اقامتگاه مریخی قشم را بشناسید

شقایق  وحیدی
شقایق وحیدی پنجشنبه، ۱۹ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۱۸:۰۵
اقامتگاه مریخی قشم را بشناسید

اقامتگاه جیزرو از جذاب‌ترین بوم‌ گردی‌ های جزیره قشم محسوب می‌شود که معماری منحصربه‌فردی دارد. 

اقامتگاه جیزرو یا هتل مریخی قشم از جذاب‌ترین کمپ‌های طبیعت‌گردی جنوب کشور محسوب می‌‌شود که علاوه بر طراحی منحصربه‌فرد، امکاناتی لاکچری نیز به گردشگران ارائه می‌کند.

هتل مریخ قشم با الهام از ایستگاه‌های فضایی ساخته شده است و از پنجره سوییت‌های آن می‌توانید غروب آفتاب، ستاره‌ها و آسمان شب را تماشا کنید. با کجارو همراه باشید تا هتل جیزرو قشم بیشتر آشنا شوید. 

همه آنچه که باید درباره هتل جیزرو قشم بدانید:

هتل جیزرو قشم کجاست؟

  • آدرس هتل مریخی قشم: دهستان صلخ، روستای نقاشه، خیابان سهیلی (مشاهده روی نقشه)
  • تلفن: ۰۹۰۵۰۶۳۱۹۲۰
  • آدرس سایت: jezero.ir
  • صفحه اینستاگرام: jezerocamp@

هتل مریخی جیزرو از جمله هتل‌ های قشم محسوب می‌شود که در روستای نقاشه دهستان صلخ در جنوب مرکزی جزیره قرار دارد. این روستا به‌واسطه نزدیکی به دریای زیبای جنوب و مقاصد گردشگری همچون جنگل‌های حرا و جزیره هنگام، هر سال میزبان گردشگران بسیاری است.

فاصله هتل مریخی جیزرو تا فرودگاه بین‌المللی قشم فقط ۱۰ کیلومتر (۱۰ دقیقه) است و با توجه ترانسفر رایگان مجموعه به‌راحتی می‌توانید خود را به این اقامتگاه برسانید. کمپ جیزرو تا ساحل کندالو و اکو پارک حرا حدود ۱۰ کیلومتر (۱۰ دقیقه) و تا روستای شیب دراز که زیستگاه لاک‌پشت‌های پوزه عقابی است، کمتر از ۱۵ کیلومتر (۱۵ دقیقه) فاصله دارد. 

هتل جیزرو قشم در ۳۵ کیلومتری (۳۰ دقیقه) بندر تاریخی لافت و ۳۰  کیلومتری (حدود ۳۰ دقیقه) مرکز شهر قشم قرار گرفته است. این اقامتگاه با اسکله شهید ذاکری نیز حدود ۶۰ کیلومتر (۵۰ دقیقه) فاصله دارد.

اقامتگاه بوم‌گردی جیزرو قشم

منبع: صفحه اینستاگرام هتل جیزرو قشم

مسیر دسترسی هتل جیزرو قشم

دسترسی با ماشین شخصی: شاید برای شما این پرسش وجود داشته باشد که چگونه با ماشین شخصی به قشم سفر کنیم. برای تدارک چنین سفری می‌توانید با ماشین شخصی خود را به بندر پل در بخش مرکزی شهرستان خمیر در استان هرمزگان برسانید. از باقی بنادر و اسکله‌ها نیز می‌توان با انواع شناور به جزیره قشم سفر کرد؛ اما امکان حمل خودرو وجود ندارد. 

 در بندر پل این امکان وجود دارد که با لندیگراف در کمتر از نیم ساعت به‌سمت ساحل جزیره قشم و بندر لافت برسید. اگر بخواهید از بندر لافت به کمپ جیزرو بروید، باید به‌سمت خیابان شیخی حرکت کنید، پس از حدود ۷۵۰ متر (دو دقیقه) به راست بپیچید و برای ۳۳ کیلومتر (۲۵ دقیقه) به مسیر خود در خیابان سهیلی ادامه دهید. سپس در همین خیابان به‌سمت راست تغییر مسیر دهید. پس از طی ۶۰۰ متر به هتل جیزرو خواهید رسید. 

دسترسی با تاکسی یا اجاره ماشین: در هر نقطه از شهر قشم می‌توانید با تاکسی یا اجاره ماشین خود را به اقامتگاه جیزرو برسانید. بسیاری از مسافران، با کشتی از طریق اسکله شهید ذاکری وارد جزیره می‌شوند. از این اسکله می‌توان از طریق اتوبان‌های خلیج فارس (در شمال جزیره) یا جاده دریا (در جنوب جزیره) به اقامتگاه دسترسی پیدا کرد.

اقامتگاه بوم‌گردی جیزرو قشم

منبع: صفحه اینستاگرام هتل جیزرو قشم، عکاس: نامشخص

درباره هتل جیزرو قشم

هتل مریخی قشم در سال ۱۴۰۱ شمسی در میان طبیعت و به دور از هیاهوی شهر بنا شد؛ پس اگر اهل خرید هستید، برای رسیدن به مراکز خرید قشم باید مسافت حدود یک ساعته را طی کنید. این مجموعه سکوتی باورنکردنی دارد و فاصله آن تا ساحل و دریای جنوب کمتر از یک کیلومتر است. این اقامتگاه که یکی از بهترین بوم‌گردی‌های قشم محسوب می‌شود، از یک سمت منظره‌ای رو به دریا و از سمتی دیگر منظره‌ای رو به کوه و منطقه‌ای کویری دارد. 

سوییت‌های کمپ جیزرو به‌صورت توپ‌های نقره‌ای جدا از هم طراحی شده‌اند. این توپ‌های براق که زیر نور آفتاب درخشش زیبایی دارند، با الهام از ایستگاه‌های فضایی ساخته شده‌اند. 

 هتل جیزرو قشم، اقامتگاهی ساحلی محسوب می‌شود و شما می‌توانید هرروز صبح یا غروب با پیاده‌روی کوتاهی خود را به ساحل زیبای روستای نقاشه برسانید. علاوه بر این از پنجره سوییت‌های این اقامتگاه امکان تماشای طلوع و غروب خورشید نیز وجود دارد.

هتل مریخی قشم فضای نشیمنی در بیرون از سوییت‌های خود تعریف کرده است و به گردشگران این امکان را می‌دهد تا از تماشای ستارگان و آسمان شب لذت ببرند. مشابه این هتل در صحرای «وادی رم» اردن نیز وجود دارد که با نام  کمپ مموریز آیکا (Memories Aicha) فعالیت می‌کند. 

اقامتگاه بوم‌گردی جیزرو قشم

منبع: صفحه اینستاگرام هتل جیزرو قشم، عکاس: نامشخص

اتاق‌های هتل مریخی قشم

هتل جیزرو قشم مجهز به سوییت‌های دو نفره با امکانات کاملا مشابه همچون تخت دبل، مینی‌بار، مبلمان، یخچال، حمام و سرویس فرنگی، کولر گازی و اینترنت وای‌فای است. 

اقامتگاه بوم‌گردی جیزرو قشم

منبع: صفحه اینستاگرام هتل جیزرو قشم، عکاس: نامشخص

قیمت هتل جیزرو قشم

ظرفیت استاندارد سوییت‌های هتل جیزرو قشم دو نفر است؛ اما سرویس رختخواب سنتی به‌صورت کف‌خواب برای یک بزرگسال و یک کودک وجود دارد که هزینه آن به‌صورت جداگانه محاسبه می‌شود.

  • هزینه رزرو سوییت‌ها برای ۲ نفر در سال ۱۴۰۲ ( شامل هزینه اقامت + صبحانه + ترانسفر رفت و برگشت فرودگاهی): ۴,۵۰۰,۰۰۰ میلیون تومان
  • هزینه هر نفر اضافه: ۱,۰۰۰,۰۰۰ تومان

اقامتگاه بوم‌گردی جیزرو قشم

منبع: صفحه اینستاگرام هتل جیزرو قشم، عکاس: نامشخص

رزرو هتل جیزرو قشم

امکان رزرو هتل مریخی قشم از طریق صفحه اینستاگرام مجموعه و تلفن‌های معتبر موجود در سایت آن وجود دارد. این مجموعه هیچ مسئولیتی در قبال رزرواسیون‌های صورت گرفته از سایر سایت‌ها و صفحات مجازی ندارد. 

منبع: صفحه اینستاگرام هتل جیزرو قشم، عکاس: نامشخص

سایت هتل جیزرو قشم 

شما می‌توانید از طریق سایت jezero.ir، سایت رسمی هتل جیزرو قشم، با خدمات و امکانات رفاهی مجموعه و راه‌های ارتباطی با آن آشنا شوید. علاوه بر این می‌توانید پاسخ بسیاری از سوالات خود را در بخش پرسش‌های متداول این سایت پیدا کنید.

سایت هتل مریخی قشم در حال حاضر (سال ۱۴۰۲) صرفا برای اطلاع‌رسانی مورد استفاده قرار می‌گیرد و رزرو اتاق‌ها از این طریق امکان‌پذیر نیست. 

قوانین رزرو هتل جیزرو قشم

  • استعمال دخانیات در فضاهای بسته ممنوع است. 
  •  اتاق‌ها به‌صورت استاندارد دو نفر ظرفیت دارند و ظرفیت اتاق‌ها با احتساب نفرات اضافه برای سه بزرگسال و یک کودک است. 
  • سرویس رختخواب اضافی به‌صورت سنتی در دسترس نفرات اضافه قرار می‌گیرد.
  • به کودکان زیر پنج سال در صورت عدم استفاده از سرویس اضافه هزینه‌ای تعلق نمی‌گیرد؛ اما هزینه کودکان بالای پنج مطابق بزرگسال محاسبه می‌شود. 
  • ساعت تحویل اتاق ۱۴:۰۰ و ساعت تخلیه ۱۲:۰۰ است. 
  • ورود حیوانات خانگی به مجموعه ممنوع است. 
  • عکاسی و فیلمبرداری با وسایل تصویربرداری حرفه‌ای ممنوع است.
  • عکاسی و فیلمبرداری به‌منظور اهداف تجاری و تبلیغاتی، بدون هماهنگی قبلی و پرداخت هزینه‌های مربوطه ممنوع است. 
  • عکاسی و فیلمبرداری صرفا به‌منظور استفاده شخصی امکان‌پذیر است.
  • در هتل جیزرو رعایت حقوق شخصی دیگران الزامی است و تامین آسایش سایر میهمانان، به عهده والدین محترمی است که به‌همراه فرزند دلبندشان در مجموعه جیزرو اقامت دارند.
  • در هتل جیزرو امکان لغو رزرو وجود ندارد.

اقامتگاه بوم‌گردی جیزرو قشم

منبع: صفحه اینستاگرام هتل جیزرو قشم، عکاس: نامشخص

امکانات هتل جیزرو قشم

اقامتگاه جیزرو قشم رستورانی هیجان‌انگیز با طیف متنوعی از غذاهای ایرانی، دریایی و بومی منطقه دارد. علاوه بر رستوران، کافی شاپ جیزرو هم منو کاملی از نوشیدنی‌ها گرم و سرد از جمله نوشیدنی‌های پایه همچون چای و قهوه، انواع دمنوش‌ها، اسموتی و کوکتل و کیک‌های خوشمزه روز را به مهمانان هتل ارائه می‌دهد.

سرویس حمام دستشویی مستر، تهویه و سرمایش هوا با کولر گازی، تخت دو نفره کینگ و سرویس هتلی، مبلمان راحتی، مینی‌بار، میز بیلیارد، فضای نشیمن بیرونی، لوکیشن غروب رویایی جیزرو با منظره نخلستان‌های مجاور >از دیگر امکانات هتل مریخی قشم محسوب می‌شود. در فضای نشیمن این اقامتگاه می‌توانید از شب‌نشینی در کنار آتش‌دان‌های جذاب مجموعه لذت ببرید و در زمان‌هایی که ماه کامل باشد به تماشای طلوع آن بنشینید. 

کمپ جیزو برای رفاه حال مهمانان اقامتگاه، تور‌های ويژه‌ای برای گشت‌وگذار در جزیره قشم نیز تدارک دیده است که می‌توانید با هماهنگی و پرداخت هزینه از این امکانات استفاده کنید. از جمله این خدمات می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تور کامل گشت جزیره
  • تردد به اسکله ذاکری جهت بازدید از جزیره هرمز
  • تردد به مراکز خرید قشم و درگهان
  • ترانسفر فرودگاهی (رایگان)

اقامتگاه بوم‌گردی جیزرو قشم

منبع: صفحه اینستاگرام هتل جیزرو قشم

جاهای دیدنی نزدیک هتل مریخی قشم

جنگل حرا

  • آدرس: شهرک جدید گورزین، جاده جنگل حرا (مشاهده روی نقشه)
  • فاصله از هتل جیزرو: ۱۵ کیلومتر (۲۰ دقیقه)

جنگل حرا (مانگرو) از جاهای دیدنی قشم است که حدود ۸۲,۰۰۰ هکتار مساحت دارد. این جنگل‌ها که به‌عنوان جنگل‌های دریایی نیز شناخته می‌شوند، در سال ۱۳۵۱ شمسی به‌عنوان منطقه حفاظت‌شده و در سال ۱۳۵۴ به‌عنوان پارک ملی به ثبت رسیدند.  پوشش گیاهی اصلی جنگل‌های مانگرو، درختان «حرا» و «چندل» است که ریشه‌های آن‌ها رو به آسمان قرار می‌گیرند. ریشه این درختان، آب‌شور را به آب شیرین تبدیل می‌کند و این درختان بدین طریق سالیان زیادی عمر کرده‌اند.

جنگل‌های حرا در زمان جزر دریا از آب بیرون می‌آیند و در هنگام مد تا نیمه به زیر آب فرو می‌روند. این جنگل‌ها در سال ۱۳۵۶ به شبکه جهانی انسان و زیست‌کره یونسکو ملحق شدند. جنگل‌های حرا زیستگاه پرندگان مهاجری همچون حواصیل بزرگ، حواصیل هندی، کفچه نوک تیز، گیلانشاه، سلیم خاکستری و کاکائی است. 

جنگل حرای قشم، منبع: باشگاه خبرنگاران جوان، عکاس: نامشخص

 منبع: باشگاه خبرنگاران جوان، عکاس: نامشخص

جزیره هنگام

  • آدرس: دو کیلومتری جنوب جزیره قشم (مشاهده روی نقشه)
  • فاصله تا هتل جیزرو: از اقامتگاه تا اسکله کندالو، ۱۵ کیلومتر (۱۰ دقیقه) + سفر دریایی از اسکله کندالو تا جزیره هنگام، ۱۰ دقیقه

جزیره هنگام از دیدنیهای هرمزگان، با ۹ کیلومتر طول و ۶ کیلومتر عرض به‌صورت مخروطی ناقص به نظر می‌رسد. این جزیره ارتفاعاتی آهکی را شامل می‌شود که بلندترین آن‌ها کوه «ناکس» با ۱۰۶ متر ارتفاع است. تماشای دلفین‌های بازیگوش یکی از سرگرمی‌های جزیره هنگام محسوب می‌شود. این دلفین‌ها به‌طور معمول در میانه فصل پاییز برای تولید مثل به آب‌ها خلیج فارس و حاشیه جزیره هنگام می‌رسند. 

در برخی شب‌ها ساحل جزیره هنگام با رنگ آبی روشن خود، منظره‌ای حیرت‌انگیز پدید می‌آورد. این پدیده به‌واسطه حضور فیتوپلانکتون‌ها رخ می‌دهد که از خود نور ساطع می‌کنند و منجر به درخشندگی ماسه‌ها می‌شوند. در سفر به جزیره هنگام می‌توانید از بازار محلی، ساحل نقره‌ای، از زیباترین سواحل جنوب ایران، کشتی به گل نشسته پرتغالی‌ها، تاسیسات بندری انگلیسی‌ها، نخلستان‌ها و سنگ مادر و دختر بازدید و سوغاتی‌های جذابی همچون ادویه‌جات، روغن محلی و زیورآلات صدفی خریداری کنید. 

جزیره هنگام، منبع:   اینستاگرام hengam_tourism

منبع: اینستاگرام hengam_tourism، عکاس: نامشخص

ساحل زیبای نقاشه

  • آدرس: روستای نقاشه (مشاهده روی نقشه)
  • فاصله از هتل جیزرو: سه کیلومتر (کمتر از پنج دقیقه)

 جزیره قشم به ساحل‌های زیبا و اعجاب‌انگیز خود شهرت دارد. ساحل روستای نقاشه نیز یکی از ساحل‌ها بکر و دوست‌داشتنی این جزیره محسوب می‌شود. ساحل شنی این روستا با سکوتی بی‌نظیر فرصت خوبی برای پیاده‌روی است. می‌توانید در هنگام پیاده‌روی در ساحل روستای نقاشه از تماشای صخره‌های عظیم و منحصربه‌‌فرد، سنگ‌ها و صدف‌های زیبای منطقه لذت ببرید. 

ساحل روستای نقاشه، منبع: گوگل مپ

منبع: گوگل مپ، عکاس: محمد مظفریان

دره تندیس ها

  • آدرس: جاده شمالی جزیره، پس از روستای طبل (مشاهده روی نقشه)
  • فاصله از هتل جیزرو: ۱۸ کیلومتر (۲۵ دقیقه)

ژپوپارک قشم دارای ۲۵ ژئوسایت است که دره تندیس‌ها یکی از آن‌ها محسوب می‌شود. این دره به‌واسطه سنگ‌هایی به‌شکل‌های گوناگون همچون انسان، مرغ، خروس و گوسفند به دره مجسمه‌ها شهرت پیدا کرده است.

دره تندیس ها، منبع: اقامت ۲۴

منبع: اقامت ۲۴، عکاس: نامشخص

سنگ‌های موجود در دره تندیس‌ها به‌صورت طبیعی و بر اثر فرسایش خاک، بارندگی، اختلاف جنس و مقاومت لایه‌ها تغییر شکل داده‌اند؛ اما این طور به نظر می‌رسد که برخی از آن‌ها به صورتی هنرمندانه تراشیده شده‌اند. بر اساس برخی پژوهش‌ها قدمت این دره به دو میلیون سال پیش بازمی‌گردد. فرسایشی که دره مجسمه‌ها در طی سال‌ها پشت سر گذاشته، منجر به‌شکل‌گیری نقش‌ونگارهای متعدد روی سنگ‌های منطقه شده است. 

اقامتگاه بوم‌گردی جیزرو قشم

منبع: صفحه اینستاگرام هتل جیزرو قشم

آیا تجربه سفر به قشم و اقامت در بوم‌گردی‌های این جزیره زیبا را داشتید؟ کدام اقامتگاه‌ها با چه طراحی و امکانانی برای شما جذابیت دارد؟ دسترسی به شهر و مراکز خرید تا چه حد روی انتخاب شما تاثیرگذار است؟ اگر در کمپ جیزرو اقامت داشتید، تجربه خود را با ما و مخاطبان کجارو به اشتراک بگذارید. 

منبع: عکس‌ها:‌ صفحه اینستاگرام  jezerocamp

پرسش‌های متداول

هتل جیزرو قشم کجاست؟

روستای نقاشه در سواحل جنوبی جزیره قشم

چرا هتل جیزرو به هتل مریخی معروف است؟

سوییت‌های کمپ جیزرو به‌صورت توپ‌های نقره‌ای جدا از هم طراحی شده‌اند. این توپ‌های براق که زیر نور آفتاب درخشش زیبایی دارند، با الهام از ایستگاه‌های فضایی ساخته شده‌اند. 

مطالب مرتبط:

منبع www.jezero.ir

دیدگاه