خواهد شد.

جباری افزود که با احداث و به بهره‌برداری رسیدن این موزه، شهرستان بوکان نیز جزو شهرهای صاحب موزه استان خواهد شد.

آذربایجان غربی هم‌اکنون دارای یازده موزه و سایت موزه است.

مطالب مرتبط:

منبع ایسنا

دیدگاه