چرا باید به کم‌ بازدیدترین کشورهای دنیا سفر کنیم؟ (قسمت دوم)

حمیده کریمی
حمیده کریمی دوشنبه، ۲۴ تیر ۱۳۹۸ ساعت ۱۹:۰۰
چرا باید به کم‌ بازدیدترین کشورهای دنیا سفر کنیم؟ (قسمت دوم)

در دنیا کشورهای زیادی وجود دارند که با وجود جاذبه‌های فراوان، در بین مقصدهای گردشگری محبوب دنیا، اسمی از آن‌ها به چشم نمی‌خورد. با وجود اینکه کم‌بازدید و خلوت هستند، ولی بدون شک ارزش سفر کردن دارند.

بسیاری از کشورها و مقصدهای دنیا هستند که مورد توجه اکثر گردشگران قرار دارند و در لیست علاقه‌مندی‌های همه مردم دنیا اسمی از آن‌ها دیده می‌شود. هیچ کس نیست که دوست نداشه باشد ایتالیا را از نزدیک ببیند یا به فرانسه سفر کند.

اما کشورهایی در دنیا هستند که گردشگران کمی دارند و شاید در فهرست علاقه‌مندی‌های هیچ توریستی نباشند. ولی خلوت بودن و بکر بودن مناظر این کشورها، به‌تنهایی دلیلی کافی است تا فرصت سفر به آن‌ها را از دست ندهید.

فهرستی توسط سازمان جهانی گردشگری، منتشر شده است که در آن می‌توانید لیستی از کشورهایی را پیدا کنید که در عین حال که بسیار کم‌بازدید هستند، از نظر جاذبه‌های طبیعی شگفت‌انگیز هیچ دست کمی از کشورهای پربازدید ندارند. اگر دوست دارید سفری آرام، دور از شلوغی و هیاهوی گردشگران داشته باشید و از مناظر طبیعی بکر لذت ببرید، سفر به یکی از این کشورهای کم بازدید را در نظر داشته باشید.

اگر می‌خواهید سفرهای خارجی را تجربه کنید با کمک کجارو می‌توانید بهترین و ارزان‌ترین تورهای مسافرتی را جست‌وجو کنید. تورهای ارائه شده از معتبرترین و بهترین آژانس‌های گردشگری هستند و با خیال راحت می‌توانید با توجه به شرایط خود بهترین تورها را با پایین‌ترین قیمت‌ها پیدا کنید.

تونگا

کم‌ بازدیدترین کشورهای دنیا

جشن‌های سنتی و نخل‌های زیبا و فریبنده، دو منظره‌ای هستند که زیاد در کشور پادشاهی تونگا می‌بینید. این جزیره در اقیانوس آرام جنوبی قرار دارد و مردم آن بسیار مهمان‌نواز هستند و رفتاری دوستانه با گردشگران دارند.

اینجا سواحلی دنج و مخفی وجود دارد که گردشگران از حضور در آن‌ها لذت می‌برند. جزیره فقط با قایق قابل دسترسی است. صخره‌های آتش‌فشانی و مناظر استوایی از زیبایی‌های تونگا است که معمولا نادیده گرفته می‌شود. در تونگا می‌توانید از ساحل، فوران آتش‌فشانی در اقیانوس را تماشا کنید.

تعداد گردشگران بین‌المللی در سال ۲۰۱۷: ۶۲ هزار نفر

آنگویلا

کم‌ بازدیدترین کشورهای دنیا

آنگویلا بخشی از قلمرو بریتانیا است. با درختان نخل احاطه شده است و بهترین سواحل کارائیبی را می‌توانید در آنجا تجربه کنید. اینجا فقط یک چیز کم دارد؛ آن هم هجوم گردشگران و شلوغی و ازدحام است.

گردشگری در آنگویلا به ریزورت‌های لوکس محدود می‌شود. به همین دلیل این جزیره تا توسعه زیاد همسایه‌های خود فاصله زیادی دارد و بکرتر است. اگر آن‌قدر توانایی مالی دارید که هزینه‌های بالای این مقصد را بپردازید، می‌توانید از دسترسی به خلوت‌ترین سواحل دنیا لذت ببرید.

کافه‌های ساحلی رنگارنگ، ریزورت‌های لوکس و خلوتی و آرامش، از ویژگی‌های آنگویلا برای گردشگران است. در اینجا از حضور در ریزورت‌های لوکس و یک تعطیلات کارائیبی جذاب، لذت می‌برید.

تعداد گردشگران بین‌المللی در سال ۲۰۱۷: ۶۸ هزار نفر

تیمور شرقی

کم‌ بازدیدترین کشورهای دنیا

تیمو شرقی و ارتفاعات آن این روزها به مقصدی محبوب برای دوستداران دوچرخه‌سواری در کوهستان تبدیل شده است. مسیرهای دوچرخه‌سواری از جنگل‌های انبوه می‌گذرد و شما را به دهکده‌های دورافتاده می‌رساند. دوچرخه‌سواری در این مسیرها هم چالش‌برانگیز است و هم جذاب و لذت‌بخش. البته فراموش نکنید که برای دوچرخه‌سواری در ارتفاعات تیمور شرقی باید در دوچرخه‌سواری حرفه‌ای باشید. اگر تپه‌ها و گرمای هوا برایتان اهمیتی ندارد، می‌توانید دوچرخه خود را ببرید و در جاده‌های کوهستانی با کمترین ترافیک، دوچرخه‌سواری کنید.

تعداد گردشگران بین‌المللی در سال ۲۰۱۷: ۷۴ هزار نفر

سنت وینسنت و گرنادین‌ها

کم‌ بازدیدترین کشورهای دنیا

فرودگاه بین‌المللی این کشور در سال ۲۰۱۷ افتاح شد. این جزیره کارائیبی برای مدت‌های مدیدی یک مقصد گردشگری محبوب برای مالکان قایق‌های تفریحی لوکس بود. با فرابرهای عمومی می‌توانید خود را به اینجا برسانید و در آن بیشتر مردم محلی را می‌بینید تا گردشگران بین‌المللی. اینجا هم مقصدهای گردشگری مقرون‌به‌صرفه دارد و هم امکانات و ریزورت‌های لوکس.

در سنت وینسنت و گرنادین‌ها از حضور در جزایری زیبا با سواحلی به رنگ مروارید لذت می‌برید.

تعداد گردشگران بین‌المللی در سال ۲۰۱۷: ۷۶ هزار نفر

سن مارینو

کم‌ بازدیدترین کشورهای دنیا

سن مارینو از اطراف با قلمرو و سرزمین‌های متعلق به ایتالیا احاطه شده است. جمهوری سن مارینو در سال ۳۰۱ پایه‌گذاری شده است. روی پرچم سن مارینو سه برج تاریخی وجود دارد. این برج‌ها مشرف به مناطق کوهستانی حومه قرار دارند.

یکی از این برج‌های قرن یازدهمی فرصتی عالی برای بالا رفتن و تماشای چشم‌اندازهای زیبا از اطراف است. این برج و بارو و قلعه اطراف آن سال‌ها از سن مارینو در برابر هجوم بیگانگان دفاع کرده است. طی سال‌های متمادی کاربری‌های مختلفی داشته است و حتی یک بار به‌عنوان زندان مورد استفاده قرار گرفته است.

اگر دوست دارید از جنگل‌های کوهستانی در یکی از کم‌بازدیدترین کشورهای اروپایی دیدن کنید، حتما سن مارینو را به‌عنوان مقصد سفر خود انتخاب کنید.

تعداد گردشگران بین‌المللی در سال ۲۰۱۷: ۷۸ هزار نفر

دومینیکا

کم‌ بازدیدترین کشورهای دنیا

آتش‌فشان‌های فعال و شگفت‌انگیز و جنگل‌های مرطوب و انبوه تنها گوشه‌ای از زیبایی‌های طبیعی در دومینیکا است. چشمه‌های آب گرم طبیعی و دهانه‌های آتش‌فشانی که بخار از آن‌ها بیرون می‌زند، یادآور قدرت‌های آتش‌فشانی نهفته در این کشور است. از سال ۲۰۱۰ مناظر آتش‌فشانی این جزیره، گردشگران ماجراجو را به دریای کارائیب می‌کشد تا از مسیر پیاده‌گردی آن از ساحل تا ساحل، از دیدن چشم‌اندازهای طبیعی بی‌نظیر لذت ببرند.

برای این مسیرها حتی نیاز به چادر هم ندارید؛ چون می‌توانید در آرامش و خنکای بانوج‌ها استراحت کنید.

تعداد گردشگران بین‌المللی در سال ۲۰۱۷: ۷۹ هزار نفر

لیختن اشتاین

کم‌ بازدیدترین کشورهای دنیا

لیختن اشتاین یک منطقه آلپی بین اتریش و سوئیس است.

اطراف آن کاملا با زمین احاطه شده است و کشورهای همسایه‌ آن نیز فقط با زمین احاطه شده‌اند. البته اینجا کمبود مناطق ساحلی را حس نمی‌کنید. مسیرهای پیاده‌گردی بین قله‌های سنگی مرتفع و مزارع سرسبز در دره‌ها، از جذابیت‌های لیختن اشتاین برای مسافران دوستدار طبیعت است.

در لیختن اشتاین از دیدن قلعه‌های تاریخی لذت می‌برید. در باغ‌های رز قلعه‌ها می‌توانید استراحت کنید. باغ‌هایی که در تابستان پر از گل‌های رنگارنگ و زیبا است.  

اگر دوست دارید یک قلعه قدیمی را شبیه قلعه‌هایی که در کتاب داستان‌ها در مورد آن‌ها خوانده‌اید در پس‌زمینه‌ای از مناظر کوهستانی ببینید، سفر به لیختن اشتاین را در برنامه خود قرار دهید.

تعداد گردشگران بین‌المللی در سال ۲۰۱۷: ۷۹ هزار نفر

وانواتو

کم‌ بازدیدترین کشورهای دنیا

گردشگران کمی که فرصت پیدا می‌کنند تا به این کشور واقع در اقیانوس آرام جنوبی سفر کنند، از دیدن مناظری لذت می‌برند که معمولا مردم برای تصاویر پس‌زمینه کامپیوتر خود استفاده می‌کنند. سواحل شنی سفید، درختان نخل و آب‌های زلال با رنگ آبی و فیروزه‌ای خیره‌کننده، بیشترین منظره‌ای است که در وانواتو خواهید دید. البته در این بهشت دیدنی، خطراتی هم وجود دارد. کوه‌ آتش‌فشانی East Tanna's Mount Yasur یکی از فعال‌ترین آتش‌فشان‌های دنیا است. تصاویری از آتش‌بازی لاوا و جرقه‌ها از فواصل دور، توسط گردشگران قابل‌مشاهده است.

یک مراسم سنتی در جزیره زیبای Pentecost برگزار می‌شود که Nagol یا شیرجه روی زمین نام دارد. در این مراسم مردان و پسران محلی، از ارتفاع ۲۰ تا ۳۰ متری از بالای یک برج دست‌ساز خودشان را به پایین پرت می‌کنند و روی زمین شیرجه می‌زنند. این مراسم برای بزرگداشت فصل برداشت انجام می‌شود.

تعداد گردشگران بین‌المللی در سال ۲۰۱۷: ۱۰۹ هزار نفر

سنت کیتس و نویس

کم‌ بازدیدترین کشورهای دنیا

سنت کیتس و نویس دو جزیره هستند که مناظر رویایی کارائیبی دارند. سواحل بی‌نظری با حال و هوایی آرامش‌بخش از ویژگی‌های سنت کیتس و نویس است. یکی از این دو جزیره یعنی نویس، دورافتاده‌تر است. ریتم کند زندگی در این جزیره روی آشپزی آن‌ها نیز تاثیرگذار بوده است. در این جزیره می‌توانید بهترین غذاهای دریایی تازه و میوه‌های محلی لذیذ را نوش جان کنید.

اینجا بهترین مقصد برای امتحان کردن آشپزی کارائیبی و لذت بردن از مناظر زیبای ساحلی است.

تعداد گردشگران بین‌المللی در سال ۲۰۱۷: ۱۱۴ هزار نفر

کلدونیای جدید

کم‌ بازدیدترین کشورهای دنیا

فرقی نمی‌کند که از دوستداران قایق‌سواری و غواصی باشید یا اینکه دلتان بخواهد در جای خلوتی شنا کنید. در هر صورت تالاب‌های کلدونیای جدید، برای این کار مناسب است. تنوع زیستی در اینجا بسیار قابل‌توجه و چشمگیر است. گونه‌های متعدد کوسه‌ها، لاک‌پشت‌های دریایی و ماهی‌های بزرگ در اطراف کلدونیای جدید پیدا می‌شود. سومین سیستم آب‌سنگی بزرگ دنیا در اینجا قرار دارد.

۹۵ درصد از آب‌های کلدونیای جدید، حفاظت‌شده هستند؛ به همین دلیل به بهشتی برای زیست دریایی تبدیل شده‌اند. اینجا به‌معنای واقعی کلمه، بهشتی برای علاقه‌مندان به طبیعت است.

از طریق پروازهایی از مبدا نیوزیلند و استرالیا می‌توانید به اینجا برسید.

تعداد گردشگران بین‌المللی در سال ۲۰۱۷: ۱۲۱ هزار نفر

اریتره

کم‌ بازدیدترین کشورهای دنیا

از تپه‌های خشک گرفته تا سواحل دریای سرخ، زیبایی‌های طبیعی اریتره بسیار چشم‌نواز است. علاوه بر طبیعت زیبا، اریتره تاریخی پرفراز و نشیب داشته است. سایت‌های غواصی اسکوبا در سطح بین‌المللی، فرهنگ‌های متنوع و خاص، غذاهای سنتی لذیذ، معماری مدرن در پایتخت و... از ویژگی‌هایی است که باعث شده اریتره مورد توجه گردشگران سراسر دنیا قرار بگیرد.

در فلات مرتفع و خنک اریتره، شهری با مجموعه‌ای از ساختمان‌های قدیمی حفظ شده از سال ۱۸۹۳ تا ۱۹۴۱ وجود دارد؛ زمانی که ایتالیا این کشور را تحت سلطه داشت.

از سینماهای قدیمی گرفته تا بناهایی مدرن با معماری خاص، پایتخت اریتره بهشتی برای علاقه‌مندان به طراحی است. این شهر تعدادی از آثار میراث جهانی یونسکو را در خود جای داده است.

تعداد گردشگران بین‌المللی در سال ۲۰۱۶: ۱۴۲ هزار نفر

مولداوی

کم‌ بازدیدترین کشورهای دنیا

این کشور کوچک در اروپای شرقی قرار دارد. مولداوی یک کشور محصور در خشکی است و تنها راه ارتباطی بین‌المللی آن مرز آبی به طول تقریبی ۲ هزار متر در کنار رود دانوب است.

تعداد گردشگران بین‌المللی در سال ۲۰۱۷: ۱۴۵ هزار نفر

مطالب مرتبط:

منبع cnn

دیدگاه