البرز هفت منطقه نمونه گردشگری با قابلیت سرمایه گذاری دارد

تیم کجارو | پنجشنبه, ۱۷ دی ۹۴ ساعت ۲۰:۳۰

به گفته مدیرکل میراث فرهنگی استان البرز، این استان هفت منطقه نمونه گردشگری با قابلیت سرمایه‌گذاری دارد.

 عبدالناصر میرچی با تاکید بر اینکه استان البرز هفت منطقه نمونه گردشگری با قابلیت سرمایه‌گذاری دارد، بیان کرد:

فرودگاه آزادی، منطقه ایران توسعه، آسمان سو طالقان، کوهسار، چهارباغ، یاس زیدشت و باغستان جزو هفت منطقه نمونه گردشگری استان هستند.

این مناطق شامل سیبان دره، طالقان، دیزین، عظیمیه، آسارا، اشتهارد، پارک طبیعت و حیات وحش، برغان سنج، دشت شهرستانک و گرمدره  است که لازم است همه دستگاه‌های اجرایی نظر خود مبنی بر چگونگی سرمایه‌گذاری در این مناطق را در یک بازه زمانی ۱۵ تا ۴۵ روزه اعلام کرده تا  پس از جمع‌بندی و تکمیل پرونده، اطلاعات مذکور برای تعیین تکلیف نهایی برای شورای عالی شهرسازی و معماری ارسال شود.

وی در ادامه، تهیه و تدوین برنامه ششم توسعه استان در حوزه میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری را مهم برشمرد و گفت: 

تحلیل وضع موجود توسعه استان، دلایل تحقق اهداف و موفقیت‌ها، دلایل عدم تحقق اهداف و ناکامی‌ها، اولویت‌بندی فرصت‌ها و قابلیت‌ها، اولویت‌بندی نقاط ضعف و موانع توسعه با واقعیت‌های موجود در کارگروه تخصصی میراث فرهنگی مورد بررسی قرار گرفته است و نیاز به پیگیری دارد.

میرچی با تاکید بر اینکه مقام معظم رهبری به استفاده از منافع درآمدزایی و اشتغال‌زایی گردشگری و اولویت قرار دادن گردشگری به‌منظور پیشرفت استانی و توسعه مناطق کمتر برخوردار تاکید فراوان دارند، گفت:

ایشان به بهره‌گیری از این پدیده برای معرفی فرهنگ غنی کشور تاکید دارند و استان البرز با دارا بودن جاذبه‌های گردشگری فراوان قابلیت شناسایی به کشور را دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی استان البرز در پایان، رویکرد دولت در خصوص رشد صنعت گردشگری به لحاظ اقتصادی، اجتماعی، تبیین فرهنگ انقلاب اسلامی و اشتغال را مطلوب دانست و به گفته وی رونق صنعت گردشگری به‌خصوص در شرایط پساتحریم به‌منظور  برون‌رفت از شرایط کنونی و رشد و توسعه روزافزون کشور، لزوم پیگیری و همت بیش از پیش مدیران و کارشناسان دستگاه‌های اجرایی استان در پیشبرد این اهداف از اهمیت زیادی برخوردار است.

منبع: خبرگزاری مهر

مطالب مرتبط:

دیدگاه