راهنمای خرید در شانگهای، چین

حمیده کریمی
حمیده کریمی سه شنبه، ۱۴ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۰۰
راهنمای خرید در شانگهای، چین

شانگهای، با وجود خیابان‌های شلوغ و مراکز خرید بزرگ و مدرن، مقصدی عالی برای خرید است.

شانگهای بزرگ‌ترین شهر کشور چین و یکی از شلوغ‌ترین بنادر دنیا است که در دهانه رودخانه یانگ تسه (Yangtze) با فاصله اندکی از اقیانوس آرام قرار گرفته و رابط میان چین و دنیای خارج است.

شانگهای را به عنوان بهشتی برای عاشقان خرید و پاریس شرق می‌شناسند. اگر برای سفر به شانگهای برنامه‌ریزی می‌کنید، در کنار سایر جاذبه‌هایی که برای آن زمان در نظر می‌گیرید، خرید کردن را فراموش نکنید. خرید در شانگهای، تجربه‌ای منحصربه‌فرد است که تا مدت‌ها فراموش نخواهید کرد. بهترین مراکز تجاری این شهر، بخشی جدایی‌ناپذیر از صنعت گردشگری آن است که شما هم در سفر نمی‌توانید آن‌ها نادیده بگیرید.

مهم‌ترین مناطق خرید در شانگهای

خرید در شانگهای

مناطق تجاری مهم شانگهای را می‌توان به چهار منطقه تقسیم کرد.

خیابان نانجینگ که شامل خیابان نانجینگ غربی و نانجینگ شرقی می‌شود، یکی از این چهار منطقه‌ی تجاری و مهم‌ترین خیابان خرید در شانگهای است. رشد و گسترش این خیابان از ابتدای قرن بیستم شروع شد. در حال حاضر در این خیابان، هزاران مرکز خرید متنوع وجود دارد، از فروشگاه‌های قدیمی با چندین قرن سابقه گرفته تا فروشگاه‌های خاص و مراکز خرید مدرن. این خیابان با وجود خیابان‌های جدید، نه تنها شهرت و محبوبیت خود را از دست نداده، بلکه روزبه‌روز محبوب‌تر می‌شود.

خیابان Huaihai که از نظر شهرت و محبوبیت دست کمی از خیابان نانجینگ ندارد، میزبان برترین برندهای دنیا است.

خرید در شانگهای

خیابان سیچوان شمالی مراکز تجاری فراوانی دارد و انتخاب اول قشر عادی جامعه است. خیابان Middle Tibet چهارمین خیابان تجاری محبوب شهر است که از نظر تعدد رستوران‌ها و جذابیت‌های گردشگری، بسیار مورد توجه قرار دارد. مرکز خرید پارکسون در خیابان Huaihai یکی از مجموعه‌های تجاری شهر است که حتما برای سر زدن به آن باید وقت بگذارید. در این مرکز تجاری، کالاهای متنوع با قیمت‌های معقول و به مناسبت‌های مختلف با تخفیف‌های قابل توجهی عرضه می‌شوند. حتی پوشاک و لوازم برند هم در این مرکز قیمت‌های معقول و مقرون‌به‌صرفه‌ای دارند.

مزون مد (Maison Mode) در خیابان Huaihai یکی از لوکس‌ترین فروشگاه‌های این خیابان است. برندهای مشهوری مانند گوچی، فراگامو، هوگو باس، بالی، کنزو و... را می‌توانید در این مجموعه پیدا کنید. اغراق نیست که اگر بگوییم همه‌ی شهرت این خیابان به خاطر این مجموعه‌ی تجاری لوکس است.

خرید در شانگهای

چهار منطقه‌ی Yuyuan Tourist Mart، شهر خرید Xujiahui، شهر خرید نیو شانگهای و منطقه‌ی تجاری Jiali Sleepless City از دیگر مناطق مشهور شانگهای برای خرید هستند. در یویوان توریست مارت می‌توانید انواع محصولات چینی از صنایع دستی محلی گرفته تا اشیای عتیقه، اشیای یشمی و زیورآلات طلا و نقره بخرید.

مرکز تجاری و تفریحی Xujiahui که به تازگی ساخته شده، دربر دارنده‌ی فروشگاه‌های بزرگ است که در آن‌ها می‌توانید تنوع وسیعی از لوازم میان‌رده و لوکس و گران‌قیمت را خریداری کنید.

خرید در شانگهای

شهر خرید نیو شانگهای، امکانات بسیار خوبی دارد و با تعداد زیادی اوت‌لت خرده‌فروشی احاطه شده است. منطقه‌ی تجاری Jiali Sleepless City در مقابل ایستگاه قطار شانگهای قرار دارد و با خط ۱ مترو می‌توانید خودتان را به این مجموعه‌ی تجاری شلوغ برسانید.

اگر دنبال خرید محصولات کوچک و لباس‌های ارزان قیمت هستید، به مرکز خرید Dimei و خیابان Xiangyang سر بزنید. در مرکز خرید Dimei، لباس‌ها با قیمت‌های بسیار مناسب و کیفیت‌های خوب به فروش می‌‌رسند، البته انتظار نداشته باشید که در بین آن‌ها پوشاک از برندهای مشهور دنیا پیدا کنید. فروشگاه‌های این مجموعه، متناسب با فصل، محصولات خود را عرضه می‌کنند که مناسب سلیقه‌ی جوانان است. به راحتی در این مرکز می‌توانید سر قیمت‌ها چانه بزنید.

مراکز خرید مدرن

خرید در شانگهای

شانگهای شهری بسیار بزرگ با مراکز تجاری متعدد است. تعجبی ندارد که در آن، مراکز خرید مدرن با امکانات تفریحی وجود دارد. این مراکز خرید فقط محلی برای خرید و فروش نیستند و در واقع مراکز تفریحی و تجاری محسوب می‌شوند که غیر از فروشگاه، امکانات دیگری مثل رستوران، کافه، باشگاه ورزشی، سالن زیبایی و... دارند. قبلا در کجارو مراکز خرید شانگهای را معرفی کرده‌ایم.

بازارهای محلی شانگهای

قبل از این که با بازارهای شانگهای آشنا شوید، باید بدانید که در این مراکز پررفت و آمد و شلوغ که پر از اجناس فیک و فروشنده‌های سودجو است، چه قوانینی را رعایت کنید.

در این بازارها بسیاری از دستفروش‌ها محصولات خود را چندین برابر قیمت حتی تا ۳۲ برابر قیمت اصلی می‌فروشند. بنابراین باید حسابی چانه بزنید تا قیمت کالاها را به قیمت واقعی‌شان نزدیک‌تر کنید.

اگر برایتان امکان‌پذیر است، با یک نفر از اهال شهر یا کسی که با بازارها آشنایی دارد، به این اماکن سر بزنید. یک راهنمای کاربلد می‌تواند شما را برای خرید و گشت و گذار، به خوبی راهنمایی کند.

وقتی وارد این بازارها می‌شوید، دل‌تان می‌خواهد همه چیز بخرید، چون قیمت‌ها بسیار ارزان است. ولی قبل از خرید هر چیزی، دو بار فکر کنید. اگر بدون توجه به نیازتان خرید کنید، در نهایت مجبور می‌شوید با چند چمدان از خریدهای غیرضروری به خانه برگردید.

معمولا در این بازارها، اجناس فروخته شده پس گرفته نمی‌شود.

بازار لباس Qipu Lu

این بازار یک دقیقه پیاده تا ایستگاه متروی Tiantong Lu در خط ده، فاصله دارد. بهترین جا برای خرید لباس‌های چینی و کره‌ای، کفش، اکسسوری، ساعت و سایر اقلام مرتبط است. ساعت کار این بازار از ۸ صبح تا ۵ بعدازظهر است.

در دهه‌ی ۹۰، این بازار، بزرگ‌ترین بازار فروش پوشاک در شهر بود. امروزه این بازار بسیار شلوغ است به خصوص در روزهای آخر هفته که علاوه بر گردشگران، تعداد زیادی از اهالی شهر هم به آن سر می‌زنند. در این بازار باید حسابی چانه بزنید. درست مثل میدان مبارزه برای بهترین قیمت‌ها باید تلاش کنید. معمولا جنس‌های باکیفیت‌تر را در طبقات بالاتر پیدا می‌کنید، اما در مجموع نباید انتظار داشته باشید که محصولات باکیفیت پیدا کنید. سطح زبان انگلیسی فروشندگان زیاد بالا نیست. مراقب وسایل شخصی‌تان باشید، چون در جاهای شلوغ، احتمال حضور سارقان بسیار زیاد است.

بازار محصولات فیک نانجینگ لو (Nanjing Lu)

این بازار ۷ دقیقه از خروجی ۲ ایستگاه متروی Nanjing Xi Lu در خط دو قرار دارد و بهترین جا برای خرید سوغاتی و هدایای ارزان، کفش‌ و کیف از برندهای غیر معتبر و فیک، زیورآلات و سایر متعلقات مد، ابریشم و... است.

ساعت کار بازار از ۱۰ صبح تا ۸ شب است.

این بازار احتمالا یکی از محبوب‌ترین بازارهای محلی برای گردشگران خارجی است. بسیاری از اهالی شهر تعجب می‌کنند از این که گردشگران حاضر هستند پول زیادی برای خرید کالاهای فیک با کیفیت پایین پرداخت کنند. البته اگر حوصله‌ی گشتن در میان غرفه‌ها و مغازه‌ها داشته باشید، می‌توانید هدایا و سوغاتی‌های خوبی برای دوستان و نزدیکان خود پیدا کنید. بیشتر فروشنده‌ها می‌توانند به انگلیسی صحبت کنند.

بازار پوشاک کودکان Nihong

این بازار ۶ دقیقه پیاده تا خروجی ۲ ایستگاه متروی Huangpi Nan Lu از خط یک قرار دارد و بهترین جا برای خرید کفش و لباس کودکان، اسباب‌بازی و سرگرم کردن بچه‌ها در زمین‌های بازی مخصوص است.

ساعت کار این بازار از ۹ و نیم صبح تا ۸ شب است.

این بازار، کوچک‌تر از دو بازار دیگر است و فقط به لباس، اسباب‌بازی و وسایل مخصوص بچه‌ها اختصاص دارد. این بازار از سال ۲۰۰۱ فعالیت می‌کند. اسباب‌بازی‌های این بازار بسیار ارزان‌تر از سایر نقاط شانگهای است. برای بچه‌ها، زمین مخصوص بازی وجود دارد.

بازار پارچه ساوت باند (South Bund)

این بازار ۵ دقیقه از خروجی سوم ایستگاه متروی Nanpu Daqiao از خط چهار قرار دارد. اینجا بهترین مکان برای خرید پیراهن، کت و شلوار و انواع پوشاک است. متعلقات مد از قبیل دستکش و شال هم در این بازار پیدا می‌شود.

ساعت کار بازار از ۹ صبح تا ۶ بعدازظهر است.

این بازار مشهور به بازار پارچه از سال ۲۰۰۵ فعالیت می‌کند و یکی از بهترین بازارهای شانگهای است. بیشتر بازدیدکنندگان آن را گردشگران خارجی تشکیل می‌دهند. البته باید بدانید که این بازار برای عرضه‌ی محصولات باکیفیت نیست و نباید توقع داشته باشید که کالاهای شیک و لوکس در آن پیدا کنید. ولی اگر بودجه‌ی بسیار محدودی برای خرید دارید، حتما به این بازار سر بزنید و حسابی بگردید تا کالای مورد نظرتان را با کیفیت قابل قبول پیدا کنید. پیراهن‌ها و کت‌های این بازار، محصولات کپی شده از برندهای مشهور هستند.

بازار گل Caojiadu

خرید در شانگهای

این بازار ۸ دقیقه پیاده تا خروجی شماره ۳ ایستگاه متروی Longde Lu از خط ۱۱ قرار دارد و بهترین جا برای خرید گل و گیاه، انواع گلدان، ابزار باغبانی، لوازم قدیمی چینی و سایر محصولات مرتبط است. ساعت کار این بازار از ۹ صبح تا ۶ بعدازظهر است.

این بازار بزرگ‌ترین بازار مخصوص گل و گیاه در شهر است که در آن انواع گلدان، درخت و گیاه دارویی پیدا می‌شود. حدود ۴۰۰ غرفه انواع محصولات را در این بازار عرضه می‌کنند که بعضی از آن‌ها کمیاب هستند. اگر به گیاهان معطر علاقه دارید و در آشپزی از آن‌ها استفاده می‌کنید، می‌توانید بهترین گیاهان معطر مثل نعنا، رزماری و... را از این بازار بخرید.

بازار Xinyang

این بازار در ایستگاه موزه‌ی علم و فناوری برپا می‌شود و بهترین جا برای خرید لباس، اسباب‌بازی، کفش، زیورآلات و متعلقات مد، مروارید، ابریشم و اشیای قدیمی چینی است. ساعت کار این بازار از ۱۰ صبح تا ۸ شب است. این بازار بزرگ، ۴۸۸ غرفه دارد که هر روز کار خود را شروع می‌کنند و بسیاری از فروشندگان آن‌ها می‌توانند به انگلیسی صحبت کنند. اگر می‌خواهید انواع سوغاتی را برای افراد مختلف با سلیقه‌های مختلف خریداری کنید، این بازار بهترین انتخاب است. در این بازار هم مثل سایر بازارهای محلی شلوغ، دستفروش‌ها ممکن است برایتان مزاحمت ایجاد کنند. مراقب فروشندگان متقلب باشید و کالاهای مشکوک نخرید.

بازار چای Tianshan

این بازار ۷ دقیقه پیاده تا خروجی اول ایستگاه متروی Yan'an Xi Lu از خط ۴ فاصله دارد و بهترین جا برای خرید انواع چای، وسایل مخصوص دم کردن و سرو چای و اشیای قدیمی چینی است. ساعت کار بازار از ۹ و نیم صبح تا ۸ و نیم شب است.

اگر از علاقه‌مندان به چای هستید، حتما به این بازار سر بزنید و برای خودتان و نزدیکان‌تان، انواع چای و دمنوش بخرید. این بازار در حدود ۱۵۰ غرفه دارد که در آن‌ها صدها نوع چای و دم‌نوش عرضه می‌شود.

مرکز تجهیزات عکاسی Xing Guang

این مرکز ۵ دقیقه پیاده از خروجی شماره ۱ ایستگاه متروی Luban Lu از خط ۴ فاصله دارد و بهترین جا برای خرید دوربین‌های دیجیتال و آنالوگ، تجهیزات و متعلقات عکاسی و فیلمبرداری و مراکز تعمیراتی و خدماتی انواع دوربین است. ساعت کار این مجموعه از ۹ صبح تا ۷ بعدازظهر است.

این مجموعه را می‌توان بهترین بازار دوربین شهر نامید. از سال ۱۹۹۷ فعالیت می‌کند، گرچه امروزه به خاطر افزایش فروشگاه‌های اینترنتی و فروشگاه‌های بزرگ، رونق سابق را ندارد، ولی هنوز هم یکی از بزرگ‌ترین مجموعه‌های فروش تجهیزات مرتبط با عکاسی است. این بازار به سه بخش تقسیم شده است؛ بخش A که تجهیزات جانبی دوربین‌های عکاسی و فیلمبرداری در آن عرضه شده است. بخش B به تجهیزات چاپ عکس اختصاص دارد و در بخش C، لوازم دسته دوم مرتبط با عکاسی به فروش می‌رسد. انواع لنزها، دوربین‌های DSLR و حتی دوربین‌های فیلمبرداری قدیمی در این بخش پیدا می‌شود. قبل از خرید حتما تحقیق کنید. فروشگاه‌های زیادی در این مجموعه کار تعمیرات تخصصی دوربین هم انجام می‌دهند.

بازار لوازم الکترونیکی Qiujiang Lu

این بازار ۴ دقیقه پیاده از خروجی شماره ۴ ایستگاه متروی Sichuan Bei Lu از خط ۱۰، فاصله دارد و بهترین جا برای خرید انواع لوازم الکترونیکی، لوازم امنیتی منزل و... است. ساعت کار بازار از ۱۰ صبح تا ۶ بعدازظهر است. 

مرکز خرید لوازم الکترونیکی Xujiahui

این مرکز خرید ۲ دقیقه پیاده از خروجی شماره ۱۰ ایستگاه متروی Xujiahui از خط ۱، فاصله دارد و بهترین جا برای خرید لوازم الکترونیکی و کالای دیجیتال، لپتاپ، بازی‌های ویدیویی، تلفن، هدفون و... است. ساعت کار این مرکز از ۱۰ صبح تا ۸ شب است. در نظر داشته باشید که در این مجموعه کالاهای قلابی فراوانی پیدا می‌شود بنابراین باید برای خرید از اینجا بسیار حرفه‌ای و دقیق باشید و از قبل در مورد قیمت‌ها تحقیق کنید تا مجبور نشوید هزینه‌ی اضافه پرداخت کنید. یکی ازدلایلی که باید به این بازار سر بزنید، فروشگاه‌های مخصوص بازی‌های ویدیویی است که در آن‌ها می‌توانید با استفاده از صفحه نمایش‌های بسیار بزرگ، بازی‌های ویدیویی را قبل از خرید، تست کنید.

جمعه بازار مسلمانان

این بازار ۵ دقیقه پیاده از خروجی شماره ۱ ایستگاه Changshu Lu از خط ۷ مترو فاصله دارد و بهترین جا برای خرید غذا و اسنک‌های حلال، کیک و انواع گوشت با ذبح اسلامی است. ساعت کار این بازار روزهای جمعه از صبح تا ظهر است.

برای سفر به شانگهای چین با بهترین تور، تور چین را در کجارو جستجو کرده و مناسب‌ترین تور را از میان تورهای ده‌ها آژانس مسافرتی معتبر با پایین‌ترین قیمت به راحتی خریداری کنید.

مطالب مرتبط:

دیدگاه