هتلی متفاوت برای اقامت در بام رامسر

معصومه صادقپور
معصومه صادقپور شنبه، ۲۸ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۰۶
هتلی متفاوت برای اقامت در بام رامسر

هتل بام سبز رامسر با سوئیت‌های زیبا و کلبه‌های جنگلی در محوطه بالای تله‌کابین رامسر، پذیرای میهمانان است.

رامسر که به «عروس شهرهای ایران» شهرت دارد، یکی از پرطرفدارترین مقاصد سفر به شمار می‌رود؛ شهری که با قرارگیری در حاشیه‌ کوه‌های سربه‌فلک کشیده‌ البرز و دریای خزر، در دل جنگل‌های هیرکانی، از چشم‌اندازی بکر و بی‌نظیر برخوردار است.

هتل بام سبز هتلی متفاوت در شهر رامسر است که در مجتمع شهر سبز رامسر قرار دارد. این مجتمع با وجود امکانات تفریحی نظیر تله‌کابین، زیپ‌لاین، شهربازی، کافه و رستوران از جاهای دیدنی رامسر به شمار می‌رود.

واحدهای اقامتی هتل بام سبز رامسر، اعم از سوئیت‌های وی‌آی‌پی و کلبه‌های جنگلی، چشم‌انداز زیبایی از جنگلی کوهستانی را در اختیار گردشگران قرار می‌دهد. این مقاله شما را با انواع کلبه‌ها، امکانات رفاهی و هزینه اقامت در هتل بام سبز رامسر آشنا می‌کند تا در هنگام سفر به رامسر، اقامتی به‌یادماندنی را برای خود و همراهان رقم بزنید.

آنچه می‌خواهید درباره هتل بام سبز رامسر بدانید:

هتل بام سبز رامسر کجاست؟

  • آدرس: استان مازندران، پنج کیلومتری غرب رامسر، مجموعه تله‌کابین رامسر (مشاهده روی نقشه)
  • تلفن: ۵۵۰۵ ۰۱۱ (داخلی ۱۰۰) - ۵۳۶۳۵۱۹ ۰۹۱۲ 

هتل بام سبز رامسر در ارتفاع ۷۰۰ متری قله ایل‌میلی (Ilmili) و در سایت شمالی مجتمع شهر سبز رامسر قرار دارد؛ هتلی که به‌عنوان بخش اقامتی مجتمع در محوطه بالای تله کابین رامسر فعالیت و در دو بخش سوئیت‌های وی‌آی‌پی (VIP) و دهکده جنگلی از میهمانان پذیرایی می‌کند.

هتل بام سبز رامسر

منبع عکس: telecabinramsar.com، عکاس: ناشناس

مسیر دسترسی

برای اقامت در هتل بام سبز رامسر ابتدا باید خود را به رامسر و سپس به مجموعه تله‌کابین رامسر، از بهترین تله کابین های ایران، برسانید. به‌این منظور در میدان فلسطین رامسر، از خروجی دوم به‌سمت جاده ساحلی (بلوار شهید عباس منفرد) حرکت کنید. با رسیدن به میدان شهید رجایی، از خروجی دوم میدان، مسیر جاده رامسر - رودسر را در پیش بگیرید؛ مسیر را ادامه دهید تا به مجتمع شهر سبز رامسر برسید. خودروی خود را در پارکینگ وی‌آی‌پی هتل پارک کنید، بار و چمدان خود را به ایستگاه پایین تله‌کابین ببرید و پس از هماهنگی با متصدی خط تله‌کابین، با استفاده از تله‌کابین به ایستگاه قله و هتل سفر کنید.

تنها وسیله رفت‌وآمد به هتل بام سبز، تله‌کابین است و میهمانان مقیم هتل باید یک ساعت پیش از پایان ساعت کاری خط تله‌کابین در محوطه بالای مجتمع حضور یابند. جاده اختصاصی ماشین‌رو جهت موارد اضطراری پیش‌بینی شده و استفاده از آن برای میهمانان هتل بام سبز ممنوع است. کابین تله‌کابین برای میهمانان مقیم هتل، اختصاصی نیست.

درباره هتل بام سبز رامسر

هتل بام سبز رامسر در سال ۱۳۸۹ خورشیدی، به‌عنوان بخش اقامتی مجتمع شهر سبز رامسر احداث شد. مجتمع شهر سبز دارای دو سایت شمالی و جنوبی با امکانات رفاهی و تفریحی متنوع است که به‌وسیله یک پل معلق به‌ یکدیگر متصل می‌شود. این پل از بالای جاده ساحلی رامسر - رودسر می‌گذرد.

هتل بام سبز چشم‌انداز زیبایی از شهر زیبای رامسر در سمت شرق، چابکسر در سمت غرب، دریای بی‌انتهای خزر در سمت شمال و جنگل‌ های هیرکانی در سمت جنوب، در اختیار میهمانان قرار می‌دهد. ساختمان اصلی هتل از نمای جنوبی به‌صورت ۶ طبقه و از نمای شمالی به‌صورت سه طبقه مشاهده می‌شود؛ ایستگاه تله‌کابین، در طبقه پنجم این ساختمان قرار دارد.

اتاق‌های هتل بام سبز رامسر

هتل بام سبز رامسر از بهترین هتل‌های جنگلی ایران به شمار می‌رود. بخش وی‌آی‌پی هتل با ۱۰ سوئیت مجهز، توسط معماران بزرگ و مطرح، با الهام‌ از سبک معماری و فرهنگ کشورهای مختلف و با چشم‌اندازی زیبا از جنگل و کوه طراحی شده است. دهکده جنگلی هتل نیز شامل ۳۲ کلبه‌ مستقل و با فاصله مناسب از یکدیگر می‌شود که در مسافت ۱۰ دقیقه‌ای از ساختمان اصلی هتل، در کوهپایه شمالی و جنوبی قله ایل‌میلی و در میان جنگل‌های انبوه قرار دارد. 

هتل بام سبز رامسر؛ کلبه‌های جنگلی

منبع عکس: google map، عکاس: Massi Gholami

سوئیت‌های وی‌آی‌پی هتل بام سبز، با تزیینات منحصربه‌فرد و امکانات رفاهی مدرن، اقامتی دلنشین و آرام را برای میهمانان به ارمغان می‌آورد. محیط گرم و تجهیزات کامل این سوئیت‌ها، علاوه بر اقامت گردشگران داخلی و خارجی، فضای مناسبی برای دیدارهای بین‌المللی سیاسی و تجاری نیز فراهم کرده است. دو سوئیت ماه عسل در ساختمانی دو طبقه نزدیک به ساختمان اصلی هتل قرار دارد.

دهکده جنگلی هتل بام سبز رامسر، شامل کلبه‌های دو نفره، چهار نفره و ۶ نفره می‌شود. این دهکده به‌دور از هیاهوی شهر و در فضایی دنج و آرام، با امکانات یک هتل چهار ستاره ساخته شده است و مکانی ایدئال برای رفع خستگی روح و جسم به شمار می‌رود. رنگ‌های زنده کلبه‌ها در میان جنگل سرسبز پر از مه با دورنمایی از دریای آبی خزر، تابلوهای نقاشی را یادآوری می‌کند و آرامشی بی‌نظیر همراه با نوای گوش‌نواز پرندگان را به میهمانان هدیه می‌دهد.

واحدهای اقامتی هتل بام سبز از امکاناتی نظیر حمام، سرویس بهداشتی فرنگی، لوازم بهداشتی، سشوار، مبلمان، یخچال، مینی‌بار، چای‌ساز، میز و صندلی، ماهواره، دی‌‌وی‌‌دی، سیستم گرمایشی شوفاژ و سیستم سرمایشی اسپیلت برخوردار است.

منبع عکس: telecabinramsar.com، عکاس: ناشناس

سوئیت لیلیوم

«سوئیت لیلیوم» مساحتی در حدود ۲۰ متر مربع دارد و تنها سوئیت بدون اتاق خواب هتل است. این سوئیت با وجود تخت دو نفره و امکانات رفاهی کامل، امکان اقامتی دلپذیر را برای یک خانواده دو نفره فراهم می‌کند.

سوئیت رز (دهکده آمریکایی)

«سوئیت رز» با الهام از کلبه‌های شکار جنگلی شمال آمریکا طراحی و تزیین شده است و معمولا برای زوج‌های قدیمی جذابیت دارد. استفاده از رنگ‌های گرم، نقاشی‌های دیواری و سقفی و همچنین مبلمان و وسایل مجلل، زیبایی خاصی به این فضا بخشیده است. این سوئیت، مساحتی در حدود ۹۰ متر مربع دارد و با امکاناتی مانند اتاق خواب بزرگ، اتاق نشیمن، آشپزخانه‌ای کوچک و زیبا، سرویس بهداشتی بزرگ و جکوزی، تمام امکانات رفاهی لازم برای اقامت دو تا چهار نفر را فراهم می‌‌کند.

سوئیت کاملیا (یک روز زیبای بهاری)

«سوئیت کاملیا» با الهام از فرهنگ پرطراوت ژاپن و شرق آسیا و با استفاده از رنگ‌های روشن و حیات‌بخش، توسط یک معمار چینی طراحی شده است. اتاق نشیمن سوئیت دارای پنجره‌هایی بزرگ و وسیع است که چشم‌اندازی بی‌نظیر به جنگل زیبای کوهستانی را در اختیار میهمانان قرار می‌دهد. سوئیت کاملیا مساحتی در حدود ۶۰ متر مربع دارد و دارای اتاق خواب زیبایی است که با راهرویی کوچک، به نشیمن و آشپزخانه سوئیت متصل می‌شود. رنگ‌های زنده به‌همراه تزیینات و پارتیشن‌های شرقی، شور و نشاطی غیر قابل توصیف در این سوئیت ایجاد می‌کند.

سوئیت نرگس (ساعت چینی)

«سوئیت نرگس» با معماری هنرمندانه بسیار لوکس و مدرن و با الهام از فرهنگ متمدن و سبک اشرافی کشور چین و آسیای شرقی توسط بهترین معماران طراحی شده است. ترکیب رنگ‌های تیره و درخشنده با رنگ‌های متضاد و روشن، فضایی لوکس و مجلل در این سوئیت به‌ وجود می‌آورد. طراحی داخلی سوئیت نیز برگرفته از چین کهن با متریال مدرن است و هتل‌های لوکس شانگهای و پکن امروزی را یادآوری می‌کند. 

سوئیت نرگس مشهور به ساعت چینی، مساحتی در حدود ۷۰ متر مربع دارد و دارای آشپزخانه و اتاق خواب زیبایی با تخت دو نفره است. افراد علاقه‌مند به سبک کهن کشور چین می‌توانند با اقامت در این سوئیت، لذت سفر به این کشور را تجربه کنند. 

سوئیت مگنولیا (آسیای جنوبی)

«سوئیت مگنولیا» با الهام از فرهنگ پرشور هند و کشورهای آسیای جنوب شرقی طراحی شده است. استفاده از تم رنگ‌های متنوع و نسبتا تیره همراه‌ با نورپردازی ملایم از ویژگی‌های بارز این طراحی به شمار می‌رود که در تضاد با رنگ‌های روشن سبز جنگل‌های شمالی، فضای صمیمی  و دلنشینی را برای میهمانان ایجاد می‌کند. این سوئیت، مساحتی در حدود ۸۰ متر مربع دارد و مناسب برای اقامت دو تا سه نفر است. پنجره‌های بزرگ اتاق نشیمن، چشم‌اندازی بی‌نظیر از جنگل را در اختیار میهمانان قرار می‌دهد. این سوئیت آشپزخانه‌ای نسبتا بزرگ و اتاق‌خوابی دنج برای استراحت دارد.

منبع عکس: telecabinramsar.com، عکاس: ناشناس

سوئیت یاس (آفتاب کالیفرنیا)

«سوئیت یاس» با استفاده از رنگ‌های روشن و ترکیبی از رنگ‌های دریایی، شکوفه‌ها و گل‌های بهاری در کنار وسایل لوکس، یادآور نمایی از سبک کالیفرنیا است و حال و هوای سواحل آفتابی اقیانوس آرام را یادآوری می‌کند. این سوئیت، مساحتی در حدود ۷۰ متر مربع دارد و سبک منحصربه‌فرد آن، اقامتی رویایی با لطافت روزهای بهاری را برای میهمانان به ارمغان می‌آورد.

سوئیت تایتانیک

«سوئیت تایتانیک» با الهام از قایق‌ها و کشتی‌های بادبانی و با استفاده از اشیای کشتی‌های تفریحی طراحی و تزیین شده است؛ سوئیتی که حال‌وهوای متفاوتی با دیگر سوئیت‌ها دارد. استفاده از از رنگ‌های اقیانوسی، آرامش دریا را به ارمغان می‌آورد و ترکیب آن با سرسبزی جنگل، احساس سرزندگی را به میهمانان هدیه می‌دهد.

سوئیت تایتانیک با مساحتی در حدود ۷۵ متر مربع، برای اقامت دو نفر طراحی شده است. پنجره‌های دو طرف اتاق نشیمن، چشم‌اندازی به‌سوی جنگل‌های کوهستانی دارد. آشپزخانه سوئیت با میز و صندلی‌های لوکس مزین به رنگ‌های غنی اقیانوسی، تجربه‌ای متفاوت و لذت‌بخش از صرف صبحانه یا عصرانه را رقم می‌زند.

سوئیت کوهستان

«سوئیت کوهستان» با الهام از مناظر صعود تابستانی به کوه‌های آلپ طراحی شده است. تنوع رنگ‌های غنی، کوهپایه‌های سرسبز پر از گل و گیاه و آسمان آبی را یادآوری می‌کند. این سوئیت، به‌عنوان تنها سوئیت دو خوابه هتل، مساحتی در حدود ۹۵ متر مربع دارد و برای اقامت چهار تا ۶ نفر طراحی شده است. اتاق نشیمن در میان دو اتاق خواب قرار دارد و پنجره‌های بزرگ آن، چشم‌انداز وسیعی از جنگل بکر را در اختیار قرار می‌دهد. 

سوئیت ماه عسل یک 

«سوئیت ماه عسل یک» با الهام از شکوفه‌های بهاری و رنگ‌های خاص بال پروانه‌ها و با طراحی بسیار هنرمندانه و زیبا، پذیرای زوج‌های جوان است. تنوع و هماهنگی رنگ‌های شاد و زنده‌ای که در تمام وسایل این سوئیت به چشم می‌خورد، حس شادابی و شور و هیجان شاعرانه‌ای به فضا می‌بخشد و اقامتی دلپذیر و به‌یادماندنی برای عروس و دامادها رقم می‌زند.

 منبع عکس: telecabinramsar.com، عکاس: ناشناس

سوئیت ماه عسل دو 

«سوئیت ماه عسل دو» سوئیتی کوچک است که به‌صورت تک اتاق و با همان زیبایی و جذابیت سوئیت ماه عسل یک طراحی شده است. تنوع رنگ‌های شاد، با انتقال شور و هیجان شاعرانه‌ به فضا، سرسبزی بهار را به میهمانان یادآوری می‌کند و اقامتی خاطره‌انگیز برای آن‌ها رقم می‌زند. کوچکی اتاق تاثیری در کیفیت طراحی، دکوراسیون و خدمات رفاهی سوئیت ندارد.

کلبه‌های جنگلی دو نفره

«کلبه‌های جنگلی دو نفره» مساحتی در حدود ۲۸ متر مربع دارد و با امکاناتی نظیر آشپزخانه کوچک، تختخواب دبل و دیگر امکانات رفاهی مشترک در تمام واحدها، اقامتی دلنشین در دل جنگل سبز برای میهمانان فراهم می‌کند.

کلبه‌های جنگلی چهار نفره

«کلبه‌های جنگلی چهار نفره» با مساحتی در حدود ۳۸ متر مربع، از امکاناتی مانند آشپزخانه، یک تخت دو طبقه و یک کاناپه تختخواب‌شو دبل برخوردار است. این کلبه‌ها با تمام خدمات رفاهی هتلی، اقامتی متفاوت و رویایی همراه با آرامش واقعی برای میهمانان رقم می‌زند.

کلبه‌های جنگلی ۶ نفره

«کلبه‌های جنگلی ۶ نفره» مساحتی در حدود ۵۰ متر مربع دارد و با امکاناتی نظیر آشپزخانه، دو اتاق خواب با تخت دو طبقه، یک کاناپه تختخواب‌شو دبل در هال و تمام امکانات و خدمات هتلی، شرایط ایدئالی برای اقامت خانواده‌ها و گروه‌های دوستانه فراهم می‌کند.

امکانات هتل بام سبز رامسر

هتل بام سبز رامسر شامل امکانات رفاهی متنوعی می‌شود. استفاده از تله‌کابین برای تردد میهمانان مقیم هتل رایگان است؛ از این‌رو میهمانان می‌توانند از رستوران‌، کافی‌شاپ، فروشگاه‌ها و امکانات رفاهی سایت پایین تله‌کابین نیز استفاده کنند. 

هتل بام رامسر؛ کافی‌شاپ ایل‌میلی

منبع عکس: telecabinramsar.com، عکاس: ناشناس (کافی‌شاپ ایل‌‌میلی)

از امکانات رفاهی و تفریحی هتل بام سبز رامسر می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تله‌کابین 
  • رستوران بین‌المللی ایل‌میلی: واقع در طبقه پنجم ساختمان هتل بام (ایستگاه قله تله‌کابین) با چشم‌انداز دریا و کوهستان؛ دارای انواع غذاهای ایرانی، محلی و بین‌المللی و ظرفیت پذیرایی ۲۰۰ نفر 
  • کافی‌شاپ ایل‌میلی: واقع در طبقه دوم ساختمان تله‌کابین در ایستگاه قله ایل‌میلی با چشم‌انداز دریا و جنگل؛ دارای تزیینات مدرن با تم رنگی سبز و طلایی و قابلیت پذیرایی شبانه‌روزی از میهمانان هتل
  • مرکز ماساژ ارکیده: واقع در سوئیت ارکیده با مساحت ۸۰ متر مربع
  • سالن بیلیارد و اسنوکر
  • پارک جنگلی هزار پله: واقع در ارتفاعات قله ایل‌میلی 
  • کافی‌شاپ باراکا: واقع در پارک جنگلی هزار پله؛ دارای آلاچیق‌های چوبی زیبا
  • زیپ لاین

منبع عکس: telecabinramsar.com، عکاس: ناشناس

با اقامت در هتل بام سبز رامسر علاوه بر امکانات محوطه بالای تله کابین و ساختمان هتل می‌توانید از امکانات تفریحی واقع در سایت پایین تله‌کابین و همچنین سایت جنوبی مجتمع شهر سبز استفاده کنید. 

  • شهربازی سرزمین رویاها: واقع در سایت جنوبی مجتمع شهر سبز؛ دارای انواع وسایل بازی‌ مهیج و سرگرم‌کننده برای کودکان و بزرگسالان
  • کافی‌شاپ سرزمین رویاها
  • رستوران سنتی تله بام: واقع در بام ساختمان اصلی تله‌کابین در سایت شمالی؛ دارای آلاچیق‌های تابستانی و زمستانی و انواع غذاهای سنتی، محلی و فرنگی، چای و نوشیدنی‌های سنتی
  • پیست‌ کارتینگ راکارت: واقع در سایت جنوبی تله‌کابین
  • کافی‌شاپ راکارت: واقع در مجموعه کارتینگ 
  • رستوران و تالار پلازا: رستورانی دو طبقه در سایت پایین تله‌کابین؛ دارای ظرفیت پذیرایی ۴۰۰ نفر
  • کافی‌شاپ لاویتا: واقع در ضلع شمالی ساختمان اصلی تله‌کابین

منبع عکس: telecabinramsar.com، عکاس: ناشناس

  • پوشاک نوربرت: واقع در طبقه دوم ساختمان اصلی تله‌کابین در سایت شمالی مجتمع؛ دارای فضایی به مساحت ۱,۲۰۰ متر مربع
  • کافی‌شاپ نوربرت
  • فروشگاه پوشاک هالیدی (تعطیلات): واقع در سایت شمالی مجتمع شهر سبز
  • فست‌فود تعطیلات: واقع در سایت شمالی مجتمع شهر سبز 
  • پیست موتور چهارچرخ: واقع در سایت جنوبی مجتمع شهر سبز
  • باشگاه پینت‌بال آرتمیس: واقع در سایت جنوبی مجتمع شهر سبز
  • سینمای ۶ بعدی: واقع در سایت جنوبی مجتمع شهر سبز
  • قلعه وحشت 
  • کلوپ تفریحات آبی

شرایط رزرو و قیمت اتاق‌های هتل بام سبز رامسر

رزرو سوئیت‌ها و کلبه‌های جنگلی هتل بام سبز رامسر از طریق سایت تله‌کابین رامسر، تماس تلفنی با هتل و سایت‌های رزرواسیون امکان‌پذیر است.

کلبه‌های جنگلی هتل بام رامسر

منبع عکس: telecabinramsar.com، عکاس: ناشناس

قوانین رزرو

  • زمان تخلیه اتاق ساعت ۱۲ و زمان تحویل اتاق ساعت ۱۵ است.
  • هزینه اقامت کودکان زیر هفت سال رایگان است.
  • هزینه اقامت افراد هفت سال و بالای آن به‌صورت کامل دریافت می‌شود.
  • هزینه اقامت به‌همراه صبحانه رایگان است.
  • هزینه تله‌کابین برای رفت‌وآمد میهمانان هتل رایگان است.
  • هزینه پارکینگ برای میهمانان هتل رایگان است.
  • ارائه کارت شناسایی معتبر (شناسنامه یا کارت ملی) برای تمام افراد الزامی است.
  • رفت‌وآمد تنها از طریق تله‌کابین امکان‌پذیر است.
  • میهمانان هتل باید یک ساعت قبل از اتمام ساعت کار خط تله‌کابین، در سایت بالا حضور یابند.
  • ساعت کاری تله‌کابین در فصل تابستان، از ساعت ۹ تا ۲۰:۳۰ و در فصل زمستان از ساعت ۱۰ تا ۱۷ است.
  • پس از اتمام ساعت کار خط تله‌کابین، هزینه هر سرویس استفاده از خودروی هتل در بهار ۱۴۰۲ خورشیدی برابر ۵۰۰,۰۰۰ تومان است.
  • به‌دلیل موقعیت قرارگیری هتل در محوطه بالای تله کابین و تردد با تله‌کابین، از آوردن چمدان‌های حجیم و سنگین خودداری شود.
  • برای رفت‌وآمد به کلبه‌های جنگلی که در فاصله کمی از پذیرش هتل قرار دارد، سرویس رفت‌وآمد رایگان موجود است.
  • ورود حیوانات خانگی و پرنده به هتل ممنوع است.
  • درست‌کردن آتش در محوطه هتل ممنوع است.

قیمت اتاق‌های هتل بام سبز رامسر 

هزینه سوئیت‌های وی‌آی‌پی و کلبه‌های جنگلی هتل بام سبز رامسر به‌ازای هر شب در بهار ۱۴۰۲ خورشیدی به قرار زیر است:

  • سوئیت لیلیوم: ۳,۱۵۰,۰۰۰ تومان
  • سوئیت رز: ۴,۱۸۷,۰۰۰ تومان
  • سوئیت کاملیا: ۴,۱۸۷,۰۰۰ تومان
  • سوئیت نرگس: ۴,۱۸۷,۰۰۰ تومان
  • سوئیت مگنولیا: ۴,۱۸۷,۰۰۰ تومان
  • سوئیت یاس: ۴,۱۸۷,۰۰۰ تومان
  • سوئیت تایتانیک: ۴,۱۸۷,۰۰۰ تومان
  • سوئیت کوهستان: ۵,۴۰۰,۰۰۰ تومان
  • سوئیت‌های ماه عسل: ۳,۷۵۰,۰۰۰ تومان
  • کلبه‌های جنگلی دو نفره: ۳,۰۰۵,۰۰۰ تومان
  • کلبه‌های جنگلی چهار نفره: ۴,۷۲۰,۰۰۰ تومان
  • کلبه‌های جنگلی ۶ نفره: ۵,۹۳۰,۰۰۰ تومان 
  • هزینه هر نفر اضافه: ۱,۲۲۷,۰۰۰ تومان

جاهای دیدنی نزدیک هتل بام سبز رامسر 

بازار سنتی رامسر 

  • آدرس: بلوار سجادی غرب به شرق، قبل از میدان امام خمینی (مشاهده روی نقشه)
  • فاصله تا هتل بام سبز رامسر: کمتر از ۱۰ کیلومتر (حدود ۲۰ دقیقه با ماشین)

کمتر کسی است که در سفر به شمال کشور از بازارهای محلی آن بازدید نکند. «بازار سنتی رامسر» یکی از بازارهای محلی خطه شمال است که از جاهای دیدنی‌های رامسر در عید به شمار می‌رود. در این بازار می‌توانید انواع خوراکی‌های خوشمزه را تهیه کنید. رامسر، بازاری شبیه به بازارهای تاریخی اصفهان، شیراز و کرمان و... ندارد؛ در بازار سنتی رامسر، بیشتر محصولات و دسترنج‌ مردم محلی به فروش می‌رسد.

بازار سنتی رامسر 

منبع عکس: divar.ir، عکاس: ناشناس

در بازار رامسر محصولاتی مانند ماهی، انواع ترشیجات، مرباهای خانگی، سبزیجات، انواع زیتون، رب انار، گوشت، مرغ، شیر و ماست محلی عرضه می‌شود. همچنین صدای مرغ و خروس، اردک و بوقلمون زنده در گوشه و کنار بازار به گوش می‌رسد. برای تهیه غذاهای محلی مازندران سری به این بازار بزنید و مواد مورد نیاز را خریداری کنید. فروشگاه‌های پوشاک، کیف و کفش، ظروف آشپزخانه، صنایع دستی، زیورآلات، کاموا، پارچه و طلا و جواهر در بازار رامسر به چشم می‌خورد. 

در فاصله کمتر از یک کیلومتری بازار سنتی رامسر، بازار جدید ماهی‌فروشان با ۲۲ غرفه کاملا بهداشتی قرار گرفته است که می‌توانید برای تهیه ماهی تازه، سری به آن بزنید. همچنین بازارهای هفتگی رامسر (شنبه بازار و سه‌شنبه بازار) نیز در نزدیکی بازار سنتی برپا می‌شود.

بلوار معلم رامسر

  • آدرس: ۶ کیلومتری مرکز شهر رامسر، حدفاصل بلوار رزاقی و بلوار باهنر (مشاهده روی نقشه)
  • فاصله تا هتل بام سبز رامسر: کمتر از ۱۵ کیلومتر (حدود ۲۵ دقیقه با ماشین)

«بلوار معلم» به‌عنوان نماد شهر رامسر شناخته می‌شود و قدمت آن به دوره پهلوی اول بازمی‌گردد. پروژه ساخت بلوار در سال ۱۳۱۰ خورشیدی آغاز شد؛ در ابتدا به‌منظور خط عبوری خودروها مورد استفاده بود و در دهه ۵۰ به‌صورت پیاده‌راهی سنگ‌فرش‌شده درآمد و در احاطه درختان نخل، توسکا و شمشاد قرار گرفت. همچنین در دو طرف بلوار، دو گذر آسفالته به‌منظور تردد خودروها ساخته شد.

بلوار معلم رامسر

منبع عکس:toptourist.ir، عکاس: ناشناس

در گذشته در انتهای بلوار معلم کنونی، کازینو و قمارخانه‌هایی وجود داشت؛ به همین دلیل به نام بلوار کازینو شناخته می‌شد و پس از انقلاب به بلوار معلم تغییر نام یافت. این بلوار در سال ۱۳۵۲ خورشیدی در فهرست آثار ملی ایران به‌ ثبت رسید. بلوار معلم با طراحی بی‌نظیر و دو کیلومتر طول، از کوه و جنگل (بلوار رزاقی) آغاز می‌شود و در انتها به دریا و بلوار باهنر (ورودی پلاژ و شهربازی توسکا) می‌رسد.

در بخش شمالی بلوار معلم رامسر، هتل قدیمی رامسر قرار گرفته است؛ بنایی باشکوه و قدیمی که در گذشته اقامتگاه خانواده پهلوی، درباریان و میهمان‌های مهم خارجی بود و امروزه به‌عنوان هتل اقامتی گردشگران مورد استفاده است. گردش و پیاده‌روی در بلوار رامسر در هر ساعتی از شبانه‌روز و در هر فصلی از سال، لطف خاص خود را دارد و از بهترین تجربیاتی است که می‌توانید در سفر به رامسر کسب کنید.

کاخ مرمر رامسر

  • آدرس: میدان انقلاب اسلامی، بلوار رجایی (سخت سر) (مشاهده روی نقشه)
  • فاصله تا هتل بام سبز رامسر:  کمتر از ۲۰ کیلومتر (۳۰ دقیقه)

«کاخ مرمر رامسر» با مساحت ۶۰۰ متر مربع، در دوره پهلوی اول و به‌عنوان استراحتگاهی برای خاندان سلطنتی روی تپه‌ای مشرف به دریا و جنگل‌های زیبای رامسر احداث شد. دلیل نام‌گذاری آن، استفاده از سنگ مرمر رگه‌دار اونیک مشهد در نما، سنگ مرمر سفید با رگه‌های سرخ در کف و همچنین ساخت چهار ستون مرمری در ایوان ورودی و دو مجسمه ببر مرمری در دو سوی پلکان پشت کاخ بوده است. 

کاخ مرمر رامسر

منبع عکس: wikipedia.org، عکاس: ناشناس

پس از انقلاب، درهای کاخ مرمر در سال ۱۳۵۸ برای مدت کوتاهی به روی عموم گشوده شد و پس از آن تاریخ، به‌دلیل مسائل امنیتی به‌مدت ۲۱ سال، هیچ‌کس اجازه ورود به کاخ را نداشت. کاخ مرمر در اردیبهشت سال ۱۳۷۸ به ثبت ملی رسید، سپس مورد مرمت و بازسازی قرار گرفت و سرانجام در اواخر سال ۱۳۷۹، با کاربری موزه فعالیت خود را آغاز کرد. کاخ مرمر در سال ۱۳۹۰، لقب پربازدیدترین موزه ایران را به خود اختصاص داد.

کاخ مرمر رامسر در باغی سرسبز و وسیع با مساحت ۶۰,۰۰۰ متر مربع قرار دارد که زیبایی کاخ را دوچندان کرده است. این باغ با گونه‌های گیاهی منحصربه‌فرد، از نهال‌های مرکبات اصلاح‌شده تا گیاهان تزیینی کمیاب، یکی از باغ‌های گیاه‌شناسی ایران نیز به شمار می‌رود. کاخ موزه رامسر شامل مجموعه‌ای متنوع از موزه‌ها نظیر موزه حمام قدیم (واقع در حمام ضلع جنوبی محوطه کاخ)، موزه اسناد، کاخ شاه، موزه مردم‌شناسی رامسر (شامل اشیا و اموال فرهنگی) و موزه بین‌المللی عاج ایران (دارای ۳۰۰ اثر ارزشمند از عاج فیل) می‌شود.

کاخ مرمر در میان اهالی شهر به کاخ رامسر شهرت دارد و با نام‌های دیگری نظیر کاخ موزه رامسر، کاخ سلطنتی، باغ رامسر، موزه تماشاگه خزر و مجتمع فرهنگی موزه شهدای رامسر نیز شناخته می‌شود. از امکانات رفاهی کاخ موزه رامسر می‌توان به کافه رستوران، بازارچه صنایع دستی، آلاچیق چوبی فروش سوغات رامسر، نمازخانه، مسیرهای بهسازی‌شده برای توان‌یابان، غرفه عکاسی، سرویس بهداشتی و پارکینگ اشاره کرد.

جنگل دالخانی

  • آدرس: جنوب شرق رامسر، جاده جنت رودبار (مشاهده روی نقشه)
  • فاصله تا هتل بام سبز رامسر: ۴۵ کیلومتر (حدود ۷۰ دقیقه با ماشین)

«جنگل دالخانی» یا «جنگل دالیخانی» از زیباترین و بهترین جنگل‌ های شمال ایران به شمار می‌رود. این جنگل به دالان بهشت نیز شهرت دارد؛ چراکه درختان متراکم و سرسبز آن با احاطه‌شدن در مه، منظره‌ای شبیه دالان پدید آورده است. 

جنگل دالخانی رامسر

منبع عکس: seeiran.ir، عکاس: ناشناس

جنگل دالخانی با وسعت تقریبی ۶۰۰,۰۰۰ متر مربع، دارای جاده‌ای زیبا است که از جاده میرزا کوچک‌ خان (کتالم - هریس) آغاز و به روستاها و مناطق ییلاقی جنت رودبار، گرسماسر و اکراسر منتهی می‌شود. شما می‌توانید از رانندگی در میان تونلی رویایی از درختان سربه‌فلک‌کشیده با هوای مه‎‌آلود لذت ببرید یا در تپه‌های سرسبز جنگل، ساعاتی را به آرامش سپری کنید. 

جنگل دالخانی، از جنگل‌های نیمه مرتفع، در ارتفاع ۸۰۰ متری از سطح دریا واقع شده است و طرفداران بسیاری در میان علاقه‌مندان به کوهنوردی جنگل دارد. این جنگل از پوشش گیاهی متنوعی برخوردار است که شامل درختان شاه‌بلوط، اقاقیا، راش، ولیک، زالزالک وحشی، فندق، ازگیل و گوجه جنگلی می‌شود.

در جنگل دالخانی، مناظر طبیعی بسیاری نظیر دریاچه، رودخانه، دریای ابر، آبشاری در جنت رودبار و آبشار دیگری در نزدیکی گرسماسر را مشاهده می‌کنید. در طول مسیر، امکاناتی مانند رستوران، دکه فروش آش گرم و چای داغ و چندین کلبه‌ چوبی و آلاچیق‌ برای برپایی پیک‌نیک به چشم می‌خورد؛ همچنین برخی از افراد محلی به فروش محصولاتی نظیر عسل، ترشی و ماهی‌های پرورشی می‌پردازند. 

کلبه جنگلی در هتل بام سبز رامسر

منبع عکس: telecabinramsar.com، عکاس: ناشناس (کلبه‌های جنگلی هتل بام سبز رامسر)

اگر در هتل بام سبز رامسر اقامت داشته‌اید، تجربه‌های خود را با ما و دیگر همراهان کجارو به اشتراک بگذارید.

پرسش‌های متداول

کلبه جنگلی هتل بام سبز رامسر چند نفره است؟

کلبه های جنگلی هتل بام سبز رامسر در سه نوع کلبه‌های دو نفره با مساحت ۲۸ متر مربع، کلبه‌های چهار نفره با مساحت ۳۸ متر مربع و کلبه‌های ۶ نفره با مساحت ۵۰ متر مربع ساخته شده‌اند.

قیمت کلبه جنگلی هتل بام سبز رامسر چند است؟

در سال ۱۴۰۲، قیمت کلبه جنگلی بام سبز رامسر از ۳,۰۰۵,۰۰۰ تومان برای هر شب (کلبه دو نفره) به بالا است.

امکانات رفاهی هتل بام سبز رامسر چیست؟

تله‌کابین، رستوران و کافی‌شاپ، مرکز ماساژ، سالن بیلیارد، زیپ لاین، شهربازی، پیست کارتینگ، پیست موتور چهارچرخ، باشگاه پینت‌بال، سینمای ۶ بعدی، قلعه وحشت، سالن کنسرت و کلوپ تفریحات آبی

منبع عکس کاور: telecabinramsar.com، عکاس: ناشناس

مطالب مرتبط:

دیدگاه