چرا باید به کم‌ بازدیدترین کشورهای دنیا سفر کنیم؟ (قسمت اول)

حمیده کریمی
حمیده کریمی شنبه، ۲۲ تیر ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۰۰
چرا باید به کم‌ بازدیدترین کشورهای دنیا سفر کنیم؟ (قسمت اول)

بسیاری از کشورهای دنیا، با وجود زیبایی‌های طبیعی و آثار تاریخی و فرهنگی، به‌عنوان مقصد گردشگری در بین مردم دنیا مشهور نیستند. ولی به این معنا نیست که ارزش سفر کردن نداشته باشند.

بسیاری از کشورها و مقصدهای دنیا هستند که مورد توجه اکثر گردشگران قرار دارند و در لیست علاقه‌مندی‌های همه مردم دنیا اسمی از آن‌ها دیده می‌شود. هیچ کس نیست که دوست نداشه باشد ایتالیا را از نزدیک ببیند یا به فرانسه سفر کند.

تفاوت میان تعداد گردشگران کشورهای کم‌بازدید و پربازدید، بسیار زیاد است. مثلا در سال ۲۰۱۷، حدود ۸۷ میلیون گردشگر بین‌المللی به فرانسه سفر کردند. در همان سال فقط ۲ هزار گردشگری بین‌المللی به کشور تووالو، در اقیانوس آرام سفر کردند. در حالی که در این کشور می‌توانید یک ساحل یا حتی کل جزیره را در اختیار خود داشته باشید و از خلوتی و بکر بودن مناظر آن لذت ببرید.

اگر می‌خواهید سفرهای خارجی را تجربه کنید با کمک کجارو می‌توانید ارزان ترین تورهای مسافرتی را جست‌وجو کنید. تورهای ارائه شده از معتبرترین و بهترین آژانس‌های گردشگری هستند و با خیال راحت می‌توانید با توجه به شرایط خود بهترین و ارزان‌ترین تور را پیدا کنید.

فهرستی توسط سازمان جهانی گردشگری، منتشر شده است که در آن می‌توانید لیستی از کشورهایی را پیدا کنید که در عین حال که بسیار کم‌بازدید هستند، از نظر جاذبه‌های طبیعی شگفت‌انگیز هیچ دست کمی از کشورهای پربازدید ندارند. علاوه بر زیبایی‌های طبیعی، از نظر جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی نیز بسیار قابل‌توجه هستند و سفر به آن‌ها، هزینه‌های قابل‌قبولی دارد.

البته این فهرست کامل نیست. مثلا جنگل‌های انبوه و سرسبز گینه بیسائو یا سواحل پهناور دریاچه چاد. این مقصدها به‌دلایل امنیتی از این فهرست کنار گذاشته شده‌اند.

این فهرست نشان می‌دهد که رها کردن مقصدهای پرطرفدار و سر زدن به کشورهای کم‌بازدید، چقدر می‌تواند جذاب‌تر باشد.

در ادامه تعدادی از این مقصدها را معرفی می‌کنیم.

تووالو

کم‌ بازدیدترین کشورهای دنیا

کشور تووالو با وجود بیش از ۱۰۰ جزیره کوچک که در اقیانوس آرام جنوبی پراکنده شده‌اند، جزو یکی از دورافتاده‌ترین کشورهای دنیا است. فقط جزیره اصلی دارای فرودگاه است. از اینجا با کمک فرابر، مسافرها به سایر جزایر سفر می‌کنند. این جزایر، بهشت‌هایی بدون توریست هستند که می‌توانید یک بعدازظهر آرام را در تخت‌ها و بانوج‌های ساحلی آن بگذرانید یا غواصی در میان مرجان‌های رنگارنگ را تماشا کنید.

تعداد گردشگران بین‌المللی در سال ۲۰۱۷: ۲ هزار نفر

کیریباتی

جزایر و آب سنگ‌های این منطقه در سه گروه اصلی دسته‌بندی می‌شوند. گرچه فیجی گردشگران زیادی دارد و در نزدیکی کیریباتی قرار دارد، ولی این منطقه معمولا توسط گردشگران نادیده گرفته می‌شود. ولی کسانی که اینجا را به‌عنوان مقصد سفر خود انتخاب می‌کنند، از مهمان‌نوازی ساکنان آن شگفت‌زده می‌شوند. اگر این فرصت را داشته باشید تا در مراسم و جشن‌های محلی آن‌ها شرکت کنید، می‌توانید رقص‌های محلی را ببینید و موسیقی سنتی آن‌ها را بشنوید.

تعداد گردشگران بین‌المللی در سال ۲۰۱۶: ۶ هزار نفر

جزایر مارشال

کم‌ بازدیدترین کشورهای دنیا

آمریکا، از سال ۱۹۴۶ تا ۱۹۵۸ میلادی، ۶۷ آزمایش مرتبط با جنگ‌افزار هسته‌ای را در جزایر مارشال انجام داد. با وجود گذشت چند دهه، بخش‌هایی از این جزیره هنوز رادیواکتیو است. آب‌های اطراف آب‌سنگ بیکینی، به یکی از محبوب‌ترین و جذاب‌ترین سایت‌های غواصی اسکوبا در دنیا تبدیل شده‌اند. در نزدیکی این آب‌سنگ، در بستر دریا ده‌ها لاشه کشتی وجود دارد. این کشتی‌ها به صخره‌های مرجانی رنگارنگ تبدیل شده‌اند و غواصان از غواصی در اطراف آن لذت می‌برند.

تعداد گردشگران بین‌المللی در سال ۲۰۱۷: ۶ هزار نفر

مونتسرات

کم‌ بازدیدترین کشورهای دنیا

تپه‌های سرسبز مونتسرات زیباترین مناظری هستند که در سفر به این جزیره کارائیبی می‌توانید تماشا کنید و لذت ببرید.

بیشتر مناطق مونتسرات تحت‌تاثیر فوران آتش‌فشان در دهه ۱۹۹۰ قرار گرفته است؛ وقتی که پایتخت این کشور زیر لایه‌ای از خاکستر و سنگ‌های آتش‌فشانی دفن شد. امروزه گردشگران با هواپیما یا فرابر از جزیره‌ای که در نزدیکی آن قرار دارد یعنی آنتیگوا به اینجا سفر می‌کنند تا قدرت فراوان و ویرانگر فوران آتش‌فشان را ببینند.

تورهای Plymouth، پایتخت مونتسرات، شامل بازدید از یک کلیسای قرن هفدهمی است که کاملا خاکستری شده است و ویرانه‌های یک هتل بزرگ که نشان از دوران شکوه پایتخت مونتسرات است. در مونتسرات می‌توانید یک پمپئی مدرن را ببینید. همچنین می‌توانید در سواحل جدیدی که با تپه‌های سنگ‌های آتش‌فشانی ساخته شده‌اند استراحت کنید.

مونتسرات برای اولین بار در قرن پانزدهم توسط کریستف کلمب، دریانورد اسپانیایی کشف شد، نام این جزیره موید مذهبی بودن کریستف کلمب است که خود کاتولیک بود. مونتسرات از ریشه‌ی (Monastery) به معنی صومعه است.

تعداد گردشگران بین‌المللی در سال ۲۰۱۷: ۸ هزار نفر

نیووی

کم‌ بازدیدترین کشورهای دنیا

نیووی با سایر جزایر پلی‌نزی تفاوت دارد و فقط به امواج آرام و سواحل شنی نرم محدود نمی‌شود. نیووی صخره‌های مرتفع و غارهای دیدنی هم دارد. از ژوئیه تا اکتبر می‌توانید نهنگ‌های گوژپشت را ببینید. آن‌ها به‌قدری به جزیره نزدیک می‌شوند که می‌تواند از ساحل آن‌ها را تماشا کنید. در این ماه‌ها، صدای غرش نهنگ‌ها، صدای برخورد محک دم آن‌ها با آب را همراه با صدای امواج دریا می‌شنوید. در نیووی حتی با کمک راهنمایان باتجربه می‌توانید همراه با این نهنگ‌ها شنا کنید. نیووی یکی از معدود مکان‌های دنیا است که در آن، فرصت این کار برایتان فراهم می‌شود.

شنا کردن در کنار نهنگ‌هایی که هرکدام اندازه یک اتوبوس مدرسه هستند، در یکی از کوچک‌ترین کشورهای دنیا، تجربه‌ای است که نباید از دست بدهید.

تعداد گردشگران بین‌المللی در سال ۲۰۱۷: ۱۰ هزار نفر

ساموآی آمریکا

ساموآی آمریکا مجموعه جزایری در آقیانوس آرام است. در این مقصد جذاب، از انواع تفریحات مرتبط با ساحل و دریا لذت می‌برید. گشت‌وگذار در جنگل‌ها و خوردن میوه‌های لذیذ و متنوع، از تفریحات گردشگران در ساموآی آمریکا است. انواع حیوانات از جمله گونه‌های متنوعی از پستانداران را می‌توانید اینجا ببینید.

تعداد گردشگران بین‌المللی در سال ۲۰۱۷: ۲۰ هزار نفر

جزایر سلیمان

کم‌ بازدیدترین کشورهای دنیا

جزایر سلیمان با مناظر زیبای بهشتی در اقیانوس آرام قرار دارد. علاوه بر جنگل‌های انبوه و زیبا، در اطراف جزایر سلیمان می‌توانید از صخره‌های مرجانی دیدن کنید که روی لاشه‌های دفن شده زیر آب، تشکیل شده‌اند. اگر از علاقه‌مندان به غواصی باشید، در اطراف این جزایر می‌توانید نشانه‌هایی از جنگ را ببینید که زیر دریا دفن شده‌اند. نشانه‌هایی از تاریخچه جنگ جهانی دوم در این جزایر وجود دارد.

تعداد گردشگران بین‌المللی در سال ۲۰۱۷: ۲۶ هزار نفر

اتحاد قمر

کم‌ بازدیدترین کشورهای دنیا

این کشور بین ماداگاسکار و موزامبیک قرار دارد. آب‌های زلال اطراف آن و سواحل مزین به درختان نخل، باعث شده که مورد توجه گردشگران قرار بگیرد. ولی هنوز هم گردشگران کمی دارد و امکانات آن، توسعه نیافته است. در این جزیره از دوران استعمار توسط فرانسه، گیاهان معطر می‌کاشتند تا از آن برای تولید عطر استفاده کنند. به همین دلیل رایحه خوشی در آن جریان دارد.

تعداد گردشگران بین‌المللی در سال ۲۰۱۷: ۲۸ هزار نفر

سائوتومه و پرنسیپ

کم‌ بازدیدترین کشورهای دنیا

این کشور در غرب خلیج گینه در آفریقا قرار دارد. کشوری که میزبان گونه‌های فراوانی از حیوانات و گیاهان در معرض خطر انقراض است. در جنگل‌های انبوهی که مزارع قهوه را احاطه کرده است، گردشگران می‌توانند گونه‌های جذاب و نادر پرندگان و گل‌های زیبا را ببینند. اگر از علاقه‌مندان به طبیعت باشید، تنوع زیستی در سائوتومه و پرنسیپ توجهتان را جلب می‌کند. جزیره آتش‌فشانی پرنسیپ به‌عنوان ذخیره‌گاه بیوسفر یونسکو انتخاب شده است و همیشه گونه‌های جدیدی از حیوانات را اینجا خواهید دید.

اگر با احتیاط وارد جنگل‌های انبوه و پوشش گیاهی منطقه شوید، می‌توانید گل‌ها و گیاهان خاص و موجوداتی را ببینید که هنوز توسط دانشمندان به‌درستی بررسی نشده‌اند و حتی بعضی از آن‌ها ناشناخته هستند.

تعداد گردشگران بین‌المللی در سال ۲۰۱۶: ۲۹ هزار نفر

ایالات فدرال میکرونزی

کم‌ بازدیدترین کشورهای دنیا

اگر تصمیم بگیرید تا در هرکدام از جزایر ایالات فدرال میکرونزی یک روز بمانید، یک سال و نیم زمان نیاز دارید تا در این کشور واقع در اقیانوس آرام، بگردید. اینجا ۶۰۷ جزیره وجود دارد؛ ولی درمجموع ۷۰۲ کیلومتر مربع وسعت دارد. بسیاری از این جزایر غیرمسکونی هستند. ولی گشت‌وگذار در جزیره Pohnpei که بزرگ‌ترین جزیره ایالات فدرال میکرونزی است، تجربه‌ای جذاب و فراموش‌نشدنی است.

در نزدیکی سواحل جنوب شرقی جزیره می‌توانید از شهر باستانی نان مدال دیدن کنید که یکی از آثار میراث جهانی یونسکو است. بین سال‌های ۱۲۰۰ تا ۱۵۰۰ میلادی، قصرهای بازالتی و معابد زیادی در این شهر ساخته شده است.

تعداد گردشگران بین‌المللی در سال ۲۰۱۶: ۳۰ هزار نفر

جیبوتی

کم‌ بازدیدترین کشورهای دنیا

جیبوتی در محل تلاقی دریای سرخ و خلیج عدن قرار دارد و دارای یک موقعیت استراتژیک است. سواحل شنی سفیدی که دریاچه‌ها را احاطه کرده‌اند و آتش‌فشان‌های دیدنی، تنها گوشه‌ای از زیبایی‌های جیبوتی است. در جیبوتی می‌توانید فلامینگوهای زیبا را ببینید.

تعداد گردشگران بین‌المللی در سال ۲۰۱۰: ۵۱ هزار نفر

سیرا لئون

کم‌ بازدیدترین کشورهای دنیا

اگر فکر می‌کنید دیگر در سیرا لئون خبری از سواحل شنی زیبا، موج شکن‌ها و لاک‌پشت‌های دریایی نیست، در اشتباهید. از جنگ داخلی گرفته تا ویروس ابولا، این کشور با مشکلات متعددی در سال‌های اخیر دست‌وپنجه نرم کرده است ولی گردشگری این کشور به‌آرامی دوباره جایگاه خود را پیدا می‌کند. اگر دوست دارید یک سفر به مقصدهای ساحلی خلوت داشته باشید، سیرا لئون را فراموش نکنید.

تعداد گردشگران بین‌المللی در سال ۲۰۱۶: ۵۴ هزار نفر

گینه

کم‌ بازدیدترین کشورهای دنیا

در مجاورت سیرا لئون گینه واقع شده است. کشوری که چشم‌اندازهای زیبای ارتفاعات آن زیباترین مقصدها برای پیاده‌گردی و کوه‌پیمایی در غرب آفریقا است.

رودهای بزرگ و پرقدرتی از جنگل Fouta Djallon سرچشمه می‌گیرد. جایی که در آن می‌توانید یک بعدازظهر عالی را در دل طبیعت بگذرانید و از درختان آنجا آووکادو و انبه بچینید. برای اینکه سفری جذاب‌تر در مناظر صخره‌ای و زیبای اینجا داشته باشید، از یکی از راهنمایان تور محلی کمک بگیرید شاید این فرصت برایتان فراهم شود که با یکی از اهالی آشنا شوید و شب را در یک روستای کوهستانی سر کنید.

آبشارهای جذاب، دره‌های عمیق و مهمان‌نوازی بی‌نظیر اهالی گینه، از دلایلی است که گردشگران را قانع می‌کند تا برای سفر به گینه برنامه‌ریزی کنند. در گینه علاوه بر لذت بردن از چشم‌اندازهای زیبای طبیعی، از جاذبه‌های فرهنگی و سبک زندگی سنتی اهالی نیز لذت می برید.

تعداد گردشگران بین‌المللی در سال ۲۰۱۶: ۶۰ هزار نفر

مطالب مرتبط:

منبع cnn

دیدگاه