سفر تصویری به ژاپن؛ سرزمین خورشید تابان

علی گودرزی
علی گودرزی دوشنبه، ۵ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۸:۰۰
سفر تصویری به ژاپن؛ سرزمین خورشید تابان

ژاپن سرزمینی بی‌نهایت زیبا و جادویی است که در شرق آسیا واقع شده است. در این مطلب، به سرزمین خورشید تابان، مهد شکوفه‌‌های گیلاس و سامورایی‌ها می‌رویم تا از قاب تصویر، نقاط متنوع و سراسر زیبایی آن را سیاحت کنیم.

قاره‌ی آسیا، بزرگ‌ترین حجم معلق روی آب‌های کره‌ی زمین، بستری از زیبایی‌‌های طبیعی است. از ترکیه و فلات آناتولی گرفته تا کشورمان ایران، سرزمین‌های هند و پاکستان تا فلات تبت، مغولستان، چین و شرق دور، همگی گنجینه‌هایی از زیبایی‌های آفرینش هستند که در این قاره جمع شده‌اند. حرکت از صحرای خالی از زندگی روب‌الخالی عربستان به‌سمت دشت‌های سراسر برف تبت، همان‌قدر که سرما و بوران استخوان‌سوزی را به‌همراه می‌آورد، به‌همان اندازه هم گرمای زیبایی و شکوه شرق آسیا را پیش روی مسافران خود قرار می‌دهد. شرقی‌ترین نقطه‌ی آسیا، همانجایی است که این عظمت و شکوه منحصر به‌فرد، به‌نقطه‌ی اوج خود می‌رسد و بیننده را شگفت‌زده می‌کند. جایی که هنر، تکنولوژی، زیبایی‌های طبیعی با پرواز آوای یک فلوت در جنگل‌های بامبو، درهم می‌آمیزند و سرزمین خورشید تابان را می‌آفرینند؛ ژاپن.

این روزها با شنیدن نام ژاپن، موارد متعددی در ذهن‌های ما نقش بسته می‌شود. اقتصاد قدرتمند، شکوفه‌های گیلاس، دلاوران سامورای، الفبای در و پنجره‌مانند (!)، بمباران اتمی هیروشیما، هجوم تکنولوژی، ازدحام توکیو، زندگی ماشینی، انیمیشن (انیمه‌)های خاطره‌انگیز و بیشتر. همه ما ژاپن را می‌شناسیم و این سرزمین، نام خود را به‌گونه‌ای خاص در ذهن‌ همه ما حک کرده است. حالا شما تمامی این موارد را کنار طبیعت زیبا، عجیب و شگفت‌آور ژاپن قرار دهید. بله واقعا شگفت‌انگیز و جذاب است. ژاپن با ترکیب تمامی این عناصر، حالا به یکی از خواستنی‌ترین و جذاب‌ترین مقصدهای دنیا برای گردشگران تبدیل شده است. حالا که شیوع جهانی کرونا، دست ما را از سفر کردن کوتاه کرده است، همراه کجارو باشید تا طی یک سفر ویژه، از قاب یک سری تصویر شگفت‌آور و جذاب، به سرزمین شکوفه‌های گیلاس و کاتاناهای سامورایی برویم و در جادوی آن غرق شویم. این شما و این هم سفر تصویری به ژاپن!

توکیو

خوردن رامن و گشت‌وگذار در شب‌های توکیو

غیرممکن است که به‌محض فرود در شهر توکیو، سراغ گشت‌وگذار در خیابان‌های این شهر نروید. هرچقدر هم که دلتان یک استراحت حسابی بعد از پروازهای طولانی را بخواهد، توکیو به ‌اندازه‌ای جادویی و شگرف است که همان لحظه‌ی فرود، دوست دارید به خیابان‌هایش بروید و ماجراجویی کنید!‌

محله گلدن گای در توکیو

اما خب مگر می‌شود که در خیابان‌های توکیو بگردید و به خوردن غذاهای ژاپنی دست نزنید؟ رامن یکی از جذاب‌ترین غذاهای ژاپنی است که می‌توانید آن را در خیابان‌های توکیو سرو کنید. شما می‌توانید در محله‌ی اومویده یوکوچو (Omoide Yokocho) در قسمت شینجوکو از توکیو، که یک محله‌ی کلاسیک با کوچه‌های باریک و خاص است، رامن‌های خیلی خوشمزه‌ای را سفارش دهید. با تاریک‌تر شدن هوا، می‌توانید به کوچه‌های گلدن گای (Golden Gai) و کابوکیچو (Kabukicho) بروید و با منظره‌های خیره‌کننده‌ای که به‌واسطه‌ی تابش لامپ‌های نئونی ایجاد شده‌اند، خاطره‌سازی کنید!

خیابان گینزا توکیو

بازدید از مرکز هنر، پارک رویال و محله گینزا

در روز دوم بازدید از شهر توکیو، می‌توانیم به مرکز هنر توکیو برویم و در‌ آن حسابی عکاسی کنیم. مرکز هنر توکیو یک ساختمان بسیار زیبا با معماری خاص و هنرمندانه هست؛ به همین دلیل، عکس‌های بسیار زیادی را می‌توان در آن ثبت کرد. در ادامه به پارک رویال توکیو می‌رویم و غروب خورشید را از آنجا تماشا می‌کنیم. ساعات پایانی شب را هم می‌توانیم به محله‌ی گینزا برویم. محله‌ی گینزا، یکی از مناطق گران و بسیار معروف توکیو است.

بازار بزرگ ماهی تسوکیجی

بازار ماهی، برج توکیو و محله‌ی روپونگی

ماهی یکی از مهم‌ترین و عمومی‌ترین فرآورده‌های غذایی مردم ژاپن است. اگر از دنبال‌کنندگان و علاقه‌مندان سبک زندگی ژاپنی‌ها بوده باشید، احتمالا از این موضوع باخبر هستید و اسم غذای «سوشی» هم به گوشتان آشنا است. در روز سوم سفر به ژاپن و توکیو، به بازار ماهی تسوکیجی (Tsukiji) می‌رویم. این بازار، یکی از فروشگاه‌های قدیمی و کلاسیک ماهی در توکیو است. سوشی‌فروشی‌های این منطقه واقعا معروف و حرفه‌ای هستند و پس از بازدید از بازار ماهی تسوکیجی، هرگز نباید فرصت خوردن سوشی در آنجا را از دست بدهید. برای تماشای طلوع یا غروب خورشید، امروز می‌توانیم به محله‌ی روپونگی برویم و این لحظات زیبا را از پشت‌بام خانه‌های روپونگی تماشا کنیم. در ادامه، به سراغ بازدید از برج توکیو می‌رویم که یکی از نمادهای عظیم و به‌شدت معروف توکیو است. بازدید از فروشگاه‌های برج توکیو و گرفتن عکس‌های مختلف از آن، از کارهایی است که می‌توانید انجام بدهید.

معبد سنسوجی

معبد سنسوجی، فروشگاه توکیو پلازا و چهارراه شیبویا

ژاپن نیز مانند اکثر کشورهای شرق آسیا، معابد خاص و زیبایی را در خودش جای داده است. در چهارمین روز از بازدید توکیو، در همان اول کار به محله‌ی «آساکوسا» می‌رویم. در این محله، یک خیابان بنام «ناکامیسه» وجود دارد که از نظر وجود بازارها و فروشگاه‌های مختلف، حسابی اسم‌ورسم در کرده است! در خیابان ناکامیسه، معبد «سنسوجی» قرار دارد. پس از معبد سنسوجی، به محله‌ی اوماتاساندیو (Ometasando) می‌رویم و ضمن بازدید از فروشگاه توکیو پلازا، می‌توانیم از کلکسیون آینه‌های این فروشگاه نیز عکس‌های خوبی تهیه کنیم.

چهارراه شیبویا توکیو

در پایان چهارمین روز بازدید از توکیو، به محله‌ی «شیبویا» می‌رویم. محله‌ی شیبویا یکی از نمادهای توکیو و زندگی مدرن ژاپنی‌ها است. این منطقه، شلوغ‌ترین چهارراه جهان را که چهارراه شیبویا باشد، در خودش جای داده است.برای تمام کردن امروز، بهترین کار این است که به محله‌ی شیبویا و چهارراه همیشه شلوغش برویم و عکس‌های خاطره‌انگیزی را ثبت کنیم.

کوه فوجی

کوه فوجی

کوه فوجی، بلندترین و معروف‌ترین قله‌ در کشور ژاپن است و یکی از مهم‌ترین نمادهای این کشور به‌حساب می‌آید. برای آخرین روز اسکان در توکیو، بازدید از این قله‌ی بلند، بهترین کاری است که می‌توانیم انجام بدهیم. برای رسیدن به کوه‌پایه‌های فوجی، باید از اتوبوس استفاده کنیم. مسیر اتوبوسی که به‌سمت فوجی حرکت می‌کند، مملو از جنگل‌های سرخ و نارنجی با برگ‌های پرتعداد و زیبا است. اتوبوسمان در مهمان‌خانه‌ی ریوکان توقفی کوتاه خواهد داشت. پس از آن، به متروی کاواگوچی می‌رویم و ضمن حرکت به‌سمت کوه فوجی، از بازتاب این کوه بزرگ در آب رودخانه‌ی کاواگوچی لذت می‌بریم. پس از توقف در پارک آراکورایاما سنگن، حالا نوبت پیاده‌روی طولانی ما به‌سمت «فوجی سان» است. پس از تماشای طلوع یا غروب خورشید از کوه فوجی، زمان حرکت به‌سمت کیوتو فرا می‌رسد!

پس از توکیو، به کیوتو سفر می‌کنیم. کیوتو ایستگاه‌ آخر ما طی سفرمان به ژاپن خواهد بود. کیوتو هم مثل پایتخت ژاپن که توکیو باشد، زیبایی‌های بسیار زیادی را در خودش جای داده است. ۳ روز در کیوتو می‌مانیم و زمان بازگشت به خانه فرا می‌رسد.

فوشیمی ایناری تایشا

بازدید از معبد ایناری و کیومیزو-درا

برخلاف توکیو، شهر کیوتو استخوان‌بندی کلاسیک خود را همچنان حفظ کرده است. در کیوتو معابد و بارگاه‌های بسیار زیادی را می‌توانید پیدا کنید. یکی از این بارگاه‌ها، معبد ایناری است. پس از معبد ایناری، می‌توانیم سراغ معبد کیومیزو-درا برویم. به لطف معماری خاص این معبد، در روزهایی که هوا ابری و مه‌آلود نباشد، می‌توانیم یک نمای باورنکردنی از کیوتو را تماشا و تصاویر پرتعدادی را ثبت کنیم. پس از معبد کیومیزو-درا، سراغ معبد هوکانجی می‌رویم که در محله‌ی گیون واقع شده است. پس از بازدید از این معبد، می‌توانیم به محله‌ی ریوکان برویم و در مسافرخانه‌هایی که در آنجا واقع شده، استراحت کنیم.

 درختستان بامبوی آراشی‌یاما

باغ بامبو، معبد دای‌گوجی و آب‌تنی در گرم‌آبه‌های اون‌سن

امروز به آراشی‌یاما می‌رویم. این منطقه کمی خارج از شهر کیوتو است و بزرگ‌ترین جاذبه‌ی توریستی آن،‌ باغ بامبو است. در این باغ، می‌توانید ساعت‌ها میان درخت‌های بامبو حرکت کنید و در سبزی بی‌پایانش غرق شوید. سالانه افراد بسیار زیادی از این باغ، بازدید می‌کنند و تماشای آن همراه با دیگر بازدیدکنندگانش، حال‌وهوای خاصی را ایجاد می‌کند. پس از آراشی‌یاما، به معبد دای‌گوجی می‌رویم که حسابی با برگ‌های قرمز و زرد پاییزی پوشیده شده است. در پایان، به محل اقامتمان در محله‌ی ریوکان بازمی‌گردیم و ضمن آب‌تنی کردن در گرمابه‌های اونسن، برای آخرین روزمان در ژاپن و کیوتو آماده می‌شویم.

بازار نیشکی و پایان ماجراجویی در ژاپن

برای روز آخر، به بازار نیشکی (Nishiki) می‌رویم. این بازار، از جاذبه‌های توریستی مهم کیوتو است و سالانه، بازدیدکنندگان پرتعدادی را به خود جلب می‌کند. از غذاهای مختلف گرفته تا لباس‌ها و تجهیزات متنوع، همه را می‌توانید در راه‌روهای پرتعداد بازار نیشکی پیدا کنید. پس از آن، می‌توانیم به اقامتگاهمان برگردیم، وسایلمان را جمع کنیم و برای بازگشت به خانه آماده شویم.

امیدواریم که این سفر تصویری برای شما لذت‌بخش بوده باشد. طی این سفر به دو شهر کیوتو و توکیو رفتیم و از قاب تصاویر، از نقاط جذاب و متنوع آن‌ها بازدید کردیم. کجارو به‌صورت روزانه سفرهای تصویری و تورهای مجازی متنوعی را در دسترس شما قرار می‌دهد. اگر به این موضوعات علاقه‌مند هستید، بازدید روزانه از کجارو را فراموش نکنید.

مطالب مرتبط:

منبع shopmoment

دیدگاه