بهترین پارک آبی های مشهد را بشناسید

اکرم زمانی نوری
اکرم زمانی نوری شنبه، ۲۱ فروردین ۱۴۰۰ ساعت ۱۸:۰۵
بهترین پارک آبی های مشهد را بشناسید

پارک های آبی از مکان‌های تفریحی مشهد محسوب می‌شوند. سرزمین موج‌های آبی، سرزمین موج‌های خروشان، پارک آبی ایرانیان و پارک ساحلی آفتاب، چهار پارک‌ آبی این شهر هستند.

شهر مذهبی مشهد علاوه بر حرم امام رضا (ع)، جاذبه‌های دیدنی و تفریحی فراوانی دارد. از جمله مراکز تفریحی این شهر که میان گردشگران و مسافران طرفداران بسیاری دارند، پارک آبی های مشهد است. سرزمین موج‌های آبی، سرزمین موج‌های خروشان، پارک آبی ایرانیان و پارک ساحلی آفتاب چهار پارک آبی این شهر به شمار می‌روند که با داشتن امکانات متنوع، مکانی عالی برای سپری کردن یک روز شاد و مهیج هستند. در این مقاله از کجارو قصد داریم به معرفی پارک های آبی مشهد و امکانات آن‌ها بپردازیم تا خاطره‌ی خوشی از سفر به مشهد داشته باشید.

بهترین پارک آبی های مشهد:

سرزمین موج‌های آبی

سرزمین موج‌های آبی

منبع عکس: سایت سرزمین موج‌های آبی

سرزمین موج‌های آبی، اولین پارک آبی سرپوشیده ایران است

سرزمین موج‌های آبی از جاهای دیدنی مشهد محسوب می‌شود که در سال ۱۳۸۶ افتتاح شده است. این پارک به‌عنوان اولین پارک آبی ایران است که در زمان تاسیس بزرگ‌ترین پارک آبی سرپوشیده ایران و خاورمیانه به شمار می‌رفت. این مجموعه هشت هزار و ۵۰۰ متر مربع مساحت دارد و دارای دو بخش مجزای بانوان و آقایان است.

سرزمین موج‌های آبی با داشتن امکانات متنوع یکی از بهترین پارک‌های آبی ایران و جهان به شمار می‌رود. این پارک آبی تا قبل از تبدیل مجموعه آبی المپیک ۲۰۰۸ پکن به پارک آبی در‌ سال ۲۰۱۰، بزرگ‌ترین پارک آبی آسیا محسوب می‌شد.

امکانات سرزمین‌ موج‌های آبی

استخر و سرسره‌های سرزمین موج‌های آبی

منبع عکس: قدس انلاین (عکاس: علی کریمی رستگار)

سرزمین موج‌های خروشان در سال ۲۰۱۰ برنده جایزه بهترین سرسره آبی جهان شده است

سرزمین موج‌های آبی سرسره‌ها و وسایل بازی متنوعی دارد. این پارک طولانی‌ترین سرسره آبی ایران را در خود جای داده است و سرسره «تاپسی تورو» در آن نیز در سال ۲۰۱۰ از طرف انجمن پارک‌های آبی جهان، جایزه بهترین سرسره آبی را از آن خود کرده است. جت موج، سقوط آزاد، سرسره تورنادو سرسره سوپر موج، لوپ، کامیکاز، تاپسی، آهسته و سرعتی، چاله فضایی، تویستر و یو از جمله سرسره‌های این مجموعه هستند. تمامی سرسره‌ها در سرزمین موج‌های آبی  بالابر تیوب دارند.

علاوه بر این، سرزمین موج‌های آبی دارای استخر موج، رودخانه آرام و خروشان، منطقه بازی کودکان و استخر بزرگسالان است. سونای خشک و بخار، جکوزی سرد و گرم، سالن ماساژ، حمام سنتی، فروشگاه لوازم ورزشی، رستوران و کافی‌شاپ نیز از دیگر امکانات سرزمین موج‌های آبی به شمار می‌رود.

  • ساعت کاری سرزمین موج‌های آبی: شنبه تا سه‌شنبه از ساعت ۹ صبح تا ۹ شب ؛ چهارشنبه تا جمعه از ساعت ۹ صبح تا ۱۰ شب
  • شماره تلفن سرزمین موج‌های آبی: ۳۶۰۰۸-۰۵۱
  • آدرس پارک آقایان سرزمین موج‌های آبی: بزرگراه امام علی، بلوار اندیشه، نبش اندیشه ۸۱ (مشاهده روی نقشه)
  • آدرس پارک بانوان سرزمین موج‌های آبی: بزرگراه امام علی، بلوار اندیشه، نبش اندیشه ۷۹

پارک ساحلی آفتاب

پارک ساحلی افتاب

عکاس: ناشناس

پارک ساحلی آفتاب، بزرگ‌ترین پارک آبی طبقاتی ایران و خاورمیانه است

مجموعه فرهنگی ورزشی پارک ساحلی آفتاب، دومین پارک آبی مشهد به شمار می‌رود که با هفت طبقه به‌عنوان بزرگ‌ترین پارک آبی طبقاتی خاورمیانه شناخته می‌شود. این پارک آبی در سال ۱۳۹۰ افتتاح شده است و چهار هزار متر مربع مساحت و ۱۵ هزار متر مربع زیربنا دارد. پارک آبی آفتاب با داشتن امکانات متتوع آبی یکی از جاذبه‌های تفریحی معروف مشهد محسوب می‌شود و با فعالیت در ساعات شب نیز از جاهای دیدنی مشهد در شب به شمار می‌رود.

پارک ساحلی آفتاب استخر مخصوص غواصی به عمق ۱۲ متر دارد که در نوع خود اولین نمونه در ایران است. این استخر نمایی طبیعی و به مانند مناظر زیر دریا دارد. پارک آفتاب علاوه بر امکانات متنوع تفریحی و ورزشی، خدمات آموزشی چون آموزش شنا، شنای موزون، نجات غریق و غواصی نیز ارائه می‌دهد.

از ویژگی‌های پارک ساحلی آفتاب دارا بودن تكنولوژی ازن است. اين مجموعه مجهز به تأسيسات و سيستم به‌روز تصفيه آب ازن و به‌خصوص سيستم آناليز، جهت كنترل ديجيتال كلر PH با بيش از ۲۲ عدد منبع تصفيه شنی است که هريک از استخرها و بركه‌های آبی را به‌صورت جداگانه پوشش می‌دهد.

امکانات پارک ساحلی آفتاب

پارک آبی بانوان

پارک بانوان پارک ساحلی آفتاب مشهد

منبع عکس: سایت پارک ساحلی آفتاب

پارک آبی مجموعه آفتاب امکانات ورزشی و تفریحی شاد و مفرحی برای بانوان دارد. استخر استاندارد دو طبقه، دو سونای خشک، سونای خشک مجهز به نور درمانی و رایحه درمانی، سونای بخار، جكوزی، حمام سونای ماسه که برای بيماری‌های جلدی و پوستی، آرتروز، ديسک كمرو تقويت و شادابی پوست مفید است، استخر نمک دريايی، حمام اسپوتا با استفاده از نمک دریایی که برای پوست سودمند است، سرسره‌های پيچ و سرعتی و حمام آفتاب از جمله این امکانات هستند.

پارک آبی بانوان همچنین دارای يوگا، ايروبيک، سالن ماساژ، سالن بدن‌سازی، كلاس‌های ایروبیک و آب‌درمانی، اتاق نگهداری كودک، منطقه بازی كودكان، فست‌فود و كافی‌شاپ است.

پارک آبی آقایان

پارک اقایان پارک ساحلی آفتاب

منبع عکس: سایت پارک ساحلی آفتاب

پارک آبی آقایان پارک ساحلی آفتاب امکاناتی چون استخر استاندارد، سونای خشک‌، سونای بخار، جكوزی‌، ماساژ، سرسره‌های بازی كودكان، چشمه جوشان، استخر مخصوص تفریح و آموزش غواصی با نمای طبيعی دارد. این پارک آبی دارای بازی‌های مهیجی مانند استخر موج، رودخانه خروشان، سرسره چاله فضايی، سرسره سرعت و آهسته، سرسره پيچ و دوقلو، سرسره سقوط آزاد است.

پارک VIP

غار نمک پارک ساحلی آفتاب

منبع عکس: سایت پارک ساحلی آفتاب

بخش ویژه پارک ساحلی آفتاب دارای استخر استاندارد، استخر نمک دریایی، غار نمک، سالن بدن‌سازی، حمام سنتی، سونا و جکوزی به‌همراه سالن استراحت، چایخانه سنتی رایگان و امکانات جانبی شامل سالن ماساژ و کافی‌شاپ و فست‌فود است.

شرایط پارک VIP:
  • حداقل استفاده از بخش ویژه برای اعضا دو ساعت و مبلغ شارژ ۲۰ ساعت است
  • عدم پذیرش خردسالان زیر ۱۰ سال و قد کمتر از ۱۳۰ سانتی‌متر
قیمت بلیط پارک VIP:
  • ۲۰ ساعت: ۴۶۰,۰۰۰ تومان
  • ۳۴ ساعت: ۶۹۰,۰۰۰ تومان
  • ۵۸ ساعت: ۱۱۵۰,۰۰۰ تومان
  • ۸۲ ساعت: ۱,۶۱۰,۰۰۰ تومان

ساعت کاری پارک VIP: همه‌روزه از ساعت سه بعدازظهر تا ۱۱ شب؛ یکشنبه‌ها از ساعت سه بعدازظهر تا هشت شب ؛ جمعه‌ها از ساعت ۹ صبح تا ۱۱ شب

امکانات جانبی پارک ساحلی آفتاب

حمام آفتاب پارک ساحلی آبی آفتاب مشهد

منبع عکس: سایت پارک ساحلی آفتاب

فست‌فود، سالن بدن‌سازی، غواصی، ماساژ طبیعی، ماساژ ماهی، حمام ترکی، حمام آفتاب، غار نمک، کافی‌شاپ، چایخانه سنتی و مهد کودک از دیگر امکانات پارک ساحلی آفتاب است.

قیمت بلیط پارک ساحلی آفتاب

  • بزرگسال: ۵۱ هزار تومان
  • خردسالان: ۳۰ هزار تومان

برای خرید بلیط اینترنی می‌توانید به سایت این مجموعه مراجعه کنید (ممکن است در زمان بازدید با تغییر قیمت مواجه شوید)

  • ساعت کاری پارک ساحلی آفتاب: همه‌روزه از ساعت ۱۲ ظهر تا هشت شب ؛ روزهای تعطیل از ساعت ۱۱ صبح تا هشت شب
  • شماره تلفن پارک ساحلی آفتاب: ۳۷۱۱۴۶۱۲-۰۵۱
  • آدرس پارک ساحلی آفتاب: انتهای بلوار خیام شمالی، ميدان بهارستان، مجاور بازار بين‌المللی سپاد و مجتمع تجاری الماس شرق (مشاهده روی نقشه)

پارک آبی ایرانیان

پارک آبی ایرانیان مشهد

عکاس: محمد شاهپری

یکی دیگر از پارک‌ های آبی مشهد، پارک ایرانیان است که وسعتی برابر با ۱۴ زمین فوتبال دارد. مهم‌‌ترین ویژگی پارک ایرانیان که موجب شهرت و زیبایی آن شده، برخورداری از بافت طبیعی است به‌گونه‌ای که این پارک از پستی و بلندی‌های طبیعی منطقه‌ در ساخت سرسره‌ها و تونل‌ها استفاده کرده است.

امکانات پارک آبی ایرانیان

پارک آبی ایرانیان دارای امکاناتی چون پارک آبی روباز برای آقایان، استخر موج، موج‌سواری با تخته در مدرسه موج‌سواری، سرسره‌های سرعتی، سرسره‌های رنگین‌کمان، سرسره پیچشی، سرسره موجی، سرسره چاله فضایی، رودخانه خروشان و آرام، اسکی روی آب، سونای‌ خشک، بخار حوضچه آب سرد یا سالن ماساژ، سونا، جکوزی و اسپا است.

علاوه بر این پارک آبی ایرانیان سینمای پنج بعدی آبی، رستوران، کافی‌شاپ، زیپ لاین، فضای نگهداری کودکان ویژه شیفت بانوان نیز دارد.

  • ساعت کاری آقایان: روزهای فرد و جمعه در تعطیلات عید، بهار و تابستان از ساعت ۹:۳۰ صبح تا ۹ شب؛ پاییز و زمستان از ساعت دو بعدازظهر تا ۹ شب 
  • ساعات کاری برای بانوان: روزهای زوج در تعطیلات عید، بهار و تابستان از ساعت ۹:۳۰ صبح تا ۹ شب؛ پاییز و زمستان از ساعت دو بعدازظهر تا ۹ شب 
  • آدرس: قاسم آباد یا شهرک غرب، بلوار حجاب، نبش حجاب هشت (مشاهده روی نقشه)

سرزمین موج‌های خروشان

سرزمین موج‌های خروشان

منبع عکس: سایت سرزمین موج‌های خروشان

سرزمین موج‌های خروشان، بزرگ‌ترین مجموعه آبی سرپوشیده جهان است

جدیدترین پارک‌ آبی مشهد، سرزمین موج‌های آبی خروشان است که به‌عنوان بزرگ‌ترین مجموعه آبی سرپوشیده جهان شناخته می‌شود. این مجموعه ۶۰ هزار متر مربع مساحت دارد. 

امکانات سرزمین موج‌های خروشان

پارک آبی موج‌های خروشان دارای دو پارک آبی بانوان و آقایان است. ارتفاع هر یک از پارک‌ها به ۴۰ متر می‌رسد، بیش از ۶۳ سرسره مدرن، ۱۱ هزار کمد تک برای آقایان و هفت هزار کمد تک برای بانوان است.

پارک بانوان

پارک بانوان سرزمین موج‌های خروشان

منبع عکس: سایت سرزمین موج‌های خروشان

پارک آبی بانوان مجموعه موج‌های خروشان ۲۸ هزار متر مربع مساحت دارد و می‌تواند پذیرای هفت هزار نفر باشد. این پارک دارای امکاناتی چون رودخانه موج، دریاچه متلاطم، استخر، سونای خشک و بخار، زیپ لاین، سالن فیش اسپا (دکتر ماهی) سالن ایروبیک، سالن ماساژ، غار نمک، ترامپولین، فست‌فود، کافی‌شاپ، جویس‌شاپ و پارک کودک است.

پارک آقایان

پارک آقایان سرزمین موج‌های خروشان

منبع عکس: سایت سرزمین موج‌های خروشان

پارک آبی آقایان موج‌های خروشان ۳۰ هزار متر مربع است و گنجایش ۱۱ هزار نفر را به‌صورت در یک زمان دارد. این پارک رودخانه موج، دریاچه متلاطم، استخر، سونای خشک و بخار، زیپ لاین، سالن فیش اسپا (دکتر ماهی)، بازی لیزرتگ یا پینت بال لیزری، سالن ماساژ، غار نمک، ترامپولین، کافی‌شاپ، فست‌فود، جویس‌شاپ و پارک کودک است.

زیپ لاین

زیپ لاین سرزمین موج‌های خروشان

منبع عکس: سایت سرزمین موج‌های خروشان

سرزمین موج‌های خروشان، طولانی‌ترین و مرتفع‌ترین زیپ‌لاین سرپوشیده جهان را دارد

سرزمین موج‌های خروشان یکی از طولانی‌ترین و مرتفع ترین زیپ لاین سرپوشیده جهان را در خود جای داده است. زیپ لاین آقایان این مجموعه ۱۱۰ متر طول دارد و دارای ارتفاع نقطه شروع ۳۴ متر، ارتفاع نقطه پایان ۲۵ متر و نهایت سرعت کاربر ۶۲.۱ کیلومتر بر ساعت است. طول مسیر زیپ لاین بانوان نیز ۱۴۰ متر، ارتفاع نقطه شروع ۲۷ متر، ارتفاع نقطه پایان ۱۴ متر است و سرعت ۵۳٫۷ کیلومتر بر ساعت دارد.

  • ساعت کاری: همه‌روزه از دو ساعت بعد از شروع به کار مجموعه تا یک ساعت قبل از پایان کار مجموعه

لیزرتگ

لیزرتگ سرزمین موج‌های خروشان

منبع عکس: سایت سرزمین موج‌های خروشان

از جمله امکانات مجموعه موج‌های خروشان مشهد سایت لیزرتگ یا پینت بال لیزری است که در آن می‌توانید به بازی مهیج و هیجان انگیزی جنگی بپردازید. این سایت، مارپیچی به طول بیش از ۹۸۳ متر دارد و در آن می‌توانید از اسلحه‌های لیزری‌، انواع بمب‌ها، نارنجک‌های دستی، بی‌سیم و مین‌های ضد نفر استفاده کنید. این بازی مناسب سنین ۶ تا ۶۰ سال است و در قالب دو تیم انجام می‌شود.

  • ساعت کاری: همه‌روزه از دو ساعت بعد از شروع به کار مجموعه تا یک ساعت قبل از پایان کار مجموعه

فیش اسپا

فیش اسپا سرزمین موج‌های خروشان

منبع عکس: سایت سرزمین موج‌های خروشان

فیش اسپا یا دکتر ماهی از دیگر امکاناتی موجود در سرزمین‌ موج‌های خروشان است. این سالن از بزرگ‌ترین سالن‌های فیش اسپای خاورمیانه محسوب می‌شود. ماهی‌های این مجموعه از نوع گاراروفای اندونزیایی هستند و پس از ۲۴ ساعت فعالیت، ۲۴ ساعت قرنطینه می‌شوند. خواب راحت، از بین رفتن سلول‌های مرده پا، رفع خستگی‌ها و استرس‌های روزانه از مزایای فیش اسپای است.

سالن فیش اسپای آقایان ۱۲ یونیت دکتر ماهی، سه دستگاه یونولیزیا سم‌زدایی بدن و دو عدد وان و آب معدنی طبیعی از ۱۱ چشمه معدنی کشور دارد. سالن فیش اسپای بانوان نیز مجهز به ۱۲ یونیت دکتر ماهی، سه دستگاه یونولیز یا سم‌زدایی بدن و یک یونیت مخصوص سر و صورت است.

سینما ماشین

سینما ماشین سرزمین موج‌های خروشان

منبع عکس: سایت سرزمین موج‌های خروشان

سرزمین موج‌های خروشان، بزرگ‌ترین سینما ماشین ایران را دارد

پارک آبی موج‌های خروشان، بزرگ‌ترین سینما ماشین ایران را با وسعت ۲۰ هزار متربع در خود جای داده است. این سینما که در شهریورماه ۱۳۹۹ شروع به کار کرده است؛ بزرگ‌ترین پرده سینمایی ایران دارا است و به پیشرفته‌ترین و به روزترین تجهیزات صوت و تصویری مجهز است. این پرده ۲۰ متر طول و ۱۰ متر عرض دارد و ارتفاع آن از کف ۱۴٫۵ متر است.

سینما ماشین سرزمین موج‌های آبی در پارکینگ مجموعه قرار دارد و امکاناتی چوت فست‌فود، کافی‌شاپ، جویس‌شاپ و کارواش دارد.

پارکینگ

پارکینک سرزمین موج‌های آبی با ۲۰ هزار متر مربع در ضلع غربی واقع است و گنجایش بیش از دو هزار خودرو در دو هزار لاین را دارد. مرکز خرید و کارواش نیز از دیگر امکانات سرزمین موج‌های خروشان است. 

  • ساعت کاری: همه‌روزه از ساعت هشت صبح تا ۱۱ شب

قیمت بلیط سرزمین موج‌های خروشان

برای تهیه بلیط سرزمین موج‌های خروشان می‌توانید به سایت این مجموعه مراجعه کنید و به‌صورت اینترنتی به‌همراه تخفیف اقدام به خرید کنید.

  • شماره تلفن سرزمین موج‌های خروشان: ۳۵۱۴۴۰۰۶۱۵-۰۵۱
  • آدرس سرزمین موج‌های خروشان: ابتدای جاده شاندیز (مشاهده روی نقشه)

منبع عکس: سایت سرزمین موج‌های خروشان

اگر تجربه استفاده از پارک‌های آبی مشهد را دارید، در قسمت دیدگاه‌ها حتما با سایر کاربران کجارو به اشتراک بگذارید.

پرسش‌های متداول

مشهورترین پارک آبی های مشهد کدامند؟

سرزمین موج‌های آبی، سرزمین موج‌های خروشان، پارک آبی ایرانیان و پارک ساحلی آفتاب

اولین پارک آبی سرپوشیده ایران کجاست؟

سرزمین موج‌های آبی

بزرگ‌ترین پارک آبی طبقاتی ایران کجاست؟

پارک ساحلی آفتاب

بزرگ‌ترین مجموعه آبی سرپوشیده جهان کجاست؟

سرزمین موج‌های آبی خروشان مشهد

منبع عکس کاور: قدس آنلاین (عکاس: علی کریمی رستگار)

مطالب مرتبط:

دیدگاه