هتل‌های جنگلی ایران؛ سفر به رنگ سبز

معصومه صادقپور
معصومه صادقپور یکشنبه، ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۰۶
هتل‌های جنگلی ایران؛ سفر به رنگ سبز

کلبه‌ها و هتل های جنگلی ایران، با چشم‌اندازی زیبا از طبیعت سرسبز، از گزینه‌های اقامتی پرطرفدار در سفر به شمار می‌رود.

شهرهای شمالی ایران با وجود دریای خزر و جاذبه‌های طبیعی فراوان، هرساله مسافران بسیاری را جذب می‌کنند. گزینه‌های اقامتی متفاوتی، از هتل های جنگلی ایران تا اقامتگاه‌های کلبه‌ای و ارزان‌قیمت، پیش‌ روی گردشگران این خطه است؛ در این میان، هتل‌ها و کلبه‌های جنگلی با وجود آب‌وهوای پاک و چشم‌اندازهای زیبا از طبیعت سرسبز، طرفداران بسیاری دارند.

امکانات رفاهی، ویژگی اتاق‌ها و سهولت دسترسی هتل به جاهای دیدنی شهر از مهم‌ترین نکاتی است که پیش از سفر باید از آن‌ها مطلع شوید. هدف ما آشنایی شما با بهترین هتل های جنگلی ایران است تا هنگام سفر، اقامتی خاطره‌انگیز را در میان مناطق بکر و سرسبز جنگل تجربه کنید.

هتل های جنگلی ایران:

هتل امپراتور چلک لاهیجان

  • آدرس: لاهیجان، میدان کاشف السلطنه، کیلومتر ۴٫۵ جاده لاهیجان - کوبیجار، نرسیده به ‌سطل‌سر (مشاهده روی نقشه)
  • تلفن: ۴۲۳۶۵۱۶۱ ۰۱۳ - ۷۱۱۸۸۵۸ ۰۹۱۲
  • صفحه اینستاگرام: hotel.emperatoor.chalak@
  • درجه هتل: سه ستاره
  • هزینه پایه در کلبه جنگلی دو نفره (بهار ۱۴۰۲): ۱,۷۰۰,۰۰۰ تومان
  • هزینه پایه در آپارتمان دو خوابه پنج نفره (بهار ۱۴۰۲): ۲,۰۰۰,۰۰۰ تومان

هتل امپراطور چلک لاهیجان

منبع عکس: اینستاگرام hotel.emperatoor.chalak، عکاس: ناشناس

«هتل امپراتور چلک لاهیجان» در ارتفاع ۱,۲۰۰ متری از سطح دریا، در منطقه‌ای بکر از اطراف لاهیجان با آب‌وهوای مطبوع و با چشم‌اندازی بی‌نظیر از کوه‌های سرسبز قرار گرفته است. احداث این هتل در سال ۱۳۸۷ خورشیدی آغاز شد، در سال ۱۳۹۰ به بهره‌برداری رسید و به‌منظور ارتقای کیفیت خدمات، در سال ۱۳۹۳ مورد بازسازی قرار گرفت. هتل امپراتور چلک دسترسی آسانی به جاهای دیدنی لاهیجان از جمله شیطان‌کوه، حمام گلشن و بام سبز لاهیجان دارد.

هتل امپراتور در زمینی به‌وسعت ۱۰,۰۰۰ متر مربع قرار گرفته است که از فضای سبز، باغ چای‌کاری، درخت‌کاری و گل‌کاری‌شده، ۵۰۰ عدد پله تندرستی و ۱۰ استراحتگاه موقت در بین پله‌ها تشکیل می‌شود.

هتل امپراتور چلک در ۶ طبقه تک‌واحدی احداث شده است. هر یک از واحدها ۱۰۰ متر مربع مساحت و دو اتاق خواب دارد و طبقه آخر هتل به‌صورت پنت‌هاوس است. از امکانات این واحدها می‌توان به آشپزخانه برای پخت‌وپز، یخچال، چای‌ساز، حمام، سرویس بهداشتی ایرانی و فرنگی، شوفاژ، اسپیلت، میز و صندلی، کف‌پوش سرامیک، فرش، مبلمان، میز و صندلی، میز آرایشی، دراور، جالباسی، تلفن، سیستم تهویه مطبوع و سیستم اطفای حریق اشاره کرد.

چند واحد کلبه جنگلی دو نفره نیز در محوطه هتل امپراتور چلک وجود دارد که با امکانات رفاهی مناسب در اختیار میهمانان قرار می‌گیرد. این هتل دارای امکانات و خدماتی نظیر آسانسور، آلاچیق در محوطه، پارک بازی کودکان، پذيرش ۲۴ ساعته، اینترنت رایگان در لابی، صندوق امانات و پارکینگ است.

دهکده توریستی ملل شاندرمن

  • آدرس: ماسال، شاندرمن، روستای بیتم، خیابان توریست (مشاهده روی نقشه)
  • تلفن: ۸۹۳۶۵۳۰ ۰۹۱۲
  • درجه هتل: سه ستاره
  • هزینه پایه در ویلای دو خوابه (بهار ۱۴۰۲): ۵,۴۸۰,۰۰۰ تومان

دهکده توریستی ملل شاندرمن

منبع عکس: hotelyar.com، عکاس: ناشناس

«دهکده توریستی ملل شاندرمن» در طبیعت بکر و زیبای استان گیلان و در دل روستای بیتم قرار دارد؛ دهکده‌ای توریستی که با تعداد محدودی از ویلاهای شیک و مجهز، اقامتی آرام و خاطره‌انگیز برای میهمانان به ارمغان می‌آورد. این هتل امکان دسترسی به بام سبز ماسال، پارک ساحلی و دیگر جاهای دیدنی ماسال را فراهم کرده است.

هتل ملل شاندرمن دارای ۱۱ واحد اقامتی با امکانات مجهز است که شامل ویلاهای دو خوابه (۶ نفره)، سه خوابه (۹ نفره) و پنج خوابه (۱۵ نفره) است. از امکانات هتل می‌توان به حمام، سرویس بهداشتی فرنگی، اجاق گاز، یخچال، تلویزیون، اسپیلت و اینترنت در اتاق‌ها و همچنین رستوران، کافی‌شاپ، اینترنت در لابی و پارکینگ اشاره کرد.

اقامتگاه مزرعه قوها لاهیجان

  • آدرس: کوبیجار، انتهای کوچه شهید ستوده، اکولوژ مزرعه قوها (مشاهده روی نقشه)
  • تلفن: ۴۱۲۱۴۰۰۷ ۰۱۳ - ۴۱۲۱۴۰۰۸ ۰۱۳ - ۴۱۲۱۶۱۵۸ ۰۱۳ - ۴۱۲۱۶۱۵۹ ۰۱۳
  • آدرس سایت: swansfarm.com
  • صفحه اینستاگرام: swansfarm@
  • هزینه پایه در کلبه تک واحده (بهار ۱۴۰۲): ۲,۱۰۰,۰۰۰ تومان
  • هزینه پایه در سوئیت یک‌خوابه (بهار ۱۴۰۲): ۲,۴۵۰,۰۰۰ تومان 

اقامتگاه مزرعه قوها لاهیجان

منبع عکس: اینستاگرام swansfarm، عکاس: ناشناس

«اکولوژ مزرعه قوها» در شهر لاهیجان و در دامنه رشته‌کوه‌های البرز و باغ‌های همیشه سبز چای احداث شده است. این مجموعه در زمینی به وسعت ۴۵,۰۰۰ متر مربع قرار دارد و شامل تعدادی سوئیت پیرامون برکه قوها و ماهی‌ها و تعدادی کلبه چوبی در دل جنگل‌های بکر می‌شود. طراحی منحصربه‌فرد فضای سبز، گلخانه‌های مملو از گیاهان کم‌نظیر و گل‌های رنگارنگ بومی و غیربومی در محیط دنج و آرام مزرعه، اقامتی خاطره‌انگیز برای میهمانان رقم می‌زند. همچنین دسترسی آسان این اقامتگاه به تالاب سوستان، آرامگاه کاشف‌السلطنه و دیگر جاهای دیدنی لاهیجان از مزایای هتل به شمار می‌رود.

سوئیت‌های مزرعه قوها شامل هفت سوئیت یک‌خوابه (مساحت ۶۰ متر مربع؛ دو نفره)، پنج سوئیت دو خوابه (مساحت ۶۵ متر مربع؛ چهار نفره)، یک سوئیت سه خوابه (مساحت ۷۵ متر مربع؛ ۶ نفره) و سوئیت ماه عسل (مساحت ۶۰ متر مربع؛ دارای طراحی ویژه برای عروس و داماد) می‌شود.

کلبه‌های مزرعه قوها شامل کلبه تک واحده (مساحت ۳۵ متر مربع؛ دو نفره)، کلبه دو واحده مستقل پنج نفره (مساحت ۳۵ متر مربع؛ دارای ورودی جداگانه، ظرفیت دو نفر در طبقه بالا و سه نفر در طبقه پایین)، کلبه دو واحده مستقل چهار نفره (مساحت ۳۵ متر مربع؛ دارای ورودی جداگانه، ظرفیت دو نفر در طبقه بالا و دو نفر در طبقه پایین) و کلبه دوبلکس (مساحت ۵۰ متر مربع؛ دارای ظرفیت دو نفر در طبقه پایین و سه نفر در طبقه بالا) است.

منبع عکس: اینستاگرام swansfarm، عکاس: ناشناس

کلبه شاه‌نشین مزرعه قوها از دو طبقه شاه‌نشین بالا (مساحت ۲۵۰ متر مربع؛ شامل چهار اتاق خواب مستر با ظرفیت مجموع ۱۰ نفر) و عمارت شاه‌نشین پایین (مساحت ۱۶۰ متر مربع؛ شامل سه اتاق مستر با ظرفیت مجموع پنج نفر) تشکیل می‌شود. کلبه تریپلکس درختی، مساحتی برابر ۱۱۰ متر مربع و ظرفیت ۱۰ نفر دارد و شامل یک اتاق مستر سه نفره در طبقه اول، هال و آلاچیق رو به جنگل در طبقه دوم و همچنین دو اتاق خواب چهار نفره و دو نفره و یک تخت سینگل در هال طبقه سوم است.

از امکانات رفاهی واحدهای اقامتی مزرعه قوها می‌توان از اجاق گاز رومیزی، کتری برقی، حمام، سرویس بهداشتی فرنگی، سشوار، تلویزیون هوشمند، لوازم بهداشتی، پنجره‌های دو جداره، پکیج، رادیاتور، اسپیلت و تشک‌های طبی نام برد. این مجموعه از امکانات رفاهی و تفریحی متنوعی نظیر برکه قوها، رستوران، کافی‌شاپ، استخر، ماساژ، ماهی‌درمانی، زمین بازی، باشگاه ورزشی، مینی‌‌گلف، ماز (لابیرنت)، ورزش پتانک، مرکز خدمات پوست و زیبایی، تور داخلی مزرعه، فروشگاه محصولات مزرعه (عسل، چای بهاره و دمنوش)، غرفه نمایش و فروش محصولات هنری و سالن کنفرانس برخوردار است.

مجتمع اقامتی سندی فومن

  • آدرس: کیلومتر ۱۵ جاده فومن به ماسوله، شهر توریستی ماکلوان، خیابان سردار جنگل، کادوس، خیابان شمشه (مشاهده روی نقشه)
  • تلفن: ۳۹۰۹۰۰۲ ۰۹۳۶
  • هزینه پایه در سوئیت سه نفره (بهار ۱۴۰۲): ۸۵۰,۰۰۰ تومان

مجتمع اقامتی سندی فومن

منبع عکس: iran-booking.com، عکاس: ناشناس

«مجتمع اقامتی سندی فومن» که در قلب طبیعت بکر و سرسبز گیلان در شهر توریستی ماکلوان قرار دارد، در سال ۱۳۹۴ خورشیدی در فضایی آرامش‌بخش با امکانات رفاهی مناسب و پرسنل مجرب، فعالیت خود را آغاز کرد. دسترسی آسان به شهر تاریخی ماسوله، قلعه رودخان و دیگر جاهای دیدنی فومن از مزایای این اقامتگاه به شمار می‌رود.

مجتمع اقامتی سندی ماکلوان دارای ساختمانی دو طبقه (همکف و اول) و فاقد آسانسور است که شامل چهار بلوک به‌هم چسبیده می‌شود. هر بلوک، دو واحد اقامتی به‌شکل سوئیت‌های سه نفره دارد. ورودی واحدهای طبقه همکف دارای پنج پله و واحدهای طبقه اول دارای ۱۵ پله است. از امکانات هتل می‌توان به حمام، سرویس بهداشتی فرنگی و ایرانی، اسپیلت، یخچال، امکانات پخت‌وپز، تلویزیون، کف‌پوش سرامیک، مبلمان، میز آرایشی در اتاق‌ها و همچنین اینترنت در لابی، پذیرش ۲۴ ساعته، سرو صبحانه در اتاق، صندوق امانات و پارکینگ اشاره کرد.

هتل بام سبز رامسر

  • آدرس: پنج کیلومتری غرب رامسر، مجموعه تله‌کابین رامسر (مشاهده روی نقشه)
  • تلفن: ۵۵۲۶۶۵۱۹ ۰۱۱ - ۵۳۶۳۵۱۹ ۰۹۱۲ - ۵۲۶۶۵۳۰ ۰۹۱۱
  • آدرس سایت: telecabinramsar.com
  • صفحه اینستاگرام: hotelbaam_ramsar@
  • درجه هتل: چهار ستاره
  • هزینه پایه در کلبه جنگلی دو نفره (بهار ۱۴۰۲): ۳,۰۰۵,۰۰۰ تومان
  • هزینه پایه در سوئیت VIP هتل: ۳,۱۵۰,۰۰۰ تومان

هتل بام سبز رامسر

منبع عکس: telecabinramsar.com، عکاس: ناشناس

«هتل بام سبز رامسر» در سال ۱۳۸۹ خورشیدی، در ارتفاع ۷۰۰ متری از سطح دریا و در سایت بالای تله‌کابین رامسر احداث شد. ساختمان اصلی هتل از نمای جنوبی به‌صورت ۶ طبقه و از نمای شمالی به‌صورت سه طبقه مشاهده می‌شود و ایستگاه تله‌کابین رامسر در طبقه پنجم این ساختمان قرار دارد. تنها وسیله رفت‌وآمد به این هتل، تله‌کابین است و میهمانان هتل باید یک ساعت قبل از پایان ساعت کاری خط تله‌کابین، در مجتمع حضور یابند. جاده اختصاصی ماشین‌رو جهت موارد اضطراری پیش‌بینی شده و استفاده از آن برای میهمانان هتل بام سبز ممنوع است.

هتل بام سبز به‌عنوان بخش اقامتی مجتمع شهر سبز رامسر، در سوئیت‌های وی‌آی‌پی (VIP) و دهکده جنگلی از میهمانان پذیرایی می‌کند. سوئیت‌‌های وی‌آی‌پی هتل به‌صورت یک‌خوابه و دو خوابه با چشم‌اندازی از جنگل و کوه و با الهام‌ از سبک معماری کشورهای مختلف طراحی شده است و شامل سوئیت نرگس (ساعت چینی)، سوئیت تایتانیک، سوئیت مگنولیا (آسیای جنوبی)، سوئیت یاس (آفتاب کالفرنیا)، سوئیت رز (دهکده آمریکایی)، سوئیت کوهستان (تنها سوئیت دو خوابه هتل)، سوئیت کاملیا (یک روز زیبای بهاری)، سوئیت ماه عسل یک و سوئیت ماه عسل دو می‌شود.

منبع عکس: telecabinramsar.com، عکاس: ناشناس

دهکده جنگلی هتل بام سبز رامسر، دارای ۳۲ کلبه‌ مستقل و با فاصله مناسب از یکدیگر است که در مسافت نزدیکی از ساختمان اصلی هتل قرار دارد. میهمانان می‌توانند از مسیر پیاده‌روی سنگ‌فرش‌شده جهت تردد استفاده کنند. این دهکده شامل ‌کلبه‌های دو نفره (با مساحت ۲۸ متر مربع؛ دارای یک تخت دبل)، کلبه‌های چهار نفره (با مساحت ۳۸ متر مربع؛ دارای تخت دو طبقه و کاناپه تختخواب‌شو دبل) و کلبه‌های ۶ نفره (با مساحت ۵۰ متر مربع؛ دارای دو اتاق‌خواب با تخت دو طبقه و کاناپه تختخواب‌شو دبل در هال) می‌شود.

واحدهای اقامتی از امکاناتی نظیر حمام، سرویس بهداشتی فرنگی، لوازم بهداشتی، یخچال، چای‌ساز، تلویزیون، سیستم گرمایشی شوفاژ، سیستم سرمایشی کولر گازی و میز و صندلی برخوردار است. از امکانات رفاهی و تفریحی هتل بام سبز می‌توان به رستوران بین‌المللی ایل میلی (با ظرفیت پذیرایی ۲۰۰ نفر؛ دارای انواع غذاهای ایرانی، محلی و بین‌المللی)، کافی‌شاپ ایل میلی (دارای خدمات شبانه‌روزی برای میهمانان مقیم هتل)، سالن ماساژ ارکیده (با مساحت ۸۰ متر مربع؛ واقع در سوئیت ارکیده بام سبز) و سالن بیلیارد اشاره کرد.

هتل چالدره تنکابن

  • آدرس: کیلومتر ۱۸ جاده دو هزار (مشاهده روی نقشه)
  • تلفن: ۴۴۴۶۰۷۱۳ ۰۱۱ - ۴۴۴۶۰۷۱۴ ۰۱۱ - ۵۴۲۴۵۴۱۲ ۰۱۱ - ۵۴۲۴۵۴۱۴ ۰۱۱
  • آدرس سایت: chaldarreh.com
  • صفحه اینستاگرام: chaldarreh@
  • درجه هتل: چهار ستاره
  • هزینه پایه در کلبه دو نفره توسکا (بهار ۱۴۰۲): ۵,۵۰۰,۰۰۰ تومان

هتل چالدره تنکابن

منبع عکس: chaldarreh.com، عکاس: ناشناس

«هتل چالدره تنکابن»، در قلب جنگل‌های دو هزار و با چشم‌اندازی زیبا از طبیعت بکر شمال ایران، در منطقه نمونه گردشگری چالدره واقع شده است. این منطقه با وسعت ۱۱۰ هکتار از سمت شمال به تقاطع رودخانه دوهزار و سه‌هزار، از سمت جنوب به دامنه کوه‌های سیالان (بلسکوه) و از شمت غرب و شرق به‌ترتیب به جاده دو‌هزار و سه‌هزار منتهی می‌شود. 

هتل چالدره دارای دو نوع کلبه توسکا و افرا است که به‌صورت مستقل و با فاصله مناسبی از یکدیگر قرار گرفته‌اند. کلبه‌های چوبی توسکا مساحتی برابر ۳۶ متر مربع دارد و از کلبه توسکا A (دو نفره؛ دارای یک تخت دبل)، توسکا B (سه نفره؛ دارای سه تخت یک نفره) و توسکا C (چهار نفره؛ دارای دو تخت یک نفره و یک تخت دو طبقه) تشکیل می‌شود. از امکانات این کلبه‌ها می‌توان از حمام، سرویس بهداشتی ایرانی و فرنگی، مبلمان، جالباسی، سیستم گرمایش و سرمایش اسپیلت، یخچال و چای‌ساز نام برد.

منبع عکس: chaldarreh.com، عکاس: ناشناس

کلبه‌های بتنی افرا دارای مساحت ۶۵ متر مربع است و شامل سوئیت افرا A (دو نفره؛ دارای یک تخت دبل در اتاق‌ خواب)، افرا B (سه نفره؛ دارای یک تخت دبل در اتاق خواب و یک کاناپه تختخواب‌شو در هال) و افرا C (چهار نفره؛ دارای یک تخت دبل در اتاق خواب و دو کاناپه تختخواب‌شو در هال) می‌شود. از امکانات این سوئیت‌ها می‌توان به تراس اختصاصی با مساحت ۳۵ متر مربع، اتاق خواب، هال، حمام، سرویس بهداشتی ایرانی و فرنگی، آشپزخانه بدون امکان پخت‌وپز، مبلمان، جالباسی، سیستم گرمایش و سرمایش اسپیلت، یخچال و چای‌ساز اشاره کرد.

از امکانات رفاهی و خدمات هتل چالدره تنکابن می‌توان از رستوران جزیره، کافی‌شاپ زمستانی، کافی‌شاپ تابستانی و نمایشگاه اختصاصی (فصلی، نقاشی، خوش‌نویسی، عکاسی و...) در سالن همایش و کنفرانس هتل نام برد. این مجموعه، با امکانات تفریحی و ورزشی مانند جنگل‌نوردی به‌همراه راهنما، دوچرخه‌سواری در جنگل، ماهی‌گیری با قلاب، دارت، تخته نرد و شطرنج، اقامتی خاطره‌انگیز را برای میهمانان رقم می‌زند.

هتل سالاردره ساری

  • آدرس: ۱۲ کیلومتری جنوب ساری، جاده سمنان - ساری، روبه‌روی شرکت چوب و کاغذ مازندران (مشاهده روی نقشه)
  • تلفن: ۷-۳۳۴۵۵۱۰۱ ۰۱۱
  • آدرس سایت: salardarehhotel.com
  • صفحه اینستاگرام: hotel.salardarreh@
  • درجه هتل: چهار ستاره
  • هزینه پایه در اتاق دو تخته (بهار ۱۴۰۲): ۲,۰۳۰,۰۰۰ تومان

هتل سالاردره ساری

منبع عکس: google map، عکاس: Abdulridah AL Madeh

«هتل سالاردره ساری» در جنگل‌های سرسبز شمال، در نزدیکی رودخانه سالاردره قرار دارد. این مجموعه در سال ۱۳۵۲ خورشیدی در زمینی به مساحت ۵,۶۰۰ متر مربع به‌همراه ۲۰,۰۰۰ متر مربع فضای سبز احداث شد و در سال ۱۳۸۸ به‌طور کلی مورد بازسازی قرار گرفت. این هتل با چشم‌اندازی زیبا از طبیعت بکر جنگل، امکانات و تجهیزات رفاهی کامل و دسترسی آسان به جاهای دیدنی ساری اقامتی آرام و دلنشین برای میهمانان رقم می‌زند. 

هتل سالاردره دارای دو طبقه با ۵۶ واحد اقامتی است که شامل اتاق‌های سینگل، دو تخته تویین، دو تخته دبل، اتاق‎‌های کانکت، اتاق‌های دوبلکس، سوئیت معمولی، سوئیت رویال، آپارتمان دو‌خوابه، ویلا معمولی سه‌خوابه و ویلا دوبلکس سه خوابه می‌شود.

بیشتر اتاق‌های تویین، اتاق‌های دوبلکس و سوئیت‌های هتل رو به جنگل، اتاق‌های دبل رو به ورودی هتل و آپارتمان‌ها پشت هتل و با فاصله ۵۰۰ متری از ساختمان اصلی و ویلاها در جنگل قرار دارند. تمام واحدهای اقامتی دارای حمام، سرویس بهداشتی فرنگی و ایرانی، مبلمان، تلویزیون، سیستم ویدئوی مرکزی، یخچال و مینی‌بار، آینه و میز آرایشی، سیستم گرمایش و سرمایش مناسب، اینترنت و تلفن است.

از امکانات رفاهی و خدمات هتل سالاردره می‌توان از رستوران (با ظرفیت ۳۰۰ نفر؛ واقع در طبقه همکف)، فست‌فود، سفره‌خانه سنتی (با ظرفیت ۱۰۰ نفر؛ واقع در محوطه هتل)، کافی‌شاپ (با ظرفیت ۸۰ نفر؛ واقع در طبقه همکف)، تالار پذیرایی برای برگزاری جشن (با ظرفیت ۵۰۰ نفر)، سالن همایش (دارای امکان صدابرداری و تصویربرداری)، کافی‌نت، فروشگاه، سالن ورزشی، استخر، نمازخانه، اینترنت در لابی، خشک‌شویی، صندوق امانات و پارکینگ نام برد.

هتل کاخ امیران چالوس

  • آدرس: ابتدای کمربندی چالوس - رامسر، جاده زوات، شهرک شهید ابراهیمی، خیابان کاخ، جنب کاخ مادر (مشاهده روی نقشه)
  • تلفن: ۸-۵۲۲۹۴۹۲۳ ۰۱۱
  • صفحه اینستاگرام: amiran_palacehotel@
  • درجه هتل: چهار ستاره
  • هزینه پایه در سوئیت یک‌خوابه دو نفره دبل (بهار ۱۴۰۲): ۲,۴۰۰,۰۰۰ تومان 

هتل کاخ امیران چالوس

منبع عکس: اینستاگرام amiran_palacehotel، عکاس: ناشناس

«هتل کاخ امیران چالوس» در سال ۱۳۹۸ خورشیدی در یکی از زیباترین مناطق جنگلی غرب مازندران فعالیت خود را آغاز کرد. این هتل با استفاده از معماری معاصر و متاثر از معماری گذشته و با در نظر گرفتن سلیقه تمام سنین طراحی شده است. محیط دنج و آرام، چشم‌انداز زیبا از جنگل، امکانات رفاهی مناسب، پرسنل خوش‌برخورد و دسترسی به جاهای دیدنی چالوس از مزایای هتل کاخ امیران به شمار می‌رود.

هتل کاخ امیران که در زمینی به وسعت پنج هکتار (۵۰,۰۰۰ متر مربع) قرار دارد، دارای دو طبقه با ۸۰ واحد اقامتی است و شامل اتاق‌های یک تخته، دو تخته تویین جونیور، دو تخته دبل جونیور، سه تخته، سوئیت یک‌خوابه (دو نفره)، سوئیت دو خوابه (سه نفره و چهار نفره) و سوئیت سه خوابه (هفت نفره) می‌شود.

منبع عکس: اینستاگرام amiran_palacehotel، عکاس: ناشناس

واحدهای اقامتی هتل کاخ امیران چالوس دارای امکاناتی نظیر حمام، سرویس بهداشتی فرنگی، لوازم بهداشتی، سشوار، شوفاژ، اسپیلت، مبلمان، تلویزیون، یخچال و مینی‌بار، کتری برقی، دراور، آینه، جالباسی، کف‌پوش سرامیک، فرش، اینترنت رایگان و تلفن است. 

از امکانات رفاهی و خدمات هتل می‌توان از رستوران (با ظرفیت ۱۵۰ نفر؛ واقع در لابی)، کافی‌شاپ (واقع در لابی)، سالن صبحانه‌خوری، سالن همایش، آسانسور، سرویس بهداشتی ایرانی در لابی، صندوق امانات، تاکسی سرویس، فضای‌سبز، آلاچیق در محوطه، فوتبال‌دستی، بیلیارد، اتاق بازی، روم سرویس، پذیرش ۲۴ ساعته و پارکینگ غیرمسقف نام برد.

هتل هالیدی پارک رامسر

  • آدرس: ۱۵ کیلومتری جنوب رامسر، بالای جاده اربکله (مشاهده روی نقشه)
  • تلفن: ۹۱۰۱۰۵۱۰ ۰۱۱
  • آدرس سایت: holidayparkiran.com
  • صفحه اینستاگرام: holidaypark_ramsar@
  • درجه هتل: سه ستاره
  • هزینه پایه در آپارتمان دو خوابه سه نفره (بهار ۱۴۰۲): ۳,۶۵۵,۰۰۰ تومان

هتل هالیدی پارک رامسر

منبع عکس: اینستاگرام holidaypark_ramsar، عکاس: ناشناس

«هتل هالیدی پارک رامسر» در سال ۱۳۹۷ خورشیدی در منطقه‌ای سرسبز و خوش‌آب‌وهوا با چشم‌اندازی بی‌نظیر در دل جنگل افتتاح شد. این هتل با برخورداری از امکانات رفاهی مدرن و پرسنل مجرب و کارآزموده، تجربه‌ای لذت‌بخش از اقامت را برای میهمانان رقم می‌زند. دسترسی آسان هتل به سد میجران و قلعه مارکوه، از مشهورترین قلعه‌های ایران، و دیگر جاهای دیدنی مازندران از مزایای این هتل به شمار می‌رود.

هتل هالیدی پارک، دارای پنج طبقه است که در هر طبقه دو واحد آپارتمان با امکانات رفاهی کامل وجود دارد. این واحدها شامل آپارتمان‌‌های دو خوابه (سه نفره و چهار نفره)، آپارتمان‌های دو خوابه VIP (دارای مساحت ۱۳۰ متر مربع؛ سه نفره و چهار نفره)، آپارتمان سوپر VIP (دارای مساحت ۲۹۰ متر مربع؛ چهار خوابه) و آپارتمان سلطان سوپر VIP (دارای مساحت ۳۰۰ متر مربع؛ با طراحی عثمانی و چهار خوابه) می‌شود.

آپارتمان‌ها از امکاناتی نظیر حمام، سرویس بهداشتی فرنگی، آشپزخانه با امکان پخت‌وپز، تراس اختصاصی، یخچال، مبلمان، میز و صندلی، کف‌پوش سرامیک، فرش، شوفاژ، اسپیلت و پنکه برخوردار است.

منبع عکس: holidayparkiran.com، عکاس: ناشناس

از امکانات ویژه هتل هالیدی پارک می‌توان به رستوران (با ظرفیت ۷۰ نفر؛ واقع در طبقه همکف هتل)، کافی‌شاپ (واقع در محوطه هتل) و استخر روباز VIP (واقع در طبقه آخر)، اسپا، ماساژ، حمام ترکی، خدمات مانیکور و پدیکور، سالن بیلیارد، فوتبال‌دستی، خانه بازی کودکان، تور جنگل، آفرود، آسانسور، روم سرویس، پذیرش ۲۴ ساعته، تاکسی سرویس و پارکینگ اشاره کرد. استخر هتل چشم‌انداز بی‌نظیری از شهر رامسر را در اختیار مسافران قرار می‌دهد و به‌صورت خانوادگی قابل رزرو است.

هتل تنکا پارسه تنکابن

  • آدرس: تنکابن، جنگل سه هزار، روستای یاندشت، قائم ۶ (مشاهده روی نقشه)
  • تلفن: ۴۴۴۶۰۲۶۵ ۰۱۱ - ۴۴۴۶۰۲۶۷ ۰۱۱ - ۲۰۸۱۹۸۳ ۰۹۱۲
  • صفحه اینستاگرام: tonekaparsehotel@
  • درجه هتل: سه ستاره
  • هزینه پایه در اتاق دو تخته دبل (بهار ۱۴۰۲): ۱,۳۵۰,۰۰۰ تومان

هتل تنکا پارسه تنکابن

منبع عکس: اینستاگرام tonekaparsehotel، عکاس: ناشناس

«هتل تنکا پارسه تنکابن»، از بهترین هتل های جنگلی شمال است که در ارتفاعات جنگل سه هزار تنکابن قرار دارد. این هتل در سال ۱۳۹۸ خورشیدی به بهره‌برداری رسید و با وجود قرارگیری در مجاورت جنگل و رودخانه، پرسنل مجرب و خوش‌برخورد و همچنین محدودیت در پذیرش میهمان، فضایی دنج و آرامش‌بخش برای اقامت در دل جنگل‌های مازندران فراهم می‌کند. دسترسی آسان به روستای قلعه گردن، پارک جنگلی چالدره، منطقه حفاظت‌شده بلس کوه و دیگر جاهای دیدنی تنکابن، از مزایای هتل تنکا پارسه است.

هتل تنکا پارسه دارای سه طبقه و ۱۲ واحد اقامتی است و شامل اتاق‌های دو تخته دبل، اتاق‌های مستر دو (سه تخته)، اتاق‌های مستر سه (سه تخته) و سوئیت‌های یک‌خوابه رویال (سه تخته) می‌شود. اتاق‌های مستر و سوئیت‌های رویال دارای تراسی رو به‌ جنگل است و اقامت در آن‌ها، در هر فصلی جذابیت‌های خاص خود را دارد.

از امکانات هتل تنکا پارسه تنکابن می‌توان به حمام، سرویس بهداشتی فرنگی و ایرانی، سشوار، تلویزیون، یخچال، چای‌ساز، شوفاژ، اسپیلت، کف‌پوش موکت، جالباسی، میز آرایشی و سیستم تهویه مطبوع در اتاق‌ها و همچنین سالن صبحانه‌خوری، آسانسور، سرویس بهداشتی ایرانی و فرنگی در لابی، اینترنت رایگان در لابی و پارکینگ اشاره کرد.

اقامتگاه کلبه‌ای زانوس نوشهر

  • آدرس: کجور، روستای زانوس، دهکده گردشگری زانوس (مشاهده روی نقشه)
  • تلفن: ۲۹۷۷۶۰۷ ۰۹۰۲
  • صفحه اینستاگرام: zanuss.e.v@
  • هزینه پایه در اتاق دو تخته دبل (بهار ۱۴۰۲): ۳,۵۰۰,۰۰۰ تومان

اقامتگاه کلبه‌ای زانوس نوشهر

منبع عکس: اینستاگرام zanuss.e.v، عکاس: ناشناس

«اقامتگاه کلبه‌ای زانوس» در فاصله تقریبی ۷۰ کیلومتری جنوب نوشهر، در منطقه کوهستانی کجور و در روستای زانوس قرار دارد. این روستا با وجود جنگل، چشمه‌های زیبا و آبشارهای متعدد به یکی از مقاصد گردشگری طبیعت‌دوستان تبدیل شده است. دهکده گردشگری زانوس در زمینی به‌وسعت ۲۵,۰۰۰ متر مربع در دل جنگل‌های هیرکانی مازندران، اقامتی دل‌پذیر را برای گردشگران رقم می‌زند.

اقامتگاه زانوس در سال ۱۴۰۰ خورشیدی به بهره‌برداری رسید و دارای ۶ کلبه اقامتی شیک و مدرن و چند کلبه در حال احداث است. از امکانات این کلبه‌ها می‌توان به آب، برق، گاز، حمام، سرویس بهداشتی فرنگی، سشوار، گرمایش از کف، بخاری برقی، کولر گازی، گیرنده دیجیتال ایران، یخچال، اجاق گاز، وسایل آشپزی، باربیکیو، میز ناهارخوری، کابینت، دراور، جالباسی، جعبه کمک‌های اولیه، کپسول آتش‌نشانی و پارکینگ اشاره کرد. با اقامت در زانوس با امکان بازدید از بسیاری از جاهای دیدنی نوشهر از جمله روستای کندلوس امکان‌پذیر است.

هتل جهانگردی چالوس

  • آدرس: کیلومتر پنج جاده چالوس به طرف کرج، روبه‌روی پارک فین (مشاهده روی نقشه)
  • تلفن: ۳-۵۲۱۲۰۲۹۲ ۰۱۱
  • آدرس سایت: ittic.com
  • درجه هتل: دو ستاره
  • هزینه پایه در سوئیت ویژه دو تخته (بهار ۱۴۰۲): ۵۹۸,۰۰۰ تومان 

هتل جهانگردی چالوس

منبع عکس: ittic.com، عکاس: ناشناس

«هتل جهانگردی چالوس» در ابتدای جاده چالوس به کرج و در منطقه زیبا و سرسبز فین قرار دارد. این هتل در سال ۱۳۴۳ خورشیدی، در محیطی پوشیده از درختان جنگلی و در زمینی به مساحت ۶ هکتار (۶۰,۰۰۰ متر مربع) افتتاح شد و در سال ۱۳۹۶ به‌منظور ارتقای کیفی خدمات مورد بازسازی قرار گرفت. هتل جهانگردی چالوس با پرسنلی مجرب و خوش‌برخورد و با امکانات رفاهی مناسب از میهمانان خود پذیرایی می‌کند. دسترسی آسان به ساحل دریای خزر و پارک جنگلی فین چالوس از مزایای هتل به شمار می‌رود.

هتل جهانگردی چالوس دارای ۳۴ واحد اقامتی است که به‌صورت تک‌واحدی و با فاصله‌های مناسب از یکدیگر در محوطه هتل قرار گرفته‌اند. این واحدها شامل کلبه‌‌ها (سه تخته)، کومه‌ها (سه تخته)، سوئیت ویژه (دو تخته)، سوئیت لوکس (دو تخته، سه تخته و چهار تخته)، ویلای یک‌خوابه (سه تخته) و ویلای دو خوابه (چهار تخته و پنج تخته) می‌شود.

از امکانات هتل جهانگردی چالوس می‌توان از حمام، سرویس بهداشتی ایرانی و فرنگی، لوازم بهداشتی، آشپزخانه با امکان پخت‌وپز، یخچال، کتری برقی، تلویزیون، شوفاژ، اسپیلت، میز آرایشی، مبلمان، جالباسی، کف‌پوش موکت و تلفن در اتاق‌ها، پارک کودکان و پارکینگ غیرمسقف نام برد. این هتل فاقد رستوران و کافی‌شاپ است.

هتل جهانگردی ناهارخوران گرگان

  • آدرس: گرگان، بلوار ناهارخوران، انتهای بلوار مجتمع جهانگردی ناهارخوران (مشاهده روی نقشه)
  • تلفن: ۳۲۵۴۰۰۳۴ ۰۱۷
  • آدرس سایت: ittic.com
  • درجه هتل: سه ستاره
  • هزینه پایه در اتاق دو تخته و کلبه دو تخته (بهار ۱۴۰۲): ۷۸۹,۰۰۰ تومان

هتل جهانگردی ناهارخوران گرگان

منبع عکس: ittic.com، عکاس: ناشناس

«هتل جهانگردی ناهارخوران گرگان»، به‌عنوان عضوی از گروه هتل‌های ایرانگردی و جهانگردی، در روستای ناهارخوران از توابع بخش مرکزی گرگان واقع شده است. روستای ناهار خوران همانند یک پارک جنگلی در جنوب شهر گرگان و در فاصله تقریبی هشت کیلومتری از مرکز این شهر قرار دارد. هتل ناهارخوران در سال ۱۳۹۲ خورشیدی به‌عنوان تالار افتتاح شد و در سال ۱۳۹۳، بخش اقامتی هتل به بهره‌برداری رسید. فضای دنج و آرام هتل در محدوده پارک جنگلی ناهارخوران، اقامتی رویایی را در دل طبیعت برای میهمانان فراهم می‌کند. 

هتل جهانگردی ناهارخوران گرگان دارای ۶۷ واحد اقامتی است؛ ۳۱ اتاق دو تخته، ۱۰ سوئیت سه تخته و چهار سوئیت رویال چهار تخته در ساختمانی دو طبقه و تعداد ۲۲ کلبه دو تخته به‌صورت تک‌واحدی در محوطه هتل قرار دارد. این واحدها از امکاناتی نظیر حمام، سرویس بهداشتی فرنگی، یخچال، تلویزیون، میز آرایشی و آینه، شوفاژ، اسپیلت، کتری برقی و تلفن برخوردار است. از خدمات و امکانات رفاهی هتل می‌توان به سه رستوران با ظرفیت مجموع ۲۵۰ نفر، سفره‌خانه روباز سنتی، شربت‌خانه سنتی، خشک‌شویی، روم سرویس ۱۲ ساعته، اینترنت رایگان و پارکینگ اشاره کرد.

هتل زیارت گرگان

  • آدرس: گرگان، انتهای بلوار ناهارخوران، روستای زیارت، جاده زیارت (مشاهده روی نقشه)
  • تلفن: ۳۲۳۰۶۰۰۶ ۰۱۷
  • درجه هتل: دو ستاره
  • هزینه پایه در اتاق دو تخته (بهار ۱۴۰۲): ۷۵۰,۰۰۰ تومان 

هتل زیارت گرگان

منبع عکس: google map، عکاس: Kimia khademi

«هتل زیارت گرگان» در دل طبیعت زیبا و سرسبز گلستان در روستای زیارت گرگان قرار دارد. موقعیت قرارگیری و دسترسی به جاهای دیدنی گرگان از جمله آبشار زیارت، پارک جنگلی النگدره و منطقه جنگلی ناهارخوران از مزایای این هتل به شمار می‌رود. هتل زیارت در سال ۱۳۸۷ خورشیدی با چشم‌اندازی زیبا به کوه‌های جنگلی و دشت‌های سرسبز احداث شد و در سال ۱۳۹۶ مورد بازسازی قرار گرفت.

هتل زیارت در زمینی به مساحت ۲,۰۰۰ متر مربع با زیربنایی در حدود ۱,۶۵۰ متر مربع در پنج طبقه احداث شد. طبقه منفی یک به پارکینگ، طبقات اول و دوم به واحدهای اقامتی و دو طبقه آخر به سالن‌های پذیرایی هتل اختصاص دارد. این هتل با ۲۷ واحد اقامتی، شامل اتاق‌های (یک تخته، دو تخته، سه تخته و چهار تخته) و سوئیت‌های یک‌خوابه (سه تخته، چهار تخته و پنج تخته) می‌شود که از امکاناتی نظیر حمام، سرویس بهداشتی فرنگی، یخچال، میز آرایشی و آینه، مبلمان، چای‌ساز و تلفن برخوردار است.

از امکانات رفاهی هتل زیارت گرگان می‌توان از کافی‌شاپ، چای‌خانه سنتی، نمازخانه، خشک‌شویی، روم سرویس، پذیرش ۲۴ ساعته، غرفه‌های فروشگاهی، تور گردشگری داخل و خارج شهر با راهنمای محلی، صندوق امانات، اینترنت در لابی و پارکینگ اختصاصی نام برد.

اقامتگاه کلبه‌ای زانوس نوشهر

منبع عکس: اینستاگرام zanuss.e.v، عکاس: ناشناس (اقامتگاه کلبه‌ای زانوس نوشهر)

اگر درباره هریک از هتل های جنگلی ایران اطلاعاتی دارید یا در یکی از این هتل‌ها اقامت داشته‌اید، نظر خود را با ما و دیگر کاربران کجارو به اشتراک بگذارید.

پرسش‌های متداول

بهترین هتل های جنگلی ایران کدامند؟

هتل بام سبز رامسر، هتل چالدره تنکابن، هتل سالاردره ساری، هتل کاخ امیران چالوس، هتل امپراتور چلک لاهیجان و اقامتگاه مزرعه قوها لاهیجان از بهترین هتل های جنگلی ایران به شمار می‌روند.

بهترین هتل‌ های جنگلی مازندران کدامند؟

هتل بام سبز رامسر، هتل چالدره تنکابن، هتل سالاردره ساری و هتل کاخ امیران چالوس

بهترین هتل های جنگلی گرگان کدامند؟

هتل جهانگردی ناهارخوران گرگان
منبع عکس کاور: google map، عکاس: Farshid Alimohammadian (هتل سالار دره ساری)

مطالب مرتبط:

دیدگاه