راهنمای خرید چمدان چرخدار

سعیده خلیلی‌صفا
سعیده خلیلی‌صفا دوشنبه، ۲۶ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۲۰:۳۰
راهنمای خرید چمدان چرخدار
اواسط تابستان است و بسیاری از افراد تب و تاب سفر دارند. سفر هم لوازم و ملزومات خاص خود را می‌طلبد. یکی از این ملزومات چمدان است که داشتن اطلاعات درباره نحوه‌ی تهیه و خرید آن بسیار لازم و مفید است.
چمدان‌ها انواع مختلفی دارند و هر کدام از تنوع بسیاری برخوردارند. ولی ویژگی مشترک همه‌ی چمدان‌ها دارابودن دستگیره تلسکوپی و چرخ‌هایی است که حمل آن را بسیار آسان‌تر می‌کند. قدیمی‌ترین نوع این چمدان به شکل قاب فلزی چرخداری ساخته شده بود که چمدان به شکلی بر روی آن قرار می‌گرفت و البته مسافر می‌توانست چندین چمدان را بر روی این وسیله قرار دهد. به این ترتیب، مشکل حمل همزمان چند چمدان به ویژه در هنگام سفر با کودکان به‌راحتی حل می‌شد. برای سهولت بیشتر در حمل این وسیله فاکتورهای مختلفی دخیل هستند و از جمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به وزن اشاره کرد. بنابراین، برای حمل آسان‌تر چمدان، این وسیله از آلومینیوم یا آلیاژ آن ساخته می‌شود و حتی می‌توان آن را تا کرده، در زیر صندلی یا کابین هواپیما قرار داد. suitcase trolley نوع دوم، مربوط به چمدان‌هایی است که خود دارای دستگیره و چرخ هستند. این چمدان‌ها در بازار در اندازه‌های مختلف از سایز کوچک یکنفره تا سایز بزرگ خانواده وجود دارند. بدلیل دارابودن دستگیره می‌توان چمدان دیگری را به‌ هنگام حمل برروی آن قرار دارد ولی این فضا بسیار محدود است. در هر حال، حمل این نوع چمدان‌ها بدلیل داشتن دستگیره و چرخ نسبت به چرخ دستی فلزی بسیار آسان است. 1371577604-25218600-(1) پس از معرفی انواع چمدان‌های چرخدار موجود در بازار، در این مرحله به برخی نکات خواهیم پرداخت که بهتر است در هنگام خرید این نوع چمدان‌ها در نظر گرفت. اولین نکته مهم این است که چمدان مسافرتی باید در عین استحکام بسیار سبک بوده و جنس آن نیز در برابر هرگونه فشار خارجی مقاوم باشد. علاوه بر این، زیپ چمدان نیز باید کاملا محکم و سالم باشد زیرا در غیر اینصورت ممکن است در طول سفر خراب شده یا بشکند. با کجارو همراه باشید تا به سایر نکات درباره انتخاب چمدان بپردازیم.

عملکرد چرخ‌ها

بهتر است داخل فروشگاه چندباری چمدان را بر روی زمین بکشید تا از کارکرد چرخ‌ها اطمینان حاصل کنید و ازفروشنده راجع به جنس آنها سوال کنید. پلاستیک‌های ارزان قیمت گزینه مناسبی برای انتخاب نیستند.

بررسی دستگیره

دستگیره چمدان باید به آسانی باز و بسته شده و در موقعیت دلخواه (باز/بسته) ثابت بماند. حتی در صورت قفل شدن، امکان بازگشت ناگهانی آن به مجفظه وجود دارد.

حمل چمدان

بهتر است چند قدمی با چمدان راه بروید تا نحوه حمل آن در حین مسافرت را آزمایش کنید. در صورت عدم تطابق آن با روند سفرتان گزینه دیگری را امتحان کنید. s-l1000 انتخاب یک چمدان مناسب می‌تواند سفر را برای مسافران بسیار آسان‌تر کند. بنابراین دقت در انتخاب ملزومات سفر بویژه چمدان می‌تواند نقش مناسب و راهگشایی حتی در حین پر تلاطم‌ترین لحظات سفر داشته باشد.   منبع: enlightenme

مطالب مرتبط:

دیدگاه