عکس های تماشایی از مشهورترین دیدنی های اروپا

صدیقه شجاعی
صدیقه شجاعی سه شنبه، ۲۲ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۲۱:۰۱
عکس های تماشایی از مشهورترین دیدنی های اروپا

اروپا جاذبه‌های گردشگری متنوع و جذابی را در خود جای داده است که از کاخ و آمفی‌تئاتر تاریخی تا موزه‌های معروف و برج‌هایی با معماری زیبا را در بر می‌گیرد.

اروپا حدود یک‌پانزدهم از کل مساحت کره زمین را اشغال کرده و از شمال با اقیانوس منجمد شمالی، از غرب با اقیانوس اطلس و از جنوب با دریای مدیترانه، دریای سیاه و دریای خزر همسایه است. ۵۰ کشور از جمله روسیه، بزرگترین کشور جهان، در اروپا قرار دارد. کشورهای اروپایی از نظر روابط سیاسی و اقتصادی و همچنین حقوق بشری ارتباط تنگاتنگی با یکدیگر دارند و وجود شورای اروپا بر همین امر صحه می‌گذارد. ۴۷ کشور عضو این شورا هستند که تمرکز آن بر دموکراسی و حقوق بشر است. یونان از نظر دموکراسی جایگاه ویژه‌ای در قاره اروپا دارد؛ چراکه این کشور در کنار روم باستان پایه‌گذار تمدن غربی بودند و نقش پررنگی در تبلور دموکراسی، فلسفه، تاریخ، نمایشنامه، شعر، پزشکی و علم داشتند.

از پربازدیدترین کشورهای اروپایی می‌توان به فرانسه، اسپانیا، ایتالیا، بریتانیا و آلمان اشاره کرد که هر یک، فرهنگ و تاریخ منحصربه‌فرد و جذاب خود را دارند. از همین رو، تنوع جاذبه‌های فرهنگی فرانسه، مناظر تاریخی ایتالیا، فهرستی غنی از معماری‌های چشمگیر در آلمان و غیره باعث شده‌اند که تجربه‌ای کاملا متفاوت برای گردشگران رقم بخورد. پاریس محبوب‌ترین مقصد گردشگری در اروپا است و بارسلونا، رم، لندن و برلین در رتبه‌های بعدی قرار دارند؛ شهرهایی که با موزه‌ها، رستوران‌ها، هتل‌های لوکس، تورهای متنوع و... توانسته‌اند سالانه گردشگران زیادی را به خود جذب کنند. از میان معروف‌ترین دیدنی‌های اروپا می‌‌توان به کولوسئوم، برج ایفل و دیزنی‌لند پاریس اشاره کرد؛ اما در این میان موزه لوور پربازدیدتر از بقیه بوده و در صدر ایستاده است؛ جایی که با نقاشی مونالیزا اثر داوینچی و از نقاشی های معروف جهان، جذابیتی دوچندان برای گردشگران دارد.

فاصله کشورهای اروپایی از یکدیگر بسیار کم است و به موجب پیمان شینگن یا شنگن، تعدادی از کشورهای اروپایی دارای مرزی واحد هستند. گردشگران با داشتن ویزای شینگن می‌توانند به‌راحتی وارد ۲۶ کشور عضو منطقه شنگن شوند. از جمله این کشورها می‌توان دانمارک، سوئد، فنلاند، فرانسه، یونان، ایتالیا، اسپانیا، هلند، پرتغال، آلمان، اتریش، بلژیک، سوئیس و نروژ را نام برد.

برج ساعت و پلی بزرگ روی رودخانه در لندن

طاق پیروزی در پاریس

ساختمان شیشه ای موزه لوور

تصویر شهر پراگ با ساختمان هایی به سبک قدیمی

دو قایق در یکی از کانال های ونیز

نمای ساختمان کولوسئوم در ایتالیا

عمارتی باشکوه در میان درختان در آلمان

استخر بزرگی در کاخ الحمرا

استون هنج انگلیس در هوای ابری

برج ایفل در پاریس

دروازه باشکوه برلین

آثار به جا مانده از شهر باستانی پمپئی

غروب خورشید در محل تاور بریج لندن

شما نیز اگر تجربه سفر به کشورهای اروپایی را دارید و از جاذبه‌های مشهور این قاره بازدید کرده‌اید، آن را با علاقه‌مندان به سفر و تفریح در کجارو به اشتراک بگذارید تا آن‌ها نیز همچون شما سفری خاطره‌انگیز به گوشه‌وکنار اروپا داشته باشند.

مطالب مرتبط:

دیدگاه