لوکس‌ترین رستوران‌های تهران + معرفی امکانات لاکچری

تیم  کجارو
تیم کجارو سه شنبه، ۱۶ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۲۰:۰۰
لوکس‌ترین رستوران‌های تهران + معرفی امکانات لاکچری

امروزه لوکس‌ترین و بهترین رستوران‌های تهران به یکی از جاذبه‌های مهم گردشگری در پایتخت تبدیل شده‌اند.

لوکس‌ ترین رستوران‌های تهران کدامند؟

از لوکس‌ ترین رستوران‌های تهران می‌توان به رستوران دیوان فرشته، رستوران شاندیز جردن، رستوران گردان برج میلاد، رستوران لوشاتو خیابان دربند و رستوران تاج محل در نزدیکی میدان ونک اشاره کرد.

این روزها فقط غذا نیست که ما را به‌سمت یک رستوران می‌کشاند. در و دیوار خوش‌رنگ‌و‌لعاب، امکانات لاکچری، منوهای پرزرق‌و‌برق و صفت «مجلل» که به اسم رستوران می‌چسبد، همگی به‌اندازه طعم و کیفیت غذا مهم شده‌اند؛ حداقل برای کسی که می‌خواهد شبی ویژه یا مناسبتی خاص را در کنار عزیزانش جشن بگیرد و از قیمت‌های بالای رستوران‌های لوکس نیز خبردار است. این مقاله برای لاکچری‌پسندها است. همراهمان باشید تا لوکس‌ترین و بهترین رستوران‌ های تهران را معرفی کنیم. 

۱. رستوران دیوان در فرشته 

از رستوران دیوان پایتخت شروع کنیم که زیبایی نفس‌گیرش در بدو ورود آدم را حیرت‌زده می‌کند. انگار قدم به تاریخ گذاشته‌اید و در کاخ‌های مجلل قاجاری غذا میل می‌کنید. از آینه‌کاری‌ها به‌دست هنرمندان خبره گرفته تا آثار هنری خیره‌کننده، اینجا تلفیق بی‌نظیر سنت و مدرنیته غوغا می‌کند. ویژگی جالب این رستوران، سرو غذاهای اصیل ایرانی با شمایل غذاهای فرنگی است. شاید باورش سخت باشد؛ اما ترکیب هنرمندانه‌ای که در بشقاب می‌بینید، اثر متخصصان رشته تزیین غذا است که اینجا مشغول به کارند. از آنجا که همیشه یک صف طولانی در انتظار ورود به این رستوران هستند، بهتر است از قبل میز موردنظر را رزرو کنید. 

۲. رستوران شاندیز در جردن 

شاندیز جردن شعبه دوم شاندیز طرقبه مشهد است. دکوراسیون سلطنتی و فضای پرزرق‌و‌برق این رستوران حیرت‌زده‌تان می‌کند. تا چشم کار می‌کند لوسترهای بزرگ سلطنتی دیده می‌شود و پتینه‌های مجلل سقف و دیوار؛ نورپردازی تخصصی به‌چشم می‌خورد و میز و صندلی‌های گران و مجلل؛ پرسنل رستوران با پوشش یکدست و برخورد عالی به استقبال مهمانان می‌روند و غذایی روی میز می‌گذارند که کمتر کسی نظیرش را جایی خورده است. مطمئن باشید اولین باری که پا به این رستوران مجلل می‌گذارید، آخرین بارتان نیست. دل می‌بندید و یک شب، هزار شب می‌شود! 

۳. رستوران گردان برج میلاد 

از زمانی که رستوران گردان برج میلاد راه افتاد، کمتر کسی بود که تصاویرش را ببیند و نخواهد یک وعده لذیذ را اینجا، در ارتفاع ۲۷۶ متری و در بلندترین برج ایران، با منظره خیره‌کننده پایتخت میل کند. فضای این رستوران به‌اندازه شاندیز و دیوان لوکس و مجلل نیست؛ اما چشم‌انداز یک کلان‌شهر زیر پا، هرکسی را مشتاق حضور در این رستوران بوفه و صرف یک وعده صبحانه، ناهار یا شام می‌کند. با پرداخت مبلغ ورودی، می‌توانید انواع پیش‌غذاها، غذاها و دسرهای ایرانی و فرنگی را به‌اندازه دل‌خواه نوش جان کنید. با دیدن منوی رستوران، «از شیر مرغ تا جان آدمیزاد» برایتان معنای دیگری پیدا می‌کند. 

۴. رستوران لوشاتو در خیابان دربند 

رستوران لوشاتو به‌معنای واقعی کلمه یک قصر باشکوه است! درست شبیه قصرهای فرانسوی در قرن پانزدهم و شانزدهم میلادی که با پنجره‌های سرتاسری، لوسترهای سلطنتی و میزهای لوکس چیده شده بودند و پتینه‌های مجلل روی دیوارها و سقف چشم‌نوازی می‌کرد. اینجا می‌توانید انواع غذاهای لوکس ایرانی، فرنگی و دریایی را با بالاترین کیفیت نوش جان کنید و لب به غذاهایی بزنید که شاید هرجایی یافت نشوند. منظورمان خاویار بلوگا، فیله مینیون، لابستر کاردینال و انواع غذاهای لوکسی است با شنیدن قیمتشان سردرد می‌گیرید و با خوردنشان حالتان خوب می‌شود. 

۵. رستوران تاج محل نزدیک میدان ونک 

رستوران تاج محل نزدیک میدان ونک

دنبال رستوران درجه‌یکی می‌شد که غذاهای لذیذ هندی سرو کند؟ این شما و این تاج محل مجلل پایتخت که با خوردن غذاهای چرب و پرادویه‌اش، تا تاج محل هند می‌روید و برمی‌شد؛ البته می‌توانید از پرسنل بخواهید ادویه کمتری در غذای شما بریزند. از غذا که بگذریم، فضای شیک و لوکس رستوران واقعا جالب‌توجه است. دکوراسیونی به سبک‌و‌سیاق هندی با میز و صندلی‌های چوبی به رنگ قرمز و سفید، ظروف و مجسمه‌های تزیینی، تابلوهای چشم‌نواز و نورپردازی ملایم. پیشنهاد ما سمبوسه، خورشت‌ها، گوشت پالاک و بوتی کباب این رستوران است. 

۶. رستوران عالی‌قاپو نزدیک میدان ونک 

در میان این‌همه رستوران لوکس و مدرن، جای عالی قاپوی سنتی نباید خالی بماند. اینجا یک رستوران سنتی ایرانی است که هویت کشورمان در شیشه‌های رنگی، درهای چوبی و تخت‌های سنتی‌اش پیدا است. عالی قاپو از رستوران های مشهور موسیقی زنده تهران است؛ موسیقی زنده در آن همیشه به‌راه است و فضا طراحی دل‌نشینی دارد. حال‌و‌هوای این رستوران مجلل به‌قدری ایرانی‌پسند است که بسیاری از برنامه‌های فرهنگی، هنری و دستی لابه‌لای این معماری هنرمندانه و تزیینات سنتی اجرا می‌شود. نگوییم از طعم غذاهای لذیذ این رستوران! با اولین لقمه، چهار دهه سابقه درخشان را با لبخند تایید می‌کنید. 

۷. رستوران مستوران در نیاوران 

می‌رسیم به مستوران، یکی دیگر از لوکس‌ترین رستوران های تهران که اگر اهل غذای سنتی ایرانی باشید، حتما آوازه‌اش را شنیده‌اید. لوکس نه به آن معنی که مدرنیته از در و دیوارش ببارد! منظور ما امکانات و خدمات مجللی است که هرجایی ارائه نمی‌شود. کدام رستوران به‌محض ورود با نان داغی که تازه از تنور درآمده از شما پذیرایی می‌کند تا اشتهایتان را قلقلک دهد؟ کدام رستوران برنج را لای خمیر یوفکا سرو می‌کند تا دیرتر سرد شود؟ اینجا درست مثل یک خانه قدیمی قاجاری است که در هر بخش، میزهای بزرگ ۶ تا ۱۰ نفره از شما پذیرایی می‌کند. 

۸. رستوران تماشا در شهرک غرب 

تماشای شهرک غرب یک رستوران واقعا تماشایی است. فضایی با اقتباس از رستوران‌های لوکس اروپایی که دکوراسیون کاملا ساده، اما مدرن دارد. شاید با دیدن ظاهر مدرن رستوران، حتی درصدی احتمال ندهید که قیمه نثار، فسنجان و قزل‌آلا کبابی در کنار انواع غذاهای فرنگی سرو کند. اینجا فست‌فود و غذای آسیایی و مکزیکی هم به‌راه است. شما می‌توانید از مهمانان خود در این فضای لوکس با پرسنل کاملا حرفه‌ای پذیرایی کنید و یک خاطره فراموش‌نشدنی رقم بزنید. بعد از دیدن منوهای بهترین رستوران های تهران، قیمت‌های تماشا معقولانه‌تر به نظر می‌رسد؛ چون هم غذای اقتصادی و ارزان سرو می‌کند، هم غذای تجملاتی و گران. 

۹. رستوران البرز در سهروردی شمالی 

رستوران البرز

اگر کباب‌خور حرفه‌ای هستید، رستوران البرز از بهترین رستوران های تهران برای این منظور است. با وجود قدمت زیاد، اینجا هنوز یکی از بهترین غذاخوری‌های پایتخت محسوب می‌شود که بیشتر شهرتش را مدیون کباب‌های نیم‌متری است. یک سالن VIP در کنار دو سالن پذیرایی بزرگ با دکور ساده و مرتب پذیرای مهمانان است و بیشتر اوقات جای سوزن‌انداختن نیست. اگر هم طرف‌دار غذاهای فرنگی هستید، می‌توانید سراغ گزینه‌های خوش‌مزه‌ای مثل استیک، شنیتسل و انواع غذاهای دریایی رستوران بروید. قیمت‌ها با توجه به کیفیت و حجم غذا کاملا مقرون‌به‌صرفه‌اند و رفتار خوب پرسنل خاطره خوبی برایتان رقم می‌زند. 

۱۰. رستوران ایتالیایی پینار در بلوار فردوس 

نوبتی هم که باشد، نوبت یک رستوران ایتالیایی است که در یک فضای لوکس و تشریفاتی از مهمانان پذیرایی کند. در رستوران پینار بلوار فردوس تهران می‌توانید طعم لذیذ غذای ایتالیایی را در محیطی آرام و دل‌نشین بچشید. اینجا ۸۰ نفر ظرفیت دارد و پیشنهاد سرآشپز به مهمانان خوش‌ذائقه‌ای که برای شکم‌گردی آمده‌اند، لابستر و استیک لذیذ است. البته پاستا، پیتزا و ساندویچ‌های رستوران هم حرف زیادی برای گفتن دارند. 

۱۱. رستوران خاقان در خیابان آفریقا 

آخرین رستوران لوکس این فهرست، رستوران خاقان تهران است. لذیذترین غذاهای ایرانی، آمریکایی، ایتالیایی، هندی و مکزیکی در فضای فوق‌العاده جذاب و لوکس این رستوران سرو می‌شود و هنگام صرف غذا گوشتان را نوای دل‌نشین پیانو می‌نوازد. فضای دنج و آرام و نورپردازی حرفه‌ای این رستوران در کنار برخورد حرفه‌ای پرسنل، اینجا را به پاتوق لاکچری‌پسندان پایتخت تبدیل کرده است. اگر مشتاقید یک وعده آرام را در یکی از لوکس‌ترین رستوران‌های تهران نوش جان کنید یا برای برگزاری جلسات اداری، مهمانی‌های خانوادگی و مراسم‌ها دنبال یک گزینه مناسب می‌شد، خاقان را به شما پیشنهاد می‌کنیم. 

مطالب مرتبط:

دیدگاه