بهترین کله پاچه های تهران | 10 طباخی برتر + آدرس

اکرم زمانی نوری
اکرم زمانی نوری جمعه، ۱۲ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۰۶
بهترین کله پاچه های تهران | 10 طباخی برتر + آدرس

کله پاچه یا کلپچ یکی از غذاهای لذیذ و محبوب، به‌ویژه برای صبحانه است که طرفدران و عاشقان خاص خود را دارد.

کله پاچه یا به اصطلاح کلپچ یکی از غذاهای سنتی و پر چرب ایرانی است که علاقه‌مندان زیادی دارد. این غذای پرکالری و پر انرژی بیشتر به‌عنوان یک وعده صبحانه میل می‌شود. کله پاچه از طبخ کله، دست، پا و اندام‌های درونی گوسفند شامل بناگوش، زبان، مغز، چشم و گوشت صورت تهیه می‌شود و زمان پخت طولانی دارد.

در شهر تهران کله پاچه ‌ای های متعددی وجود دارد که می‌توانید این غذای لذیذ را نوش جان کنید. از این میان طباخی کاج، بره سفید، راک، شاهگوش و نشاط از بهترین کله پاچه ای های تهران هستند. در این مقاله قصد داریم به معرفی بهترین کله پاچه ای های تهران بپردازیم؛ پس در این شکم‌گردی همراه کجارو باشید.

بهترین کله پاچه های تهران

1. طباخی کاج

  • شعبه دادمان: شهرک غرب، بلوار دادمان، نرسیده به پل یادگار امام (مشاهده روی نقشه)
  • شعبه پاسداران: خیابان پاسداران، پایین‌تر از برج سفید، نبش دشتستان هشتم
  • شعبه سعادت‌آباد: میدان کاج، به‌سمت میدان صنعت، بعد از پل نیایش (مشاهده روی نقشه)
  • شعبه رسالت: بزرگراه رسالت، حد فاصل شرق به غرب، بعد از دنیای نور

طباخی کاج دادمان

منبع عکس: اینستاگرام طباخی کاج

طباخی کاج به‌صورت شبانه‌روزی فعال است

طباخی کاج یکی از بهترین کله پاچه ای های تهران است. این طباخی چندین شعبه در نقاط مختلف دارد و به صروت شبانه‌روزی فعالیت می‌کند. منوی این کله پزی شامل دست کامل، زبان، گوشت، چشم، پاچه، مغز، معجون (بیخ‌گوش، پاچه و مغز)، سیراب شیردون، آبگوشت ساده، آبگوشت با مغز، سیراب مغز، سیراب مغز پاچه، زبان و گوشت و زبان و بنا گوش است. شعبه دادمان طباخی کاج به‌صورت ۲۴ ساعته فعال است و به تمام نقاط تهران ارسال دارد.

از طباخی کاج باعنوان مکانی یاد می‌کنند که پرسنل مودب و کارآزموده آن، رضایت‌مندی مشتریان را برمی‌انگیزد. از ویژگی‌های مهم و محبوب این طباخی، پخت نان تنوری است که همراه با غذا ارائه می‌شود. از دیگر مزایای کله‌پزی‌های کاج می‌توان به فضای بزرگ، دسترسی و جای پارک مناسب اشاره کرد. طباخی زنجیره‌ای کاج با توجه به تعدد شعبه‌ها و درنظرگیری استانداردهای حرفه‌ای، خیال مشتریان را در سطح شهر از صرف غذایی باکیفیت، پاکیزه و مقرون‌به‌صرفه راحت کرده است.

2. طباخی بره سفید

  • آدرس: میدان توحید، خیابان ستارخان، روبه‌روی خیابان باقرخان (مشاهده روی نقشه)
  • ساعت کاری پذیرایی حضوری: همه‌روزه از ساعت چهار صبح تا ۱۲ ظهر و پنج عصر تا دو شب
  • سفارش تلفنی بیرون بر: همه‌روزه ۲۴ ساعته
  • شماره تلفن: ۶۶۵۰۴۰۱۲-۶۶۵۰۳۱۶۲-٠٢١

طباخی بره سفید

منبع عکس: اینستاگرام طباخی بره سفید

طباخی بره سفید یکی دیگر از کله پاچه ای های قدیمی تهران است که از سال ۱۳۷۰ در غرب پایتخت شروع به کار کرده است و هیچ شعبه‌ای دیگر در تهران و سایر شهرها ندارد. منوی این طباخی شامل آبگوشت ساده، آبگوشت با مغز، سیراب شیردان، مغز، زبان، بناگوش، جفت چشم، پاچه و دست کامل کله پاچه می‌شود.در طباخی بره سفید می‌توانید به‌صورت حضوری کله پاچه میل کنید یا به‌صورت بیرون‌بر سفارش دهید و در منزل و کنار خانواده نوش جان کنید.

پخش تبلیغات گسترده و شرکت در مستندات تلویزیونی، طباخی بره سفید را به یکی از شناخته‌شده‌ترین غذاخوری‌های پایتخت در چندسال اخیر تبدیل کرده است. فضای سنتی، سرویس‌دهی ۲۴ ساعته و قیمت‌های مناسب، از مهم‌ترین ویژگی‌های این طباخی محسوب می‌شود.

3. طباخی نشاط

  • آدرس: یوسف آباد، خیابان فتحی شقاقی، نبش جهان مهر (مشاهده روی نقشه)
  • شماره تلفن: ۸۸۰۱۴۸۶۸-۰۲۱

طباخی نشاط

منبع عکس: اینستاگرام طباخی نشاط

طباخی‌ نشاط یکی دیگر از رستوران‌هایی است که می‌توانید سراغ کله پاچه‌ ای خوشمزه را بگیرید. این طباخی با ارائه آبگوشت ساده، مغز، پاچه، بناگوش، زبان، چشم و سیراب شیردون در ظرف‌های مسی پذیرای مهمانان است. از جمله ویژگی‌‌های مطلوب این کله‌پزی، سرویس‌دهی در فضای باز است.

مشتری‌مداری طباخی نشاط، سبب شده است که این کله‌پزی به‌لحاظ برخورداری از مشتریان وفادار، جایگاه ویژه‌ای را نسبت به رقبای خود داشته باشد. هرچند طبق گفته مشتریان در سال گذشته به‌واسطه تغییر مدیریت، کیفیت گذشته را دارا نبوده است؛ بااین‌حال، همچنان یکی از بهترین طباخی‌های پایتخت یه‌شمار می‌رود.

4. طباخی راک

  • آدرس: میدان فاطمی، میدان گل‌ها، خیابان کاج جنوبی (مشاهده روی نقشه)
  • ساعت کاری: شنبه تا پنجشنبه از ساعت چهار صبح تا ۱۱:۱۵ شب و جمعه‌‌ها از ساعت سه صبح تا ۱۱:۱۵ شب
  • شماره تلفن: ۰۲۱۸۸۹۷۰۳۹۵-۰۲۱۸۸۹۷۰۳۹۴

طباخی راک

عکاس: میثم فهیمی

طباخی راک از جمله کله پاچه ای های تهران است که در میدان فاطمی واقع است و بیش از ۲۵ سال سابقه دارد. این طباخی با پخت نان سنگک تازه و داغ در فضای ساده پذیرای طرفدارن کله پاچه است. سرویس‌دهی مطلوب کله‌پزی راک همراه با لیموی تازه و ترشی فلفل، محبوب مشتریان است.

این طباخی در محدوده‌ای پرتردد قرار دارد و به‌طور معمول، از مشتریان زیادی برخوردار است؛ از همین رو در ساعات پیک شلوغی ممکن است از کیفیت سرویس‌دهی آن کاسته شود. یکی از مهم‌ترین دلایل محبوبیت طباخی راک، سرویس‌دهی در کمترین زمان ممکن است.

5. طباخی شاهگوش

  • آدرس شبه یک: ستارخان، روبه‌روی شادمان، جنب پارک ستارخان (مشاهده روی نقشه)
  • آدرس شبعه دو: میدان توحید، ستارخان نرسیده به رستوران نشاط
  • ساعت کاری: از ساعت چهار صبح 
  • شماره تلفن: ۶۶۵۰۵۱۷۸-۰۲۱

طباخی شاهگوش

منبع عکس: طباخی شاهگوش

شاهگوش یکی دیگر از طباخی‌های پایتخت محسوب می‌شود که با دو شعبه در ستارخان یکی از بهترین کله پاچه ای های تهران به شمار می‌رود. یکی از شعبات این طباخی کوچک و دیگری بزرگ‌تر است. این طباخی ۳۵ سال سابقه دارد و می‌توانید به‌صورت بیرون‌بر نیز سفارش دهید. قیمت‌های شاهگوش نیز مناسب و مقرون‌به‌صرفه است.

طباخی های شاهگوش همیشه مشتریان خاص خود را دارد و فضای صمیمی و ظروف سنتی آن، برای مشتریان خاطره‌انگیز جلو می‌کند. شعبه دوم طباخی شاهگوش برای جمع‌های کمتر از سه نفر، مناسبت بیشتری دار و کیفیت هر دو شعبه، کاملا یکسان است.

6. طباخی افق

  • آدرس: یوسف آباد، خیابان اسدآبادی، بعد از خیابان شقاقی، نرسیده به خیابان ۱۰، پلاک ۹۴ (مشاهده روی نقشه)

طباخی افق

منبع عکس: اینستاگرام طباخی افق

طباخی افق یکی دیگر از کله‌پزی‌های تهران به شمار می‌رود که می‌توانید این غذا را نوش جان کنید. افق یکی از تمیزترین و شلوغ‌ترین طباخی‌های پایتخت است. این طباخی در ظرف‌های استیل و در دو طبقه از مشتریان پذیرایی می‌کند. طباخی افق را گران‌ترین طباخی پایتخت معرفی می‌کنند و این موضوع، احتمالا به‌سبب ملاحظات بهداشتی مضاعف این غذاخوری است که آن را به‌ یکی از لوکس‌ترین کله‌پزی‌های تهران تبدیل می‌کند. 

سرویس‌دهی طباخی افق از سحرگاه آغاز می‌شود و تا نیمه‌شب ادامه می‌یابد. اگرچه طباخی افق در ساختمانی دوطبقه قرار دارد، فضای آن برای پاسخگویی به مشتریان در ساعات پیک شلوغی کافی نیست.

7. طباخی دورهمی

  • آدرس: سعادت‌آباد بین چهارراه سرو و میدان کتاب روبه‌روی بانک آینده (مشاهده روی نقشه)
  • ساعت کاری: از ساعت سه صبح تا ۱۲ شب
  • شماره تلفن: ۲۲۱۳۶۳۲۰-۰۲۱

طباخی دورهمی

منبع عکس: اینستاگرام طباخی دورهمی

طباخی دورهمی یکی از معروف‌ترین و بهترین کله پزی های تهران است که در سعادت‌آباد قرار دارد. این طباخی در کنار کله پاچه با نان سنگگ داغ و تازه از مهمانان خود پذیرایی می‌کند. در دورهمی می‌توانید سینی‌های مخصوص دو نفره و سه نفره که شامل بناگوش، گوشت، زبان، پاچه و مغز است سفارش دهید و به‌همراه ترشی و سایر مخلفات نوش جان کنید.

8. طباخی لوکس طلایی

  • آدرس: پایین‌تر از میدان فردوسی، چهارراه کوشک، نبش خیابان صادق (مشاهده روی نقشه)

طباخی لوکس طلایی

عکاس: قربانی

طباخی لوکس طلایی یکی از قدیمی‌ترین کله پاچه ای های تهران محسوب می‌شود که در حوالی میدان فردوسی قرار دارد و پاتوق عاشقان کله پاچه است. این طباخی لوکس و بزرگ است و برای دورهمی‌های مختلف به صرف صبحانه مکانی مناسب است. به‌طور معمول، طباخی لوکس طلایی پاتوق دانشجویان است و فضایی بانشاط محسوب می‌شود. این کله‌پزی در آخرهفته‌ها نیز مشتریان بسیاری دارد و نسبتا شلوغ است. 

9. طباخی صبا

  • آدرس شعبه شهران: شهران جنوب، پایین‌تر از فلکه اول، ابتدای ورودی همت، پلاک ۱۳ (مشاهده روی نقشه)
  • آدرس شعبه زعفرانیه: خیابان ولیعصر، نرسیده به تجریش، روبه‌روی باغ فردوس (مشاهده روی نقشه)
  • ساعت کاری: همه‌روزه از ساعت چهار صبح تا ۱۲ شب

طباخی صبا

منبع عکس: اینستاگرام طباخی صبا

در طباخی صبا می‌توانید کله پاچه دو آتشه نوش جان کنید

طباخی صبا جایی است که می‌توانید طعم متفاوت کله پاچه دو آتشه و لذیذ را به‌همراه نان سنگگ داغ و ترشی در ظروف مسی امتحان کنید. این طباخی لوکس در دو شعبه شهران و زعفرانیه فعالیت می‌کند و امکان ارسال تلفنی، سفارش آنلاین و بیرون‌بر حضوری دارد.

10. طباخی شب‌های تهران

  • آدرس شعبه یک: سعادت‌آباد، چهارراه سرو، ضلع جنوب شرقی
  • آدرس شعبه دو: شهرک غرب، بلوار فرحزادی، نبش گلستان

شب‌های تهران یکی دیگر از طباخی‌های تهران است که با چندین شبعه در نقاط مختلف تهران فعالیت می‌کند و کله پاچه با کیفیت در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهد. این طباخی به‌صورت شبانه‌روزی باز است و شعبه سعادت‌آباد این طباخی بسیار معروف است.

منبع عکس کاور: اینستاگرام طباخی دورهمی

پرسش‌های متداول

بهترین کله پاچه تهران کدام است؟

طباخی کاج، طباخی بره سفید، طباخی راک، طباخی شاهگوش از بهترین کله پاچه های تهران به حساب می‌آیند.

کدام طباخی شبانه‌روزی است؟

طباخی کاج، شب‌های تهران

کدام طباخی بیرون بر است؟

طباخی بره سفید، طباخی شاهگوش، طباخی صبا

کدام طباخی کله‌پاچه دو آتشه سرو می‌کند؟

در طباخی صبا می‌توانید کله پاچه دو آتشه نوش جان کنید

مطالب مرتبط:

دیدگاه