پروازهای ایران ایر به اروپا از سر گرفته می‌شود

پوریا  محمدی پیوند
پوریا محمدی پیوند دوشنبه، ۳ شهریور ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۳۳
پروازهای ایران ایر به اروپا از سر گرفته می‌شود

هواپیمایی ایران ایر با تسهیل شرایط سفر و رفع تدریجی محدودیت‌های دوران کرونا، پروازهای خود را به اقصی‌ نقاط جهان از سر می‌گیرد.

هواپیمایی ایران ایر (هما)، همچون سایر شرکت‌های هواپیمایی، پروازهای خود را در دوران شیوع ویروس کرونا لغو کرده بود. پس از تسهیل شرایط سفر و رفع تدریجی محدودیت‌های زمان اوج شیوع ویروس کرونا، این شرکت در حال رایزنی برای از سرگیری پروازها به مقاصد مختلف بوده و برای پرواز به چند مقصد بین‌المللی نیز توافق‌هایی حاصل شده است.

از جمله پروازها به این مقاصد بین‌المللی می‌توان به پروازهای هفتگی از تهران به میلان، وین، پاریس، آمستردام، لندن، منچستر و مادرید اشاره کرد.

 اگر قصد سفر به مقاصد یاد شده را دارید، می‌توانید با برنامه‌ریزی و خرید بلیط هواپیما، از پروازهای ایران ایر استفاده کنید. برنامه پروازهای خارجی شرکت هواپیمایی ایران ایر به شرح زیر است:

پروازهای انگلیس

در حال حاضر پروازهای ایران - انگلیس در دو مسیر تهران به لندن و تهران به منچستر انجام می‌شود: پروازهای تهران لندن در ساعت ۷:۱۰ روزهای یکشنبه‌ و پنجشنبه‌ هر هفته تهران را به مقصد لندن ترک می‌کند و ساعت ۱۲:۰۰ همان روز نیز به تهران باز‌می‌گردد. پس از برقراری مجدد پروازهای شرکت ایران ایر به منچستر در ۱۴ تیرماه سال جاری نیز شنبه هر هفته، یک پرواز ایرباس A330 از فرودگاه امام خمینی تهران به فرودگاه منچستر اعزام می‌شود.

پروازهای هلند

پرواز تهران - آمستردام پنجشنبه هر هفته در ساعت ۹:۴۰ از فرودگاه امام خمینی تهران به مقصد فرودگاه آمستردام حرکت می‌کند و همان روز در ساعت ۱۵:۰۰ از فرودگاه آمستردام به تهران ترک باز خواهد گشت.

پروازهای ایران فرانسه:

پرواز تهران - پاریس روزهای دوشنبه و جمعه هر هفته در ساعت ۱۰:۱۰ صبح،  تهران را به مقصد پاریس ترک می‌کند و در مسیر بازگشت راس ساعت ۱۵:۱۵ همان روز از فرودگاه «شارل دوگل پاریس» به مقصد فرودگاه امام خمینی تهران حرکت خواهد کرد.

پروازهای ایران اتریش:

پرواز تهران - وین روزهای شنبه ساعت ۰۸:۳۰ فرودگاه امام خمینی (ره) را به مقصد فرودگاه وین ترک می‌کند و پروازهای برگشت وین به تهران نیز در همان روز، راس ساعت ۱۱:۵۰ به وقت محلی انجام می‌شود.

متقاضیان سفر به آمستردام، پاریس و وین در حال حاضر نمی‌توانند در قالب گردشگر به این شهرها سفر کنند و تنها دارندگان ویزای کاری، دانشجویی و خانوادگی، اجازه سفر خواهند داشت.

پرواز تهران - وین

پروازهای ایتالیا:

پرواز تهران - میلان روزهای جمعه هر هفته فرودگاه امام خمینی (ره) را در ساعت ۸:۵۵ صبح به مقصد فرودگاه «ماپنسا» در میلان ترک می‌کند. پروازهای بازگشت میلان به تهران نیز در همان روز ساعت ۱۳:۵۰ به وقت محلی انجام می‌شود.

لازم به ذکر است که دولت ایتالیا نیز با شرایط ویژه‌ای اجازه ورود مسافران ایرانی به این کشور را می‌دهد که از آن میان می‌توان به دارندگان ویزای کاری، دانشجویی و خانوادگی ایتالیا و ۱۴ روز قرنطینه خانگی در این کشور اشاره کرد.

پروازهای اسپانیا:

بر اساس رایزنی‌های انجام شده از سوی سفارت ایران در اسپانیا با نهادهای ذی‌ربط این کشور و همچنین هواپیمایی ایران ایر، مجوز پروازهای تهران مادرید صادر شده است و روزهای چهارشنبه هر هفته از تهران به مقصد مادرید پرواز خواهد داشت.

بدیهی است که تمام پروازهای هما با رعایت مقررات و پروتکل‌های بهداشتی انجام خواهد گرفت و سلامت مسافران در درجه اول اهمیت قرار دارد. پیش از این شرکت ایران ایر پروازهای داخلی را از سر گرفته و در زمان کنسلی پروازهای خارجی نیز برای بازگرداندن مسافران به ایران، پروازهای فوق‌العاده‌ای را در دستور کار خود قرار داد بود.

مطالب مرتبط:

منبع ایسنا

دیدگاه