طرز تهیه ۱۰ خوردنی جدید با بادام زمینی

نگین توکلی
نگین توکلی چهار شنبه، ۱۹ شهریور ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۰۶
طرز تهیه ۱۰ خوردنی جدید با بادام زمینی

بادام زمینی، یکی از مقوی‌ترین و لذیذترین انواع آجیل است که می‌توان با آن، انواع سالاد، سس، دسر و غذا‌های متفاوت‌ را طبخ کرد.

بادام‌زمینی، یک میوه بومی آمریکای جنوبی است که در سراسر جهان از محبوبیت بالایی برخوردار است. بادام زمینی طعم و ارزش غذایی همچون گردو و بادام دارد و یک نوع آجیل بسیار مغذی به شمار می‌آید. بادام زمینی با نام‌های پسته‌ شامی، بادام‌ خاکی یا بادام‌ کوهی نیز می‌شناسند.

مردم ایالات ‌متحده بادام زمینی را به‌صورت سرخ‌ شده و شور می‌خورند یا از کره‌ آن در طبخ غذا استفاده می‌کنند. آن‌ها به مصرف بادام زمینی به‌صورت خام علاقه‌ای ندارند. از بادام زمینی محصولات دیگری همچون روغن‌ بادام زمینی، آرد و پروتئین بادام زمینی نیز تولید می‌شود. این محصولات متنوع را می‌توان در انواع سالادها، غذاها، دسرها، کیک‌ها، قنادی‌ها، اسنک‌ها و سس‌ها استفاده کرد.

بادام زمینی، منبع خوبی از ویتامین E، اسید فولیک، فیبر، منگنز، منیزیم، پتاسیم، بیوتین، نیاسین و فسفر است. از فواید بی‌شمار این ماده غذایی می‌توان به کاهش خطر بیماری‌های قلبی، کنترل وزن، تثبیت سطح قند خون، افزایش متابولیک در بدن انسان، جلوگیری از سرطان، بیماری‌های عصبی یا هر نوع قارچ ویروسی، جوانسازی پوست، انتقال اکسیژن به خون و بهبود استخوان‌های سالم و قوی، مبارزه با افسردگی و محافظت در برابر بیماری‌های اعصاب از جمله آلزایمر اشاره کرد. پس سعی کنید تا این ماده غذایی را در برنامه غذایی خود بگنجانید و از خواص آن بهره‌مند شوید.

بادام زمینی، پتانسیل زیادی برای استفاده در آشپزی دارد و مطمئنا چیزی بیشتر از یک اسنک نمکی است. به همین منظور کجارو قصد دارد تا انواع خوردنی‌های شیرین و غیرشیرینی را که می‌توان با بادام زمینی در خانه طبخ کرد و از طعم آن لذت برد، به شما معرفی کند.

انواع خوردنی با بادام زمینی:

۱. سالاد بادام زمینی و برنج سیاه به‌همراه انبه

سالاد بادام زمینی و برنج سیاه

این سالاد لذیذ و دلچسب بادام زمینی با کنتراست برنج سیاه و انبه نارنجی رنگ، ظاهری دلربا و چشمگیر دارد

سالاد بادام زمینی و برنج سیاه به‌همراه انبه، سالادی خوشمزه و دلچسب است که کنتراست برنج سیاه و انبه نارنجی رنگ، ظاهری دلربا و چشمگیر به آن اعطا می‌کند. اگر به انبه‌های پاکستانی «آلفونزو» (alphonso) دسترسی دارید، حتما آن‌ها را بخرید؛ زیرا عطر و مزه این انبه‌ها منحصربه‌فرد و فوق‌العاده است.

مواد لازم:

برنج سیاه خیس خورده در آب سرد، روغن کنجد، فلفل‌های قرمز چیلی کوچک خردشده، پیازچه ساطوری شده، پیاز قرمز خردشده، بادام زمینی بوداده، انبه رسیده، سس ماهی، آب لیموی تازه، گشنیز خردشده، نمک و فلفل سیاه.

طرز تهیه:

برنج را برای ۱۸ تا ۲۰ دقیقه در آب و نمک بپزید تا کمی نرم شوند، سپس آن‌ها را آبکش کنید و در یک کاسه بریزید. چند قاشق روغن در برنج بریزید و فلفل‌های چیلی، پیازچه، پیاز و بادام زمینی را با آن مخلوط کنید. هسته انبه‌ها را دربیاورید و آن‌ها را به قطعات ۲ سانتیمتری تقسیم کنید. سپس نصف آن‌ها را با برنج مخلوط کنید و بقیه را کنار بگذارید.

آب لیمو و سس ماهی را در یک کاسه جداگانه بریزید و خوب هم بزنید. سپس مخلوط برنج را با نمک و فلفل سیاه، مزه‌دار کنید. برنج را در بشقاب‌های سرو بکشید و روی آن، انبه‌های باقی‌مانده و سس ماهی و آب لیمو را بریزید. کار خود را با ریختن گشنیز تازه روی سالاد به اتمام برسانید.

۲. سوپ بادام زمینی، پیش غذایی لذیذ از غرب آفریقا

سوپ بادام زمینی

از بادام زمینی‌ها یا «گراند نات‌ها» در تهیه سوپ‌ها و خورش‌های کشورهای غرب آفریقا استفاده می‌شود

از بادام زمینی‌ها یا «گراند نات‌ها» (groundnut) در تهیه سوپ‌ها و خورش‌های کشورهای غرب آفریقا استفاده می‌شود. طرز تهیه‌های متنوعی با ماهی دودی، مرغ یا گوشت گاو در این کشورها وجود دارد که واقعا لذیذ و خوش‌طعم هستند. در اینجا، ما قصد داریم تا دستور پخت یک سوپ سیب‌زمینی شیرین با طعمی ملایم و تند را به شما آموزش دهیم که ممکن است یک نسخه اصیل سوپ آفریقایی به شمار نیاید.

بومیان کشورهای غرب آفریقا معمولا از کره بادام زمینی در تهیه این سوپ استفاده نمی‌کنند؛ اما باید بدانید که با ریختن کره بادام زمینی، یک غذای بسیار خوشمزه درست خواهید کرد که به سرعت در آشپزخانه آماده می‌شود. فقط باید از این موضوع اطمینان حاصل کنید که کره بادام زمینی شما، ارگانیک است، هیچ افزودنی ندارد و شیرین هم نشده است. شما می‌توانید به‌جای کره بادام زمینی، بادام زمینی بوداده را آسیاب کنید و به آن به‌اندازه یک سرانگشت نمک بزنید.

مواد لازم:

روغن سبزیجات (آفتابگردان، کانولا یا بادام زمینی)، پیاز خردشده، سیر خردشده، زنجبیل تازه، فلفل چیلی ورقه شده، زیره سبز، پودر دارچین، سیب‌زمینی شیرین پوست کنده و خردشده، گوجه فرنگی کنسروی خردشده، آب مرغ یا سبزیجات، کره بادام زمینی ارگانیک، آب لیموی تازه، نمک، فلفل سیاه و برگ گشنیز برای تزئین.

طرز تهیه:

روغن را در یک ماهیتابه بریزید و روی حرارت متوسط گاز قرار دهید تا داغ شود. سپس پیازها را در آن بریزید و کمی تفت دهید تا نرم شوند. در ادامه، سیر، زنجبیل، چیلی، زیره سبز و پودر دارچین را به پیازها اضافه کنید و هم بزنید تا بوی ادویه‌جات و سیر دربیاید.

سیب‌زمینی‌های شیرین را در ماهیتابه بریزید و خوب مخلوط کنید تا کاملا به ادویه‌جات آغشته شوند. مراقب باشید که سیر در این مرحله نسوزد. گوجه فرنگی‌ها و آب مرغ را اضافه کنید و برای ۱۰ دقیقه سوپ را بجوشانید تا سیب‌زمینی‌ها نرم شوند. کره بادام زمینی را در یک کاسه کوچک بریزید و مقداری از مایه سوپ را به آن اضافه کنید و هم بزنید تا یک بافت خامه‌ای نرم حاصل شود. سپس آن را در سوپ بریزید.

با استفاده از یک پوره‌ساز یا خردکن دستی، برخی از سیب‌زمینی‌ها را پوره کنید. شما می‌توانید بنا به سلیقه خود سیب‌زمینی‌ها را کمی خردنشده باقی بگذارید یا کاملا پوره کنید. سوپ را با نمک، فلفل سیاه و آب لیمو مزه‌دار کنید و برای تزئین، چند برگ گشنیز روی آن‌ها بریزید.

۳. سس «فارال» بادام زمینی و خیار با شیشلیک بره

سس فارال بادام زمینی

سس «فارال» بادام زمینی و خیار با شیشلیک بره. عکس از «یوکی سوگیورا» (Yuki Sugiura)

شیشلیک بره با سس «فارال» (faraal) بادام زمینی و خیار، یک غذای بسیار لذیذ، مقوی و سیرکننده است که هر سلیقه‌ای را با طعم بادام زمینی، خیارهای تازه و تکه‌های هوس‌برانگیز شیشلیک بره راضی خواهد کرد.

مواد لازم:

خیار، بادام زمینی، ماست، عسل، آب لیموی تازه، فلفل چیلی ورقه شده و شیشلیک بره.

طرز تهیه:

خیارها را به‌صورت حلقه‌های درشت برش بزنید. برای درست کردن فارال، فر را در دمای ۱۷۰ درجه سانتی‌گراد یا ۳۳۵ درجه فارنهایت روشن کنید تا گرم شود. سپس بادام زمینی‌ها را برای ۸ دقیقه در فر قرار دهید تا برشته شوند. بادام زمینی‌های برشته را در یک خردکن بریزید و کمی خرد کنید. ماست، لیمو، عسل و چیلی را نیز به آن‌ها بیفزایید.

ماهیتابه را روی گاز قرار دهید تا کمی گرم شود. سپس شیشلیک بره را در آن بچینید و کمی تفت دهید. شیشلیک را از ماهیتابه دربیاورید و برای ۷ تا ۱۰ دقیقه در یک سینی مخصوص فر در فر بپزید تا جایی که به‌اندازه دلخواه شما بپزند.

تکه‌های خیار را در فارال بادام زمینی بریزید. سپس مقداری از آن را روی شیشلیک‌ها در ظرف سرو بریزید. بقیه فارال را در یک کاسه کوچک همراه با شیشلیک سرو کنید.

۴. تارت بدون گلوتن کره بادام زمینی نمکی و شکلات

تارت بدون گلوتن کره بادام زمینی

تارت بدون گلوتن کره بادام زمینی نمکی و شکلات، یک دسر خوشمزه، وسوسه‌کننده و منحصربه‌فرد است که می‌توان آن را در مهمانی‌های مجلسی طبخ و سرو کرد. مطمئن باشید که همه با مزه کردن این تارت، عاشق آن خواهند شد.

مواد لازم:

کره بدون نمک، پودر قند، تخم‌مرغ، نمک و آرد بدون گلوتن. مواد داخل تارت با کره خامه‌ای بادام زمینی، پودر قند الک شده و کره بدون نمک درست می‌شوند. برای پوشش تارت نیز به خامه، شکر قنادی، کره بدون نمک، عسل، پودر کاکائو و عصاره وانیل احتیاج دارید.

طرز تهیه:

برای درست کردن پایه تارت، کره و پودر قند را با همزن برقی هم بزنید تا نرم شوند و پف کنند. سپس تخم‌مرغ و نمک را در آن‌ها بریزید و مخلوط کنید. در مرحله بعد، آرد را اضافه کنید و با دستانتان آن را ورز دهید تا یک خمیر شکل بگیرد. خمیر را پهن کنید، در سلفون بپیچید و برای ۲ تا ۴ ساعت در یخچال قرار دهید. خمیر را از یخچال دربیاورید. سپس آن را با وردنه پهن کنید تا به ضخامت ۵ میلیمتری برسد.

پایه تارت را در کف یک قالب پهن کنید و برای نیم ساعت در یخچال قرار دهید. سپس آن را در فر به دمای ۱۹۰ درجه سانتی‌گراد یا ۳۷۵ درجه فارنهایت برای ۱۰ تا ۱۵ دقیقه بپزید تا لبه‌های آن طلایی شوند. قالب را از فر دربیاورید و برای چند دقیقه آن را رها کنید تا خنک شود.

تمام مواد لازم برای داخل تارت را در یک غذاساز بریزید و میکس کنید. سپس با قاشق آن را در پایه تارت خنک شده پخش کنید. تارت را در یخچال قرار دهید تا خنک شود. در همین حین به سراغ روکش شکلاتی بروید. خامه، شکر، کره و عسل را در یک ماهیتابه بریزید و روی حرارت متوسط قرار دهید تا گرم شوند. سپس پودر کاکائوی الک شده و عصاره وانیل را در ماهیتابه بریزید و هم بزنید تا کاملا یکدست شوند. روکش را از یک صافی رد کنید تا هیچ گلوله‌ای در آن نماند.

روکش شکلاتی را روی لایه کره بادام زمینی بریزید و برای حداقل نیم ساعت، تارت را در یخچال بگذارید تا خنک شود. اگر تمایل دارید، می‌توانید کمی نمک روی تارت بپاشید. بهترین زمان سرو تارت، بلافاصله پس از درآوردن از یخچال است، البته طعم این دسر در دمای اتاق نیز لذیذ است.

۵. سالاد چغندر پخته در فر با عسل، بادام زمینی نمکی و پنیر فتا

سالاد چغندر پخته با عسل و بادام زمینی

بادام زمینی‌های نمکی، طعمی فوق‌العاده به غذاها و سالادها اعطا می‌کنند

بادام زمینی‌های نمکی، طعمی فوق‌العاده به غذاها و سالادها اعطا می‌کنند و به‌عنوان یک ماده طعم‌دار لذیذ شناخته می‌شوند. شما می‌توانید با افزودن یک مشت بادام زمینی نمکی به هر نوع سالاد، یک طعم پرملات و خامه‌ای به دست بیاورید. پنیر فتا را هم فراموش نکنید تا یک وعده سیرکننده داشته باشید.

مواد لازم:

چغندر پوست کنده و خردشده، آویشن، عسل، روغن، نمک، جعفری تازه خردشده، بادام زمینی نمکی و پنیر فتا.

طرز تهیه:

فر را در دمای ۲۰۰ درجه سانتی‌گراد یا ۴۰۰ درجه فارنهایت روشن کنید تا گرم شود. چغندر، آویشن، عسل، روغن و نمک را در یک ظرف مخصوص فر بریزید و با هم مخلوط کنید. سپس درب ظرف را با فویل بپوشانید و برای ۲۰ دقیقه در فر بپزید. فویل را بردارید و چغندرها را برای ۲۰ تا ۳۰ دقیقه دیگر در فر بپزید.

چغندرهای پخته را به‌همراه جعفری و بادام زمینی در ظرف سرو بریزید و مخلوط کنید. سپس روی آن، چند تکه پنیر خوشمزه فتا بریزید و سرو کنید.

۶. کره ترد بادام زمینی خانگی با شیره افرا

کره بادام زمینی خانگی با شیره افرا

میوه، طعم فوق‌العاده‌ای به کره بادام زمینی روی نان تست می‌دهد

خرد کردن بادام زمینی در سه مرحله، بافتی ترد خلق می‌کند. این کره بادام زمینی خانگی در کنار مربا، یک صبحانه خوشمزه و فوق‌العاده است که بچه‌ها را عاشق خود خواهد کرد.

مواد لازم:

بادام زمینی پوست کنده، روغن فندق یا هر روغن بدون طعم دیگری، شیره افرا، پودر قند و نمک.

طرز تهیه:

فر را در دمای ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد یا ۳۵۰ درجه فارنهایت روشن کنید تا گرم شود. بادام زمینی‌ها را روی سینی مخصوص فر پخش کنید و برای ۱۰ دقیقه در فر قرار دهید تا برشته شوند. سپس آن‌ها را با یک قاشق فلزی برگردانید و دوباره در فر قرار دهید. هر ۵ دقیقه آن‌ها را بررسی کنید تا رنگ آن‌ها کاراملی تیره شود. سپس آن‌ها را کنار بگذارید.

پس از خنک شدن بادام زمینی‌ها، بخشی از آن‌ها را با نمک در غذاساز بریزید و خرد کنید. بادام زمینی‌ها در ابتدا به تکه‌های درشت خرد شده و سپس به یک خمیر نسبتا درشت دانه تبدیل می‌شوند. در این مرحله، روغن فندق را کم کم اضافه کنید تا یک خمیر نرم قهوه‌ای تیره به دست بیاید. تمام این فرآیند در چند دقیقه کوتاه انجام می‌شود.

سپس شیره افرا و پودر قند را در غذاساز بریزید و برای چند ثانیه دیگر میکس کنید. حالا بقیه بادام زمینی‌ها را به آن‌ها اضافه کنید و هم بزنید تا با کره بادام زمینی خانگی شما مخلوط شوند.

۷. بروکلی برشته شده با سس «ساتای» یا بادام زمینی

 بروکلی برشته شده با سس بادام زمینی

سس «ساتای» یا بادام زمینی، یک سس اندونزیایی است که در غذاهای مختلف و در کنار انواع گوشت و البته سبزیجات سرو می‌شود

سس «ساتای» (satay) یا بادام زمینی، یک سس اندونزیایی است که در غذاهای مختلف و در کنار انواع گوشت، ماهی و مرغ و البته سبزیجات سرو می‌شود. سس ساتای یک ترکیب فوق‌العاده با هر نوع کلم بروکلی است. شما می‌توانید چند مدل بروکلی را با این سس سرو کنید تا سفره‌ای رنگارنگ‌تر داشته باشید.

مواد لازم:

کلم بروکلی، فلفل چیلی قرمز خردشده، شکر قهوه‌ای، شیر نارگیل، کره بادام زمینی ترد، سس سویای تیره و بادام زمینی بدون نمک بو داده.

طرز تهیه:

فر را در دمای ۲۱۰ درجه سانتی‌گراد یا ۴۲۵ درجه فارنهایت روشن کنید تا گرم شود. یک قابلمه آب را با مقداری نمک روی شعله متوسط گاز قرار دهید تا به جوش بیاید. سپس بروکلی‌ها را خرد کنید و در آب جوش بریزید تا به‌مدت ۳۰ ثانیه بپزند. بروکلی‌ها را از قابلمه دربیاورید، خشک کنید و در یک سینی چرب شده مخصوص فر بچینید. سپس آن‌ها را برای ۱۰ دقیقه در فر برشته کنید.

فلفل چیلی را با کمی روغن برای ۳۰ ثانیه روی حرارت قرار دهید. سپس شکر را به آن اضافه کنید و اجازه دهید تا رنگ آن به قهوه‌ای تبدیل شود. پس از قهوه‌ای شدن شکر، شیر نارگیل را به‌آرامی به آن‌ها اضافه کنید و برای ۱۰ تا ۱۵ دقیقه بجوشانید تا سس کمی غلیظ شود. سپس کره بادام زمینی را کم کم در سس بریزید و مخلوط کنید. در مرحله آخر، سس سویا را در سس بریزید.

برای سرو، کمی سس در بشقاب بریزید، بروکلی‌ها را روی آن بچینید، مقداری سس روی آن‌ها بریزید و با بادام زمینی‌های بوداده تزئین کنید. نوش جان!

۸. بیسکویت کروسانی شکل کارامل و بادام زمینی

بیسکویت کارامل و بادام زمینی

بیسکویت‌های کروسانی شکل کارامل و بادام زمینی، یک شیرینی ساده هستند که به‌همراه چای نعنای مراکشی، گزینه‌ای فوق‌العاده برای صبحانه یا عصرانه به شمار می‌آیند. شما می‌توانید این شیرینی‌های خوشمزه را برای چند روز در یک ظرف دربسته نگه دارید.

مواد لازم:

کره، شکر قنادی، عصاره وانیل، تخم‌مرغ هم‌زده و آرد. ماده داخل بیسکویت‌ها نیز با کارامل و بادام زمینی بوداده آسیاب شده درست می‌شود.

طرز تهیه:

فر را در دمای ۱۶۰ درجه سانتی‌گراد یا ۳۲۵ درجه فارنهایت روشن کنید تا گرم شود. کره، شکر قنادی و عصاره وانیل را در یک کاسه بریزید و با همزن برقی هم بزنید تا پف کنند و نرم شوند. سپس، تخم‌مرغ‌ها را یکی یکی در کاسه بشکنید و هم بزنید. در ادامه، آرد الک شده را کم کم به تخم‌مرغ‌ها اضافه کنید و هم بزنید تا یک خمیر شکل بگیرد.

خمیر را ورز دهید تا خودش را بگیرد و سفت شود. سپس آن را با وردنه روی یک سطح آغشته به آرد پهن کنید تا به ضخامت ۳ میلیمتری برسد. با استفاده از یک چاقو یا کاتر، خمیر را به‌شکل کروسان‌های هلالی شکل برش بزنید. بیسکویت‌ها را روی یک سینی فر و کاغذ مخصوص پخت و پز بچینید و روی آن‌ها را به تخم‌مرغ هم‌زده آغشته کنید. بیسکویت‌ها را برای حدود ۱۰ دقیقه در فر بپزید تا طلایی قهوه‌ای شوند. سپس آن‌ها را از فر دربیاورید و اجازه دهید تا خنک شوند.

برای درست کردن ماده داخل بیسکویت‌ها، کارامل و بادام زمینی‌های آسیاب شده را مخلوط کنید. سپس آن‌ها را روی نیمی از بیسکویت‌ها بمالید. بیسکویت‌های باقی‌مانده را روی لایه بادام زمینی و کارامل بگذارید و مانند ساندویچ سرو کنید.

شما می‌توانید طرز تهیه چای نعنای مراکشی را در مجموعه شربت‌ها و نوشیدنی‌های کجارو مشاهده کنید و با تهیه آن در منزل، عصرانه‌ای لذیذ به‌همراه بیسکویت‌های هلالی شکل کارامل و بادام زمینی سرو کنید.

۹. بادام زمینی برشته شده با رزماری و سیر

بادام زمینی برشته شده با رزماری و سیر

بادام زمینی‌های برشته شده نمکی مزه‌دار شده با رزماری ترد و حبه‌های سیر شیرین و نرم، یک اسنک سبک و فوق‌العاده هستند. شما می‌توانید این اسنک لذیذ را در حین تماشای فیلم بخورید یا در مهمانی‌های مختلف سرو کنید.

مواد لازم:

روغن زیتون فرآوری نشده، سیر با پوست، برگ رزماری، بادام زمینی نمکی و بوداده با پوست، نمک و فلفل چیلی قرمز ورقه شده.

طرز تهیه:

روغن زیتون را در یک ماهیتابه گود بریزید و روی حرارت متوسط رو به بالا بگذارید تا گرم شود و دود کند. سپس حبه‌های سیر را در آن بریزید و آن‌ها را برای ۵ دقیقه تفت دهید تا رنگ آن‌ها طلایی قهوه‌ای شود و پوستشان ترک بخورد. گاهی ماهیتابه را بچرخانید تا روغن به همه جای سیرها برسد. سیرها را به یک گوشه ماهیتابه ببرید. سپس رزماری را در یک سمت ماهیتابه و بادام زمینی‌ها را در فضای باقی‌مانده ماهیتابه بریزید.

شعله گاز را کم کنید و اجازه دهید تا رزماری در روغن به جلز و ولز بیفتد. کمی رزماری‌ها را هم بزنید و سپس همه مواد را با هم مخلوط کنید. مخلوط بادام زمینی را برای ۴ دقیقه دیگر تفت دهید تا همه طعم‌ها به خورد هم بروند. نمک و فلفل چیلی را به مواد اضافه کنید، هم بزنید و برای یک دقیقه دیگر بپزید.

ماهیتابه را از روی حرارت بردارید و مواد داخل آن را هم بزنید تا بادام زمینی‌ها کمی خنک شوند. سپس آن‌ها را مزه کنید و در صورت نیاز به آن‌ها نمک و فلفل بیشتر اضافه کنید. شما می‌توانید این اسنک را در دمای اتاق یا به‌صورت گرم سرو کنید.

۱۰. سالمون دودی پخته، چاشنی کره بادام زمینی «میزو»، سالاد و لیمو

سالمون دودی و چاشنی کره بادام زمینی

سالمون دودی گرم؛ غذایی لذیذ است و مهم نیست که به چه طریق طبخ می‌شود. شما می‌توانید آن را در روغن در دمای ۴۰ درجه سانتی‌گراد بپزید، گریل کرده یا آرام‌پز کنید. در این طرز تهیه، طعم نمک به وضوح مشخص است، پس در ریختن نمک احتیاط کنید. چاشنی ژاپنی «میزو» نیز از آن دسته طعم‌دهنده‌هایی است که می‌توان برای مدت طولانی نگهداری کرد. این چاشنی را می‌توان با سس مایونز مخلوط کرد یا به انواع خورش کاری افزود.

مواد لازم:

فیله سالمون دودی و روغن سبزیجات. برای سالاد به هویج پوست کنده، تربچه، پیاز قرمز، جوانه لوبیا، لیمو، تخم گشنیز، دانه رازیانه، گشنیز خردشده، سس سویا، سس ماهی، روغن کنجد و رازیانه نیاز دارید. کره بادام زمینی میزو نیز از کره بادام زمینی، چاشنی میزو، سرکه برنج یا سیب، روغن چیلی، آب لیموی تازه، آب گرم و سیر ساطوری شده تشکیل می‌شود.

طرز تهیه:

برای درست کردن سالمون، سینی فر را به روغن آغشته کنید. سپس سالمون را در دمای ۱۴۰ درجه سانتی‌گراد یا ۲۷۵ درجه فارنهایت برای ۸ تا ۱۰ دقیقه بپزید. پوسته سالمون پخته ایدئال، باید تغییر رنگ دهد، اما داخل آن کماکان صورتی باشد. سبزیجات را نازک خرد کنید. سپس آب و پوست لیمو را به آن‌ها بیفزایید و با دیگر مواد لازم برای سالاد، خوب مخلوط کنید.

تمام مواد لازم برای چاشنی میزوی بادام زمینی را با هم در یک غذاساز بریزید و میکس کنید. در صورت نیاز کمی آب به چاشنی خود اضافه کنید. برای سرو، سالاد را در ظرف سرو بریزید، روی آن یک تکه سالمون بگذارید و مقداری از چاشنی میزو و کره بادام زمینی را روی آن پخش کنید.

مطالب مرتبط:

منبع theguardian

دیدگاه