امن‌ترین مقصدهای داخلی و خارجی برای سفر انفرادی خانم‌ها

رضا اردو
رضا اردو سه شنبه، ۱۲ دی ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۰۶
امن‌ترین مقصدهای داخلی و خارجی برای سفر انفرادی خانم‌ها

سفر انفرادی فرصتی مناسب را برای خودشناسی و ماجراجویی در اختیار گردشگران قرار می‌دهد.

سفر انفرادی یا تنهایی، حس استقلال و خودمختاری به مسافر می‌دهد. در این نوع سفرها، مسافر می‌تواند در برنامه سفر خود اختیار کامل داشته باشد. در سفرهای تنهایی، مسافر با آدم‌های جدید آشنا می‌شود؛ همچنین، چون مسافر باید یک‌تنه برنامه‌ریزی کند و از پس چالش‌های سفر بربیاید، احساس اعتمادبه‌نفس پیدا می‌کند تا تجربه‌های جدید بیندوزد و با به سرانجام رساندن سفر، حس می‌کند از لحاظ تجربی دستاورد مهمی داشته است.

سفر انفرادی فرصتی عالی برای کشف خود است. در این نوع سفر، فرد حس آزادی می‌کند تا هر طور می‌خواهد زمان خود را سپری کند، بدون آنکه قضاوت شود. تمام این عوامل باعث می‌شود تا تنها سفر کردن به‌خصوص میان خانم‌ها طرفداران خاص خود را داشته باشد. طبق آمارهای جهانی، ۷۴ درصد زنان سفر تنهایی می‌روند یا آنکه قصدش را دارند.

سفر مجردی زنان؛ منبع عکس: HerZindagi، عکاس: نامشخص

منبع عکس: HerZindagi، عکاس: نامشخص

در مقابل استقبال خانم‌ها از سفرهای انفرادی، پیش از همه، مسئله امنیت مطرح می‌شود. اگرچه موضوع امنیت در سفر جنسیت نمی‌شناسد و مقاصد ناامن، فارغ از جنسیت گردشگر، برای تمام گردشگران با خطراتی همراه هستند؛ به‌طور کلی دامنه خطراتی که بانوان را تهدید می‌کند، از آقایان بیشتر است. ۸۰ درصد زنان موقع برنامه‌ریزی برای سفر انفرادی، به امنیت مقصد توجه ویژه می‌کنند و از هر پنج خانمی که تنها به سفر رفته‌اند، دو خانم تجربه ناخوشایندی داشته است که به وی حداقل، حس ناامنی بدهد. این آمارها لزوم توجه به موضوع مقصدهای امن برای سفر خانم‌ها را بیشتر می‌کند.

در این مقاله، امن‌ترین مقصدها برای سفر خانم‌ها را معرفی می‌کنیم و نکاتی که باید مورد توجه قرار بگیرند را گوشزد خواهیم کرد. توجه به این نکته ضروری است که هیچ مقصدی کاملا امن و بدون خطر نیست و رعایت جوانب احتیاط همواره در تمام سفرها، برای تمام مسافران خانم و آقا ضروری است. شهرها و کشورهای معرفی‌شده در این مقاله، صرفا از امنیت نسبی بیشتری در مقایسه با دیگر مقاصد برخوردار هستند.

دانستنی‌ها درباره امن‌ترین مقصدها برای سفر خانم‌ها:

امن ترین شهرهای ایران برای سفر انفرادی خانم‌ها

عوامل زیادی بر امن شمرده شدن شهر تاثیر می‌گذارند؛ حجم گردشگران داخلی و خارجی که سالانه به آن شهر می‌آیند، ساعات زنده بودن شهر، میزان حضور فعال پلیس و همکاری و احساس مسئولیت شهروندان همگی بر امن شدن شهر تاثیر دارند.

بر اساس شاخص فلاکت که از جمع نرخ بیکاری و نرخ تورم به‌دست می‌آید و رابطه مستقیمی با میزان جرم‌وجنایت دارد، می‌توان به برآوردی کلی از امن‌ترین شهرهای ایران دست یافت. با این گوشزد که در هر شهری احتمال آزار و اذیت و تعرض وجود دارد، در ادامه، چند مورد از شهرهای نسبتا امن برای مسافران خانم را معرفی می‌کنیم.

سفر مجردی خانم‌ها؛ منبع عکس: outsideonline.com، عکاس: Simonapilolla

منبع عکس: outsideonline.com، عکاس: Simonapilolla

تهران

«پایتخت بدون خواب» نام دیگر شهر تهران است. این شهر معمولا مقصد اول گردشگران خارجی محسوب می‌شود که به ایران می‌آیند. از لحاظ شاخص فلاکت، تهران یکی از پایین‌ترین رتبه‌ها را در میان شهرهای ایران دارد که آن را به مقصد مناسب و نسبتا امنی برای سفر تبدیل می‌کند. تهران تقریبا به خواب نمی‌رود؛ ازاین‌رو، در بیشتر مکان‌های آن کمتر امکان بروز رفتارهای مجرمانه وجود دارد. فعالیت شبانه‌روزی خطوط اتوبوس‌رانی پایتخت، رفت‌وآمد را نیز در شهر امن‌تر کرده است.

سفر مجردی خانم‌ها تهران؛ منبع عکس: Anna Everywhere، عکاس: نامشخص

منبع عکس: Anna Everywhere، عکاس: نامشخص

بوشهر

بوشهر یکی از بنادر جنوبی ایران و مرکز استان بوشهر است. استان بوشهر در سال گذشته (۱۴۰۱) به‌عنوان یکی از امن‌ترین استان‌های کشور معرفی شد. 

با آنکه استان بوشهر استانی مرزی محسوب می‌شود، ۷۰۰ کیلومتر مرز آبی با چهار کشور حوضه خلیج فارس دارد و در معرض تهدیدات فرامنطقه‌ای قرار گرفته است، از استان‌های امن کشور به شمار می‌آید. در طی سال ۱۴۰۱، استان بوشهر در بخش نزاع‌های دسته‌جمعی در رتبه ۳۱، در بخش شرارت در رتبه ۳۰ و در بخش امنیت اخلاقی در رتبه ۲۸ کشور قرار گرفت که نشان‌ می‌دهد این استان به‌شکل قابل‌قبولی دارای امنیت فیزیکی، روانی و اجتماعی است. از این لحاظ، جاهای دیدنی بوشهر و سواحل جذاب و چشمگیر آن از زیباترین سواحل جنوب ایران است که می‌توان به‌عنوان مقصدی امن برای سفر خانم‌ها معرفی کرد.

سفر مجردی خانم‌ها بوشهر؛ منبع عکس: Jessie on a Journey، عکاس: نامشخص

منبع عکس: Jessie on a Journey، عکاس: نامشخص

رشت

از لحاظ شاخص فلاکت، آمار جرم‌وجنایت و اذیت‌وآزار، استان گیلان و مرکز آن، یعنی شهر رشت، در جایگاه مناسبی پس از تهران و بوشهر قرار دارد. رشت معمولا یکی از سه کلان‌شهر برتر کشور در حوزه نظم و امنیت به شمار می‌رود. آمار سرقت در رشت و به‌طور کلی استان گیلان نسبت به دیگر شهرها و استان‌ها کمتر است؛ به همین دلیل، رشت و استان گیلان با امنیت، آرامش و سلامت سفری که برای مسافران فراهم می‌کند، جزو مقاصد محبوب مسافران تنها، به‌ویژه خانم‌ها، محسوب می‌شود.

سفر مجردی خانم‌ها رشت؛ منبع عکس: Iran in Photos، عکاس: Elaheh Askari

منبع عکس: Iran in Photos، عکاس: Elaheh Askari

شیراز

میزان احساس امنیت و رضایت‌مندی مردم از اقدامات پلیس در سال‌های گذشته در استان فارس و شهر شیراز بسیار بالا بود. دو حادثه تروریستی در سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ در حرم شاهچراغ مقداری از این حس امنیت کاست؛ اما همچنان شیراز را می‌توان جزو شهرهای امن برای سفر خانم‌ها معرفی کرد.

استان فارس و شهر شیراز از لحاظ پایین بودن شاخص فلاکت و آمار جرم‌وجنایت در وضعیت خوبی قرار دارد و جایگاه پنجم را به خود اختصاص داده است. فضاهای شهری شیراز بسیار جذاب و مردم‌محور است که مسافران را به خود می‌کشاند.

سفر مجردی خانم‌ها شیراز؛ منبع عکس: surfiran، عکاس: نامشخص

منبع عکس: surfiran، عکاس: نامشخص

تبریز

تبریز یکی از شهرهایی است که به امنیت شهرت دارد. یکی از نشانه‌های این امنیت، لقبی است که به این شهر داده‌اند؛ یعنی «شهر بدون گدا». وجود خیریه‌هایی با سابقه ۷۰ ساله باعث شده است تا تقریبا گدایی در این شهر دیده نشود.

به‌طور کلی، نرخ بیکاری رابطه مستقیمی با میزان امنیت در شهر دارد. شهر تبریز، شهر صنعتگران است و نرخ بیکاری آن از میانگین کشوری پایین‌تر است؛ به همین دلیل، این شهر امنیت مطلوبی برای مسافران تنها فراهم می‌کند.

سفر مجردی خانم‌ها تبریز؛ منبع عکس: Pinterest، عکاس: Farhad Khodayari

منبع عکس: Pinterest، عکاس: Farhad Khodayari

یزد

در زمانی نه‌چندان دور، آمار سرقت در شهر یزد آن‌قدر کم بود که یزد به شهر بدون دزد مشهور بود. با آنکه در سال‌های اخیر، با افزایش شدید نرخ فلاکت در این شهر، آمار قاچاق و سرقت نیز بالا رفته است، همچنان می‌توان این شهر را جزو شهرهای نسبتا امن به حساب آورد.

به‌خاطر وجود اقلیت‌های دینی، نظیر زرتشتیان، مردم یزد از رواداری و تساهل قابل‌ملاحظه‌ای برخوردار هستند. بعضی محله‌های یزد، مثل محله‌های اکرم‌آباد، چهارمنار، کوچه بیوک، خرمشاد یعقوبی و ملاباشی، در زمره امن‌ترین محله با درجه پایین جرم و ناهنجاری اجتماعی قرار دارند.

سفر مجردی خانم‌ها یزد؛ منبع عکس: Friendlyiran، عکاس: نامشخص

منبع عکس: Friendlyiran، عکاس: نامشخص

امن‌ترین کشورها برای سفرهای انفرادی بانوان

برای ارزیابی امن‌ترین کشورها برای سفرهای انفرادی بانوان، عواملی نظیر نرخ جرم‌و‌جنایت و خشونت، میزان برابری جنسیتی، ثبات سیاسی و نگرش‌ها و رویکردهای مردمان کشورها نسبت به زنان مورد توجه قرار می‌گیرد. بر اساس این عوامل، می‌توان امن‌ترین کشورها برای سفر بانوان را معرفی کرد.

خانمی با کوله کنار دریاچه؛ منبع: www.veenaworld.com

منبع عکس: veenaworld.com، عکاس: نامشخص

۱. سوئیس

کشور سوئیس با آمار جرم‌وجنایت کم و سطح امنیت بالا، امن‌ترین کشور برای سفر انفرادی خانم‌ها به‌ حساب می‌آید. تنها دو درصد از زنانی که به این کشور سفر کرده‌اند، تجربه خشونت از طرف مردان را گزارش داده‌اند. سوئیس با طبیعت منحصربه‌فرد خود، به‌ویژه به‌خاطر ارتفاعات آلپ و مناظر کوهستانی، مقصد محبوبی برای سفر به حساب می‌آید. جدا از طبیعت سوئیس، باید به زیرساخت‌های عالی، مردم قانونمند و شکلات‌های باکیفیت این کشور نیز اشاره کرد.

سوئیس یکی از پایین‌ترین آمارهای جرم‌وجنایت در جهان را دارد؛ بنابراین، زنان به‌طور کلی در آنجا احساس امنیت می‌کنند. قوانین سفت‌وسختی در سوئیس برضد خشونت جنسی وجود دارد.

سفر مجردی خانم‌ها سوئیس؛ منبع عکس: Katie Couric Media، عکاس: نامشخص

منبع عکس: Katie Couric Media، عکاس: نامشخص

۲. ایرلند

ایرلند جزو کشورهای بسیار امن برای سفر خانم‌ها است. طبیعت، چشم‌اندازهای شگفت‌انگیز و مناظر دریایی مسافران را به این کشور جذب می‌کند. طبق گزارش‌ها، شهروندان ایرلند همواره محترمانه و مهربان با مسافران خانم رفتار کرده‌اند.

در کشور ایرلند نیز در مواردی نادر، جیب‌بری، به‌ویژه در روز جشن «سنت پاتریک» (St. Patrick) در ۱۷ مارچ (۲۶ اسفند)، گزارش شده است.

سفر مجردی خانم‌ها ایرلند؛ منبع عکس: National Geographic، عکاس: Jonathan Irish

منبع عکس: National Geographic، عکاس: Jonathan Irish

۳. کانادا

کشور کانادا با آنکه حامعه‌ای چندملیتی دارد، نرخ جرم‌وجنایت در آن به‌نسبت کم است؛ بنابراین کشور امنی برای مسافران خانم محسوب می‌شود. مسافران خانم در این کشور می‌توانند آزادانه و بدون ترس سفر کنند. منظره کوهستانی و حیات وحش زیبای کانادا مکانی عالی برای طبیعت‌دوستان است.

نرخ سواد در کانادا به ۹۹ درصد می‌رسد؛ بنابراین به‌راحتی می‌توان گفت جامعه کانادا متمدن و از لحاظ اجتماعی پذیرای انسان‌ها با فرهنگ‌های مختلف است. کانادا تحت‌تاثیر فرهنگ و زبان بریتانیایی و فرانسوی است؛ ازاین‌رو، مسافران بهتر است هنگام سفر به مونترآل، مهارت زبان فرانسه خود را تقویت کنند.

سفر مجردی خانم‌ها کانادا؛ منبع عکس: Thrifty Nomads، عکاس: نامشخص

منبع عکس: Thrifty Nomads، عکاس: نامشخص

۴. فنلاند

شهروندان فنلاندی از درآمد بالا، خدمات درمانی همگانی و نظام آموزش ممتازی برخوردارند و معمولا در صدر کشورهای شاد جهان قرار می‌گیرند؛ بنابراین، فنلاند را می‌توان مقصدی امن برای سفرهای مجردی بانوان معرفی کرد.

کشور فنلاند به‌خاطر منطقه شمالی «لاپلند» (Lapland)، شفق قطبی خیره‌کننده، سوناهای سنتی، غذاهای بی‌نظیر و البته به‌عنوان زادگاه بابانوئل شهرت دارد. فنلاندی‌ها در زمستان به درون دریاچه‌های یخ‌زده شیرجه می‌زنند که این خود، بخشی از فرهنگ سونای فنلاندی است.

سفر مجردی خانم‌ها فنلاند؛ منبع عکس: Flash Pack، عکاس: Sylvia Stojilkovic

منبع عکس: Flash Pack، عکاس: Sylvia Stojilkovic

۵. ایسلند

کشورهای شمال اروپا فضای بسیار امنی، به‌ویژه برای خانم‌ها، دارند. کشور ایسلند یکی از آن کشورها است. بسیاری از زنانی که به ایسلند سفر کرده‌اند، گزارش دادند که در محیط‌های عمومی ایسلند مورد احترام بودند و احساس امنیت داشتند؛ ازاین‌رو، ایسلند مقصدی مناسب برای مسافران ماجراجو محسوب می‌شود.

کشور ایسلند به‌خاطر حیات وحش و مناظر حیرت‌انگیز خود معروف است. شفق شمالی، چشمه آب گرم «بلو لاگون» (Blue Lagoon)، آتشفشان‌های جذاب، یخچال‌های طبیعی وسیع و آبشارهای باشکوه از جمله جاذبه‌های ایسلند محسوب می‌شوند. همچنین ایسلند از تاریخی غنی و میراث وایکینگ‌ها برخوردار است.

سفر مجردی خانم‌ها ایسلند؛ منبع عکس: Iceland Tours، عکاس: نامشخص

منبع عکس: Iceland Tours، عکاس: نامشخص

اگر در ایسلند بچه‌هایی را دیدید که بیرون از کافه‌ها یا مغازه‌ها درون کالسکه خوابیده‌اند، تعجب نکنید؛ این پدیده‌ای معمول است که در ایسلند حتی در ماه‌های سرد زمستان، می‌گذارند بچه‌ها در هوای آزاد درون کالسکه بخوابند.

۶. سوئد

کشور سوئد مفتخر به داشتن نرخ پایین جرم‌وجنایت است و یکی از امن‌ترین مقاصد گردشگری به شمار می‌آید. سوئد ۲۹ پارک ملی و بیش از ۱۰۰,۰۰۰ دریاچه دارد؛ از‌این‌رو، این کشور مقصدی رویایی برای علاقه‌مندان به کمپینگ است. در سوئد، دسترسی به طبیعت حقی عمومی برشمرده می‌شود. مسافران از شهرهای بزرگ سوئد به‌راحتی می‌توانند به مناظر طبیعی منحصربه‌فرد برسند.

سوئدی‌ها عاشق اوقات «فیکا» (fika) هستند که در آن با دوستان و همکاران می‌نشینند و قهوه و شیرینی می‌خورند. زمان فیکا بهترین موقع برای آشنایی مسافران با آدم‌های جدید است.

سفر مجردی خانم‌ها سوئد؛ منبع عکس: Gaffl، عکاس: نامشخص

منبع عکس: Gaffl، عکاس: نامشخص

۷. نروژ

نروژ یکی دیگر از کشورهای با نرخ جرم‌وجنایت بسیار پایین است و جزو مقاصد امن سفر به شمار می‌رود. مسافران زن در این کشور احساس خوب پذیرفته‌شدن خواهند داشت. نروژ فضا و فرهنگ درونگرایی دارد و به همین دلیل شاید خیلی نتوان در این کشور با مردم ارتباط برقرار کرد؛ اما همچنان می‌توان انتظار برخی تجربیات خوب در کنار مردم محلی را داشت. کشور نروژ مناظر و پدیده‌های طبیعی بسیار زیبایی دارد؛ شفق قطبی، آبدره‌ها (Fjord) و مجمع‌الجزایر «لوفوتن» (Lofoten) از جمله آن‌ها هستند.

سفر مجردی خانم‌ها نروژ؛ منبع عکس: World of Wanderlust، عکاس: نامشخص

منبع عکس: World of Wanderlust، عکاس: نامشخص

۸. دانمارک

دانمارک به‌طورپیوسته عنوان قابل زندگی‌ترین، شادترین و امن‌ترین کشور را یدک می‌کشد و مقصدی عالی برای سفر انفرادی خانم‌ها است. پایتخت دانمارک، یعنی کپنهاگ، به‌خاطر فرهنگ خوراکش شهرت دارد. رستوران «نوما» (Noma) و «گرانیوم» (Geranium) که جزو ۵۰ رستوران برتر جهان هستند نیز در این شهر واقع شده‌اند.

مثل دیگر کشورهای اسکاندیناوی، معماری و طراحی دانمارک نیز شهرت دارد. سیستم حمل‌ونقل دانمارک حتی در مناطق دورافتاده نیز بسیار کارآمد است. در هنگام سفر انفرادی به دانمارک، تجربه «هوگه» (hygge) را از دست ندهید. هوگه یک تجربه روزمره دلپذیر و ارزشمند از ایمنی، برابری، یکپارچگی شخصی و یک جریان اجتماعی است که از ویژگی‌های خاص فرهنگ دانمارکی به شمار می‌رود.

سفر مجردی خانم‌ها دانمارک؛ منبع عکس: Jessie on a Journey، عکاس: نامشخص

منبع عکس: Jessie on a Journey، عکاس: نامشخص

۹. هلند

کشور هلند یکی دیگر از مقصدهای امن برای سفر بانوان است. این کشور به‌خاطر مناظر طبیعی جذاب، آسبادهای زیبا و مزارع پرطراوت لاله شهرت دارد. شهرهای دلربای هلند، مثل آمستردام، اوترخت (Utrecht) و روتردام (Rotterdam) سرشار از گنجینه‌های فرهنگی و جاذبه‌های تاریخی و معماری منحصربه‌فرد هستند؛ بنابراین هلند رضایت مسافران با سلایق مختلف را جلب می‌کند.

همچون اکثریت شهروندان هلندی، هزاران زن نیز روزانه در هلند دوچرخه‌سواری می‌کنند. در این کشور، مسافران خانم و آقا نیز می‌توانند به خیل دوچرخه‌سواران بپیوندند و در خیابان‌های جذاب و روستاهای دیدنی آن دوچرخه‌سواری کنند.

سفر مجردی خانم‌ها هلند؛ منبع عکس: Pack and Paint، عکاس: نامشخص

منبع عکس: Pack and Paint، عکاس: نامشخص

۱۰. اتریش

کشور اتریش یکی از امن‌ترین کشورهای اروپا به شمار می‌رود. خانم‌های مجرد هنگام گشتن در شهرها و روستاهای زیبای این کشور احساس امنیت خواهند داشت. مردمان محلی مهمان‌نواز و پذیرای مسافران هستند. در کشور اتریش، سیستم حمل‌ونقل عمومی بسیار خوبی وجود دارد. گزینه‌های اقامتی متعدد مناسب بودجه‌های مختلف در این کشور در دسترس مسافران است.

اتریش ترکیبی از طبیعت زیبا، تاریخ غنی و میراث فرهنگی به مسافران ارائه می‌دهد. کوه‌های پوشیده از برف اتریش و روستاهای آلپ آن همگی چشم‌انداز جذابی پیش روی مسافران به ارمغان می‌آورد. در هنگام سفر به اتریش، کیک شکلاتی «تورته زاخر» (Sachertorte) را از دست ندهید. این کیک از سال ۱۸۳۲ میلادی در وین به شهرت رسیده است.

سفر مجردی خانم‌ها اتریش؛ منبع عکس: Trusted House Sitters، عکاس: نامشخص

منبع عکس: Trusted House Sitters، عکاس: نامشخص

جدا از امن‌ترین کشورها برای سفر انفرادی خانم‌ها، لازم است به شهرهای امن نیز اشاره کنیم؛ در پژوهشی که در سال ۲۰۲۳ انجام شد، پنج شهر امن جهان برای مسافرت خانم‌ها معرف شدند؛ شهرهای مدینه در عربستان سعودی، «چیانگ‌ مای» (Chiang Mai) در تایلند، دبی در امارات متحده عربی، کیوتو در ژاپن و «ماکائو» (Macau) در چین این شهرها را تشکیل می‌دادند.

نکته‌های سفر انفرادی خانم‌ها

فارغ از اینکه مقصد کجا است، حتی در شهرها و کشورهای بسیار امن نیز باید احتیاط کرد. در این قسمت، چکیده نکته‌ها و تجربه‌هایی را مرور می‌کنیم که مسافران خانم باتجربه گفته‌اند:

  • برای شب برنامه‌ریزی داشته باشید؛ شهرها در شب روی دیگری از خود نشان می‌دهند. اگر برنامه‌ای برای شب دارید، حتما به بعد از برنامه و اینکه چگونه قرار است به اقامتگاه خود برگردید فکر کنید. حداقل دو راه برای برگشت در نظر داشته باشید؛ مثلا وسایل حمل‌ونقل عمومی یا تاکسی اینترنتی. برنامه‌های خود را با یکی از دوستان در میان بگذارید.

توصیه‌های ایمنی سفر مجردی خانم‌ها؛ منبع عکس: NerdWallet، عکاس: نامشخص

منبع عکس: NerdWallet، عکاس: نامشخص

  • دنبال میزبان خانم بگردید؛ در هنگام انتخاب اقامتگاه، به میزبان دقت کنید و میزبانان خانم را در اولویت قرار دهید. از برنامه‌هایی مثل کوچ‌سرفینگ یا گروه‌های فیسبوکی و اینستاگرام، زنان بومی که از مسافران میزبانی می‌کنند را پیدا کنید و محل ایشان را برای اقامت برگزینید.
  • لوکیشن خود را برای آشنایان بفرستید؛ اشتراک‌گذاری لوکیشن خود با خانواده یا دوستان، به‌ویژه هنگامی که تنهایی بیرون می‌روید، راه دیگر ایجاد امنیت است.
  • از تنهایی رفتن به مکان‌هایی که بی‌اندازه شلوغ یا زیادی خلوت هستند خودداری کنید؛ جاهای بسیار شلوغ، مثل جشن‌های همگانی که خود باعث بی‌نظمی می‌شوند، نیز می‌توانند خطرناک باشند. در این مکان‌ها، امکان سرقت یا تعرض وجود دارد.

نکات مهم برای سفر مجردی زنان؛ منبع عکس: International Citizens Insurance، عکاس: نامشخص

منبع عکس: International Citizens Insurance، عکاس: نامشخص

  • قبل از سفر کاملا درباره مقصد تحقیق کنید؛ در گوگل‌مپ جاهایی که می‌خواهید بروید را نشان کنید و نشانی اقامتگاه را روی نقشه ذخیره داشته باشید. پیش از رفتن به مکان‌های جدید، آن را در حالت سه‌بعدی در گوگل‌مپ ببینید تا در آنجا حس گم‌گشتگی پیدا نکنید.
  • از همه مدارک یک کپی داشته باشید؛ هنگام بیرون رفتن، تنها کپی کارت شناسایی یا گذرنامه اصلی خود را همراه داشته باشید. اصل مدارک را در جایی امن در اقامتگاه بگذارید. توصیه می‌شود تصویری از مدارک را در تلفن همراه نیز داشته باشید.

نکات ایمنی سفر مجردی خانم‌ها؛ منبع عکس: The Safety Box، عکاس: نامشخص

منبع عکس: The Safety Box، عکاس: نامشخص

  • شماره‌های اضطراری را فهرست کنید و همیشه همراه داشته باشید؛ شماره‌ها را یا روی کاغذ بنویسید و در کیف بگذارید یا آن‌ها را در بخش یادداشت تلفن همراه درج کنید.
  • هیچ‌گاه وسایل خود را جایی بدون مراقبت رها نکنید.

روی‌هم‌رفته، با احتیاط و توجه به نکات امنیتی، سفر انفرادی خانم‌ها می‌تواند تجربه‌ای ناب برای خودشناسی و ماجراجویی باشد.

سفر مجردی بانوان؛ منبع عکس: EF Go Ahead Tours، عکاس: نامشخص

منبع عکس: EF Go Ahead Tours، عکاس: نامشخص

اگر تاکنون تنها به سفر رفته‌اید یا به این سبک از سفر علاقه دارید، تجربه و نظر خود را با ما و دیگر کاربران کجارو در میان بگذارید.

منبع عکس کاور: USA Today، عکاس: نامشخص

پرسش‌های متداول

رعایت چه نکاتی برای خانم‌ها در سفر انفرادی مهم است؟

برای شب برنامه‌ریزی داشته باشید؛ دنبال میزبان خانم بگردید؛ لوکیشن خود را برای دیگران بفرستید؛  از جاهای خیلی شلوغ یا زیادی خلوت دوری کنید؛ قبل از سفر کاملا درباره مقصد تحقیق کنید؛ از همه مدارک یک کپی داشته باشید؛ فهرست شماره‌های اضطراری را همیشه همراه داشته باشید؛ هیچ‌گاه وسایل خود را جایی بدون مراقبت رها نکنید.

امن ترین شهرهای ایران برای سفر انفرادی خانم‌ها کدامند؟

بر اساس شاخص فلاکت که رابطه مستقیمی با میزان جرم‌وجنایت دارد، می‌توان شهرهای تهران، بوشهر، رشت، شیراز، تبریز و یزد را از امن ترین شهرهای ایران برشمرد؛ اگرچه در هر شهری احتمال آزار و اذیت و تعرض وجود دارد.

مطالب مرتبط:

دیدگاه