بهترین غذاهای خیابانی استانبول که حتما باید امتحان کنید

مینا رهبری
مینا رهبری شنبه، ۱۲ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۰۰
بهترین غذاهای خیابانی استانبول که حتما باید امتحان کنید

در گوشه و کنار استانبول فروشندگان دوره‌گرد زیادی را می‌بینید که انواع غذاهای خوشمزه و ساده خیابانی را به مشتریان گرسنه عرضه می‌کنند. غذاهای خیابانی استانبول فقط در دونر کباب خلاصه نمی‌شود و تنوع گسترده‌ای دارد.

وقتی در استانبول هستید، خیلی زود متوجه تعداد زیادی از فروشندگان دوره‌گردی می‌شوید که در محله‌های شهر انواع غذاهای خوشمزه خیابانی می‌فروشند؛ از نان سیمیت گرفته تا ساندویچ ماهی در تنگه بسفر. این شهر خوراکی‌ها و غذاهای خیابانی زیادی دارد که می‌توانید در سفر به استانبول نوش جان کنید، حتی شب‌ها که اکثر رستوران‌ها بسته است. 

سیمیت، چاتال و آچما

سیمیت

یکی از محبوب‌ترین غذاهای خیابانی استانبول و قطعا یکی از سریع‌ترین صبحانه‌هایی که در دسترس ساکنان شهر قرار  دارد، نان سیمیت است که در هر گوشه از شهر می‌توانید پیدا کنید. سیمیت نان گرد تردی است که روی آن کنجد می‌پاشند؛ چاتال هم شیرینی نرم و خوشمزه است؛ آچما هم به نان نسبتا شیرین می‌گویند. 

در سفر به ترکیه، خوردن سیمیت را فراموش نکنید. شما می‌توانید روی سیمیت پنیر خامه‌ای یا نوتلا بزنید؛ اگر از فروشندگان هم درخواست کنید، حتما این کار را برایتان انجام می‌دهند. بعضی از این فروشندگان سیمیت‌ها را در بسته‌بندی‌هایی حاوی پنیر، گوجه فرنگی، زیتون و خیار آماده کرده‌اند و به مشتریان عرضه می‌کنند. فراموش نکنید که سیمیت با یک فنجان چای داغ می‌چسبد!

ایچلی کوفته

ایچلی کوفته

منبع عکس: وب‌سایت yemek

این کوفته با گوشت چرخ کرده و جعفری پر می‌شود

رستوران Sabirtasi بهترین ایچلی کوفته‌های استانبول را عرضه می‌کند. این کوفته با گوشت چرخ کرده و جعفری پر می‌شود. اگر دوست ندارید به داخل رستوران بروید، در خیابان استقلال فروشنده این رستوران همیشه آنجا است تا ایچلی کوفته‌های بیرون‌بر را به مشتریان ارائه دهد. این غذا هر روز در این رستوران تهیه می‌شود و طعم بسیار خوشمزه‌ای دارد. یکی دیگر از بهترین غذاهای رستوران Sabirtasi، چی بورک است که نان نازکی است که داخل آن را با گوشت چرخ کرده پر می‌کنند.

ساندویچ ماهی (بالیک اکمک)

ساندویچ ماهی استانبول

منبع عکس: وب‌سایت trover

داخل این ساندویچ را با ماهی تازه کبابی، سالاد، گوجه فرنگی و پیاز پر می‌کنند

خوردن ساندویچی که از ماهی تازه صیدشده از تنگه بسفر تهیه شده، می‌تواند تجربه خوشمزه‌ای از سفر به استانبول باشد. در محله امینونو و همچنین کاراکوی، فروشندگان دوره‌گرد زیادی را می‌بینید که ساندویچ ماهی می‌فروشند. داخل این ساندویچ را با ماهی تازه کبابی، سالاد، گوجه فرنگی و پیاز پر می‌کنند و طعم بسیار لذیذی دارد. اگر قرار است با کسی ملاقات کنید یا جایی بروید، می‌توانید از فروشنده درخواست کنید که ساندویچ بدون پیاز برایتان آماده کند. 

بلوط کبابی

بلوط کبابی

در زمستان بوی بلوط تازه کبابی خیابان‌های استانبول را پر می‌کند؛ در این فصل فروشندگان دوره‌گرد در گوشه و کنار شهر بلوط کبابی می‌فروشند. حتما باید از این بلوط‌ها امتحان کنید و با گرمایی که از آن‌ها به دستان‌تان منتقل می‌شود، زمستان دلچسبی را تجربه کنید. 

میدیه دولماسی

میدیه دولماسی

میدیه دولماسی یکی دیگر از غذاهای خیابانی دریایی استانبول است. فروشندگان قبل از سرو این دلمه آب یک عدد لیمو را روی آن می‌ریزند و به مشتریان عرضه می‌کنند. شما می‌توانید در هر وعده، تعداد زیادی از این دلمه‌ها را نوش جان کنید، پس هر زمانی که سیر شدید، به فروشنده بگویید که دیگر برایتان دلمه سرو نکند. میدیه دولماسی در سراسر این شهر پیدا می‌شود و معمولا اواخر شب می‌توانید  فروشندگان این غذای خیابانی را در خیابان‌ها ببینید. 

کوکورچ (Kokorec)

کوکورچ استانبول

کوکورچ یک غذای کاملا چرب و پرادویه است

کوکورچ به روده کبابی و طعم‌دار شده گوسفند می‌گویند که شاید در ابتدا غذای خوشمزه و جالبی به نظر نرسد. اما این غذا یکی از پرطرفدارترین غذاهای خیابانی استانبول است. کوکورچ را روی سیخ‌های گردان می‌پزند و سپس به قطعات کوچک‌تر خرد می‌کنند و پس از ادویه‌دار کردن، داخل نان ساندویچ می‌ریزند. توجه داشته باشید که کوکورچ یک غذای کاملا چرب و پرادویه است.

شاید بعضی از افراد دوست نداشته باشند در خیابان چیزی بخورند و ترجیح می‌دهند در فضای دنجی بنشینند و با آرامش خیال از طعم غذای خود لذت ببرند. از آنجایی که استانبول یک شهر بزرگ توریستی است، طبیعی است که رستوران‌های زیادی داشته باشد. به همین دلیل بهتر است برای شکم‌گردی در این شهر ابتدا بهترین رستوران‌های آن را بشناسید تا تجربه خوبی از سفر به ترکیه داشته باشید. شما می‌توانید فهرست کاملی از رستوران های استانبول را در کجارو مشاهده کنید و به اطلاعاتی مثل موقعیت مکان روی نقشه، آدرس دقیق و تصاویر آن‌ها دسترسی داشته باشید.

مطالب مرتبط:

دیدگاه