بهترین مراکز خرید باکو | مراکز خرید ارزان و لوکس + آدرس

صدیقه شجاعی
صدیقه شجاعی پنجشنبه، ۲۴ تیر ۱۴۰۰ ساعت ۱۸:۰۵
بهترین مراکز خرید باکو | مراکز خرید ارزان و لوکس + آدرس

مراکز خرید باکو، انتخابی عالی برای گشت‌وگذار و تفریح و البته خرید هستند که به شما امکان معاشرت با مردم بومی و آشنایی با فرهنگ آذربایجان را می‌دهند.

باکو، پایتخت آذربایجان، در سال‌های اخیر به مقصد سفر ایرانی‌ها تبدیل شده است و ازاین‌رو، تور باکو طرفداران زیادی دارد. این شهر که مرکز اصلی جذب گردشگران در کشور به حساب می‌آید، انواع فرصت‌های تفریح، استراحت، خرید در مراکز خرید باکو، خوردن غذاهای خوشمزه و غیره را برای گردشگران فراهم می‌کند. علاوه بر جاهای دیدنی باکو، یکی از مواردی که خاطرات سفر را به یادگار می‌گذارد، خرید سوغاتی است و در این شهر زیبا می‌توانید به سراغ مراکز خرید متعددی بروید که شامل خیابان‌های مرکزی شهر، بازارهای عمومی، مراکز خرید، مراکز فروش وسایل دست‌دوم، اوت‌لت متروها و... می‌شود. به همین منظور در این مقاله قصد داریم، بهترین مراکز خرید باکو را به شما معرفی کنیم تا بسته به علاقه و بودجه خود دست به انتخاب بزنید.

بهترین مراکز خرید باکو:

۱. پورت باکو مال

مرکز خریدی چند طبقه و سفیدرنگ در باکو

منبع عکس: سایت molon.de (عکاس:‌ آلفرد مولون)

«پورت باکو مال» (port baku mall) یا مرکز خرید خلیج باکو، بیش از ۳۰ هزار متر مربع مساحت دارد که در سال ۲۰۱۴ در سه طبقه افتتاح شد. اینجا مرکز خریدی مجلل، زیبا و با انبوهی از برندهای معروف دنیا است که می‌توانید بهترین برندهای پوشاک را در آن پیدا کنید.

علاوه بر اجناسی نظیر کیف و کفش، عطر و ادکلن، اسباب‌بازی، لوازم آرایشی، لوازم الکترونیکی، لوازم منزل و... که در این مرکز به فروش می‌رسد، فروشگاه‌های لوکس متعددی نیز در اینجا فعالیت می‌کنند که از آن جمله می‌توان به برندهای مطرح رالف لورن، پرادا و بربری اشاره کرد. به همین دلیل، قیمت اجناس این مرکز خرید بسیار بالا است و در صورتی که قصد خرید برندهای لوکس را دارید، باید بازدید از آن را در برنامه خود قرار دهید.

فضای دخلی مرکز خرید بزرگی با میزهای رنگی متعدد

عکاس:‌Karivo 32 

حدود ۵۰ مغازه در طبقه همکف پورت باکو مال به چشم می‌خورد که شامل مغازه‌های پوشاک، رستوران و کافه، آسانسور، پله برقی و سرویس بهداشتی می‌شود. طبقه دوم به مد و پوشاک، لوازم آرایشی، لوازم خواب و غیره اختصاص دارد. در طبقه سوم نیز می‌توانید از رستوران و کافه، مغازه پوشاک کودک، اسباب‌بازی فروشی و... استفاده کنید. امکاناتی همچون پارکینگ، دستگاه خودپرداز، مرکز خدمات مشتری و اتاق تعویض پوشک نیز در این محل در نظر گرفته شده است.

  • ساعت کاری: از ساعت ۱۰ تا ۲۲
  • آدرس:‌ آذربایجان، باکو، خیابان نفتچیلار، پورت باکو مال (نمایش روی نقشه)
  • بهترین مراکز خرید باکو

۲. مرکز خرید مترو پارک

ساختمان مرکز خریدی مدرن با نمای چشم نواز

عکاس: ناشناس

«مرکز خرید مترو پارک»‌ (Metropark Shopping Mall) از دیگر مراکز خرید مدرن باکو است که در سال ۲۰۱۲ آغاز به کار کرد. این محل، شما را به گردشی چند ساعته و مفرح دعوت می‌کند تا در میان فروشگاه‌های مختلف آن بگردید و خرید فوق‌العاده‌ای داشته باشید

در مرکز خرید مترو پارک باکو علاوه بر کالاهای تولید داخلی آذربایجان، اجناس برند و گران‌قیمت یافت می‌شود و به این ترتیب، هر کسی با سلیقه‌های مختلف می‌تواند کالای موردنظر خود را بخرد. فروشگاه‌های موجود در این مرکز هفت طبقه از پوشاک و کیف و کفش تا اکسسوری و زیورآلات، لوازم منزل و لوازم الکترونیکی را می‌فروشند و دست‌تان برای انتخاب باز است.

رستورانی خلوت با معماری جالب و نورپردازی صورتی

عکاس: ناشناس

مرکز خرید مذکور فقط به خرید خلاصه نمی‌شود و جای خوبی برای تفریح و گذراندن اوقات فراغت است و می‌توانید از سالن بدن‌سازی، شهربازی هپی لند، بولینگ، سالن زیبایی، سینما، مرکز اسپا و سلامت و فودکورت آن نهایت لذت را ببرید. این مرکز زیبا و جذاب دارای تعداد زیادی کافه، رستوران و فست فود است که گزینه‌ای عالی برای استراحت و صرف یک وعده غذای خوشمزه هستند.

معماری مرکز خرید نیز یکی دیگر از بخش‌های جالب‌توجه آن است که به‌خصوص در طول شب با نورپردازی‌های جذاب، چشم هر بیننده‌ای را به خود خیره می‌کند.

  • آدرس: آذربایجان، باکو، خیابان تبریز (نمایش روی نقشه)
  • بهترین مراکز خرید باکو

۳. مرکز خرید گنجلیک

ورودی مرکز خریدی بزرگ با ستون های متعدد و سقف مشبک

منبع عکس: سایت molon.de (عکاس:‌ آلفرد مولون)

«مرکز خرید گنجلیک» (Ganjlik Mall) با مساحت ۵۰ هزار متر مربع یکی از بزرگ‌ترین مراکز خرید باکو است که به‌دلیل قرارگیری در نزدیکی ایستگاه مترو و محله‌ای به نام گنجلیک، به این نام خوانده می‌شود. این سازه هفت طبقه‌ای عظیم برای ۴۰۰ خودرو جای پارک دارد و با داشتن برندهای معروفی همچون لاکوست، پول اند بیر، کارن میلر، منگو، زارا، نیویورکر، ماوی، ال سی وایکیکی و... مکان خوبی برای خرید پوشاک است. علاوه بر این، می‌توانید از میان مغازه‌های فروش عطر و لوازم آرایشی، لوازم جانبی و کیف، لوازم‌خانگی، ساعت و جواهرات، اسباب‌بازی و... کالای موردنظر خود را خریداری کنید.

مرکز خرید چند طبقه گنجلیک در باکو

عکاس: بهروز خیری

ضمن اینکه امکانات رفاهی از قبیل شهربازی، سینما، بولینگ، فودکورت، انواع رستوران و کافی شاپ برای رفاه حال گردشگران و بازدیدکنندگان در نظر گرفته شده است. جالب اینکه بزرگ‌ترین سینمای کشور آذربایجان به نام «دالبی اتمز» (Dolby Atmos) در سال ۲۰۱۶ در این مرکز خرید افتتاح شد که فیلم‌های باکیفیتی را با جلوه‌های شنیداری به نمایش می‌گذارد.

این مرکز خرید در نزدیکی متروی شهری قرار دارد و از همین رو، گردشگران به‌راحتی به آن دسترسی دارند و در گروه مراکز خرید محبوب جای می‌گیرد.

  • ساعت کاری: از ساعت ۱۰ تا ۲۲
  • آدرس: آذربایجان، باکو، ۳۸ فتح علی خان خویسکی، مرکز خرید گنجلیک (نمایش روی نقشه)
  • بهترین مراکز خرید باکو

۴. مرکز خرید پارک بلوار

محوطه بیرون مرکز خریدی بزرگ با نمای شیشه ای

منبع عکس: سایت molon.de (عکاس:‌ آلفرد مولون)

«مرکز خرید پارک بلوار» (Park Bulvar Mall) در مساحتی بالغ بر ۱۷ هزار متر مربع و در ۶ طبقه در سال ۲۰۱۰ افتتاح شد و با معماری جذاب خود که ترکیبی از معماری شرقی و هنرهای غربی است، نگاه بازدیدکنندگان را به خود جلب می‌کند.

مرکز خرید پارک بلوار با معماری جذابش، نگاه بازدیدکنندگان را به خود خیره می‌کند

این محل نه‌تنها برای گردشگران، بلکه برای ساکنان باکو نیز جذابیت دارد، مخصوصا که در نزدیکی ایستگاه مترو قرار گرفته است و با پنج دقیقه پیاده‌روی می‌توان به آن دسترسی داشت. طیف وسیعی از محصولات از پوشاک و کیف و کفش تا جواهرات و... در اینجا وجود دارد؛ همچنین امکان خرید از برندهای نام‌آشنایی چون پیر کاردین، بنتون، منگو، آدیداس، کالینز و غیره نیز برایتان مهیا است.

فضای داخلی مرکز خریدی در باکو با بوتیک لباس

عکاس: مهدی محرابی

مرکز خرید شکیل و مدرن پارک بلوار مجهز به امکاناتی چون سینما، سینمای چندبعدی، آتلیه عکاسی، سوپرمارکت، پارکینگ، آسمان‌نما و فودکورت است و گردشگران در کنار خرید می‌توانند حسابی خوش بگذرانند. برای صرف غذا نیز کافی است به طبقه دوم بروید و از غذاهای لذیذ کافه‌ها و رستوران‌های متعدد آن لذت ببرید و قدری استراحت کنید. از جمله غذاهایی که در منوی رستوران‌ها به چشم می‌خورد، می‌توانید غذاهای ترکی، روسی، ایتالیایی، چینی، مکزیکی و آذربایجانی را سفارش دهید.

  • ساعت کاری: از ساعت ۱۰ تا ۲۲
  • آدرس: جمهوری آذربایجان، باکو، بلوار پریمورسکی، خیابان نفتچیلار، مرکز خرید پارک بلوار (نمایش روی نقشه)
  • بهترین مراکز خرید باکو

۵. مرکز خرید آیگون

ورودی مرکز خرید آیگون باکو

عکاس: Olga Dadasheva

«مرکز خرید آیگون» (Aygun Mall) بازاری کوچک در شهر باکو است که فروشگاه‌های شیک و زیبایی دارد. در این محل می‌توانید از میان لباس‌های چشم‌نواز و ارزان‌قیمت، کفش، لوازم جانبی، عطر، لوازم آرایشی و لباس کودکان دست به خرید بزنید.

پس از یک خرید خوب، وقت آن است که خستگی خود را از بین ببرید. فقط یک بسته پاپ کورن بگیرید و در مرکز سینمایی آیگون به تماشای فیلم مشغول شوید. ضمن اینکه می‌توانید در مرکز سرگرمی بولینگ بازی کنید و بگذارید فرزندانتان در فضای خودشان لذت ببرند و از انواع مختلف بازی‌ها استفاده کنند. در نهایت نیز یک وعده غذای خوب در رستوران‌ها یا کافه‌های کوچک آن نوش جان کنید.

مرکز خرید بزرگی در باکو

عکاس: ناشناس

با این اوصاف می‌توان گفت که مرکز خرید آیگون، محلی ایدئال برای کسانی است که می‌خواهند اوقات خوبی را در کنار خانواده و فرزندان خود بگذرانند.

  • ساعت کاری: از ساعت هشت تا ۲۲
  • آدرس: آذربایجان، باکو، جاده گنجلیک ۲۹، مرکز خرید آیگون (نمایش روی نقشه)
  • بهترین مراکز خرید باکو

۶. مرکز خرید ۲۸

ساختمان مرکز خرید ۲۸ در باکو

منبع عکس: سایت molon.de (عکاس:‌ آلفرد مولون)

«مرکز خرید ۲۸» (28 Mall) یکی دیگر از مراکز خرید باکو است که به‌واسطه دسترسی آسان به آن، محبوبیت بی‌نظیری بین خریداران محلی دارد و هم‌اکنون بیش از یک میلیون بازدیدکننده در ماه جذب می‌کند. این مرکز خرید در سال ۲۰۱۲ درهای خود را به روی عموم مردم گشود و درست در قلب پایتخت و در مجاورت بزرگ‌ترین ایستگاه‌ مترو این شهر قرار دارد. در پنج طبقه آن انواع فروشگاه دیده می‌شود که در این میان، ۷۰ برند مشهور خودنمایی می‌کنند که برخی از آن‌ها عبارت‌اند از زارا، گپ، نکست و منگو.

مرکز خریدی با بوتیک لباس بچه گانه

عکاس: محمد احمدی

کالاهایی نظیر پوشاک مد روز خانم‌ها و آقایان، زیورآلات، عینک آفتابی و طبی، کیف و کفش، لوازم ورزشی، الکترونیکی و وسایل خانگی و اسباب‌بازی از جمله مواردی هستند که می‌توانید در سبد خرید خود قرار دهید؛ به‌ویژه که اجناس موجود در آن قیمت‌های خوبی دارند. بخش‌هایی چون ۱۶ رستوران و کافه متنوع و باکیفیت نیز در این مرکز فعالیت می‌کنند که فرصت خوبی برای استراحت و صرف غذا به حساب می‌آیند.

وجود سینمای ۲۸، محبوب‌ترین سینمای شهر باکو، در طبقه آخر این مجموعه نیز مزید بر علت شده است تا گردشگران زیادی بازدید از آن را از دست ندهند. میز خدمات مشتریان، سرویس بهداشتی، شهربازی کودکان و پارکینگی با ظرفیت ۳۵۰ خودرو نیز سایر قسمت‌های مرکز خرید ۲۸ را تشکیل می‌دهند.

  • ساعت کاری: از ساعت ۱۰ تا ۲۲
  • آدرس: آذربایجان، باکو، خیابان آزادلیگ ۱۵a/۴ باکو AZ، مرکز خرید مال ۲۸ (نمایش روی نقشه)
  • بهترین مراکز خرید باکو

۷. مرکز خرید نرگیز

ورودی مرکز خرید نرگیز در نورپردازی شب

منبع عکس: سایت molon.de (عکاس:‌ آلفرد مولون)

«مرکز خرید نرگیز» (Nargiz Shopping Mall) یا مرکز خرید نرگس که در سال ۲۰۰۷ افتتاح شد، در میدان فواره‌ها در مرکز باکو قرار دارد و در نتیجه گردشگران به‌راحتی به آن دسترسی دارند. در اینجا می‌توانید از برندهای شناخته‌شده جهان نظیر چارلز، ال سی وایکیکی، ریباک، کیت، زارا و برشکا خریداری کنید، به چندین کافه و رستوران در تراس باز یا رستوران مک دونالد بروید و خود را به یک وعده غذای خوشمزه مهمان کنید.

این مرکز سه طبقه فقط ۷,۵۰۰ متر مربع مساحت و ۴۰ فروشگاه دارد و به همین دلیل با صرف زمان کوتاهی می‌توانید در آن بگردید و اجناسی از قبیل پوشاک، لوازم‌خانگی، هدیه و سوغات، کفش و کیف و لوازم جانبی و... را بخرید.

در طبقه همکف مرکز خرید نرگیز، کالاهای متنوعی همچون لوازم جانبی، ساعت، تلفن همراه و عطر وجود دارد که برای بسیاری از مشتریان جذاب است. در طبقه اول فروشگاه‌های لباس زنانه و مردانه و بچگانه، کفش و کیف فعالیت می‌کنند. در واقع با توجه به تقاضای زیاد مصر‌ف‌کننده و همچنین طیف وسیعی از کالاها، وسیع‌ترین طبقه برای این امر اختصاص یافته است. در طبقه سوم نیز علاوه بر رستوران و کافه در زیر یک گنبد، ۹ مغازه فروش جواهرات وجود دارد.

  • ساعت کاری: از ساعت ۱۰ تا ۲۲
  • آدرس: آذربایجان، باکو ۱۵۰۰، مرکز خرید نرگیز (نمایش روی نقشه)
  • بهترین مراکز خرید باکو

۸. مرکز خرید AF

ساختمانی شیشه ای با لوگوی اف مال

عکاس: ناشناس

«مرکز خرید AF» (AF Mall) از مراکز خرید کوچک باکو است که در سال ۲۰۱۱ فعالیت خود را درست در مرکز شهر باکو در حوالی ایستگاه مترو ۲۸ مه آغاز کرد. فروشگاه‌های پوشاک، کیف و کفش، لوازم آرایشی و… بخش‌های مختلف این مرکز را تشکیل می‌دهند و علاوه بر فروشگاه برند لباس ورزشی، یک رستوران، باشگاه ورزشی و سوپرمارکت در آن وجود دارد. در برخی طبقه‌های آن نیز تعدادی مرکز زیبایی و اداره به چشم می‌خورد.

  • ساعت کاری: همه‌روزه از ساعت ۹:۳۰ تا ۱۸ و یکشنبه‌ها تعطیل
  • آدرس: آذربایجان، باکو، خیابان صمد ورگان، مرکز خرید AF (نمایش روی نقشه)
  • بهترین مراکز خرید باکو

۹. خیابان نظامی

ساختمان های چند طبقه سفیدرنگ در نورپردازی شب و ازدحام جمعیت

عکاس: ناشناس

به فکر خرید هر چیزی که باشید، مطمئنا آن را در «خیابان نظامی» (Nizami street) پیدا خواهید کرد. اینجا از معروف‌ترین خیابان‌های خرید باکو است، یک خیابان پیاده‌رو شلوغ با فروشگاه‌های متنوعی از جمله اوت‌لت‌های کوچک، فروشگاه‌های سوغاتی و سوپرمارکت‌ها که هر گردشگری با به وجد می‌آورد.

منطقه اصلی خرید از میدان فواره آغاز می‌شود که به فروشگاه‌های لباس شیک و مدرن اختصاص دارد. این قسمت از شهر همچنین به‌دلیل رستورا‌ن‌ها و هتل‌های گران و شیک خود قابل‌توجه است.

ساختمان سفید رنگ بزرگی در سر تقاطع خیابان نظامی باکو

عکاس: ناشناس

یکی از محبوب‌ترین مقاصد خرید، فروشگاه خرید «TsUM» است که در چندین طبقه آن، هرآنچه تصور کنید، به فروش می‌رسد و از طلا و اکسسوری‌ تا پوشاک و لوازم‌خانگی پیدا می‌شود. اگر به‌دنبال برندهای روز اروپایی و کالای پرزرق‌وبرق یا کالاهای محلی و سوغات ملی باکو قرار هستید، این مرکز خرید گزینه‌ای عالی به حساب می‌آید.

در حالی که خرید بدون شک بخش اصلی گردش در خیابان نظامی به حساب می‌آید، نمی‌توان از معماری خارق‌العاده آن غافل شد. بسیاری از سفارتخانه‌های اروپایی در اینجا قرار گرفته‌اند و ساختمان آن‌ها دارای سبک‌های مختلف معماری باروک، رنسانس و نئوگوتیک هستند. با وجودی که خیابان نظامی در طول روز جذاب و دیدنی است، پیاده‌روی شبانه در این منطقه را از دست ندهید و از نورپردازی و تزیینات بسیار درخشان آن لذت ببرید.

  • آدرس: آذربایجان، باکو، خیابان نظامی (نمایش روی نقشه)
  • بهترین مراکز خرید باکو

۱۰. آمبوران مال

ورودی مرکز خرید آمبوران و تجمع خودروها در مقابل آن

عکاس: Anar Aliev

«آمبوران مال» (Amburan Mall) که ۱۳,۸۰۰ متر مربع مساحت دارد، در بخش ساحلی بیلگاه (Bilgah) قرار گرفته و بازار روباز جذابی با معماری مدیترانه‌ای است که امکان خرید، تفریح و صرف غذا را در یک‌جا برای بازدیدکنندگان فراهم کرده است.

فضای باز مرکز خریدی بزرگ با درختان نخل

منبع عکس: سایت آمبوران مال

علاوه بر این، در سال ۲۰۱۶ یک سالن سینمای جدید به نام سینما پلاس آمبوران مال با استانداردهای بین‌المللی در آن افتتاح شد که در کنار سالن وی‌آی‌پی، امکان تماشای فیلم روی صندلی‌های اختصاصی همراه با صرف غذا و نوشیدنی را برای علاقه‌مندان فراهم می‌کند.

  • ساعت کاری: از ساعت ۹ تا ۲۲
  • آدرس: آذربایجان، باکو، بیلگاه، آمبوران مال (نمایش روی نقشه)
  • بهترین مراکز خرید باکو

۱۱. مرکز خرید Emporium

مرکز خرید شیشه ای آبی رنگ در باکو

منبع عکس: سایت yourshoppingmap 

مرکز خرید لوکس «Emporium» در سه طبقه منحصربه‌فرد در سال ۲۰۰۵ تاسیس شد و مورد تحسین دنیای مد قرار گرفت. در این مرکز، جدیدترین مجموعه‌ها از مشهورترین و برجسته‌ترین برند طراحان جهان و طراحان تازه‌کار جوان به چشم می‌خورد. در فروشگاه مذکور، لباس‌های شیک مردانه و زنانه، عطر، جواهرات، اکسسوری و غیره به‌صورت آنلاین و حضوری به فروش می‌رسد.

بوتیک لباس زنانه در باکو

منبع عکس: سایت yourshoppingmap 

از برندهای لوکس این مرکز ۱۰ هزار متر مربعی می‌توان به جیوانچی، کریستین لوبوتین، والنتینو و... اشاره کرد که برای شیک‌پوشان علاقه‌مند به محصولات با کیفیت عالی و البته گران‌قیمت مناسب است.

  • آدرس: آذربایجان، باکو، خیابان نفتچیلار ۱۵۳، مرکز خرید Emporium (نمایش روی نقشه)
  • بهترین مراکز خرید باکو

۱۲. باکو اوت‌لت پارک

فضای داخلی مرکز خریدی بزرگ با پله برقی زردرنگ

عکاس: Ilgar SSS

«باکو اوت‌لت پارک» (Baku Outlet Park)، مجموعه خرید بزرگی مملو از فروشگاه‌های مختلف لباس، لوازم جانبی و کفش برای آقایان، بانوان و کودکان است. انواع مختلفی از لباس از جمله پوشاک ورزشی، لباس‌های شب و رسمی و حتی لباس‌های معمولی در این محل وجود دارد. به این تریتب، عاشقان مد که به فکر خریدی مقرون‌به‌صرفه هستند، بازدید از آن را نباید از دست بدهند.

  • ساعت کاری: از ساعت ۱۱ تا ۱۹
  • آدرس: آذربایجان، باکو، باکو اوت‌لت پارک (نمایش روی نقشه)
  • بهترین مراکز خرید باکو

۱۳. خیابان نفتچیلار

ساختمان بزرگی با نمای سنگ در خیابان محل تردد گردشگران باکو

عکاس: ناشناس

گردشگرانی که فقط مشهورترین برندهای دنیا را ترجیح می‌دهند ، باید در خیابان نفتچیلار (Neftchilar) قدمی بزنید. این مکان از بهترین نقاط شهر برای خرید عطرها و اکسسوری منحصر‌به‌فرد گوچی و همچنین جدیدترین مجموعه‌های سالواتوره فراگامو و دولچه اند گابانا است. بناهای تاریخی متعددی همچنان در این خیابان پابرجا هستند که ارزش دیدن دارند و پیاده‌روی در آن، شما را هیجان‌زده خواهد کرد.

  • آدرس: آذربایجان، باکو، خیابان نفتچیلار (نمایش روی نقشه)
  • بهترین مراکز خرید باکو

اکثر گردشگران عادت کرده‌اند که هنگام مسافرت به یک کشور خارجی، همیشه از معروف‌ترین مکان‌های خرید دیدن کنند که اغلب گران‌ترین گزینه‌ها را در اختیارشان می‌گذارد. این موضوع امری طبیعی است؛ چراکه شما به‌عنوان گردشگر وارد کشوری می‌شوید که شناختی از آن ندارید. با این حال، در سفر به باکو می‌توانید روش دیگری را امتحان کنید و به مراکز خریدی سر بزنید که محصولات باکیفیت تقریبا یکسان را با قیمت پایین به شما ارائه می‌دهند.

۱۴. بینا مال

مغازه های فروش کفش در مرکز خرید بینا باکو

عکاس: Jacob Thau

«بینا مال» یا «بازار تجاری بینا» (Binə Ticarət Mərkəzi) حدود ۱۰۰ مغازه مختلف دارد که می‌توانید کالای موردنیاز خود را از آن خریداری کنید. این محل بسیار ارزان در فاصله ۲۰ کیلومتری مرکز باکو واقع شده است و از لباس‌های ارزان و باکیفیت بالا تا وسایل خانگی، کیف و کفش، فرش، صنایع دستی، چمدان و... در آن فروخته می‌شود. برای خرید بهتر، چانه‌زنی و گرفتن تخفیف از فروشندگان این بازار را فراموش نکنید.

  • ساعت کاری: از ساعت هشت تا ۱۸
  • آدرس: آذربایجان، باکو، منطقه لوکباتان، بینا مال (نمایش روی نقشه)
  • مراکز خرید ارزان باکو

۱۵. مرکز خرید صدرک

ورودی طاق مانند مرکز خرید صدرک باکو

عکاس: ناشناس

«مرکز خرید صدرک باکو» (Sadarak Shopping Center)، با مساحتی در حدود ۱۰۰ هکتار، بازار بسیار بزرگی است که همه نوع کالایی با قیمت مناسب در آن پیدا می‌شود. این مرکز در قسمت جنوب غربی شهر و منطقه لوکباتان قرار گرفته است و نکته منفی آن شاید فاصله‌اش از مرکز شهر باکو باشد که دسترسی به آن را کمی دشوار می‌کند. با این حال، اگر به‌دنبال انواع پوشاک، کیف و کفش، لوازم الکترونیکی، لوازم منزل، لوازم آرایشی و بهداشتی هستید، این محل می‌توانید پاسخگوی نیاز شما باشد. پس از خرید و گشت‌وگذار می‌توانید از سالن اسپا، کافه و رستوران آن نیز بهره‌مند شوید.

  • ساعت کاری: از ساعت هشت تا ۱۸
  • آدرس: آذربایجان، باکو، بزرگراه باکو-الات- قازاخ-جورجیا، مرکز خرید صدرک (نمایش روی نقشه)
  • مراکز خرید ارزان باکو

۱۶. مراکز خرید حوالی ایستگاه‌های مترو

  • مراکز خرید ارزان باکو

مراکز خرید اطراف ایستگاه مترو باکو

عکاس: ناشناس

بعضی اوقات مترو نه‌تنها وسیله‌ای برای تردد شهری است، بلکه شما را به فروشگاه‌های زیبا و شیکی می‌رساند که در مقایسه با فروشگاه‌های گران‌قیمت شناخته‌شده در مرکز شهر، امکان خرید ارزان را برایتان فراهم می‌کند. در واقع، در مجاورت خروجی ایستگاه‌های متروی باکو، مغازه‌های زیادی قرار گرفته‌اند که برای خرید مناسب هستند و از لباس و وسایل خانه تا مواد غذایی در آن‌ها یافت می‌شود. حتی اگر بخواهید کمی استراحت کنید، می‌توانید به یکی از رستوران‌های کوچک و کافی‌شاپ‌ها بروید و خود را به غذا و نوشیدنی مهمان کنید.

ایستگاه احمدلی

در خروجی ایستگاه «احمدلی» (Ahmadli) در سمت راست و چپ خود شاهد مغازه‌ها و رستوران‌های بسیار جذابی خواهید بود که باعث تعجب شما خواهند شد. از مغازه‌های اینجا می‌توانید محصولات خوبی با قیمت مناسب خریداری کنید؛ همچنین بسیاری از فروشگاه‌های برند را در این حوالی خواهید دید که آن‌ها را بیشتر در مرکز شهر دیده‌اید.

ایستگاه نریمانوف

در ایستگاه «نریمانوف» (Narimanov) بیشتر می‌توانید مغازه‌های لباس کودکان را پیدا کنید. خیابانی به نام «احمد رجبلی» نیز در همین حوالی وجود دارد که بسیاری از برندهای مبلمان و وسایل برقی از سراسر جهان را در خود جای داده است. در نزدیکی ایستگاه مذکور، رستوران و کافی شاپ و همین طور مرکز خرید بزرگ متروپارک قرار دارد.

ایستگاه سهیل

ایستگاه «سهیل» (Sahil) یکی از محبوب‌ترین و توریستی‌ترین مکان‌های شهر است که در اطراف آن بیشتر فروشگاه‌های مواد آرایشی، اکسسوری و عطر دیده می‌شود.

ایستگاه ۲۸ مه

خروجی «ایستگاه ۲۸ مه» به ازدحام جمعیت گردشگران معروف است؛ زیرا مکان‌های شناخته‌شده زیادی در اطراف آن قرار دارد. به‌عبارتی، در این محل علاوه بر فروشگاه‌های لباس و کتاب، رستوران و کافه فعالیت می‌کنند. اگر به فکر خرید کالای برند هستید، پوشاک ال سی وایکیکی انتخاب خوبی برای شما است؛ ضمن اینکه رستوران کی‌اف‌سی و مرکز خرید ۲۸ نیز درست در کنار مترو واقع شده‌اند. این همه ماجرا نیست و وجود یک گذرگاه زیرزمینی که مردم محلی آن را برای خرید ترجیح می‌دهند، بر ازدحام جمعیت این منطقه افزوده است.

۱۷. بازار دست دوم Sabunchu

بازار فروش وسایل دست دوم

منبع عکس: سایت inspiration.rehlat

در بازارهای محلی باکو از اجناس قدیمی و کهنه تا محصولات غذایی و سوغاتی فروخته می‌شود و اگر مایل به بازدید از این بازارها هستید، ترجیحا از یک راهنمای تور یا پذیرش هتل بخواهید مسیر را به شما نشان دهد. از آنجا که مردم باکو، به‌خصوص در محله‌های دور از مرکز شهر، به زبان انگلیسی تسلط ندارند، برقراری ارتباط با آن‌ها کمی دشوار است؛ گرچه تعدادی از مردم بومی قدری زبان فارسی می‌دانند و بعضی کلمات شما را متوجه می‌شوند.

«بازار دست دوم Sabunchu» (Sabunchu Flea Market)، یک بازار محبوب آخر هفته است که به عرضه لباس‌های قدیمی، لوازم آشپزی، مبلمان، عتیقه، تندیس‌های آلمانی، ساعت‌های برنزی و وسایل الکترونیکی اختصاص دارد. در حقیقت، در این محل از سوزن تا وسایل خانه دیده می‌شود که قیمت‌های بسیار پایینی دارند.

این بازار در گذشته با نام بازار روسی شناخته می‌شد؛ چراکه اکثر فروشنده‌های آن روسی بودند؛ اما در حال حاضر، فقط پنج درصد آن‌ها اهل روسیه هستند. مردم می‌گویند که سنت فروش وسایل قدیمی و دست‌دوم در این بازار توسط روس‌ها رقم خورد که به فکر کسب درآمد اضافی در دوران سخت شوروی بودند.

  • ساعت کاری: شنبه‌ها و یکشنبه‌ها از ساعت ۹ تا ۱۶
  • آدرس: آذربایجان، باکو، خیابان Sabunchu، بازار دست دوم Sabunchu
  • بازارهای ارزان باکو

۱۸. تازه بازار

ورودی تازه بازار در باکو

عکاس: Vusal Ismayilov

«تازه بازار» (Teze) با حدود ۷۰ سال قدمت، یکی از قدیمی‌ترین مراکز خرید باکو در مرکز شهر است که بیشتر به‌خاطر عرضه غذاهای تازه و باکیفیت نظیر غذاهای دریایی، ادویه‌جات، مربا، عسل، میوه‌های تازه و خشک، محصولات لبنی، گوشت و حتی خاویار شناخته می‌شود.

مغازه فروش ادویه و خوراکی های رنگارنگ

عکاس: Naomi Korem

این بازار به‌واسطه قیمت‌های مناسب و کیفیت طبیعی محصولات، نظر بسیاری از گردشگران را به خود جلب کرده است. ضمن اینکه به‌خاطر وجود غرفه‌های محصولات محلی، سرامیک، فرش و روسری‌های ابریشم، اینجا محلی عالی برای خرید و سوغاتی به حساب می‌آید.

  • ساعت کاری: از ساعت ۹ تا ۱۸
  • آدرس: آذربایجان، باکو، خیابان صمد ورگان، تازه بازار (نمایش روی نقشه)
  • بازارهای ارزان باکو

۱۹. بازار سبز یاشیل

ساختمان شیشه ای مرکز خرید یاشیل باکو

عکاس: Imran Akhundoff

«بازار سبز یاشیل» ‌(Yasil Green market) جزو معروف‌ترین بازارچه‌های محلی شهر محسوب می‌شود که قیمت محصولات آن بسیار ارزان‌تر از سوپرمارکت‌های باکو است و با کمی چانه‌زنی می‌توانید خرید ارزان و به‌صرفه‌ای داشته باشید.

بازار تره بار در یک سوله بزرگ

عکاس: Karivo 32

در این بازار انواع میوه، سبزیجات، محصولات لبنی، گوشت و محصولات محلی به فروش می‌رسد و نه‌تنها محلی‌ها عاشق خرید از آن هستند، بلکه گردشگران نیز فرصت معاشرت با مردم بومی و آشنایی با فرهنگ کشور و خرید محصولات ارگانیک و تازه محلی را پیدا می‌کنند.

  • ساعت کاری: از ساعت ۶ تا ۲۲
  • آدرس: آذربایجان، باکو، خیابان Khatai، بازار سبز یاشیل (نمایش روی نقشه)
  • بازارهای ارزان باکو

۲۰. بازارهای ایچری شهر

فروش عتیقه و روسری در کنار خیابان

عکاس: ناشناس

«ایچری شهر»‌ (Icheri Sheher) یکی از مناطق تاریخی و گردشگری باکو است که به‌خاطر مغازه‌های فروش اشیای قدیمی و سنتی آذربایجان، رستوران‌های غذاهای سنتی، کوچه‌های باریک و سنگ‌فرش، مکان‌های دیدنی متعدد، گردشگران نباید گشت‌وگذار در آن را از دست بدهند. هنگام قدم‌زدن در خیابان‌های این منطقه شاهد فرش‌های سنتی آذربایجان، سوغاتی‌های معمولی مانند جاکلیدی، یادگاری‌های زمان شوروی و غیره خواهید بود. در کنار خرید می‌توانید از دکه‌های فروش خوراکی و فست فودهای بسیار خوشمزه با گوشت تازه محلی و قیمت بی‌نظیر نهایت استفاده را ببرید.

  • ساعت کاری: از ساعت هشت تا ۲۲
  • آدرس: آذربایجان، باکو، ایچری شهر 
  • بازارهای ارزان باکو

از باکو چی بخریم؟

کفش ها و عروسک های سنتی باکو

عکاس: ناشناس

شاید این سوال بسیاری از شما باشد که هنگام سفر به باکو، کدام سوغاتی‌ها را در اولویت خرید قرار دهیم؟ قطعا این موضوع کاملا به سلیقه و بودجه شما بستگی دارد و شامل طیف وسیعی از محصولات می‌شود.

آرمودو (armudu) یا همان استکان‌های کمرباریک را می‌توان رایج‌ترین سوغاتی باکو دانست که در خیابان‌های شهر قدیمی باکو در طرح‌ها و قیمت‌های مختلف فروخته می‌شود.

فرش، دیگر سوغاتی محبوب آذربایجان است که با نقش‌ونگارهای سنتی خود، هر گردشگری را به خود جذب می‌کند. «آذرخالچا» (Azerkhalcha) یک برند مشهور محلی است که نمایشگاه فرش آن در منطقه‌ قدیمی شهر قرار دارد.

استکان کمر باریک با طرح بته جقه آبی و قرمز

عکاس: ناشناس

شال ابریشمی با طرح‌ بته‌جقه و کلاه‌های سنتی در طرح‌ها و شکل‌های مختلف برای آقایان نیز گزینه دیگر پیش روی شما برای خرید سوغاتی در باکو هستند. در واقع، روسری سنتی «کلاقه‌ای» (Kelaghayi) بخشی جدایی‌ناپذیر از لباس ملی مردم است و محبوب‌ترین طرح‌های آن به‌شکل برگ، گل و الگوهای هندسی پیچیده هستند.

از آنجا که ابریشم در باکو فراوان است، می‌توانید کیف‌های دستی ابریشمی را در هر رنگی تهیه کنید.

رومیزی با طرح بته‌جقه که با قلاب‌دوزی‌ همراه است، هدیه‌ای مناسب برای دوستان و اعضای خانواده به حساب می‌آید.

نقاشی با نفت نیز جزو آن دسته از سوغاتی‌هایی است که در سفر به باکو باید در فهرست خود بگنجانید. چندین هنرمند محلی در آذربایجان از نفت خام برای نقاشی استفاده می‌کنند که به‌عنوان نقاشی با نفت شناخته می‌شود. این هنرمندان با پنجه‌ انگشتان و ناخن، نتایج چشمگیری رقم می‌زنند که ارزش تماشا و خرید دارند.

ظروف مسی و عتیقه‌جات از قابلمه، تابه و کاسه تا سماور مسی و همچنین ظروف سرامیکی برای بسیاری از گردشگران جذابیت دارند و می‌توانند انتخابی عالی برای خریدی متفاوت باشند.

صنایع دستی رنگارنگ در باکو

عکاس: ناشناس

شیرینی شکر بورا از خوراکی‌های خوشمزه و معروف آذربایجان است که هر گردشگری را وسوسه می‌کند. باقلوای این کشور نیز طعم خاصی دارد و دستور‌العمل آن حاوی عسل، هل و زعفران می‌شود. شیرینی‌های آذربایجانی در جعبه‌های محکم و قابل‌اطمینان بسته‌بندی شده‌اند و برای سوغاتی مناسب هستند؛ اما هنگام خرید باید به تاریخ انقضای آن‌ها توجه کنید!

پوشاک و لوازم آرایشی برندهایی همچون نایک، گوچی، زارا و غیره در این کشور شعبه فروش مستقیم دارند و ازاین‌رو، می‌تواند برای بسیاری از گردشگران عاشق مد جذاب باشند.

بهترین زمان خرید از باکو

در پایان هر فصل از سال، فصل حراج باکو شروع می‌شود و گردشگرانی که در این زمان به پایتخت آذربایجان سفر می‌کنند، می‌توانند خریدهای خوبی انجام دهند. هنگام برگزاری جشن‌ها و سال نو نیز فروشگاه‌های مختلف سطح شهر محصولات‌شان را  حراج می‌کنند.

به‌طور کلی خرید در باکو به‌صرفه نیست و علت آن به نرخ گران واحد پولی آذربایجان (منات) نسبت به ریال بر‌می‌گردد. همچنین بسیاری از اجناس موجود در مراکز خرید این کشور بسیار باکیفیت و از برندهای مطرح جهان هستند که بی‌شک قیمت‌های بالایی دارند.

اگر تاکنون به باکو سفر کرده و به مراکز خرید آن سر زده‌اید، در پایین این مقاله از کجارو می‌توانید از نظر و تجربه خود برای مخاطبان ما بگویید.

پرسش‌های متداول

بهترین مراکز خرید باکو کدامند؟

از بهترین مراکز خرید باکو می‌توان به پورت باکو مال، مرکز خرید مترو پارک، مرکز خرید گنجلیک، مرکز خرید پارک بلوار، مرکز خرید آیگون، مرکز خرید ۲۸، مرکز خرید نرگیز، مرکز خرید AF، آمبوران مال و خیابان نظامی اشاره کرد.

قیمت لباس در باکو چقدر است؟

قیمت لباس در باکو بسته به خرید از مراکز خرید لوکس یا ارزان متفاوت است.

قیمت اجناس در باکو چطور است؟

قیمت اجناس در باکو بسته به خرید از مراکز خرید لوکس یا ارزان متفاوت است.

از باکو چی بخریم؟

استکان‌های کمرباریک، شال ابریشمی، کلاه‌های سنتی، رومیزی با طرح بته‌جقه، ظروف مسی و عتیقه‌جات، باقلوا و... از سوغاتی های باکو هستند.

مطالب مرتبط:

دیدگاه