رستوران‌ های گیاهی کوالالامپور؛ از نیلوفر آبی تا نیچر

صدیقه شجاعی
صدیقه شجاعی سه شنبه، ۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۰۰
رستوران‌ های گیاهی کوالالامپور؛ از نیلوفر آبی تا نیچر

گردشگران گیاه‌خواری که به شهر کوالالامپور سفر می‌کنند، از نظر پیداکردن رستوران‌های گیاهی تقریبا مشکلی نخواهند داشت؛ به‌خصوص که تعداد این رستوران‌ها رو به افزایش است.

کوالالامپور، پایتخت مالزی، سالانه میزبان میلیون‌ها گردشگر است که برای گردش در شهر، خرید و خوردن غذاهای معروف آن، راهی این خطه از دنیا می‌شوند؛ با این حال پیداکردن رستوران‌های گیاهی در کوالالامپور می‌تواند چالش‌برانگیز باشد. به‌عبارتی، در این سرزمین که مردم دوست دارند در وعده‌های غذایی خود، همه طعم‌ها و مواد غذایی را داشته باشند؛ افراد دارای رژیم یا گیاه‌خوار برای یافتن غذای موردعلاقه‌ی خود ممکن است کار ساده‌ای پیش رو نداشته باشند. به همین دلیل در این مقاله از کجارو قصد داریم تا تعدادی از رستوران‌های گیاهی این شهر آسیایی را به شما معرفی کنیم.

رستوران مستر نان و میسیز ایدلی

رستوران مستر نان و میسیز ایدلی

«رستوران مستر نان و میسیز ایدلی» (Mr Naan and Mrs Idly)، در محله‌ی هند کوچک قرار دارد و گزینه‌های اشتهابرانگیزی از غذاهای گیاهی و وگان را برای مشتریان خود تهیه می‌کند. در منوی متنوع این رستوران، انواع غذاهای دوست‌داشتنی شمال و جنوب هند که مورد قبول آیین بودا هستند، با قیمت‌هایی بسیار پایین به چشم می‌خورد. بهترین ویژگی رستوران مذکور، غذاهای سلف‌سرویس ناهار هستند که قیمت‌شان از ۳٫۹۰ دلار شروع می‌شوند.

تمامی مواد غذایی رستوران از مواد اولیه‌ی تازه و بدون مواد نگهدارنده آماده می‌شوند. گردشگرانی که در تور کوالالامپور به‌دنبال غذاهای گیاهی هندی هستند، بی‌شک می‌توانند غذای موردعلاقه‌ی خود را از فهرست غذاهای رستوران مستر نان و میسیز ایدلی پیدا کنند.

  • آدرس: 190 Jalan Tun Sambanthan, Brickfields Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur, 50470, Malaysia

رستوران Ashley’s By Living Food

با اینکه رستوران «Ashley’s By Living Food» به‌طور کامل گیاهی نیست؛ این غذاخوری کوچک در منطقه‌ی بنگسار با برخی از بهترین غذاهای کوالالامپور پذیرای مشتریان است. رستوران مذکور که به‌صورت خانوادگی اداره می‌شود، توجه خاصی به مواد اولیه‌ی تازه و غذاهای سالم دارد و به همین دلیل گلچینی جامع از غذاهای گیاهی و گیاهی خام را تهیه کرده است.

از غذاهای اصلی آن می‌توان به «لاسکا بورنئو» گیاهی و برگر گیاهی قرمز اشاره کرد. در منوی رستوران، غذاهای غیرگیاهی نیز وجود دارد؛ هرچند که در محوطه‌ای جداگانه آماده می‌شوند تا به این ترتیب پاسخگوی تمام مشتریان با هر سلیقه‌ای باشند.

  • آدرس: 11 Jalan Telawi 3, Bangsar Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur, 59100, Malaysia

رستوران سالا وگان

رستوران سالا وگان

«رستوران سالا وگان» (Sala Vegan Restaurant) که در نزد مردم مالزی به‌عنوان یکی از بهترین رستوران‌های گیاهی کوالالامپور شناخته می‌شود، ترکیب متفاوتی از غذاهای مکزیکی و آسیایی را برای مشتریان خود تدارک می‌بیند.

بوریتو که نوعی غذای مکزیکی است و با نان ترتیلا به‌شکل استوانه‌ای پیچیده یا تا می‌شود، از جمله غذاهای معروف این رستوران است؛ اما با این تفاوت که مشتریان می‌توانند از بین سبزیجات تازه‌ای که همان لحظه توسط کارکنان آماده می‌شود، مواد بوریتوی خود را انتخاب کنند. از دیگر گزینه‌های موجود در منوی رستوران می‌توان به تاکو، ناچو، سالاد و غذاهای محلی نظیر ناسی لماک و کاری لاکسا اشاره کرد.

منوی دسر نیز شامل گزینه‌هایی مثل کره‌ی بادام‌زمینی یا براونی شکلاتی با بستنی است. اینجا به‌عنوان یک رستوران گیاهی، قیمت‌های معقولی دارد؛ هرچند که طبق استانداردهای کوالالامپور قدری گران هستند.

  • آدرس: Desa Sri Hartamas Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur, 50480, Malaysia

کافه جاست‌لایف

کافه جاست لایف

«کافه جاست‌لایف» (Justlife Cafe) در سال ۱۹۹۹ فعالیت خود را آغاز کرد و از آن زمان تاکنون با تهیه‌ی غذاهای ارگانیک و دوست‌دار محیط‌زیست در خدمت مشتریان است. شعبه‌ی میدولی در کوالالامپور، یک کافه‌ی کوچک و فروشگاه نیز دارد. از آنجا که این رستوران تنها غذاخوری کاملا گیاهی در داخل مرکز خرید است، مشتریان می‌توانند گلچینی از غذاهای محلی و غربی را سفارش دهند.

مواد اولیه‌ی تمام غذاها از محصولات فروشگاه تهیه می‌شود و شامل برنج، نودل، کوفته، سالاد، ناسی لماک و حتی پیتزای گیاهی است. کارکنان این رستوران بر ارائه‌ی بهترین غذا تاکید داشته و از همین رو تقریبا اکثر مشتریان از غذای خود رضایت دارند. یک وعده غذا در کافه جاست‌لایف معادل پنج دلار است و یادتان باشد که آخرین سفارش ساعت هشت شب پذیرفته می‌شود.

  • آدرس: Lingkaran Syed Putra, Mid Valley City Kuala Lumpur, Federal Territory of Kuala Lumpur, 59200, Malaysia

رستوران نیلوفر آبی

رستوران نیلوفر آبی

همه غذاهای سنتی مالزی، گیاهی نیستند و این موضوع برای گردشگران گیاه‌خواری که مایل به خوردن غذاهای معروف این کشور هستند، چالش‌برانگیز است.

«رستوران نیلوفر آبی» (Water Lily Restaurant) واقع در خیابان «جالان تون اچ اس لی» (Jalan Tun H S Lee) در چایناتاون، گزینه‌های گیاهی متعددی در اختیار مشتریان قرار می‌دهد؛ به‌طوری که در منوی آن، انواع غذاهای گیاهی چینی-مالایی و غذاهای مالایی و همچنین طیف وسیعی از گوشت‌های گیاهی به چشم می‌خورد. علاوه بر منوی کامل رستوران، کارکنان خوش‌برخورد و مسئول هم از ویژگی‌های بارز این محل هستند که به سوال مشتریان راجع به غذا پاسخ می‌دهند؛ ضمن اینکه قیمت‌ غذاها نیز مقرون‌به‌صرفه و مناسب هستند.

  • آدرس: 50000, 23 Jalan Tun H S Lee, City Centre Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur, 50100, Malaysia

رستوران Dharma Realm Guan Yin Sagely Monastery Canteen

درست در پشت صومعه‌ی «Dharma Realm Guan Yin»، یکی از بهترین رستوران‌های گیاهی کوالالامپور قرار دارد. رستوران Dharma Realm Guan Yin Sagely Monastery Canteen، طیف وسیعی از غذاها را برای راهب‌های صومعه و بودایی‌های محلی آماده می‌کند که بیش از ۵۰ مدل غذای گیاهی را در بر می‌گیرد. مایه‌ی سرافرازی این رستوران است که از هیچ نوع افزودنی‌ای استفاده نمی‌کند و غذاها نه‌تنها سالم، بلکه مقرون‌به‌صرفه هستند. یک وعده غذای رستوران، کمتر از ۲٫۵۰ دلار هزینه برمی‌دارد.

  • آدرس: Kuala Lumpur Kuala Lumpur, Federal Territory of Kuala Lumpur, 55000, Malaysia

رستوران Aenon The Health Kitchen

رستوران Aenon The Health Kitchen

شعار رستوران Aenon The Health Kitchen «سلامتی، یک انتخاب است و نه از روی شانس» است و از همین رو، غذاهای آن مطابق با همین شعار تهیه می‌شوند. تمامی غذاهای این رستوران گیاهی، تازه و از مواد اولیه طبیعی هستند و در آن‌ها خبری از مواد نگهدارنده و نمک اضافی نیست. حتی نوشیدنی‌های منو نیز کافئین ندارند. بهترین غذاهای این رستوران، سوپ ارگانیک نودل و لوبیا سیاه، پیراشکی گیاهی، کوفته‌ها، سوپ‌ها و روجاک بادام‌زمینی (نوعی سالاد خوش‌طعم) هستند. اگر در سفر به کوالالامپور به این رستوران بروید، با وعده‌های غذایی در حجم زیاد و کیفیت عالی مواجه می‌شوید؛ غذاهای سالمی که بسیار لذیذ هستند و قیمت مناسبی دارند.

  • آدرس: 1 Jalan 4/93, Taman Miharja Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur, 55200, Malaysia

رستوران گیاهی Simple Life Healthy

اگر به‌دنبال غذاهای گیاهی مغذی و ارگانیک در منطقه‌ی «بوکیت بینتانگ» هستید، رستوران گیاهی «Simple Life Healthy» در طبقه‌ی دوم مرکز خرید «لات ۱۰» می‌تواند گزینه‌ای عالی باشد. دکوراسیون مینیمالیست و گلچینی از غذاهای گیاهی که با مواد اولیه‌ی تازه تهیه می‌شوند، اینجا را به یک رستوران ایدئال در منطقه تبدیل کرده‌اند. یک وعده غذا به‌همراه نوشیدنی برای هر نفر حدود ۷٫۵۰ دلار هزینه برمی‌دارد.

  • آدرس: 50 Jalan Sultan Ismail, Bukit Bintang Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur, 50250, Malaysia

رستوران WTF

رستوران WTF

رستوران «WTF» با منویی از غذاهای گیاهی، تجربه‌ای به‌یاماندنی از غذاهای هندی را پیشکش مهمانان خود می‌کند که از غذاهای شمال و جنوب هند تا غذاهای خیابانی و غذاهایی با الهام از آشپزی هند و چین در آن به چشم می‌خورد. از آنجا که همه غذاهای این رستوران، گیاهی نیستند، مشتریان علاقه‌مند به غذاهای گیاهی می‌توانند درباره‌ی نوع غذا از کارکنان سوال کنند.

  • آدرس: 98 Lorong Maarof, Bangsar Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur, 59100, Malaysia

رستوران گیاهی کاسه بزرگ

«رستوران گیاهی کاسه بزرگ» (Giant Bowl Vegetarian Restaurant)، غذاهای بدون گوشت چینی-مالزیایی را برای مشتریان خود آماده می‌کند. به‌واسطه‌ی گلچینی از غذاهای خوشمزه نظیر نودل‌های دست‌ساز، کاری می و ناسی لماک که در منوی آن وجود دارد، بی‌شک می‌توان طعم اصیل غذاهای مالایی را احساس کرد. یک وعده غذا به‌همراه نوشیدنی نباید بیشتر سه دلار شود. اگر در انتخاب غذاهای گیاهی مشکل دارید، می‌توانید از کارکنان رستوران کمک بگیرید.

  • آدرس: 22 Jalan Klang Lama, Batu 4 1/2 Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur, 58000, Malaysia

کافه گانگا

کافه گانگا

اگر به غذاهای گیاهی علاقه دارید، غذاهای هندی متعددی می‌توانند تجربه‌ای فراموش‌نشدنی و لذید را برایتان رقم بزنند. «کافه گانگا» (Ganga Cafe) که غذاهای مخصوص گجرات را سرو می‌کند، از نظر گردشگران مخفی مانده است و از همین رو محلی دنج و آرام برای صرف یک وعده غذای سالم به حساب می‌آید.

هر یکشنبه، بوفه‌ی سلف‌سرویس گیاهی و در روزهای دیگر هفته، پلو روی برگ موز و غذاهای پرسی برای مشتریان در نظر گرفته شده است. از خوردن غذاهای گیاهی هندی لذت ببرید و ببینید طعم‌ها و مزه‌ها در غذاهای بدون گوشت، تا چه اندازه متفاوت هستند.

  • آدرس: 19 Lorong Kurau, Taman Bukit Pantai, Kuala Lumpur, 59100, Malaysia

رستوران باکتی وودلندز

«رستوران باکتی وودلندز» (Bakti Woodlands) با غذاهای گیاهی شمال و جنوب هند در خدمت مشتریان است. با اینکه شاید به‌خاطر رفت‌وآمد پیش‌خدمت‌ها، این رستوران شلوغ به نظر برسد؛ این هم بخشی از جذابیت‌های آن محسوب می‌شود. غذای «Madras Thali» را حتما سفارش دهید که شامل یک ظرف ماست، چاتنی‌ها و کاری‌ها با برنج و نان مسطح می‌شود و با توجه به رژیم غذایی شما امکان تغییر مواد آن وجود دارد.

  • آدرس: 55 Leboh Ampang, City Centre Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur, 50100, Malaysia

رستوران RGB & The Bean Hive

رستوران RGB & The Bean Hive

رستوران RGB & The Bean Hive که فضای بیرونی آن شبیه به یک خانه است، شاید ساده به نظر برسد؛ اما این ساختمان یک طبقه‌ با دیوارهای سفیدرنگ، بهترین صبحانه‌های گیاهی را سرو می‌کند که طیف وسیعی از معروف‌ترین صبحانه‌های دنیا را شامل می‌شود. غذاهای گوشتی نیز در این رستوران وجود دارد؛ هرچند بهترین بخش آن را می‌توان منوی قهوه‌ها دانست که از نام خود رستوران نیز مشهود است. کلمه‌ی RGB در واقع به‌معنای «دانه‌های واقعی قهوه‌» است. اگر برای سلامتی خود ارزش قائل هستید، باید بدانید که برای آماده‌سازی غذاها از مایکروویو استفاده نمی‌شود؛ پس با خیال راحت غذاهای غربی یا مالزیایی را میل کنید.

  • آدرس: 35 Jalan Damai, Kampung Datuk Keramat, Kuala Lumpur, 55000, Malaysia

رستوران گیاهی نیچر

«رستوران گیاهی نیچر» (Nature’s Vegetarian Restaurant) با غذاهای گوشتی معروف دنیا در خدمت مشتریان است که با گوشت گیاهی جایگزین شده‌اند و در منوی آن، غذاهای گیاهی متعددی وجود دارد. این رستوران یکی از معدود جاهایی است که صبحانه‌های پرطرفداری سرو می‌کند و مشتریان می‌توانند از غذاهای دلچسب و عاری از گوشت نهایت لذت را ببرند.

  • آدرس: 24 Jalan Telawi 3, Bangsar Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur, 59100, Malaysia

آشپزخانه ارگانیک شف لو

آشپزخانه ارگانیک شف لو

«آشپزخانه ارگانیک شف لو» (Chef Low Organic Kitchen) در میان ساختمان‌های اداری از نظر گردشگران مخفی مانده است؛ جایی که می‌توانید با خیال آسوده روی صندلی خود لم دهید و از نوشیدن چای میوه لذت ببرید. این رستوران که تاکید زیادی روی سبک زندگی تغذیه‌ی سالم دارد، صرفا به عرضه‌ی غذاهای گیاهی، بدون نگهدارنده و نمک و شیر می‌پردازد و از توفو گیاهی (نوعی پنیر)، برنج قهوه‌ای و مقادیر زیادی سبزیجات استفاده می‌کند.

در آشپزخانه ارگانیک شف لو می‌توانید از نوشیدن چای میوه لذت ببرید

رستوران مذکور با ایجاد تغییراتی در غذاهای آسیایی و استفاده از سبک‌های مدرن آشپزی، غذاهایی سالم و خوشمزه را در اختیار مهمانان قرار می‌دهد؛ بدون اینکه از نظر طعم و مزه تفاوتی با غذاهای گوشتی داشته باشند.

  • آدرس: C - G - 43, Block Camilia, Lebuhraya Sprint, 10 Boulevard, Petaling Jaya, Petaling Jaya, Selangor, 47400, Malaysia

رستوران Dining in the Dark KL

رستوران Dining in the Dark KL

خوردن غذاهای سالم، ارگانیک و گیاهی لزوما نباید اتفاقی روزمره و معمولی باشد؛ اما چطور می‌توان حس چشایی را به چالش کشید؟ در رستوران «Dining in the Dark KL» باید با چشمان بسته، غذاهای خود را میل کنید و می‌توانید با خیال راحت هرگونه غذای گیاهی را سفارش دهید؛ به‌خصوص که پیش‌خدمت‌ها به شما کمک می‌کنند تا تجربه‌ای مهیج و جدید داشته باشید. منوی رستوران دائما در حال تغییر است و از همین رو در هر بازدید از این مکان و هر وعده غذایی که سفارش می‌دهید، تجربه‌ی منحصربه‌فردی خواهید داشت.

  • آدرس: 50A Changkat Bukit Bintang, Bukit Bintang Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur, 50200, Malaysia

رستوران Earth Kid Enterprise

رستوران Earth Kid Enterprise

در حالی که برخی رستوران‌های گیاهی همه تلاش خود را به کار می‌بندند تا بهترین غذاهای گیاهی خود را سرو کنند، گاهی وقت‌ها غذاهای ساده همان چیزی هستند که یک رژیم غذایی را جذاب و خوشمزه نگه می‌دارند.

رستوران «Earth Kid Enterprise» با استفاده از سبک ساده‌ی آشپزی ژاپنی، غذاهای چینی و ژاپنی را در هم آمیخته و یکی از برجسته‌ترین غذاهای آن، سوشی میوه است. علاوه بر این یک فروشگاه ارگانیک نیز در این مکان فعالیت می‌کند که ارزش بازدید دارد.

  • آدرس: Jalan Temenggung 13/9, Bandar Mahkota Cheras Cheras, Selangor, 43200, Malaysia

مطالب مرتبط:

دیدگاه