تماشا کنید؛ پخت یاکی سوبا در خیابان های کره جنوبی

احمدرضا فرهبد
احمدرضا فرهبد چهار شنبه، ۱۶ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۴۵
تماشا کنید؛ پخت یاکی سوبا در خیابان های کره جنوبی

یاکی سویا یکی از غذاهای خیابانی محبوب ژاپنی است که در خیابان‌های کره جنوبی نیز تهیه می‌شود و مواد تشکیل‌دهنده آن نودل چینی، گوشت و سبزیجات است.

نودل یکی از غذاهای پرطرفداری است که معمولا کوچک و بزرگ آن را می‌پسندند. یاکی سوبا در اصل یکی از غذاهای خیابانی محبوب ژاپنی است که علاوه بر ژاپن در خیابان‌های کره جنوبی نیز سرو می‌شود. برای تهیه یاکی سوبا نودل چینی (متشکل از آرد گندم) به همراه انواع گوشت، سبزیجاتی مانند کلم برگ، جوانه جو و دیگر سبزیجات سرخ می‌شود و پس از سرخ شدن سس‌ مخصوص و چند ماده طعم‌دهنده دیگر به آن افزوده می‌شود. معمولا این غذای ژاپنی را که مزه شور یا تندی دارد، با سس صدف (این سس با نمک، شکر، آرد ذرت، کارامل و عصاره صدف تهیه می‌‌شود)، سس سویا و سس مایونز مزه‌دار می‌کنند.

یاکی سوبا

معمولا این غذا همراه با نوعی جلبک دریایی، یک ترشی مخصوص ژاپنی که ماده اصلی تشکیل دهنده آن رشته‌های زنجبیل است و تکه‌های ماهی خشک‌‌ شده سرو می‌شود. یاکی سوبا هم به عنوان غذای اصلی سرو می‌شود و هم به عنوان غذای مکمل. گاهی اوقات این غذا درست مانند هات‌داگ و به همراه دورچین سرو می‌شود و مقداری سس مایونز و تکه‌های خرد شده زنجبیل نیز روی آن ریخته می‌شود.

یاکی سوبا

در ادامه شما را به تماشای کلیپی از طرز تهیه این غذای محبوب ژاپنی دعوت می‌کنیم.

دانلود ویدیو

 

مطالب مرتبط:

دیدگاه