بهترین رستوران های حلال ژوهانسبورگ، آفریقای جنوبی

حمیده کریمی
حمیده کریمی شنبه، ۱۷ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۳۰
بهترین رستوران های حلال ژوهانسبورگ، آفریقای جنوبی

پیدا کردن رستوران‌های حلال در ژوهانسبورگ کار سختی نیست و بیشتر آنها در یک خیابان مشخص قرار دارند.


شاید فکر کنید در ژوهانسبورگ رستوران حلال پیدا نمی‌شود، ولی تعداد رستوران‌ های حلال ژوهانسبورگ، نسبت به وسعت و جمعیت آن، قابل توجه است.

ژوهانسبورگ یا یوهانسبورگ بزرگ‌ترین شهر آفریقای جنوبی و مرکز استان گائوتنگ است و در نزد مردم به شهر طلا، ژوبورگ، ژوزی و اگلی شهرت دارد.

رستوران‌هایی که در ادامه معرفی می‌کنیم یا کاملا حلال هستند یا در منوی خود غذای حلال دارند و برای جمع‌آوری اطلاعات آنها از دیتایی که خود رستوران‌ها در اختیار عموم گذاشته‌اند استفاده شده است. به هر حال برای اینکه صددرصد از حلال بودن رستوران مطمئن شوید، قبل از وارد شدن به رستوران می‌توانید بیشتر پرس‌وجو کنید یا دنبال لوگوی حلال در ورودی رستوران بگردید.

در ادامه تعدادی از این رستوران‌ها را معرفی می‌کنیم که در آنها می‌توانید غذای حلال بخورید و غذاهایی از گوشه و کنار دنیا را امتحان کنید.

رستوران Calisto’s

رستوران های حلال ژوهانسبورگ

رستوران Calisto’s یک رستوران عالی برای امتحان کردن غذاهای پرتغالی است. اگر دوست دارید بهترین غذاهای تهیه شده با مرغ را نوش جان کنید حتما به این رستوران سر بزنید. منوی رستوران، مجموعه‌ای از بهترین غذاهای پرتغالی است که شامل پیش‌غذا، غذای اصلی، سالاد و انواع دسر است. در ژوهانسبورگ چند شعبه از این رستوران وجود دارد ولی اگر غذای حلال و نوشیدنی‌های بدون الکل می‌خواهید حتما به شعبه‌ی واقع در منطقه‌ی فوردبرگ (Fordburg) سر بزنید. برای غذا خوردن در این رستوران، حتما باید از قبل، میز رزرو کنید.

کافه  Rooftop

در کافه Rooftop، هم‌زمان با خوردن غذا، از تماشای زیباترین چشم‌اندازها لذت می‌برید. منوی این کافه هم بدون شک، شما را ناامید نمی‌کند. اگر می‌خواهید دسرها و غذاهای ساده با عطر و طعم‌های جدید و متنوع را امتحان کنید، سری به این کافه بزنید. تنوع غذاهای منو زیاد است و با هر سلیقه و ذائقه‌ای، غذای مناسب‌تان را می‌توانید پیدا کنید. حتی غذای دریایی از جمله میگو و دسرهای محبوبی مثل پاولوا در منو وجود دارد. 

رستوران Adega

رستوران های حلال ژوهانسبورگ

رستوران Adega یک رستوران متنوع و باکیفیت است که در آن می‌توانید غذای حلال نوش جان کنید. شاه‌میگو با سس سیر و کره، یکی از غذاهای ویژه‌ی منو است. در این رستوران هم مجموعه‌ای متنوع از بهترین غذاهای پرتغالی سرو می‌شود و رستورانی است که بارها و بارها به آن سر خواهید زد و هر بار با رضایت کامل از آن خارج می‌شوید. شعبه‌ای از این رستوران که در منطقه‌ی  Fordsburg قرار دارد، حلال است و از آنجایی که محبوبیت زیادی دارد، بهتر است که قبل از رفتن، میز رزرو کنید.

رستوران Bismillah

رستوران Bismillah در منطقه‌ی Fordsburg قرار دارد. خیابانی که آن را می‌توان پایتخت غذای حلال در ژوهانسبورگ نامید. چون در این خیابان، رستوران‌های حلال زیادی وجود دارد. این رستوران، یکی از بهترین رستوران‌های این منطقه است. منوی رستوران بسیار مفصل و متنوع است. از سمبوسه گرفته تا انواع سالاد و کاری، در منوی آن پیدا می‌شود. اگر دوست دارید غذاهای متنوع را با اطمینان از حلال بودنشان نوش جان کنید، حتما به این رستوران سر بزنید.

رستوران Maharaja

رستوران های حلال ژوهانسبورگ

همانطور که از اسم رستوران Maharaja مشخص است، در این رستوران می‌توانید بهترین غذاهای هندی را نوش جان کنید. آشپزی هندی از آن دسته سبک‌های آشپزی است که علاقه‌مندان زیادی در سراسر دنیا دارد. منوی رستوران پر از غذاهای پرادویه‌ی هندی است و اگر در سفر به ژوهانسبورگ دلتان خواست که غذای گوشه و کنار دنیا را نوش جان کنید، حتما برای سر زدن به این رستوران، برنامه‌ریزی کنید. هر غذای مشهور هندی که فکر کنید، در منو پیدا می‌شود.

رستوران Jimmy’s Killer Prawns

رستوران های حلال ژوهانسبورگ

رستوران Jimmy’s Killer Prawns چند شعبه دارد. یکی از شعبه‌ها در منطقه‌ی Fordsburg و دیگری در رزبانک قرار دارد و هر دو شعبه، حلال هستند. در این رستوران می‌توانید انواع غذاهای دریایی را نوش جان کنید و با وجود اینکه بیشتر بخش‌های منوی رستوران را غذاهای دریایی تشکیل می‌دهد ولی غذاهای دیگری هم دارد برای کسانی که علاقه‌ای به غذای دریایی ندارند.

رستوران Istanbul Kebab

رستوران Istanbul Kebab همانطور که از اسم آن مشخص است، یک رستوران عالی برای خوردن انواع کباب است. البته غیر از کباب، غذاهای ترکی زیادی دارد که مشهورترین آن شاورما است. انواع پودینگ و حتی نوشیدنی سنتی هم در منوی رستوران وجود دارد که بدون شک سلیقه‌های مختلف را راضی می‌کند. انواع دمنوش مثلا چای سیب، در این رستوران برای مهمانان سرو می‌شود.

رستوران Geet

رستوران های حلال ژوهانسبورگ

رستوران Geet یک رستوران هندی است که عطر و طعم بی‌نظیر غذاهای دلچسب و اصیل هندی را به ژوهانسبورگ آورده است. منوی رستوران بسیار مفصل است و نام بهترین غذاهای هندی را می‌توانید در آن مشاهده کنید. به غیر از غذا، انواع نان‌های سنتی هم در منو وجود دارد که بخشی جدایی‌ناپذیر از فرهنگ غذایی هندی هستند. غذاهای گیاهی و انواع کباب هم در منو وجود دارد. همه‌ی غذاهای رستوران حلال است.

رستوران Ozzy’s Kitchen

رستوران Ozzy’s Kitchen یک رستوران عالی برای خوردن غذاهایی به سبک غذاهای ساده و سبک کافه‌ها است. مثلا انواع برگر و ساندویچ‌های لذیذ در منوی آن وجود دارد. صبحانه‌های این رستوران بسیار لذیذ است. مثلا تست فرانسوی با تاپینگ پنیر کاممبر، انواع بری و شربت افرا یا فریتر ذرت. برای ناهار می‌توانید ماهی سرخ شده بخورید یا ساندویچ‌هایی که با پیاز قرمز و سس گوجه‌ی تازه سرو می‌شوند. 

رستوران Thava

رستوران های حلال ژوهانسبورگ

رستوران Thava یک رستوران هندی است که در خیابان نوروود قرار دارد. بهترین کاری‌های ژوهانسبورگ را می‌توانید در این رستوران نوش جان کنید و از حلال بودن آنها مطمئن باشید. همانطور که از غذاهای هندی انتظار دارید، بعضی از آنها بسیار پرادویه هستند بنابراین اگر به ادویه‌جات زیاد، حساسیت دارید، موقع انتخاب غذا دقت کنید و از پیشخدمت‌ها راهنمایی بگیرید. هر غذایی که از منو انتخاب کنید، ارزش امتحان کردن دارد.

رستوران 47 on Grant

رستوران47 on Grant یک رستوران ترکی است که البته در منوی آن انواع غذاهای تلفیقی هم پیدا می‌شود. غذاهای محبوب منطقه‌ی خاورمیانه را می‌توانید در این رستوران نوش جان کنید که یکی از محبوب‌ترین آنها، اسکندرکباب و سینی‌های مزه است. می‌توانید انواع سوپ، خوراک، کاری و موساکا را نوش جان کنید. نوشیدنی‌های رستوران هم تنوع قابل توجهی دارد.

کافه رستوران Europa  

رستوران های حلال ژوهانسبورگ

کافه رستوران Europa یک کافه‌ی محبوب و شناخته‌شده در ژوهانسبورگ است که شعبه‌های زیادی در این شهر دارد. در این کافه می‌توانید غذاهای ساده و لذیذی مثل سنیتسل مرغ همراه با سالاد و چیپس را نوش جان کنید. سس‌های فلفلی و مایونزهای تازه و لذیذ همراه با سایددیش‌ها سرو می‌شود. اگر دوست دارید در محیطی دنج و آرام یک غذای ساده و لذیذ با عطر و طعم غذاهای خانگی نوش جان کنید، بدون تردید این کافه را انتخاب کنید. این رستوران فقط غذای حلال سرو می‌کند.

رستوران Kashif’s Fusion Food and Deli

رستوران Kashif’s Fusion Food and Deli یک رستوران عالی و بسیار متنوع است و برای کسانی مناسب است که معمولا به سختی غذایی را انتخاب می‌کنند. منوی رستوران بسیار مفصل و متنوع است و در آن هر آنچه که فکر کنید از انواع پنکیک تا غذاهای دریایی، سس‌های پنیری و ساتای مرغ، پیدا می‌شود. برای بچه‌ها و برای گیاه‌خواران هم انتخاب‌های زیادی در منو وجود دارد و همه‌ی افراد از همه‌ی سنین و با همه‌ی سلیقه‌ها و ذائقه‌ها، راضی از این رستوران خارج می‌شوند.

رستوران Aurelies

رستوران های حلال ژوهانسبورگ

رستوران Aurelies در واقع یک کافه رستوران است که غذاهای گیاهی دارد. تمرکز اصلی این کافه رستوران بر ارائه‌ی غذاهای سالم است و در منوی آن می‌توانید انتظار غذاهایی را داشته باشید که در عین سالم بودن و سرشار بودن از مواد مغذی، عطر و طعم خوبی دارند. منوی صبحانه‌ی رستوران بسیار قابل توجه و محبوب است.

کافه Upcycled Café

کافه Upcycled  یک انتخاب عالی برای خوردن صبحانه‌های لذیذ است. البته غیر از نوشیدنی و دسر و شیرینی‌های معمول کافه‌ها، غذاهای ساده‌ای مثل انواع پیتزا هم دارد. یکی از انواع پیتزاهای کافه، پیتزای دوربان است که دوستداران سیب‌زمینی، حتما باید آن را امتحان کنند.

مطالب مرتبط:

منبع food24 joburg

دیدگاه