در مشهد با کودکان کجا بریم؟

صدیقه شجاعی
صدیقه شجاعی سه شنبه، ۲۲ فروردین ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۰۶
در مشهد با کودکان کجا بریم؟

جاذبه‌های متنوعی برای کودکان در مشهد وجود دارد؛ از شهربازی‌ها و موزه‌ها تا سینمای کودک که باعث شده‌اند خانواده‌ها اوقات خوشی را در کنار فرزندانشان داشته باشند.

مشهد شهری زیارتی به حساب می‌آید که هر ساله پذیرای میلیون‌ها زائر است. بسیاری از گردشگران در کنار زیارت حرم امام رضا (ع) برای تفریح و گردش در شهر برنامه‌ریزی می‌کنند؛ به‌خصوص خانواده‌هایی که فرزند کوچک دارند. اگر به‌دنبال پاسخ سوال «در مشهد با کودکان کجا بریم» هستید، باید بدانید که به‌‌لطف وجود انواع شهربازی‌های سرپوشیده و روباز، پارک‌های آبی و سینمای کودک، گزینه‌های متعددی برای تفریح و سرگرمی کودکان وجود دارد. در این میان برخی والدین به‌سراغ موزه‌گردی می‌روند تا از این طریق کودک خود را با تاریخ و فرهنگ این مرزوبوم آشنا کنند. د

ر ادامه این مقاله می‌توانید درباره جاهای دیدنی مشهد اطلاعات بیشتری به دست آورید که مناسب کودکان هستند.

در مشهد با کودکان کجا بریم:

شهر مشاغل کودکان کارالند

  • آدرس: بلوار هفت تیر، نبش خیابان گلشن، برج آرمیتاژ گلشن، طبقه سوم (نمایش روی نقشه)
  • تلفن: ۰۵۱۳۸۳۳۵۳۰۰
  • ساعت کاری: از ساعت ۱۰ تا ۲۳
  • وب‌سایت: karaland.ir
  • قیمت بلیط در سال ۱۴۰۲: هر شغل، هزینه مجزایی دارد که کودکان به‌ازای آن می‌توانند حدود ۲۰ دقیقه در غرفه مربوطه بازی کنند. محدوده قیمت‌ها ۵۰، ۷۰، ۸۰ و ۸۵ کارو است. به‌ واحد پول کارالند، کارو گفته می‌شود که ارزش هر یک کارو معادل ۱,۰۰۰ تومان است.
  • رده سنی: کودکان سه تا ۱۳ سال

کودکی با لباس آتش نشانی

منبع عکس: گوگل مپ (عکاس: Mr Khani)

شهر مشاغل کودک کارالند در فضایی به وسعت ۱,۰۰۰ متر مربع امکان آشنایی با مشاغل مختلف و همچنین فرایند هزینه و درآمد و تفکر اقتصادی را برای کودکان فراهم کرده است. در شهر مشاغل نه‌تنها روحیه کار تیمی، اعتماد به ‌نفس، استقلال شخصیتی، مهارت‌ حضور در جمع و قدرت تصمیم‌گیری کودکان تقویت می‌شود، بلکه والدین می‌توانند استعدادهای فرزندان خود را شناسایی و تقویت کنند.

در شهر مشاغل، بیش از ۲۰ شغل‌ واقعی برای کودکان شبیه‌سازی شده است که از آن جمله می‌توان به دندانپزشکی، خلبانی، مهندسی عمران، آتش‌نشانی، قنادی، آشپزی، آرایشگری و غیره اشاره کرد. جالب اینکه کارالند مانند شهر کوچکی با خیابان‌ها، مغازه‌ها، رستوران‌ها و... است و کودکان می‌توانند به‌راحتی در خیابان‌های آن به گشت‌وگذار بپردازند. بخش‌های دیگری مانند سینما، کافه تریا، آتلیه عکاسی و سالن برگزاری جشن‌ها نیز در این مجموعه وجود دارد. در مینی هایپر نیز می‌توانید از انواع نوشیدنی‌های گرم و سرد، کیک‌ها، شکلات‌ها و خوراکی‌های خوشمزه لذت ببرید و هزینه آن را جداگانه بپردازید.

هلیوم پارک مشهد

  • آدرس: بلوار جانباز، مرکز خرید مروارید گوهرشاد، طبقه چهارم و پنجم (نمایش روی نقشه)
  • تلفن: ۰۵۱۳۱۴۳۹
  • ساعت کاری: شنبه تا سه‌شنبه از ۹ تا ۲۳؛ چهارشنبه تا جمعه از ساعت ۹ تا ۲۴
  • وب‌سایت: heliumpark.ir
  • قیمت بلیط در سال ۱۴۰۲: محوطه بازی کودکان با قد زیر ۱۲۸ سانتی‌متر شامل ۷۰,۰۰۰ تومان برای ۳۰ دقیقه اول و ۲,۰۰۰ تومان برای هر دقیقه اضافی است. برای محوطه بازی نوجوانان و بزرگسالان باید ۱۴۵,۰۰۰ تومان برای ۳۰ دقیقه اول بازی و ۴,۵۰۰ تومان برای هر دقیقه اضافی بپردازید. در صورتی که قصد بازی نداشته باشید، باید ۱۰,۰۰۰ تومان هزینه ورودی پرداخت کنید.
  • رده سنی: کودکان و بزرگسالان

دو کودک مشغول بازی در شهربازی سرپوشیده هلیوم پارک

منبع عکس: گوگل مپ (عکاس: Ali Maghooli)

هلیوم پارک نخستین ترامپولین پارک ایران و یکی از جدیدترین جاهای دیدنی مشهد محسوب می‌شود که تجربه بازی‌های هیجان‌انگیز پرشی را در اختیارتان می‌گذارد. این پارک محلی عالی برای تخلیه انرژی، پریدن، خندیدن، تحرک و شادی است و به‌لطف وجود محوطه بازی کودکان و محوطه بازی نوجوانان و بزرگسالان امکان تفریح و سرگرمی برای همه گروه‌های سنی در آن وجود دارد. این مجموعه برای رفاه بیشتر بازدیدکنندگان، یک طبقه را به بانوان و طبقه دیگر را به آقایان اختصاص داده است تا بدون هیچ دغدغه‌ای از تفریحات آن لذت ببرید.

در این محیط پویا و پرنشاط می‌توانید روی انواع ترامپولین بازی کنید یا به‌ سراغ سرگرمی‌های دیگری مثل صخره‌نوردی، دیوار شیب‌دار، نبرد گلادیاتور، وایپ اوت، فوتبال حبابی، استخر اسفنج، تونل ماجراجویی و... بروید. در کنار این تفریحات از بازی‌های واقعیت مجازی غافل نشوید که بین کوچک و بزرگ پرطرفدار هستند.

در هلیوم پارک دستبندی به شما داده می‌شود که باید آن را شارژ کنید و به‌ محض ورود به محوطه بازی، شارژ دستبند کم می‌شود؛ پس هر زمان خسته شدید، به محل استراحت بروید و آن را غیرفعال کنید تا از زمانتان کسر نشود. از دیگر بخش‌های هلیوم پارک می‌توان به رستوران، کافی‌شاپ، سالن تولد و دورهمی و فضای نشستن برای والدین اشاره کرد.

شهربازی پارک ملت

  • آدرس: بزرگراه وکیل آباد، بلوار امامت (نمایش روی نقشه)
  • قیمت بلیط در سال ۱۴۰۲: هزینه ورودی به‌ازای هر نفر ۱۵,۰۰۰ تومان است و برای هر بازی باید جداگانه هزینه بپردازید که از ۵۰,۰۰۰ تومان به بالا است.

شهربازی پارک ملت مشهد

منبع عکس: گوگل مپ (عکاس: مهدی خادم)

شهربازی پارک ملت یکی از کامل‌ترین مجموعه‌ها برای سرگرمی و بازی تمام اعضای خانواده با هر سن‌وسالی است که در سال ۱۳۵۱ ساخته شد و از همین رو، اولین شهربازی مشهد به حساب می‌آید. تفریحات شهربازی به سه بخش بازی‌های هیجانی،‌ خانوادگی و کودکان تقسیم می‌شود. قطعا جذاب‌ترین سرگرمی کل شهربازی را باید چرخ‌وفلک بزرگی به ارتفاع ۸۲ متر دانست که هر دور آن در مدت‌زمان ۱۲ دقیقه انجام می‌شود و امکان استفاده ۴۵۰ نفر از آن وجود دارد.

در ادامه می‌توانید بازی‌های هیجانی نظیر اسکای فلایر، اسکیت بورد، آکروجت فضایی، ترن هوایی، تاپ اسپین، تاپ گردان جایروسوئینگ، کشتی دوبل، سورتمه، صندلی فضایی و... را امتحان کنید. برای بازی‌های خانوادگی به‌سراغ کشتی صبا و ماشین برقی بروید. همچنین از بازی‌های جامپینگ، آفتاب مهتاب، شاتل باس، موتور کراس، مری گوراند، ماشین یوفو، تاب کودک، قطار کودک، دنیای حیوانات، هلی‌کوپتر، ترامپولین، یوروبانجی، قلعه بادی کودک، اسکوتر و ماشین شارژی برای سرگرمی کودکان استفاده کنید. قلعه بادی نوجوانان، کلبه وحشت، پرش ارتفاع از سکوهایی به ارتفاع هشت و ۲۰ متری، بارفیکس نوجوان، نردبان معلق و سینما هفت بعدی نیز از بخش‌های مهیج و سرگرم‌کننده برای نوجوانان و بزرگسالان هستند.

بسیاری از بازدیدکنندگان از قیمت نسبتا بالای بازی‌ها و زمان کوتاه آن‌ها رضایت نداشته‌اند؛ به‌خصوص که در فصول گردشگری باید مدت‌زمان زیادی را در صف هر بازی سپری کنند.

اکسون پارک مشهد

  • آدرس: میدان ۱۷ شهریور، مجتمع تجاری اکسون، طبقه چهارم (نمایش روی نقشه)
  • تلفن: ۰۵۱۳۳۴۰۲۵۰۰
  • ساعت کاری: از ساعت ۱۵ تا ۲۱؛ پنجشنبه و جمعه از ساعت ۱۵ تا ۲۲
  • رده سنی: کودکان بالای سه سال

وسایل بازی کودکان در اکسون پارک

منبع عکس: گوگل مپ (عکاس: فرزاد تفضلی)

در اکسون پارک مشهد با مساحت ۷,۰۰۰ متر مربع بیش از ۱۲۵ بازی متنوع در محیطی کاملا شاد و خانوادگی گنجانده شده است. کودکان در این محل می‌توانند از بازی‌هایی مانند ماشین کوبنده، هاور کرافت، واقعیت مجازی، ترن، ماشین کوبنده، قلعه بادی، استخر توپ، ترامپولین، پینت بال، چرخ‌وفلک کودک، فوتبال‌ دستی دو نفره و سینما چندبعدی لذت ببرند. این شهربازی سرپوشیده فضایی کاملا مناسب برای بازی و تفریح کودکان دارد و به‌دلیل قرارگیری در مرکز خرید، انتخاب خوبی برای والدین محسوب می‌شود.

در این محل امکاناتی همچون کافی‌شاپ، غرفه عکاسی کودک، گریم کودک و پارکینگ اختصاصی (با پرداخت هزینه جداگانه) وجود دارد که در صورت تمایل می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

هپی ‌لند (مرکز خرید آرمیتاژ)

  • آدرس: بلوار طبرسی، بین طبرسی ۲۷ و ۲۹، مجتمع تجاری آرمیتاژ، طبقه سوم (نمایش روی نقشه)
  • تلفن: ۰۹۱۵۴۰۱۰۳۴۹
  • ساعت کاری: همه‌روزه از ساعت ۹ تا ۲۱
  • قیمت بلیط در سال ۱۴۰۲: ورودی ۱۰,۰۰۰ تومان است و برای هر بازی باید ۶۰,۰۰۰ تومان جداگانه بپردازید. (برای گرفتن تخفیف با شماره تلفن مجموعه تماس بگیرید.)
  • رده سنی: کودکان بالای سه سال و بزرگسالان

قطار کودک در شهربازی هپی لند

منبع عکس: گوگل مپ (عکاس: حسین گلشنی‌راد)

شهربازی سرپوشیده هپی لند واقع در مجتمع آرمیتاژ به‌ لطف انواع بازی‌ها و سرگرمی‌ها به یکی از بهترین محیط‌های بازی کودکان در شهر مشهد تبدیل شده است. از آنجا که هپی لند فاصله کمی با حرم امام رضا (ع) دارد، می‌توانید بعد از زیارت برای خرید و بازی به مجتمع تجاری آرمیتاژ، یکی از بلندترین برج های ایران، بروید.

از بازی‌های سرگرم‌کننده شهربازی سرپوشیده هپی لند می‌توان به اتاق خوانندگی، زمین فوتبال، شن‌بازی، صخره‌نوردی، میز نقاشی، ایرهاکی، ماشین برقی، شهرک ترافیک، کشتی، قطار، بازی‌های جایزه‌ای، ماشین‌های کوبنده و استخر توپ اشاره کرد. تعداد محدودی بازی و تفریح نظیر فوتبال‌ دستی، بیلیارد، سینما هفت بعدی و بازی‌های کامپیوتری برای بزرگسالان در نظر گرفته شده است تا آن‌ها نیز در کنار کودکان اوقات خوشی را سپری کنند. در نهایت برای رفع خستگی حتما به کافی‌شاپ و بوفه شهربازی سر بزنید.

هپی لند (مرکز خرید خورشید)

  • آدرس: بلوار احمداباد، سه راه راهنمایی، مجتمع تجاری خورشید (نمایش روی نقشه)
  • تلفن: ۰۵۱۳۸۴۰۱۹۰۴
  • ساعت کاری: از ساعت ۱۰ تا ۱۴ و از ساعت ۱۶:۳۰ تا ۲۲:۳۰
  • قیمت بلیط در سال ۱۴۰۲: یک ساعت اول ۶۰,۰۰۰ تومان است و پس از آن برای هر یک ساعت اضافی باید ۲۰,۰۰۰ تومان بپردازید.
  • رده سنی: کودکان سه تا ۱۰ سال

اتاق بازی کودکان در هپی لند مرکز خرید خورشید

منبع عکس: گوگل مپ (عکاس: مسعود استادی)

شهربازی هپی لند یکی دیگر از جاهای دیدنی مشهد برای کودکان محسوب می‌شود که بازی‌های جذابی را در محیطی شاد و سرپوشیده برای تفریح بچه‌ها تدارک دیده است. اتاق خوانندگی، آشپزخانه هپی لند، زمین فوتبال، شن‌بازی، صخره‌نوردی، لگو بازی، میز نقاشی، ایرهاکی و ماشین برقی از جمله بازی‌های هپی لند خورشید هستند. فروشگاه شهربازی نیز جذابیت زیادی برای کودکان دارد؛ چراکه اسباب‌بازی‌های خاص و جالبی می‌فروشد.

شهربازی قهرمانان

  • آدرس: میدان خیام، منطقه گردشگری سپاد، مجاور مجتمع تجاری الماس شرق (نمایش روی نقشه)
  • تلفن: ۰۵۱۳۷۵۲۲۲۲۲
  • ساعت کاری: همه‌روزه از ساعت ۱۷ تا ۲۴
  • وب‌سایت: ghahramanan.co
  • قیمت بلیط در سال ۱۴۰۲: ۲۰,۰۰۰ تومان هزینه ورودی است و برای هر بازی باید مبلغ جداگانه‌ای بپردازید که از ۳۵,۰۰۰ تا ۸۰,۰۰۰ تومان متغیر است.
  • رده سنی: کودکان بالای سه سال و بزرگسالان

عکس هوایی از شهربازی قهرمانان مشهد

منبع عکس: ghahramanan.co (عکاس: ناشناس)

شهربازی قهرمانان پس از چندین سال فعالیت در سال ۱۳۹۸ شاهد تغییر و تحولات اساسی بود؛ به‌طوری که دو مجتمع سرپوشیده، شهربازی روباز و پارکینگی با ظرفیت ۱,۰۰۰ دستگاه خودرو در آن رونمایی شد. این شهربازی که به‌عنوان بزرگ‌ترین شهربازی روباز مشهد شناخته می‌شود، به‌دلیل نزدیکی به مجتمع تجاری الماس شرق به شهربازی الماس شرق نیز معروف است. ضمن اینکه شهربازی مذکور در منطقه گردشگری سپاد قرار دارد و از همین رو، اهالی مشهد به آن شهربازی سپاد نیز می‌گویند.

شهربازی قهرمانان مجهز به کلوپ کودک و خانواده است که مکانی مهیج و سرپوشیده برای تفریح دسته‌جمعی والدین و کودکان بالای سه سال به حساب می‌آید. در این کلوپ بازی‌هایی مانند استخر توپ، اتاق بازی، استخر ماسه، کافی‌شاپ بازی شاپ، میز بیلیارد و... گنجانده شده است.

شهربازی قهرمانان به‌عنوان بزرگ‌ترین شهربازی روباز مشهد تفریحات متنوعی برای کودکان دارد

به‌لطف بازی‌های پرطرفدار و هیجان‌انگیز، کودکان می‌توانند در فضایی ایمن، جذاب و کودکانه به تفریح بپردازند. بازی‌های کودک در بخش روباز مجموعه شامل بانجی جامپینگ، مری گرند، آکروجت، ترافیک کودک، قطار کودک، تاب کودک، ترامپولین، ماشین کوبنده، شاتل باس، سفینه، فیل پرنده، ماشین مسابقه، ترن هوایی کودک و... می‌شود.

قطار کودک در شهربازی قهرمانان

منبع عکس: ghahramanan.co (عکاس: ناشناس)

بزرگسالان نیز می‌توانند با بزرگ‌ترین ترن هوایی ایران که در شهربازی قهرمانان قرار دارد، هیجان زیادی را تجربه کنند. در اینجا یکی از بزرگ‌ترین سرسره‌های U شکل در کشور وجود دارد که افراد عاشق هیجان آن را از دست نمی‌دهند. با تم پارک VR نیز می‌توانید حضوری واقعی در جهان دیجیتال را تجربه کنید و مانند سینماهای چند بعدی دیگر فقط تماشاگر نباشید. آدم پرنده، شبیه‌ساز پرواز، سینما، پیاده‌روی فضایی، موتور و ماشین مسابقه و... بخش‌های مختلف تم پارک VR را تشکیل می‌دهند. علاقه‌مندان به بازی‌های هیجانی نیز می‌توانند در سالتو ۴۰ نفره، سورتمه، پرواز در آسمان، خانه وحشت، گاو حشی، اسکیت یو و غیره لحظات شاد و مهیجی را تجربه کنند.

از امکانات رفاهی شهربازی قهرمانان می‌توان به استانداردسازی مناسب جهت حضور و دسترسی افراد توان‌یاب، اتاق مادر و کودک، نمازخانه، سرویس بهداشتی مخصوص کودکان، مجموعه رستوران‌های شهربازی و... اشاره کرد.

شهربازی سرزمین عجایب

  • آدرس: انتهای بلوار خیام، طبقه سوم و چهارم مجتمع تجاری الماس شرق (نمایش روی نقشه)
  • تلفن: ۰۵۱۳۷۱۱۳۳۲۵
  • ساعت کاری: همه‌روزه از ساعت ۱۰ تا ۲۳
  • وب‌سایت: sarzaminajayeb.com
  • قیمت بلیط در سال ۱۴۰۲: ورودی ۲۰,۰۰۰ تومان و هر بازی ۶۵,۰۰۰ تومان
  • رده سنی: کودکان و بزرگسالان

وسایل بازی کودکان در سرزمین عجایب مشهد

منبع عکس: گوگل مپ (عکاس: سرزمین عجایب)

شهربازی سرزمین عجایب یا شهربازی الماس شرق فعالیت خود را در سال ۱۳۸۶ با بیش از ۱۴۰ دستگاه آغاز کرد. این مجموعه به‌منظور سهولت استفاده از دستگاه‌های بازی و کاهش اتلاف زمان، مجهز به سیستم کارتی است که در ابتدا کارت خود را شارژ می‌کنید؛ مبلغ شارژ شامل هزینه ورودی و دستگاه‌های بازی می‌شود. بازی‌های مختلفی مانند شهر ترافیک، مینی جت، چرخ‌وفلک، زمین شنی، قطار، ماشین کوبنده، آفتاب مهتاب و... تمام وقت کودکان را به خود اختصاص می‌دهد.

بزرگسالان نیز به‌لطف بازی‌هایی نظیر دربی، بولینگ، بیلیارد، هاکی دو و چهار نفره، فوتبال‌دستی، شبیه‌سازها، ماشین کوبنده، دارت، بازی‌های ویدئویی، بازی‌های جایزه‌ای، گیم نت و... می‌توانند کمی از زندگی روزمره فاصله بگیرند و خوش بگذرانند.

کلوپ پاندا و پاندا پلاس

  • آدرس کلوپ پاندا: نبش صیاد شیرازی ۱۸ (نمایش روی نقشه) | تلفن: ۰۵۱۳۸۶۸۲۴۹۴ | ساعت کاری: از ساعت ۱۰ تا ۲۳ | وب‌سایت: pandaclub.ir| قیمت بلیط در سال ۱۴۰۲: ورودی رایگان است و برای هر بازی باید هزینه جداگانه بپردازید که بین ۳۰,۰۰۰ تا ۶۰,۰۰۰ تومان است.| رده سنی: کودکان زیر ۱۰ سال
  • آدرس پاندا پلاس: الهیه، تقاطع سجادیه رحمانیه، نبش سجادیه ۲۱، مجتمع شاهنامه (نمایش روی نقشه)| تلفن: ۰۵۱۳۵۱۴۰۰۰۰ | ساعت کاری: از ساعت ۱۱ تا ۲۳ | قیمت بلیط در سال ۱۴۰۲: هزینه هر کودک ۱۲۰,۰۰۰ تومان برای دو ساعت| رده سنی: کودکان دو تا ۱۲ سال

شن بازی کودکان در کلوپ پاندا مشهد

منبع عکس: گوگل مپ (عکاس: اصغر حسین‌آبادی)

کلوپ پاندا اولین مجموعه سرپوشیده تخصصی برای کودکان است که در سال ۱۳۹۰ تاسیس شد و کلیه وسایل بازی آن بر اساس نیازهای رشد فیزیکی و تربیتی کودکان طراحی شده‌ است. دو بخش ورزشی و خلاقیت این کلوپ شامل ۱۷ ایستگاه بازی می‌شود.

در بخش ورزشی می‌توانید انتظار دیواره صخره‌نوردی، تیروکمان، ترامپولین، پل‌های معلق، اتومبیل‌رانی، ورزش‌های توپی و... را داشته باشید که کودکان ضمن آشنایی با رشته‌های ورزشی مختلف، به ورزش موردعلاقه خود پی می‌برند. وجود کارگاه‌های خلاقیت مانند کارگاه نقاشی، کاردستی، ایستگاه خواننده شو، بازی‌های فکری و لگو نیز به کودکان کمک می‌کند تا خلاقیت خود را به چالش بکشند. برای والدین، ایستگاه مامان باباها در نظر گرفته شده است که می‌توانند از تفریحاتی مثل فوتبال‌دستی، ایرهاکی و هند اسپید لذت ببرند.

فعالیت‌های متنوعی از برگزاری جشنواره‌ها، مراسم تولد، ایجاد ایستگاه روان‌شناسی، بازی درمانی و تست شخصیت کودکان نیز در کلوپ پاندا برگزار می‌شود.

شهر مشاغل در کلوپ پاندا پلاس

منبع عکس: گوگل مپ (عکاس: ماری مراغه)، پاندا پلاس

شعبه دوم کلوپ پاندا با نام پاندا پلاس شناخته می‌شود. پاندا پلاس بزرگ‌ترین شهربازی سرپوشیده منطقه الهیه مشهد است که با بازی‌های از قبیل صخره‌نوردی، بادی بالانس، گیم سنتر، ترامپولین پاندا، قلعه ماجراجویان، ماسه‌بازی، دهکده مشاغل، خوانندگی، ایستگاه خلاقیت، راننده کوچولو و پاندا کوچولو اوقات خوشی را برای کودکان رقم می‌زند. اینترنت، پارکینگ اختصاصی رایگان و کافی‌شاپ با پرداخت هزینه جداگانه از دیگر امکانات این مجموعه هستند.

سرزمین بازی‌‌ها

  • آدرس: خیابان امام رضا، پایانه مسافربری امام رضا (نمایش روی نقشه)
  • تلفن: ۰۵۱۳۸۵۱۹۶۱۱
  • ساعت کاری: همه‌روزه از ساعت ۱۵ تا ۲۱ و روزهای جمعه از ساعت ۱۱ تا ۲۱
  • قیمت بلیط در سال ۱۴۰۲: ۸,۰۰۰ تومان هزینه ورودی و اکثر وسایل بازی ۲۰,۰۰۰ تومان با زمان محدود
  • رده سنی: کودکان بالای سه سال و بزرگسالان

دو کودک مشغول ماشین بازی در سرزمین بازی ها

منبع عکس: گوگل مپ (عکاس: صفورا جهانگیر)

سرزمین بازی‌ها با مساحتی بالغ بر ۱۴,۰۰۰ متر مربع، یکی از بزرگ‌ترین شهربازی‌های سرپوشیده کشور است که حدود ۱۱۰ دستگاه بازی برای تفریح کودکان و بزرگسالان دارد. علاوه بر سینمای پنج بعدی، باشگاه بولینگ، بیلیارد، پینت بال، فوتبال‌دستی و تیر و کمان می‌توانید از ماشین کوبنده کوچک و بزرگ، اسب گردان، هلی‌کوپتر، سفینه، اسکیت پرنده، قصر کودک، ایرهاکی، دارت، بسکتبال، انواع بازی‌های کامپیوتری، ترامپولین، پینت بال و... نهایت استفاده را ببرید. در نظر داشته باشید که برخی از بازدیدکنندگان به‌دلیل خرابی تعدادی از دستگاه‌های بازی، از خدمات مجموعه رضایت نداشتند.

شهربازی جنگل جادویی (شهربازی پروما)

  • آدرس: میدان جانباز، مرکز خرید پروما، طبقه سوم (مشاهده روی نقشه)
  • تلفن: ۰۵۱۳۷۶۳۷۴۰۱
  • ساعت کاری: از ساعت ۹ تا ۲۳
  • قیمت بلیط در سال ۱۴۰۲: ورودی رایگان و هزینه بازی کودکان ۴۰,۰۰۰ تومان است (در صورت خرید ۱۰ بازی هزینه آن با تخفیف ۳۰۰,۰۰۰ تومان می‌شود). بازی بزرگسالان قیمت‌های مختلفی دارد.
  • رده سنی: کودکان سه تا ۱۲ سال

وسایل بازی کودکان در شهربازی پروما

منبع عکس: گوگل مپ (عکاس: SHK Azi)

شهربازی جنگل جادویی که در مرکز خرید پروما قرار دارد، محلی عالی برای سرگرمی کودکان در محیطی سرپوشیده به حساب می‌آید. اکثر وسایل بازی شهربازی مناسب کودکان است؛ هرچند تفریحاتی مانند لیزر تگ، بیلیارد و سینما چند بعدی می‌تواند بزرگسالان را به‌خوبی سرگرم کند. بی‌شک کودکان با بازی‌هایی مثل ترامپولین، شهر بادی، استخر توپ، ایرهاکی، مینی بولینگ، هواپیمای گردان، فانوس، فوتبال‌دستی، قورباغه، فانی‌کار و... لحظات به‌یادماندنی را سپری خواهند کرد.

لگوسیتی

  • آدرس: بلواز جانباز، تقاطع فرامرز عباسی و بلوار جانباز، مجتمع تجاری و تفریحی کیان سنتر دو، طبقه چهارم (نمایش روی نقشه)
  • تلفن: ۰۵۱۳۶۱۴۴۴۰۳
  • ساعت کاری: همه‌روزه از ساعت ۱۱ تا ۲۳
  • قیمت بلیط در سال ۱۴۰۲: ورودی ۲۵,۰۰۰ تومان است؛ قیمت هر بازی جداگانه محاسبه می‌شود که از ۴۰,۰۰۰ تومان به بالا است.
  • رده سنی: کودکان و نوجوانان زیر ۱۵ سال

وسایل بازی شهربازی لگوسیتی

منبع عکس: گوگل مپ (عکاس: میثم آزاد)

لگوسیتی یا شهربازی شهر آجری ۸۰ بازی متنوع را در محلی به وسعت ۲,۵۰۰ متر مربع جای داده است. در این شهربازی سرپوشیده سرگرمی‌های جذابی از ماشین کوبنده و دربی تا اسب گردان، شکلات چرخشی، سورتمه، ماجراجویان و چرخ‌وفلک به چشم می‌خورد. کودکانی که طرفدار بازی‌های کامپیوتری هستند نیز فرصت استفاده از آن‌ها را از دست نمی‌دهند. همچنین بزرگسالان می‌توانند همراه با فرزندان خود تجربه متفاوتی را در سینما هفت بعدی داشته باشند. تعداد خیلی محدودی بازی برای بزرگسالان در لگوسیتی وجود دارد که شامل ایرهاکی، بسکتبال، واقعیت مجازی و بازی‌های کامپیوتری می‌شود. 

خانه بازی کیدو کیدز کلاب

  • آدرس: بلوار جانباز، جانباز ۱۰، توکلی، نبش توکلی ۵۶ (نمایش روی نقشه)
  • تلفن: ۰۵۱۳۷۶۲۳۶۲۸
  • ساعت کاری: از ساعت ۱۶:۳۰ تا ۲۰
  • وب‌سایت: kiddokidsclub.com
  • قیمت بلیط در سال ۱۴۰۲: دو ساعت ۱۸۰,۰۰۰ تومان (حضور یک بزرگسال الزامی است و باید از قبل وقت رزرو کنید.)
  • رده سنی: کودکان ۱٫۵ تا ۶ سال

دو کودک در حال بازی در کیدو کیدز کلاب

منبع عکس: گوگل مپ (عکاس: روح‌اله تقوی)

خانه بازی کیدو کیدز کلاب (خانه بازی ابرچارگوش مشهد) یکی دیگر از انتخاب‌های عالی برای تفریح و سرگرمی کودکان زیر ۶ سال محسوب می‌شود؛ به‌خصوص که وسایل بازی دقیقا مناسب این رده سنی طراحی شده‌‌اند و کاملا ایمن هستند. جالب اینکه اسباب‌بازی‌های جذابی روی دیوارها وجود دارد تا کودکان ۱٫۵ تا سه سال بتوانند برای یادگیری راه رفتن با آن‌ها بازی کنند.

خانه بازی کیدو کیدز کلاب تفریحات مناسبی برای کودکان زیر ۶ سال دارد

تنوع وسایل بازی، همه کودکان اعم از دختر و پسر را به خود جذب می‌کند؛ به‌عنوان مثال، خودرویی در این خانه بازی وجود دارد که دختران و پسران بنا بر سلیقه خود می‌توانند خودرو را بشویند، لاستیک آن را تعویض کنند یا حتی تزیین خودرو را بر عهده بگیرند. مغازه خریدوفروش مواد غذایی برای پسران، خانه‌ای مخصوص خاله بازی برای دختران، میز و صندلی مخصوص کودک، کفپوش مناسب، قفسه اسبا‌ب‌بازی و... تنها گوشه‌ای از امکانات خانه بازی کیدو کیدز کلاب هستند.

راندولا پارک

فضای داخلی راندولا پارک مشهد

منبع عکس: گوگل مپ (عکاس: امین نعمتی)

  • آدرس: بزرگراه آزادی، پیامبر اعظم ۵۱ (نمایش روی نقشه)
  • تلفن: ۰۵۱۳۶۶۵۵۳۶۳
  • ساعت کاری: از ساعت ۱۶ تا ۲۳
  • قیمت بلیط: هزینه ورودی ۲۰,۰۰۰ تومان (کودکان زیر دو سال رایگان) است و کارت بازی‌ در اختیارتان قرار می‌گیرد که در بدو ورود به پارک شکلاتی باید آن را حداقل ۲۰۰,۰۰۰ تومان شارژ کنید.
  • رده سنی: کودکان

راندولا پارک یا شهربازی شکلاتی جدیدترین شهربازی مشهد است که محلی منحصربه‌فرد برای بازی و شادی کودکان به حساب می‌آید. در این پارک مملو از شکلات گویی به فیلم چارلی و کارخانه شکلات‌سازی قدم گذاشته‌اید؛ هرچند که شهربازی شکلاتی در مقیاسی بسیار کوچک با بازی‌های محدود بنا شده است. کودکان با انجام بازی‌های مختلف می‌توانند جایزه‌های شکلاتی برنده شوند و روز فوق‌العاده خوشمزه‌ای را برای خود بسازند. فواره شکلات داغ نیز نه‌تنها برای کودکان جالب و جذاب است، بلکه بزرگسالان را به وجد می‌آورد و کامشان را شیرین می‌کند.

سرزمین موج‌ های آبی

  • آدرس بخش آقایان: قاسم آباد، نبش اندیشه ۸۳ (نمایش روی نقشه)
  • آدرس بخش بانوان: قاسم آباد، نبش اندیشه ۷۹ (نمایش روی نقشه)
  • تلفن: ۰۵۱۳۶۰۰۸
  • وب‌سایت: wwl.ir
  • قیمت بلیط در سال ۱۴۰۲: ۱۶۰,۰۰۰ تومان (خرید بلیط به‌صورت اینترنتی ارزان‌تر از بلیط کاغذی است.)
  • رده سنی: کودکان بالای چهار سال و بزرگسالان

سرسره سرزمین موج های آبی

منبع عکس: گوگل مپ (عکاس: AF YI)

سرزمین موج‌های آبی مشهد دارای امکانات تفریحی آبی متنوع برای کودکان، نوجوانان و بزرگسالان است. این مجموعه از دو ساختمان مجزا مخصوص آقایان و بانوان تشکیل می‌شود و به این ترتیب، تمام اعضای خانواده می‌توانند به‌طور هم‌زمان از امکانات موج‌های آبی استفاده کنند. تنوع بالای سرسره‌ها از سرسره تورنادو گرفته تا سرسره سوپر لوپ و سرسره سقوط آزاد باعث شده است که از سرزمین موج‌های آبی به‌‌عنوان یکی از کامل‌ترین پارک‌های آبی ایران یاد شود. استخر، رودخانه خروشان، جکوزی سرد و گرم، حمام سنتی و حمام ترکی، تیوب‌سواری روی موج‌ها و... را می‌توانید در این پارک آبی امتحان کنید.

بسیاری از خانواده‌ها حتما به منطقه بازی کودکان سر می‌زنند تا فرزندانشان نیز لذت حضور در پارک آبی را بچشند. تمامی تفریحات این بخش برای کودکان مناسب‌سازی شده‌اند و بی‌خطر هستند.

پارک ساحلی آفتاب

  • آدرس: انتهای بلوار خیام شمالی، ميدان بهارستان، مجاور بازار بين‌المللی سپاد و مجتمع تجاری الماس شرق (نمایش روی نقشه)
  • تلفن: ۰۵۱۳۷۱۱۴۶۱۲
  • ساعت کاری: همه‌روزه از ساعت ۱۲ تا ۲۰؛ روزهای تعطیل از ساعت ۱۱ تا ۲۰؛ در ماه رمضان از ساعت ۱۸ تا سه بامداد
  • وب‌سایت: psaftab.com
  • قیمت بلیط در سال ۱۴۰۲: ۱۴۰,۰۰۰ تومان برای بانوان و آقایان (تخفیف در خرید اینترنتی بلیط)، ۷۰,۰۰۰ تومان برای کودکان با قد کمتر از ۱۲۰ سانتی‌متر
  • رده سنی: کودکان و بزرگسالان به‌غیر از نوزادان

سرسره های پارک ساحلی آفتاب

منبع عکس: گوگل مپ (عکاس: پارک آبی آفتاب)

پارک ساحلی آفتاب در سال ۱۳۹۰ به‌عنوان دومین پارک آبی مشهد آغاز به کار کرد و از سه بخش بانوان، آقایان و وی‌آی‌پی تشکیل می‌شود؛ پارکی که می‌توان آن را در فهرست بهترین پارک‌های آبی مشهد معرفی کرد.

بخش بانوان امکاناتی مانند استخر، سونا، حمام سونای ماسه، سرسره، یوگا، سالن ماساژ و... دارد؛ ضمن اینکه اتاق نگهداری کودک و منطقه بازی کودکان برای بچه‌ها در نظر گرفته شده است. خردسالان ۶ ماه به بالا در مهدکودک قسمت بانوان پذیرش می‌شوند. پارک آبی آقایان امکانات بسیار بیشتری از بخش بانوان دارد؛ به‌خصوص که بچه‌ها می‌توانند از سرسره‌های بازی كودكان حسابی لذت ببرند. در نظر داشته باشید که در پارک وی‌آی‌پی امکان حضور کودکان زیر ۱۰ سال و قد کمتر از ۱۳۰ سانتی‌متر وجود ندارد.

موزه بزرگ خراسان

  • آدرس: جنوب غربی مشهد، انتهای خیابان کوهسنگی، بوستان کوهسنگی (نمایش روی نقشه)
  • تلفن: ۰۵۱۳۷۲۶۹۰۷۰
  • ساعت کاری: در نیمه اول سال از ساعت ۹ تا ۱۹ و در نیمه دوم سال از ساعت ۹ تا ۱۷ فعالیت می‌کند؛ روزهای دوشنبه تعطیل است.
  • رده سنی: کودکان بالای چهار سال و بزرگسالان

کوزه های تاریخی در ویترین موزه خراسان

منبع عکس: گوگل مپ (عکاس: امید میلانی‌فرد)

موزه بزرگ خراسان جزو بزرگ‌ترین موزه‌های ایران محسوب می‌شود که آثار ارزشمندی از دوره پارینه‌سنگی، آثار سلسله‌های هخامنشی، اشکانی و ساسانی، دوره اسلامی و همین طور قرآن منسوب به حضرت علی (ع) را در خود جای داده است. در این موزه ۱۲ طبقه‌ آثاری مانند ابزارهای سنگی، اشیای سفالی، شیشه‌ای، فلزی، قطعات گچبری، نسخ خطی و چرم نگهداری می‌شود که می‌تواند برای بسیاری از کودکان جالب باشد.

موزه‌های آستان قدس‭‬

  • آدرس: حرم مطهر امام رضا (ع)، صحن کوثر (نمایش روی نقشه)
  • تلفن: ۰۵۱۳۲۲۴۱۱۰۵
  • ساعت کاری: همه‌روزه از ساعت هشت تا ۱۷ 
  • قیمت بلیط در سال ۱۴۰۲: ۱۲,۰۰۰ تومان
  • رده سنی: کودکان بالای چهار سال و بزرگسالان

اشیای تاریخی مربوط به کشتیرانی در موزه آستان قدس

منبع عکس: گوگل مپ (عکاس: محمد جابر)

موزه مرکزی، موزه قرآن، موزه فرش و کتابخانه، بخش‌های مختلف موزه‌ آستان قدس را تشکیل می‌دهند. موزه‌ مرکزی از چهار طبقه تشکیل شده که گنجینه‌هایی مانند اسکناس، سکه، تمبر و اقلام پستی، آبزیان و... را در معرض نمایش گذاشته است.

در بخش تاریخ حرم رضوی می‌توانید شاهد مجموعه کمیاب و ارزشمندی از دو ضریح قدیمی حرم، انواع آینه و شمعدان، جارویی از پر طاووس، جای عود، منبر چوبی، تعدادی کتاب خطی، کاشی‌های هفت رنگ قاجاری و... باشید. در ادامه از گنجینه سکه بازدید کنید که به سکه‌هایی ارزشمند از دوران مختلف اختصاص دارد. گنجینه تمبر و اسکناس نیز می‌تواند برای کودکان و بزرگسالان جذابیت داشته باشد؛ به‌خصوص که حدود ۳,۰۰۰ اثر در این مجموعه وجود دارد.

کمتر کودکی پیدا می‌شود که از گنجینه صدف و موجودات دریایی استقبال نکند؛ در اینجا مجموعه‌ای از موجودات دریایی تاکسیدرمی از انواع کوسه ماهی‌ها، اسب دریایی، مارماهی، لاک‌پشت و حلزون‌های بزرگ و کوچک به چشم می‌خورد. گنجینه نقاشی نقاشان نامدار ایرانی و خارجی، گنجینه ظروف، گنجینه سلاح (خنجر، شمشیر فولادی، کمان، سپر، تبرزین) و گنجینه ساعت (ساعت‌های آفتابی و مکانیکی) از دیگر بخش‌های موزه به حساب می‌آیند.

در ساختمان سه طبقه موزه فرش می‌توانید شاهد انواع قالی‌های قدیمی و تاریخی باشید و در نهایت به موزه قرآن و تالار استاد فرشچیان سر بزنید.

پارک موزه علوم زمین

  • آدرس: ضلع جنوبی بلوار شهید فکوری، حدفاصل فکوری ۵۵ و ۵۷ (نمایش روی نقشه)
  • تلفن: ۰۵۱۳۸۲۱۲۴۰۶
  • ساعت کاری: از شنبه تا پنجشنبه از ساعت هشت تا ۱۳
  • وب‌سایت: gsinet.ir
  • قیمت بلیط در سال ۱۴۰۲: ۱۵,۰۰۰ تومان
  • رده سنی: کودکان بالای سه سال و بزرگسالان

اسکلت یک دایناسور در موزه علوم زمین

منبع عکس: گوگل مپ (عکاس: Mohsen D)

مجتمع علمی تفریحی پارک موزه علوم زمین مشهد که نخستین باغ موزه علوم زمین‌شناسی کشور به حساب می‌آید، شامل پردیس فیزیک زمین، پردیس زمین‌شناسی، پردیس اکتشاف و تونل معدنی می‌شود.

۷۱۰ نمونه طبیعی و تراش‌خورده از انواع گوهر سنگ‌های ایران و جهان و همچنین تعدادی فسیل در این باغ موزه نگهداری می‌شود که قطعا گزینه خوبی برای اوقات فراغت کودکان و نوجوانان محسوب می‌شود. علاوه بر سنگ‌ها، کانی‌ها، فسیل‌ها و نقشه‌ها، تماشای نمایش اسکلت دایناسور «تیرانوزوروس»، دایناسور گیاهخواری با ارتفاع ۱۰ متر در پردیس زمین‌شناسی نیز برای فرزندانتان جذابیت زیادی خواهد داشت. همچنین در ساختمان مرکزی موزه اسکلت «تیرانوسوروس رکس»، دایناسور گوشتخواری وجود دارد که حدود ۶۸ میلیون سال پیش روی این کره خاکی زندگی می‌کرد.

از دیگر بخش‌های جذاب موزه علوم زمین مشهد می‌توان به ماکت آتشفشان اشاره کرد که روند تشکیل مواد مذاب و در نهایت فوران آن را با بازی نور نشان می‌دهد.

در پردیس اکتشاف شاهد چیدمانی از ماشین‌آلات معدنی، یک تونل معدن زغال‌سنگ برای آشنایی با اصول معدن‌کاری، انواع لوازم معدنی و برخی تجهیزات حفاری خواهید بود. در پردیس فیزیک زمین نیز می‌توانید مجموعه‌ای از هشت سیاره، سیارک‌ها و قمر‌هایی را ببینید که در حال گردش به دور خورشید هستند.

موزه نان مشهد

  • آدرس: کیلومتر ۱۷ بزرگراه آسیایی، بعد از سه راه فردوسی، کوچه شهید یزدی، کارخانه گندم دشت مشهد (نمایش روی نقشه)
  • تلفن: ۰۵۱۳۵۴۲۵۰۰۶
  • ساعت کاری: از شنبه تا پنجشنبه از ساعت هفت تا ۱۴
  • قیمت بلیط در سال ۱۴۰۲: رایگان
  • رده سنی: کودکان بالای چهار سال و بزرگسالان

موزه نان مشهد

منبع عکس: گوگل مپ (عکاس: ناشناس)

موزه نان در سال ۱۳۹۰ به‌عنوان نخستین موزه تخصصی نان در ایران و خاورمیانه در مشهد افتتاح شد تا ضمن آشنایی کودکان و نوجوانان با فرایند تولید نان‌های سنتی، فرهنگ استفاده از آن‌ها را ترویج کند. موزه از دو بخش آب و خاک تشکیل شده است که به روش‌های کاشت گندم و پخت نان اختصاص دارند.

با حضور در موزه نان می‌توانید مراحل مختلف تهیه آرد از بذرافشانی تا گندم‌چینی و خرمن‌کوبی را مشاهده کنید؛ از آسیاب‌های آبی و بادی (آسباد) بیشتر بدانید و با انواع روش‌های سنتی پخت نان از قبیل نان سنگک، تنور ایستاده، تنور زمینی و ساج و همین طور رقص اپر (از آیین‌های خراسانی مرتبط با زراعت) آشنا شوید.

موزه شه لافتی مشهد

  • آدرس: ۳۰ کیلومتری شمال غرب مشهد، جاده توس، بلوار شاهنامه، روستای چهار برج، بهار ۲۴ (نمایش روی نقشه)
  • تلفن: ۰۹۳۶۷۶۶۲۱۱۴
  • قیمت بلیط در سال ۱۴۰۲: ۲۰,۰۰۰ تومان
  • رده سنی: کودکان بالای پنج سال و بزرگسالان

اشیای عتیقه و تاریخی در موزه آیین های پهلوانی

منبع عکس: گوگل مپ (عکاس: Sayid)

موزه شه لافتی مشهد که با نام «موزه آیین‌های پهلوانی طابران توس» و «موزه آیین‌های پهلوانی» نیز شناخته می‌شود، به‌همت مرشد علی‌ اکبر قاسمی، معروف به پهلوان رستم، راه‌اندازی شد. تمامی آثار موزه نیز حاصل ۴۵ سال سفر پهلوان به شهرهای مختلف کشور است که از آن جمله می‌توان به عکس‌ نام‌آوران و پهلوانان و جوانمردان قدیم، میل‌ و کباده‌های پهلوان‌های سرشناسی مانند حاج حسن لواسانی و حاج فخار کوره‌پز اشاره کرد. در این میان شاهد عتیقه‌هایی خواهید بود که ربطی به زورخانه و آیین پهلوانی ندارد و شامل لوازم اصلاح مردان در گذشته، سازهای قدیمی، ترازو، پوست حیوانات، گاوآهن، چرخ ریسندگی، سماور نفتی و... می‌شود.

برج برفی مشهد

  • آدرس: بلوار جانباز شمالی جنوب به شمال، بعد از میدان جانباز، نرسیده به خیابان یاس دوازدهم (نمایش روی نقشه)
  • تلفن: ۳۷۱۴ ۰۵۱
  • اینستاگرام: borjebarfi@
  • وب‌سایت: javanmardholding.ir
  • قیمت بلیط در سال ۱۴۰۲: هزینه ورودی هر بزرگسال به سرزمین برفی ۳۹۰,۰۰۰ تومان؛ هزینه وروی هر خردسال به سرزمین برفی ۲۰۰,۰۰۰ تومان (چندین پکیج نیز در مجموعه وجود دارد که با خرید آن‌ها می‌توانید از چند بخش در برج برفی با تخفیف استفاده کنید. استفاده از دیگر بخش‌ها نظیر سالن بیلیارد، سینما، اتاق فرار و فودکورت هزینه جداگانه دارد.)
  • رده سنی: کودکان و بزرگسالان

برج برفی، از محبوب‌ترین مراکز تفریحی تجاری مشهد به شمار می‌آید که سرگرمی‌های متعددی را هم برای کودکان و هم برای بزرگسالان در خود جای داده است.

همان طور که از نام مجموعه برج برفی برمی‌آید، سرزمین برفی مهم‌ترین تفریح آن است؛ در سرزمین برفی در تمام فصول سال می‌توانید به‌همراه عزیزانتان از تفریحات زمستانی لذت ببرید. در زمان ورود به سرزمین برفی لباس‌های مخصوصی به شما داده می‌شود تا گرم و کاملا ایمن بمانید؛ به‌علاوه فردی برای کمک به شما و کودکانتان در مجموعه حضور دارد تا بتوانید بیشترین لذت را در برج برفی ببرید. امکاناتی مثل سرسره، تیوب، خانه اسکیمو و غیره در سرزمین برفی در انتظار شما است.

منابع عکس‌ها: وب‌سایت هلدینگ گردشگری جوانمرد. عکاس: نامشخص

پردیس سینمایی با ۶ سالن سینما (عمومی و VIP) با ظرفیت ۴۰۰ نفر با تکنولوژی روز دنیا، کیفیت تصویر، صدا و امکانات عالی، سالن بیلیارد، مجموعه دانی کلاب (از بهترین اتاق فرارهای مشهد؛ با یک بازی معمایی، مهیج، کاراگاهی) در طبقه همکف، فودکورت و کافی‌شاپ از دیگر امکانات برج برفی هستند.

سالن پاتیناژ مشهد

  • آدرس: شاندیز، شهر رویایی شاندیز، مرکز خرید و سرگرمی پدیده شاندیز، بلوک پنج‌ (نمایش روی نقشه)
  • قیمت بلیط در سال ۱۴۰۲: ۲۵,۰۰۰ تومان برای ۲۵ دقیقه و ۵۰,۰۰۰ تومان برای ۶۰ دقیقه (برای کودکان زیر چهار سال رایگان و بدون محدودیت زمانی است.)
  • رده سنی: کودکان و بزرگسالان

کودکان در سالن پاتیناژ شاندیز

منبع عکس: shoppingmall.padide.com (عکاس: ناشناس)

پیست استاندارد بازی‌های روی یخ شاندیز در سال ۱۳۹۳ به بهره‌برداری رسید و از آن زمان تاکنون امکان تفریحی مهیج را برای کل اعضای خانواده مهیا کرده است. این سالن با مساحتی بالغ‌ بر ۱,۶۰۰ متر مربع جزو بزرگ‌ترین پیست‌های پاتیناژ ایران محسوب می‌شود؛ پس اگر از ورزشکاران و علاقه‌مندان به اسکیت روی یخ یا پاتیناژ هستید یا دوست دارید که کودکتان تجربه جدید و متفاوتی داشته باشد، حتما به سالن پاتیناژ مشهد در پدیده شاندیز سر بزنید.

برای افرادی که با اسکیت روی یخ آشنا نیستند، توضیحاتی داده می‌شود و با کمک یک فک پلاستیکی می‌توانند تعادل خود را حفظ کنند. کفش و کلاه اسکیت، کلاه و جوراب یکبار مصرف نیز در اختیار شما قرار می‌گیرد. امکان استفاده از این سالن برای دختران و بانوان بلامانع است و علاقه‌مندان می‌توانند در کلاس‌های آموزشی مبتدی، پیشرفته و تخصصی شرکت کنند.

سالن سینمای کودک در پردیس سینمایی اطلس

  • آدرس: اتوبان شهید کلانتری، میدان حافظ، مجتمع اطلس، پردیس سینمایی اطلس (نمایش روی نقشه)
  • تلفن: ۰۵۱۳۳۰۰۱

سالن سینمای مخصوص کودکان در مشهد

منبع عکس: akharinkhabar.ir (عکاس: ناشناس)

اولین سینمای اختصاصی کودک در ایران را می‌توانید در پردیس سینمایی اطلس پیدا کنید که مجهز به دو سالن مجزا با ۱۹ صندلی مخصوص کودک است. این سالن از لحاظ رنگ‌بندی، نور، تصویر و صدا مناسب برای کودکان طراحی شده است. در این سینما انیمیشن‌های جذاب و به‌روز دو بعدی و سه‌ بعدی پخش می‌شود و کودک شما قطعا از تماشای آن‌ها لذت خواهد برد؛ ضمن اینکه می‌تواند اسباب‌بازی‌هایش را با خود ببرد و همراه آن‌ها به تماشای انیمیشن بنشیند. ۱۴ سالن سینما، سینمای وی‌آی‌پی و سینما هفت بعدی سایر بخش‌های این پردیس را تشکیل می‌دهند که گزینه خوبی برای بزرگسالان هستند.

آرامگاه فردوسی

  • آدرس: شهر توس، انتهای بلوار بهارستان (نمایش روی نقشه)
  • ساعت کاری: نیمه اول سال از ساعت ۹ تا ۱۷ و نیمه دوم سال از ساعت هشت تا ۱۶:۳۰
  • قیمت بلیط در سال ۱۴۰۲: ۵,۰۰۰ تومان
  • رده سنی: کودکان بالای چهار سال و بزرگسالان

مقبره فردوسی

منبع عکس: ویکی پدیا (عکاس: Mostafameraji)

آرامگاه فردوسی محل دفن حکیم ابوالقاسم فردوسی، یکی از شعرای بزرگ ایران است که با تلاش ارزشمند خود قدم مهمی در حفظ زبان پارسی برداشت. کودکان در این محل شاهد بنای آرامگاه خواهند بود که معماری مقبره کوروش بزرگ در پاسارگاد را در ذهن تداعی می‌کند.

در پلکان‌های ورود به بخش درونی آرامگاه فردوسی، ۶ قطعه نقش‌برجسته سنگی وجود دارد که داستان‌ پیکار رستم، جنگ دلاوران ایرانی و تورانی، نبرد رستم و سهراب، داریوش بزرگ بر تخت سلطنت و... را روایت می‌کند. در دیوارهای جنوبی و شرقی این بخش از بنا نیز نقش‌برجسته‌های جذابی از داستان‌های شاهنامه مانند نبرد رستم با اژدها، چاره‌جویی رستم از سیمرغ برای شکست اسفندیار و... به چشم می‌خورد که قطعا برای کودکان جالب و آموزنده هستند.

در ادامه می‌توانید به موزه فردوسی بروید که آثار سنگی دوره اسلامی و پیش از اسلام، سکه‌های طلا و نقره دوره اسلامی، انواع شاهنامه، ظروف سفالی لعاب‌دار و بدون لعاب و ظروف مفرغی متعلق به عصر فردوسی (قرن چهار و پنج هجری قمری)، اشیای اهدایی همچون انواع تابلوهای نقاشی از چهره فردوسی، فرش و قالیچه و غیره در آن نگهداری می‌شود.

در نهایت ضمن گشت‌وگذار در فضای سرسبز این مجموعه می‌توانید به آرامگاه مهدی اخوان ثالث، آرامگاه محمدرضا شجریان و کتابخانه سر بزنید.

وسایل بازی کودک در شهربازی

منبع عکس: گوگل مپ (عکاس: فرزاد تفضلی)، شهربازی اکسون پارک

تاکنون کودکتان را به کدام‌یک از جاهای دیدنی ذکرشده در این مقاله برده‌اید؟ از نظر شما بهترین جاذبه مشهد برای کودکان چیست؟ در صورت تمایل می‌توانید تجربه و خاطرات خود و همین طور نظرتان را با کاربران کجارو مطرح کنید.

پرسش‌های متداول

در مشهد با کودکان کجا بریم؟

انواع شهربازی‌های سرپوشیده و روباز، پارک‌های آبی و سینمای کودک و موزه‌گردی

نخستین ترامپولین پارک ایران کجاست؟

هلیوم پارک مشهد

جذاب‌ترین سرگرمی شهربازی پارک ملت مشهد چیست؟

چرخ‌وفلک بزرگی به ارتفاع ۸۲ متر دانست که هر دور آن در مدت‌زمان ۱۲ دقیقه انجام می‌شود و امکان استفاده ۴۵۰ نفر از آن وجود دارد.

اولین سینمای تخصصی کودک در کدام پردیس مشهد قرار دارد؟

پردیس سینمایی اطلس

منبع عکس کاور: گوگل مپ (عکاس: مسعود استادی)

مطالب مرتبط:

دیدگاه