برای بهترین صبحانه در تهران کجا بریم (عکس و آدرس)

فاطمه حکمت شعار
فاطمه حکمت شعار دوشنبه، ۲۵ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۰۶
برای بهترین صبحانه در تهران کجا بریم (عکس و آدرس)

گاه برای آغاز یک روز تازه و چشیدن طعم یک صبحانه متفاوت در فضایی دلپذیر، باید سراغی از کافه‌ها، غذاخوری‌ها و بوفه‌های صبحانه در شهر گرفت. 

برای خوردن بهترین صبحانه تهران می‌توانید به بهترین رستوران‌ های تهران بروید و روزی سرشار از مزه‌های لذیذ را آغاز کنید. صبحانه به‌عنوان اولین و مهم‌ترین وعده غذایی روز،‌ از اهمیت بالایی برخوردار است. صرف یک صبحانه سالم و مغذی می‌تواند انرژی و نشاط لازم را تامین کرده و انسان را برای آغاز یک روز عالی آماده کند. علاوه بر تامین انرژی،‌ صرف یک صبحانه مقوی و کامل، باعث افزایش قدرت تمركز، بالا بردن توانایی ذهنی و رشد کارکرد فردی می‌شود.

بیشتر افراد صبحانه را در خانه میل می‌کنند،‌ برخی دیگر در محل کار و عده‌ای تمایل دارند فارغ از هیاهوی زندگی،‌ خود را به کافه یا رستورانی در سطح شهر رسانده و چای یا قهوه اول صبح خود را در فضایی خاص و با آرامشی بیشتر نوش جان کنند. تعطیلات و روزهای آخر هفته نیز خانواده‌های بسیاری هستند که خود را به یک صبحانه مخصوص در کافه یا رستوران دلخواه مهمان می‌کنند.

برای یک شروع متفاوت،‌ این صبحانه از نوع اصیل ایرانی چون یک کاسه حلیم داغ و معطر به دارچین باشد یا صبحانه انگلیسی مخصوص و مفصل و حتی یک صبحانه فرانسوی غرق در عطر قهوه و طعم شیرین کروسان، فرقی نمی‌کند. فقط کافی است لحظه‌ای بنشینید و حین هم زدن چای یا قهوه،‌ نوید آغاز روزی تازه و آرام را دو دستی به خود تقدیم کنید.

حال اگر شما نیز برای اول صبح، تمایل به کشف مزه‌هایی جدیدتر در مکان‌هایی به‌جز خانه یا محل کار دارید،‌ این مقاله را تا پایان همراهی کنید تا با تعدادی از بهترین کافه‌ها و بوفه‌های صبحانه در تهران بیشتر آشنا شوید.

بهترین صبحانه تهران:

کافه سام؛ کافه‌ای از نسل سوم کافه‌های تهران

آدرس شعبه‌های کافه سام:

  • شعبه اول: خیابان فرشته (شهید فیاضی)، مرکز خرید سام سنتر، طبقه اول (مشاهده روی نقشه)
  • شعبه ونک: تقاطع خیابان خدامی و آفتاب، ضلع جنوب شرقی، جنب پارک، ساختمان مادیران (مشاهده روی نقشه)
  • شعبه قیطریه: خیابان شریعتی، بلوار صبا، خیابان فاطمیه، نبش مهر هفتم (گودرزی) (مشاهده روی نقشه)
  • شعبه سنایی: خیابان کریمخان، خیابان سنایی،‌ پلاک ۱۹ (مشاهده روی نقشه)
  • بهترین کافه های صبحانه تهران

صبحانه مدرن کافه سام تهران

منبع عکس: کافه یاب؛ نام عکاس: ناشناس

کافه‌های زنجیره‌ای سام کافه یکی از مشهورترین کافه‌ های تهران به شمار می‌آید که بین اهالی پایتخت از محبوبیت بالایی نیز برخوردار است. کافه‌ای از نسل سوم کافه‌های تهران که با طراحی مدرن و متفاوت، دکوراسیون زیبا و نورپردازی خاص، تجربه بصری دلپذیری برای مراجعان به‌همراه خواهد داشت.

گروه سام کافی روسترز با نگاهی جدید و متفاوت به کافه‌ها، از آبان ماه سال ١٣٩١ کار خود را آغاز کرد و قهوه را محور فعالیت‌های خود قرار داد. از این جهت قهوه اختصاصی سام کافه که در همان محل رست و توسط باریستاهای کاملا حرفه‌ای عرضه می‌شود،‌ از جمله مزیت‌های این کافه است.

قهوه اختصاصی سام کافه که در همان محل رست و توسط باریستاهای کاملا حرفه‌ای عرضه می‌شود،‌ از جمله مزیت‌های این کافه است

در کنار انواع نوشیدنی‌های بر پایه قهوه، منوی متنوع و محصولات با کیفیت کافه سام، از دیگر وجوه تمایز آن در میان سایر رقبا محسوب می‌شود. برای یک صبحانه دلچسب در این کافه می‌توانید از منوی پیشنهادی انواع کیک، کوکی، مافین، کروسان و سینابون (رول دارچینی) را در کنار قهوه دلخواه یا چای سفارش دهید. وافل با کیفیت سام و پارفیت ماست گرانولا نیز به‌عنوان صبحانه یا میان‌وعده بسیار پرطرفدار است.

مهم‌ترین انتقاد وارد بر این کافه ازدحام جمعیت و صف‌های شلوغ آن و وجود میزهای اجتماعی است. میزهای بزرگی که افراد بسیاری را یک‌جا جمع کرده و علاوه بر ایجاد همهمه،‌ فرصت استراحت در فضایی دنج را از مراجعان سلب می‌کند. بنابراین باید توجه داشته باشید که حتما از قبل میزتان را رزرو کنید تا به مشکل برنخورید.

راه دیگری نیز برای حل این مشکل وجود دارد و آن استفاده از منوی بیرون‌بر (Take away) کافه سام است. این منو به نسبت از تنوع بهتری برخوردار بوده و به‌جز قهوه می‌توان از منوی صبحانه، ساندویچ‌ها، کروسان‌ها، دسرها و سالادهای آن سفارش داد.

رنج قیمت در منوی سام کافه، متوسط رو به بالا است که با توجه به کیفیت خوب محصولات ارائه شده، منطقی به نظر می‌رسد و معمولا رضایت مشتریان را جلب می‌کند.

کافه رستوران سبوس؛ نان تازه به سبک کافه بیکری

  • آدرس کافه سبوس: چهارراه پارک وی، ابتدای بزرگراه چمران، خیابان جوانان، خیابان الف (مشاهده روی نقشه)
  • بهترین کافه های صبحانه تهران

صبحانه کافه سبوس تهران

منبع عکس: صفحه اینستاگرام کافه سبوس؛ نام عکاس: ناشناس

کافه رستوران سبوس یکی از بهترین کافه‌های شمال شهر و محله محمودیه تهران به شمار می‌آید که در دو طبقه میزبان مراجعان خود می‌شود. محیطی دلپذیر با دکوراسیونی زیبا که به مدد موقعیت مکانی بسیار خوب و ارائه سرویس با ‌کیفیت،‌ در میان شهروندان پایتخت به شهرت و محبوبیت بالایی نیز دست پیدا کرده است.

رستوران سبوس یک کافه بیکری (نانوایی) است که علاوه بر عرضه کیک و شیرینی‌های تازه، نان‌ها را نیز به‌صورت روزانه پخت و عرضه می‌کند

سبوس خود را به‌عنوان یک کافه بیکری (نانوایی) معرفی می‌کند که علاوه بر عرضه کیک و شیرینی‌های تازه، نان‌ها را نیز به‌صورت روزانه پخت و در اختیار مشتریان قرار می‌دهد. از این جهت صرف یک صبحانه سالم و خوشمزه در کافه سبوس به‌همراه نان تازه از تنور درآمده،‌ برای بسیاری از افراد خوشایند و دلچسب خواهد بود.

کنار نان‌های داغ و تازه کافه سبوس، می‌توانید سینی صبحانه، انوع املت یا خوراک لوبیا سفارش دهید. وافل‌،‌ پنکیک، کرپ، کروسان و فرنچ تست این کافه نیز طرفداران ویژه خود را دارد که در کنار انواع نوشیدنی گرم و سرد چون چای، ‌آب‌میوه طبیعی یا قهوه دلخواه سرو می‌شود.

علاوه بر صبحانه،‌ برای خوردن دسر یا وعده‌های غذایی ظهر و شب نیز می‌توانید راهی کافه سبوس شده و از انواع سالاد، سوپ، ساندویچ و برگر در کنار سیب‌زمینی تنوری ویژه و متفاوت آن نوش جان کنید. قیمت‌های این کافه نیز در دسته متوسط رو به بالا قرار می‌گیرد؛ اما تنوع غذاها، کیفیت بالا و طعم دلچسب،‌ گزینه‌‌هایی است که معمولا رضایت مشتریان را جلب می‌کند.

این نکته را نیز در نظر داشته باشید که کافه سبوس معمولا جای شلوغی است و گاهی باید در انتظار بمانید. نزدیکی میز‌ها به یکدیگر و ایجاد همهمه بسیار نیز، برای عده‌ای خوشایند نخواهد بود. بنابراین برای اطمینان خاطر به‌خصوص در تعطیلات یا روزهای آخر هفته، پیشنهاد می‌شود از قبل میز خود را رزرو کنید.

کافه رستوران ویکافه؛ کافه‌ دانشجویی بزرگ در مرکز شهر

آدرس شعبه‌های کافه رستوران وی کافه:

  • شعبه مرکزی: خیابان فلسطین، بالاتر از خیابان انقلاب، نبش خیابان نایبی (مشاهده روی نقشه)
  • شعبه قلهک: خیابان شریعتی، دوراهی قلهک، خیابان بصیری، پلاک ۶ (ساختمان سام)، طبقه پنجم (مشاهده روی نقشه)
  • شعبه پاسداران: خیابان پاسداران، نبش بوستان پنجم، ساختمان سام (فود هال سام) (مشاهده روی نقشه)
  • بهترین کافه های صبحانه تهران

صبحانه ویکافه در تهران

منبع عکس: تاپ تن تهران؛ نام عکاس: ناشناس

ویکافه از محبوب‌ترین کافه‌ رستوران‌های مرکز شهر است که فضای بزرگ و آرام و دلنشین آن،‌ شهروندان بسیاری را به خود جلب می‌کند. این کافه پرطرفدار پایتخت در دو طبقه و با معماری مدرن طراحی شده که طبقه همکف به کافه و زیرزمین را به رستوران اختصاص داده است.

منوی کامل و منحصربه‌فرد کافی شاپ ویکافه شامل انواع کیک و شیرینی‌های تازه و دسرهای خاص در کنار نوشیدنی‌های گرم و سرد چون چای، قهوه، دمنوش، اسموتی و کوکتل سرو می‌شود. علاوه بر آن،‌ ویکافه یک منوی خاص و لذیذ را برای صبحانه تدارک دیده که همه‌روزه از ساعت هشت صبح از مشتریان پذیرایی کند.

برگزاری رویدادهای فرهنگی و نمایشگاه آثار هنری، شهرت و محبوبیت ویکافه را به‌خصوص در میان دانشجویان بیشتر کرده است

برای یک صبحانه سبک می‌توانید چای یا قهوه خود را به‌همراه کیک یا کروسان میل کنید. ساندویچ تخم‌مرغ، انواع املت و صبحانه لیورپول یا بشقاب صبحانه انگلیسی (ترکیبی از تخم‌مرغ، سوسیس،‌ قارچ،‌ بیکن، گوجه فرنگی و لوبیا) در کنار نان فانتزی یا سنتی نیز می‌تواند پیشنهادها دیگری برای یک صبحانه حجیم‌تر باشد. سینی صبحانه ایرانی ویکافه شامل نان، پنیر، کره، گردو، مربا ، خیار و گوجه فرنگی به‌همراه تخم‌مرغ نیمرو نیز گزینه خوبی برای شروع یک صبح پر انرژی است.

در منوی رستوران ویکافه نیز انواع غذاهای فرنگی از خانواده سالاد‌،‌ ساندویچ، پیتزا، برگر و پاستا به چشم می‌خورد که ویکافه چون دیگر غذاها و نوشیدنی‌های موجود در کافه، مدعی تهیه آن از تازه‌ترین و با کیفیت‌ترین مواد اولیه است.

شعبه اصلی کافه رستوران ویکافه در خیابان فلسطین تهران،‌ ظرفیت پذیرش روزانه ۲۴۰ نفر را دارد. این کافه به‌دلیل موقعیت مکانی،‌ به یکی از بزرگ‌ترین کافه‌های دانشجویی شهر تبدیل شده و با برگزاری رویدادهای فرهنگی و نمایشگاه آثار هنری، شهرت و محبوبیت خود را در میان این قشر از جامعه، افزایش داده است.‌

کافه چای بار؛ یک استکان کمر باریک و صد نوع چای متفاوت

  • آدرس کافه چای‌ بار: خیابان دزاشیب، خیابان کریمی، خیابان سلیمی شمالی، پلاک ۱۴۵، باغ انجمن خوشنویسان ایران (مشاهده روی نقشه)
  • بهترین کافه های صبحانه تهران

صبحانه سنتی کافه چای بار تهران

منبع عکس: صفحه اینستاگرام کافه چای بار؛ نام عکاس: ناشناس

کافه چای بار در فضای دلنشین و زیبای خانه باغی قدیمی در شمال شهر تهران واقع شده که زمانی محل خوش‌گذرانی ناصرالدین شاه قاجار بود. فضایی تماشایی و آرامبخش که از دل تاریخ عصر قاجاریه برآمده و برشی از تهران عهد ناصری و معماری مدرن آن را روایت می‌کند، امروزه از کافه های لوکس تهران به شمار می‌رود.

باغ زیبا و عمارت باشکوه کلاه فرنگی در خیابان اندرزگوی تهران، از سال‌ها پیش در اختیار انجمن خوشنویسان ایران قرار دارد. از سال ۱۳۸۷ بخشی از این عمارت تاریخی چشم‌نواز، میزبان مهمانان بسیاری بوده و اکنون آن را به‌عنوان نخستین چای بار ایران می‌شناسند.

کافه چای بار نخستین چای بار ایران است و بیش از ۱۰۰ نوع چای مختلف با عطر و طعم‌های ویژه و متفاوت در آن سرو می‌شود

کافه چای بار چنانچه از نامش برمی‌آید،‌ نوشیدنی محبوب ایرانی را چون همیشه بهانه‌ای برای دورهمی و گفت‌وگو انتخاب کرده تا نوستالژی این مکان را نیز حفظ کرده باشد. وجه تمایز چای بار با سایر رقبای هم صنف، فارغ از محیطی دنج و آرام برای فرار از شلوغی‌های شهر، عرضه بیش از ۱۰۰ نوع چای مختلف با عطر و طعم‌های ویژه و متفاوت است.

چای قندپهلویی که در استکان‌های کمر باریک و نعلبکی، در فضایی سبز و قدیمی و باصفا سرو می‌شود،‌ برای بسیاری از افراد خاطرات خوش خانه مادربزرگ را تداعی می‌کند. علاوه بر چای،‌ قهوه، انواع دمنوش، شربت و عرقیجات سنتی نیز در کنار کیک‌های متنوع و خوشمزه چای بار سرو می‌شود. 

منوی صبحانه کافه چای بار نیز به‌رغم محدودیت در تنوع، علاقه‌مندان خاص خود را دارد. سینی صبحانه یا انواع املت چای بار، معمولا با یک قوری قدیمی گل‌سرخی و شاخه‌ای نبات در کنار استکان‌های کمر باریک، رو‌به‌روی مهمانان خاطره‌باز آن قرار می‌گیرد.

علاوه بر صرف ناهار و شام و میان‌وعده‌های خوشمزه در چای بار، می‌توانید سراغی از آرت سنتر یا گالری هنر‌های تجسمی واقع در این مکان گرفته و از آثار هنری موجود در آن بازدید داشته باشید.

کافه ژوان سعادت‌آباد؛ صرف صبحانه در فضایی دلنشین

  • آدرس کافه ژوان: تهران، سعادت اباد، بلوار دریا (مشاهده روی نقشه)
  • بهترین کافه های صبحانه تهران

کافه ژوان سعادت آباد

منبع عکس: بلد؛ نام عکاس: ناشناس

کافه ژوان سعادت‌آباد از جمله کافه‌هایی است که با فضای دوست‌داشتنی و صندلی‌های مدرن و فانتزی، طرفداران بسیاری در شمال شهر دارد. رنج قیمت‌ها در این کافه متوسط است و علاوه بر منوی صبحانه، یکی از محبوب‌ترین کافه‌ها برای صرف میان‌وعده و ناهار نیز محسوب می‌شود. در منوی صبحانه این کافه، املت بیکن و قارچ و همچنین صبحانه مخصوص ژوان از محبوبیت ویژه‌ای برخوردار هستند و نخستین انتخاب مشتریان محسوب می‌شوند.

کافه ژوان سعادت‌آباد دارای دو فضای پذیرایی باز و سرپوشیده است و از هفت صبح تا نیمه‌شب، از مشتریان پرتعداد خود پذیرایی می‌کند. کافه ژوان به‌طور معمول شلوغ است و فضای نسبتا محدودی نیز دارد؛ اما رفتار مناسب و حرفه‌ای پرسنل سبب رضایت شما می‌شود.

بوفه صبحانه هتل اسپیناس پالاس؛ به صرف یک صبحانه مجلل

  • آدرس هتل اسپیناس پالاس تهران: بزرگراه یادگار امام، سعادت‌آباد، میدان بهرود، بلوار عابدی، خیابان ۳۳، شماره ۲۱ (مشاهده روی نقشه)
  • صبحانه سلف سرویس در تهران

صبحانه هتل اسپیناس پالاس در تهران

منبع عکس: جا اینجاس؛ نام عکاس: ناشناس

هتل بین‌المللی و پنج ستاره اسپیناس پالاس در منطقه سعادت‌ آباد تهران و در دامنه کوه‌های پایتخت واقع شده است. این هتل مدرن تجربه یک صبحانه دلچسب با بالاترین کیفیت و لوکس‌ترین خدمات را در اختیار مشتریان می‌گذارد.

بوفه صبحانه هتل اسپیناس در سالن رستوران لاتون واقع در طبقه سوم این هتل سرو می‌شود و از ساعت ۷:۳۰ تا ۱۰:۳۰ دقیقه صبح در اختیار مراجعان قرار دارد. منوی کامل و متنوع این بوفه شامل دو بخش منوی سرد و گرم شده و به‌همراه نوشیدنی‌های مختلف چون انواع چای و قهوه، انواع آب‌میوه، شیر گرم و سرد و انواع دمنوش عرضه می‌شود.

غذاهای گرم و سرد بوفه صبحانه هتل اسپیناس نیز مواردی چون عدسی، پنکیک سبزیجات، پوره سیب‌زمینی، سوسیس، تخم‌مرغ آب‌پز، نیمرو، املت، انواع کالباس (گوشت و مرغ)، حلوا شکری،‌ ارده، شیره خرما و انگور، انواع مربا (بالنگ، هویج، آلبالو)، انواع کمپوت (انبه، هلو و آلوئه ورا)، کورن فلکس شکلاتی و رژیمی، پنیر سفید و پرورده، کره، عسل‌ شانه‌ای، ماست ساده و میوه‌ای، گوجه‌فرنگی، خیار، لیمو‌ترش، زیتون سیاه و زیتون سبز، کشمش، گردو، برگه زردآلو و میوه‌هایی چون سیب، پرتقال و هندوانه را در بر می‌گیرد.

تنوع نان نیز در هتل اسپیناس بسیار بالا بوده و از میان انواع نان‌های سنتی و مدرن چون تافتون، سنگک، همبرگری، ساندویچی، دنیش و کروسان، نان تست سفید، چند غله، سبوس، آفتاب‌گردان، هورسان، شیرمال، مافین، پروانه، پانینی، جو و دونات حق انتخاب دارید. در سایر وعده‌های غذایی تنها سالاد بار به‌صورت سلف‌ سرویس عرضه می‌شود و دیگر غذاها به‌صورت انتخابی در منو قرار گرفته است. در منوی ناهار و شام این مجموعه نیز می‌توانید انواع غذاهای ایرانی و فرنگی اعم از انواع کباب‌، پلو، پاستا، استیک، غذاهای دریایی و غذاهای گیاهی را با بهترین کیفیت ممکن امتحان کنید.

فضای مدرن، زیبا و راحت رستوران لاتون هتل اسپیناس با چشم‌اندازی تماشایی به شهر تهران، کیفیت غذاها و نحوه سرویس‌دهی از دیگر مواردی به شمار می‌آید که هتل اسپیناس را برای مشتریان خاص‌پسند متمایز می‌کند. بر حسب کیفیت،‌ تنوع و فضای مجلل،‌ قیمت محصولات ارائه‌شده در هتل اسپیناس به نسبت بالا است.

بوفه صبحانه کافه رستوران کوبابا؛ صبحانه‌ای متنوع در رستوران مدیترانه‌ای

آدرس شعبه‌های کافه کوبابا:

  • شعبه جردن: بلوار آفریقا (جردن)، نبش خیابان گلخانه، شماره ۲۵۷، طبقه اول (مشاهده روی نقشه)
  • شعبه باملند: انتهای اتوبان همت، اتوبان خرازی، به‌سمت دریاچه خلیج فارس، خیابان ۴۵ متری ارغوان، میدان موج، خیابان موج، مرکز تفریحی و تجاری باملند (مشاهده روی نقشه)
  • شعبه لواسان: لواسان، بلوار امام خمینی، ساختمان اسکای سنتر، طبقه سوم (مشاهده روی نقشه)
  • صبحانه سلف سرویس در تهران

صبحانه کافه رستوران کوبابا در  تهران

منبع عکس: صفحه اینستاگرام رستوران کوبابا؛ نام عکاس: ناشناس

کافه رستوران مدیترانه‌ای کوبابا ارائه‌ دهنده یکی از بهترین و متنوع‌ترین بوفه‌های صبحانه در تهران است. فضای بزرگ، طراحی داخلی خاص و ویژه و کیفیت بالای غذاها از جمله نقاط قوت کافه کوبابا به شمار می‌آید.

علاوه بر دکوراسیون داخلی زیبا و خاص کافه کوبابا و تراس بزرگ و مسقف آن که علاقه‌مندان بسیاری را به خود جلب می‌کند، غذاهای مدیترانه‌ای به‌خصوص منوی عربی و ترکی این کافه نیز زبانزد خاص و عام است.

 انواع سالاد، سوپ، پیراشکی، پیتزا، پاستا، استیک، ماهی از جمله محبوب‌ترین غذاها و پیش‌‌غذاهای رستوران کوبابا است. در صورت تمایل نان‌های مخصوص هر کشور نیز کنار غذای دلخواه سرو می‌شود. حمص یا هوموس لبنانی نیز پر‌طرفدارترین پیش‌غذای کوبابا محسوب می‌شود که با تازه‌ترین مواد اولیه در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد.

از دیگر وجوه شهرت و محبوبیت کافه کوبابا،‌ بوفه صبحانه بسیار متنوع این مکان است که به‌صورت سلف‌سرویس در اختیار مشتریان قرار دارد. انواع پیراشکی مدیترانه‌ای،‌ املت دلخواه، نان،‌ پنیر،‌ سوسیس، ‌بیکن، خوراک لوبیا، انواع کیک و شیرینی،‌ وافل، پنکیک، سالاد میوه و موارد دیگر در کنار انواع نوشیدنی‌های گرم و سرد و آب‌میوه‌های طبیعی در بوفه صبحانه کافه کوبابا به چشم می‌خورد.

رستوران کوبابا یکی از بهترین رستوران های بام لند محسوب می‌شود که درست رو‌به‌روی دریاچه خلیج‌فارس واقع شده است و منظره زیبایی را هنگام صرف غذا و دسر و نوشیدنی تقدیم مراجعان می‌کند. تراس زیبا و باصفای شعبه جردن نیز تجربه دلپذیری برای مهمانان به ارمغان خواهد آورد. رنج قیمت در این کافه رستوران متوسط رو به بالا است و معمولا از لحاظ کیفیت غذا و سرویس‌دهی،‌ رضایت مشتریان را فراهم می‌آورد.

بوفه صبحانه رستوران اردک آبی؛ خالق اولین صبحانه رستورانی در ایران

  • آدرس رستوران اردک آبی: میدان تجریش، مجتمع تجاری تندیس، طبقه اول (مشاهده روی نقشه)
  • صبحانه سلف سرویس در تهران

بوفه صبحانه رستوران اردک آبی در تهران

بوفه نان رستوران اردک آبی؛ منبع عکس: دونفره؛ نام عکاس: ناشناس

رستوران اردک آبی یا زنبق آبی یکی از معروف‌ترین رستوران‌های پایتخت بود که در مرکز خرید تندیس، در میدان تجریش قرار داشت. این رستوران حدود ۱۶ سال پیش، اولین صبحانه رستورانی را به ایران معرفی کرد. صبحانه‌های متنوع بوفه اردک آبی شامل بوفه صبحانه گرم و سرد و بوفه نان می‌شد.

در منوی صبحانه گرم این رستوران بیش از ۲۰ نوع غذای متنوع ایرانی و خارجی چون حلیم، خوراک لوبیا، رولت مکزیکی، بادمجان لبنانی، هش براون، مرغ عسلی، بوروک، سوسیس بندری و انواع املت به چشم می‌خورد.

صبحانه سرد اردک آبی نیز شامل حدود ۵۰ نوع ماده غذایی متنوع چون انواع پنیر، ارده، انواع مربا، کمپوت، ماست میوه‌ای، انواع ژامبون، کورن فلکس ساده و شکلاتی، گردو و کشمش و توت تازه، زیتون سبز، عسل،‌ خرما، انواع میوه و سبزی تازه می‌شد.

بوفه هیجان‌انگیز نان در رستوران اردک آبی یکی از نکات جالب‌توجه این رستوران بود که در همراهی چای یا قهوه،‌ روز دلپذیری را برای علاقه‌مندان به نان‌های شیرین و کیک و شیرینی رقم می‌زد.

اردک آبی یک تنور نانوایی مخصوص نیز داشت که نان تافتون سنتی داغ و تازه به مشتریان ارائه می‌کرد. از دیگر نان‌های بوفه نان آن می‌توان به نان روگن، نان زنجبیلی، نان دارچینی، نان شیرمال، نان عروسکی، نان لقمه‌ای، نان اتریشی، نان تست سفید و جو، کروسان، سینامون (سینابون)، دونات شکری و شکلاتی، پوآچا کره و پنیر، برد پودینگ و کیک صبحانه انگلیسی اشاره کرد.

علاوه بر سه وعده غذایی، بوفه سالاد و بوفه دسر اردک آبی نیز طرفداران ویژه خود را داشت. این رستوران تعطیل شده است و مشتریان آن معمولا به طبقه هفتم مجتمع تجاری تندیس و کافه رستوران ربلان می‌روند؛ کافه‌ای لوکس و مجلل که چشم‌اندازی بی‌نظیر به شمال شهر دارد و صبحانه سلف سرویس آن هر سلیقه‌ای را راضی می‌کند.

بوفه صبحانه رستوران نایب تهران؛ کیفیت و تنوع کم‌نظیر یک برند ۱۵۰ ساله

آدرس برخی از شعبه‌های رستوران نایب:

بوفه صبحانه رستوران نایب تهران

منبع عکس: نت برگ؛ نام عکاس: ناشناس

رستوران‌ زنجیره‌ای نایب تهران یکی از مشهور‌ترین و قدیمی‌ترین رستوران‌های سطح شهر است که بیش از یک قرن قدمت دارد. «حاج علی نایب» که از دوستان نزدیک و آشپز مخصوص ناصرالدین شاه قاجار بود را خالق چلوکباب می‌دانند. حدود ۱۵۰ سال پیش،‌ فرزند وی «نایب غلامحسین» در ادامه راه پدر، اولین چلوکبابی ایران را بنیان گذاشت و فرزند او «ایرج نایب» حدود ۵۲ سال پیش، بنیان‌گذار   رستوران نایب ساعی شد. رستوران نایب ساعی با طعم و کیفیت بسیار خوب غذاها و ارائه خدمات مطلوب، خیلی زود توانست به شهرت و محبوبیت قابل‌توجهی دست پیدا کند.

حال و پس از این همه سال،‌ رستوران هفت ستاره نایب ساعی به یکی از بهترین رستوران‌های پایتخت بدل شده و شعبات متعددی نیز در سطح شهر دارد. رستورانی که با امکانات مختلف،‌ کیفیت مطلوب و سرویس‌دهی مناسب،‌ رضایت طیف وسیعی از مشتریان را جلب کرده است. با این توضیح که هریک از شعبه‌های رستوران نایب، از نظر مدیریت، کیفیت، منو، قیمت و دکوراسیون داخلی با یکدیگر تفاوت دارند.

 علاوه بر کباب‌های معروف و سایر غذاهای لذیذ و با کیفیت رستوران نایب، بوفه صبحانه آن نیز بسیار مورد توجه قرار گرفته و همه‌روزه از ساعت ۶:۳۰ تا ۱۰:۳۰ دقیقه صبح، آمادگی پذیرایی از مهمانان را دارد. بوفه صبحانه نایب از تنوع بالایی برخوردار است و مراجعان می‌توانند بدون محدودیت از آن استفاده کنند.

این منو شامل بوفه گرم، بوفه سرد و نیز انواع نوشیدنی‌های سرد و گرم بوده و انواع املت، تست فرانسوی، پنکیک، سالاد میوه، انواع ژامبون، پنیر،‌ مربا، میوه‌های تازه فصل، عدسی،‌ نیمرو، سوسیس گریل شده با روغن زیتون، ذرت بخارپز با فلفل سبز، گراتن، خوراک لوبیا و مواردی از این دست در کنار نوشیدنی‌هایی چون آب‌میوه‌های مختلف،‌ چای،‌ قهوه و شیر در بوفه صبحانه نایب سرو می‌شود. قیمت منوی این رستوران را با توجه به فضای مجلل و کیفیت محصولات،‌ به‌طور تقریبی باید بالا در نظر گرفت.

آشپزخانه برادران؛ صبحانه‌ای ساده، لذیذ و دیرهنگام

  • آدرس آشپزخانه برادران: ضلع شمالی ميدان شيخ بهایی، به‌‌ ‌سمت خیابان ونک، ابتدای سئول جنوبی، نبش كوچه نسترن، پلاک ۹ (مشاهده روی نقشه)
  • صبحانه ارزان در تهران

املت و آبمیوه مخصوص آشپزخانه برادران

منبع عکس: گوگل مپ؛ نام عکاس: ناشناس

آشپزخانه برادران  یکی از کافه رستوران‌های کوچک و دنج و اقتصادی پایتخت به حساب می‌آید که نامش با صبحانه گره خورده است. صبحانه‌های آشپزخانه برادران از ساعت هفت صبح تا ۱۳ ظهر در اختیار مشتریان قرار دارد و خیال آنان را از بابت شروع دیرهنگام روز و صرف صبحانه‌ای بازاری، خصوصا در روزهای تعطیل آسوده می‌کند.

فضای این رستوران گرم، صمیمانه و بسیار کوچک است و معمولا (به‌ویژه در تعطیلات رسمی) همواره باید در صف جلوی رستوران کمی انتظار بکشید تا میزها خالی شود و بعد از اتمام غذا نیز بلافاصله باید آنجا را ترک کنید تا دیگران بیش از حد معطل نشوند. با این حال سرعت عمل، سرویس‌دهی و رفتار پرسنل برادران بسیار خوب ارزیابی شده و عموم مشتریان از آن رضایت دارند.  

توجه به سلیقه و ذائقه مشتری از وجوه تمایز آشپزخانه برادران به شمار می‌آید. مواردی چون میزان پخت تخم‌مرغ، میزان چربی،‌ جایگزینی روغن با کره و تغییر حجم پنیر، متغیر و بنا بر خواست و سلیقه مشتریان است

حجم متناسب، کیفیت خوب و قیمت مناسب غذاها از دیگر عواملی به حساب می‌آید که رضایت مشتریان این مکان را فراهم می‌آورد. یکی از نکاتی که آشپزخانه برادران را در میان رقبای دیگر متمایز می‌کند،‌ توجه به سلیقه و ذائقه مشتری است. شما می‌توانید توصیه‌های خاص خود را چون میزان پخت تخم‌مرغ، میزان چربی،‌ جایگزینی روغن با کره،‌ تغییر حجم پنیر و... اعلام کرده و سفارش مخصوص خود را از سرآشپز تحویل بگیرید.

منوی این رستوران را عموما املت، چاشت، پاستا، پیش‌غذا، ساندویچ فوری و تنوری، پنینی، پیتزا، خوراک و نوشیدنی‌های سرد و گرم تشکیل می‌دهد. با این حال عمده شهرت آشپزخانه برادران به منوی صبحانه و به‌ویژه انواع املت‌های خوشمزه آن مربوط می‌شود که طرفداران بسیاری نیز در سطح شهر دارد.

منوی املت آشپزخانه برادران شامل املت گوجه، املت نیمرو بیکن، املت گوجه و قارچ، املت گوجه اسپایسی، املت اسفناج و قارچ، صبحانه مخصوص بیکن (اسفناج و قارچ و پنیر) بیف تخم‌مرغ، سوسیس تخم‌مرغ، صبحانه مخصوص سوسیس (گوجه و قارچ و پنیر) نیمرو بیکن اسپایسی و صبحانه مخصوص بیف می‌شود که با نان بربری تازه و خوش‌طعم آن را سرو می‌کنند.

به‌طور کل، آشپزخانه برادران محل خوبی برای یک صبحانه کارمندی یا دانشجویی ساده و کم هزینه و نوستالژیک محسوب می‌شود. آب‌میوه‌های طبیعی و مخصوص و سایر وعده‌های غذایی این مکان نیز معمولا از لحاظ طعم،‌ حجم،‌ قیمت و کیفیت باب طبع مراجعان قرار می‌گیرد.

کافه رباعی (جار سابق)؛ کافه اقتصادی دوستدار طبیعت و هوای پاک

  • آدرس کافه رباعی: یوسف‌آباد، خیابان اسدآبادی، خیابان هجدهم، پلاک ۳۳ (مشاهده روی نقشه)
  • صبحانه ارزان در تهران

بشقاب صبحانه ایرانی کافه جار

منبع عکس: صفحه اینستاگرام کافه جار؛ نام عکاس: پریسا دریس

کافه رباعی کافه‌ای محلی و دنج و کوچک در محله یوسف‌آباد تهران است که کیفیت و قیمت مناسبی دارد. به‌رغم کوچکی و محدودیت در تنوع غذایی، فضای گرم و دوستانه این کافه، کیفیت مطلوب غذاها، رفتار محترمانه و صمیمانه پرسنل و سرویس‌دهی خوب آن‌ها،‌ کافه جار را در میان مشتریان محبوب و مشهور کرد. 

کافه رباعی دو میز کوچک در بیرون از کافه خصوصا برای فصول بهار و تابستان در نظر گرفته تا کسانی که تمایل دارند، در فضای باز قهوه خود را نوشیده یا غذای دلخواه را میل کنند. در این کافه غذای گیاهی نیز سرو می‌شود و اگر حساسیت غذایی خاصی دارید می‌توانید به پرسنل اطلاع دهید.

در منوی کافه رباعی انواع قهوه، چای و دمنوش، کیک و دسر، گرم‌نوش و سرد‌نوش،‌ چاشت و نیم‌چاشت، غذای اصلی و سالاد به چشم می‌خورد. برای وعده صبحانه علاوه بر بشقاب صبحانه ایرانی می‌توانید از بشقاب نیمرو و بیکن، بشقاب پنیر برشته گیلانی، اسنک نیمرو و اسفناج،‌ بشقاب نیمرو و تست، اسنک کره بادام زمینی با کارامل دست‌ساز و میوه‌های فصل،‌ کرپ با شکلات صبحانه و میوه‌های فصل و البته نان اضافه (تست یا سنگک) سفارش دهید و در کنار نوشیدنی گرم و سرد دلخواه میل کنید.

کروسان نیز جزء جدایی‌ناپذیر کافه رباعی محسوب شده و معمولا در اشکال متنوعی چون کروسان نوتلا و میوه‌های فصل،‌ کروسان املت اسفناج، کروسان نیمرو بیکن و... عرضه می‌شود.

یکی از حرکت‌های جالب‌توجه در کافه رباعی،‌ چالش هوای پاک تهران و سه‌شنبه‌های بدون خودرو است. این کافه با شعار «سه‌شنبه‌ها با دوچرخه بیایید و قهوه را مهمان ما باشید» شهروندان را به مشارکت در کاهش آلودگی هوای پایتخت دعوت می‌کند. ‌قیمت‌ها در این کافه کوچک و دنج و آرام  شهر، بسیار مناسب بوده و در مقابل، کیفیت غذاها و نوشیدنی‌های آن کاملا مطلوب و رضایت‌بخش است.

دیزی و صبحانه سرای ولیعصر؛ املت‌فروشی معروف پایتخت

  • آدرس صبحانه سرای ولیعصر: خیابان ولیعصر، حد فاصل خیابان‌های مطهری و بهشتی، نبش کوچه دل آویز (مشاهده روی نقشه)
  • صبحانه سنتی در تهران

سینی املت صبحانه‌سرای ولیعصر

منبع عکس: صفحه اینستاگرام دیزی‌ و صبحانه‌سرای ولیعصر؛ نام عکاس: ناشناس

سرای صبحانه ولیعصر یکی از معروف‌ترین مکان‌های پایتخت برای صرف یک صبحانه سنتی، ارزان‌ قیمت و خوشمزه به شمار می‌آید. اگرچه بخشی از نام این رستوران کوچک مرکز شهر، دیزی‌سرا است اما،‌ املت‌های آن زبانزد خاص و عام شده و تا نیمه‌های ظهر نیز می‌توان سراغ از املت خوشمزه ولیعصر گرفت.

محیط این رستوران سنتی، بسیار کوچک و معمولی اما تعداد میزهای اندک آن به‌خصوص در صبح روزهای تعطیل، با ازدحام جمعیت روبه‌رو می‌شود. جمعیتی که اکثر آن‌ها به ولع امتحان یا میل مجدد املت معروف ولیعصر راهی مرکز شهر شده‌اند.

 املت لذیذ و بزرگ دیزی‌سرای ولیعصر، در همراهی دو نوع نان (بربری یا لواش سنتی) و چای،‌ هوش از سر بسیاری از املت‌خورهای حرفه‌ای پایتخت ربوده است. در منوی صبحانه این محل علاوه بر املت، عدسی، سوسیس و تخم‌مرغ و صبحانه معمول ایرانیان شامل نان و پنیر و گردو و خامه و عسل نیز یافت می‌شود. قیمت‌ها بسیار مناسب و مقرون به‌صرفه است و حال و هوای قدیمی مغازه و ظرف‌های روحی آن،‌ نوستالژی جالبی برای بسیاری از افراد ایجاد می‌کند.

صبحانه و دیزی‌سرای ولیعصر تنها توسط سه نفر اداره می‌شود و گاه مشتریان از صندلی‌های پیاده‌رو برای صرف غذا استفاده می‌کنند. علاوه بر صبحانه،‌ غذاهای سنتی این رستوران کوچک نیز طرفداران زیادی دارد و دیزی‌هایش از بهترین دیزی های تهران محسوب می‌شود؛ چراکه کیفیت مطلوبی داشته و آن را کاملا به روش سنتی و با طعم خانگی طبخ و عرضه می‌کنند.

آش و حلیم دارچین؛ صبحانه‌ای معطر و نوستالژیک 

  • آدرس آش و حلیم دارچین: میدان توحید، خیابان ستارخان، نرسیده به باقرخان ، نبش کوچه آفرند، پلاک ۱۵۵ (مشاهده روی نقشه)
  • صبحانه سنتی در تهران

آش و حلیم آشکده دارچین

منبع عکس: گوگل مپ؛ نام عکاس: ناشناس

ایرانیان در هرکجای دنیا باشند و هرروز را نیز در بوفه یا کافه‌ای لوکس و مدرن بگذرانند،‌ وقتی عطر و بوی یک کاسه آش یا حلیم داغ به مشام‌شان بخورد، ‌ساده از کنار آن نخواهند گذشت. برای برخی دیگر نیز همچنان یک کاسه حلیم با عطر خوش دارچین، ‌بهترین و مقوی‌ترین صبحانه دنیا می‌تواند باشد و هیچ جایگزین دیگری برای آن متصور نیستند.

 آش و حلیم دارچین  در سال ‍۱۳۸۵ در غرب تهران آغاز به کار کرد و بیش از ۱۰ سال از تجربه خود را به این نوع از سلیقه و ذائقه ایرانی اختصاص داده است. حلیم و انواع آش شامل آش رشته، آش دوغ، آش شله قلم‌‌کار، شله‌ زرد، سمنو و عدسی منوی این رستوران سنتی پایتخت را تشکیل می‌دهد.

 این رستوران که اکنون یکی از بهترین و معروف‌ترین آش ‌فروشی‌های تهران به حساب می‌آید، کارش را از ساعت چهار صبح آغاز کرده و تا ساعت ۲۴ پذیرای مراجعه‌کنندگان خواهد بود. آشکده دارچین محیط کوچکی داشته و تنها چند میز و صندلی داخل و خارج مغازه وجود دارد اما معمولا شلوغ و پر سروصدا است و صف‌ طویلی مقابل درب آن به چشم می‌خورد.

آش و حلیم دارچین سرویس بیرون‌بر نیز دارد و می‌توانید با خیال آسوده، حلیم یا آش دلخواه را سفارش داده و در منزل نوش جان کنید. قیمت‌های این آشکده معروف تهران بسیار مناسب است و کیفیت و طعم آش‌ها معمولا مورد رضایت مشتریان قرار می‌گیرد.

آش و حلیم سید مهدی؛ صبحانه‌ای برای روزهای سرد زمستان

حلیم گندم

منبع عکس:‌ ناشناس

رستوران سید مهدی یکی از قدیمی‌ترین آش‌فروشی‌های تهران است که بنا بر گفته مشتریان، اعتباری بین‌المللی دارد. تمیزی محیط رستوران سید مهدی و استفاده از مواد اولیه مرغوب، مهم‌ترین ویژگی این این مجموعه محسوب می‌شود و آن را به یکی از برندهای شکم‌گردی در منطقه تجریش مبدل ساخته است؛ در این مجموعه علاوه بر حلیم و انواع آش، سمنو نیز به مشتریان عرضه می‌شود.

طباخی ساعی؛ صبحانه‌ سنتی ایرانی

  • آدرس طباخی ساعی: تهران، ولیعصر، بالاتر از پارک ساعی، روبه‌روی کوچه مردوخی (مشاهده روی نقشه)
  • صبحانه سنتی در تهران

کله‌پاچه یکی از صبحانه‌های مشهور ایرانی است که برای برخی محبوب است و برخی دیگر، میل چندانی به آن ندارند. طباخی ساعی یکی از مشهورترین و قدیمی‌ترین کله‌پزی‌های تهران است. این طباخی با قرارگیری در نزدیکی ساعی، یکی از محافل محبوب شهروندان پس از ورزش‌های صبحگاهی محسوب می‌شود. طباخی ساعی در سال‌های اخیر با نوآوری‌هایی جذاب مانند ساندویچ کله‌پاچه، مشتریانی از نسل‌های جوان را نیز به خود جلب کرده است.

ظرف کله پاچه در طباخی ساعی

عکس‌ از وب‌سایت Mr.Taster

در این فهرست کوتاه تنها چند نمونه از بهترین‌ مکان‌های صبحانه در تهران معرفی شد. در تکمیل آن شما نیز می‌توانید از تجربه‌های صرف صبحانه در کافه‌ها و رستوران‌های متعدد پایتخت برای ما و سایر کاربران کجارو  بگویید.

منبع عکس کاور: persianfoodtours.com

پرسش‌های متداول

بهترین صبحانه تهران تهران را کجا بخوریم؟

برای خوردن بهترین صبحانه تهران می‌توانید به شعب مختلف کافه سام، کافه رستوران سبوس، کافه رستوران ویکافه، کافه چای بار، کافه ژوان سعادت‌آباد، بوفه صبحانه هتل اسپیناس پالاس، بوفه صبحانه کافه رستوران کوبابا، بوفه صبحانه رستوران اردک آبی و بوفه صبحانه رستوران نایب تهران بروید.

بهترین صبحانه در شمال تهران را کجا بخوریم؟

شعب مختلف کافه سام، کافه رستوران سبوس، کافه رستوران ویکافه، کافه چای بار، بوفه صبحانه کافه رستوران کوبابا، بوفه صبحانه رستوران اردک آبی، بوفه صبحانه رستوران نایب تهران، آش و حلیم سید مهدی

بهترین صبحانه غرب تهران را کجا بخوریم؟

کافه ژوان سعادت‌آباد، بوفه صبحانه هتل اسپیناس پالاس، بوفه صبحانه کافه رستوران کوبابا، بوفه صبحانه رستوران نایب تهران

علت محبوبیت ویکافه چیست؟

برگزاری رویدادهای فرهنگی و نمایشگاه آثار هنری، شهرت و محبوبیت ویکافه را به‌خصوص در میان دانشجویان بیشتر کرده است

مطالب مرتبط:

دیدگاه