۱۰ غذای جدید با پنیر خامه ای و طرز تهیه آن

نگین توکلی
نگین توکلی دوشنبه، ۳ شهریور ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۰۶
۱۰ غذای جدید با پنیر خامه ای و طرز تهیه آن

پنیر خامه‌ای، یکی از لذیذترین و خوش‌خوراک‌ترین فرآورده‌های لبنی است که می‌توان با آن، انواع میان وعده‌ها و دسرهای متفاوت و خوشمزه‌ را طبخ کرد.

پنیر خامه‌ای، یکی از فرآورده‌های لبنی است که از خامه یا مخلوط کردن خامه با شیر، بدون دادن حرارت به دست می‌آید. این نوع خاص از پنیر را باید در دمای زیر ۱۰ درجه سانتی‌گراد نگه‌داری کرد. پنیر خامه‌ای در واقع، یک نوع پنیر با بافت نرم و یک‌دست است که قوام زیادی دارد. طعم این پنیر، بسیار ملایم و خامه‌ای است و می‌توان آن را با نان و کراکر نوش جان کرد یا در تهیه انواع غذا، شیرینی و دسر به کار گرفت.

پنیر خامه‌ای اولین بار در سال ۱۸۷۲ میلادی در آمریکا تولید شده ‌است. برای تولید این پنیر، ابتدا خامه را پاستوریزه می‌کنند تا میکروارگانیسم‌های بالقوه خطرناک آن از بین بروند. سپس باکتری‌های اسید لاکتیک را به خامه می‌افزایند تا پنیر نرم‌تر شود. با افزودن این باکتری‌ها، ذرات چربی خامه به ذرات کوچک‌تر و یکنواخت‌تر تجزیه می‌شوند و محصولی صاف و یک‌دست به دست می‌آید. در نهایت نیز آنزیم لخته شدن که از یک منبع گیاهی یا حیوانی گرفته شده است، برای بهبود استحکام به پنیر اضافه می‌شود.

پنیر خامه‌ای بسیار پر چرب و حاوی مقداری کربوهیدرات و پروتئین است. این نوع پنیر منبع خوبی از ویتامین A است و مقداری ریبوفلاوین یا ویتامین B۲ دارد. از فواید مصرف پنیر خامه‌ای می‌توان به بهبود قدرت بینایی، محافظت از تمامیت بسیاری از بافت‌ها مانند پوست، ریه و روده، پشتیبانی از سیستم ایمنی بدن، جلوگیری از آسیب سلولی، کاهش التهاب در بدن و اثرات پروبیوتیکی اشاره کرد.

با کجارو همراه باشید و انواع میان وعده‌ها، دسرها و شیرینی‌های لذیذی که می‌توان با پنیر خامه‌ای طبخ کرد، از تست فرانسوی گیاهی با طعمی شیرین و بافتی لطیف گرفته تا تخم‌مرغ و پیاز خوش‌طعم و غیر شیرین را یاد بگیرید.

انواع غذا با پنیر خامه‌ای:

۱. فرنچ تست پرشده

فرنچ تست

شما می‌توانید برای تهیه فرنچ تست از نان تست سفید معمولی، نان فرانسوی «بریوش» (brioche) یا نان ایتالیایی شیرین «پانتون» (panettone) استفاده کنید. عکس از «یوکی سوگیورا» (Yuki Sugiura)

تست فرانسوی از نان تست آغشته به شیر، تخم‌ مرغ یا حتی آب پرتقال یا گلاب تشکیل می‌شود. این غذا که با عنوان نان تخم‌مرغی، تست آلمانی و عناوین دیگر نیز شهرت دارد، یکی از لذیذترین گزینه‌هایی است که می‌توان برای صبحانه طبخ کرد. تست فرانسوی را می‌توان به‌صورت شیرین یا شور به سر میز آورد.

فرنچ تست در نقاط مختلف دنیا با دستورعمل‌های متنوعی طبخ می‌شود. ما امروز قصد داریم یک نسخه مدرن از این صبحانه قرن هفدهمی را در اختیار شما بگذاریم که با نان توت فرنگی تخم مرغی به‌همراه گلاب، شکر و کره، طعمی بی‌نظیر و خارق‌العاده دارد. گلاب و توت فرنگی، یک ترکیب بینقص هستند؛ البته باید در میزان استفاده از گلاب احتیاط کرد، زیرا قطعا دلتان نمی‌خواهد که صبحانه شما مزه شمع معطر بدهد.

مواد لازم:

توت فرنگی، گلاب، پنیر خامه‌ای، مربای توت فرنگی، نان سفید تست، تخم‌مرغ، شیر، کره و پودر قند.

طرز تهیه:

توت فرنگی‌ها را خرد کنید، سپس آن‌ها را به‌همراه گلاب در یک کاسه بریزید و کاملا مخلوط کنید. توت فرنگی‌ها را برای ۲ تا ۳ دقیقه کنار بگذارید. پنیر خامه‌ای را در یک کاسه دیگر بریزید و با استفاده از یک قاشق، آن را هم بزیند تا نرم شود. ترکیب توت فرنگی و گلاب را به پنیر خامه‌ای بیفزایید و مخلوط کنید تا یک خمیر پاستلی صورتی رنگ حاصل شود.

مربای توت فرنگی را روی نصف نان‌ها بمالید. سپس مخلوط پنیر خامه‌ای را روی مربا بریزید و توجه داشته باشید که در دورتادور نان، باید یک مرز ۱۰ میلی‌متری خالی بماند. تکه‌های دیگر نان را روی نان‌های پرشده با مربا و پنیر قرار دهید و فشار دهید تا لبه‌های آن‌ها بهم بچسبد.

تخم‌مرغ و شیر را در یک کاسه کم‌عمق هم بزنید. سپس هر طرف تست‌های توت فرنگی خود را به‌مدت ۲۰ ثانیه در این ترکیب قرار دهید. کره را روی حرارت متوسط رو به بالای گاز در یک ماهیتابه آب کنید. هر سمت تست خود را به‌مدت ۴ تا ۵ دقیقه در کره سرخ کنید تا به رنگ طلایی قهوه‌ای دربیایند. تست لذیذ خود را با تزئین پودر قند و توت فرنگی‌های خردشده سرو کنید.

شما می‌توانید طرز تهیه یکی دیگر از نسخه‌های مشهور تست فرانسوی را در مجموعه آشپزی ملل کجارو مشاهده کنید.

۲. برگ سیر پرشده با پنیر خامه‌ای

برگ سیر و پنیر خامه‌ای

روغن باقی‌مانده را برای پخت و پز یا سس سالاد نگه دارید و این طرز تهیه را با جایگزین کردن دیگر سبزیجات و ادویه‌ها، تبدیل به چیزی دیگر کنید. عکس از یوکی سوگیورا

برگ‌ سیر پرشده با پنیر خامه‌ای (Wild garlic leaves stuffed with cream cheese)، با ترکیب سیر، پنیر خامه‌ای و روغن، طعمی ویژه و پیچیده دارند که قطعا شما را متحیر خواهند کرد.

مواد لازم:

پنیر خامه‌ای، سماق، زیره سبز، پاپریکا، نمک، فلفل سیاه، برگ سیر، چیلی قرمز خردشده، حبه سیر له شده، دانه‌های فلفل و روغن زیتون.

برگ‌های سیر وحشی پرشده با پنیر خامه‌ای با طعمی ویژه و پیچیده خود، شما را متحیر خواهند کرد

طرز تهیه:

پنیر خامه‌ای و ادویه‌جات را در یک کاسه با چنگال، هم بزنید. سپس آن را با نمک و فلفل سیاه مزه‌دار کنید. برگ سیر را روی تخته برش قرار دهید و حدود نصف قاشق چای‌خوری از مخلوط پنیر خامه‌ای را در ضخیم‌ترین قسمت برگ، یعنی انتهای آن بریزید. برگ را رول کنید و در یک شیشه استریل قرار دهید. این کار را برای تمام برگ‌های سیر تکرار کنید تا شیشه پر شود.

چیلی‌های نصف شده را در شیشه بریزید. سپس حبه سیر و دانه‌های فلفل را به آن‌ها اضافه کنید. بقیه شیشه را با روغن زیتون پر کنید، به‌طوری که تمام محتویات شیشه را در بر بگیرد. شیشه را برای یک هفته در یخچال نگهداری کنید و برای سرو، رول‌های سیر خود را از شیشه دربیاورید و در دمای اتاق بگذارید.

۳. سوفله ریحان، نعنا و نخودسبز

سوفله ریحان، نعنا و نخودسبز

سوفله نوعی دسر یا پیش‌غذای سبک است که در اوایل قرن هجدهم ابداع شد. خامه پرچرب و پنیر خامه‌ای، طعمی منحصربه‌فرد به «اس فرماتا» (sformata) یا سوفله به سبک ایتالیایی ریحان، نعنا و نخودسبز (Pea, basil, and mint souffle) اعطا می‌کنند، به‌طوری که این نسخه سوفله به نسب رقیب فرانسوی خود، متراکم‎تر و پرملات‌تر است. درست کردن این سوفله بسیار ساده است و می‌توان آن را برای ناهار یا شام آخر شب سرو کرد.

شما می‌توانید به‌جای نخودسبز، از اسفناج، گل کلم یا بروکلی یا هر سبزی دیگری استفاده کنید تا یک طعم جدید به وجود بیاورید. سوفله ریحان، نعنا و نخودسبز را می‌توان به‌صورت سرد یا گرم سرو کرد.

مواد لازم:

کره، پنیر پارمیسان رنده شده، نخودسبز، تخم‌مرغ، پنیر خامه‌ای، خامه پرچرب، برگ نعنای خردشده و برگ ریحان خردشده.

طرز تهیه:

فر را در دمای ۲۰۰ درجه سانتی‌گراد یا ۴۰۰ درجه فارنهایت روشن کنید تا گرم شود. سپس یک ظرف مخصوص فر را با کره چرب کنید. مقداری از پنیر پارمیسان را با قاشق بردارید و در کف ظرف پخش کنید. در یک قابلمه، آب و مقداری نمک را بجوشانید و سپس نخودسبزها را به‌مدت چند دقیقه در قابلمه بپزید. سپس آب آن‌ها را خالی کنید و دوباره در قابلمه بریزید.

با استفاده از پوره‌ساز، نخودسبزها را له کنید تا یک پوره سبزرنگ دانه درشت داشته باشید. پوره نخود را با کمی فلفل، مزه‌دار کنید. زرده تخم‌مرغ، پنیر خامه‌ای و خامه را هم بزنید تا یکدست شوند، سپس بقیه پنیر پارمیسان، نخودسبزها و سبزیجات را به آن‌های بیفزایید. در یک کاسه دیگر با همزن برقی، سفیده‌های تخم‌مرغ را هم بزنید تا کاملا پف کند. سپس آن را به‌آرامی در مخلوط نخودسبز بریزید و با قاشق مخلوط کنید.

مخلوط نخود و پنیر را در ظرف فر بریزید و روی آن را با کمی پنیر پارمیسان بیشتر پر کنید. ظرف را در طبقه وسط فر بگذارید و به‌مدت ۳۰ تا ۳۵ دقیقه بپزید تا روی آن طلایی شود. سوفله را از فر دربیاورید و اجازه دهید تا کمی خنک شود. سپس آن را همراه با یک سالاد سبز سرو کنید.

۴. «پاته» زیتون سیاه و لیمو

«پاته» زیتون سیاه و لیمو

یک پاته لاکچری نیز درست به همان اندازه یک پاته ساده متشکل از نان و کراکر خوشمزه است. عکس از یوکی سوگیورا

پاته، نوعی غذا است که از قرار دادن گوشت، ماهی، سبزیجات، میوه و غیره در خمیر پای و پخت آن در داخل فر درست می‌شود. پاته به‌صورت گرم و سرد به سر میز آورده می‌شود. پاته زیتون سیاه و لیمو (Black olive and lemon paté)، یک پاته متفاوت و مخلوطی از چهار ماده اولیه بی‌نظیر است. چربی زیاد پنیر خامه‌ای در این غذا با طعم ترش لیمو و مزه لذیذ زیتون‌ها متعادل می‌شود.

مواد لازم:

زیتون، پنیر خامه‌ای، آب لیمو و فلفل سیاه.

طرز تهیه:

زیتون‌های بدون هسته را در غذاساز بریزید و میکس کنید تا نرم شوند. سپس آن‌ها را از یک صافی روی یک کاسه عبور دهید تا آب اضافی آن‌ها کشیده شود. این فرآیند، حدود ۵ دقیقه به طول می‌انجامد. البته اگر زیتون‌هایتان در آب یا هر مایع دیگری بوده باشد، ممکن است این مرحله طولانی‌تر هم بشود.

زیتون‌ها را به‌همراه پنیر خامه‌ای، آب لیمو و فلفل سیاه در یک کاسه بریزید و با هم مخلوط کنید. پاته را در مرکز بشقاب سرو بکشید و آن را با سبزیجات و نان تست داغ سرو کنید.

۵. کاستارد پخته پنیر خامه‌ای به‌همراه کرامبل نارگیل و ریواس

کاستارد پنیر خامه‌ای

کاستارد پخته پنیر خامه‌ای به‌همراه کرامبل نارگیل و ریواس (Baked cream cheese custard with rhubarb and coconut crumble)، ترکیبی فوق‌العاده از بافت‌ها و طعم‌ها را در اختیار شما می‌گذارد که طبخ آن به مهارت خاصی نیاز دارد. این کاستارد خوشمزه می‌تواند به سرعت از دسر کرم بروله (creme brulee) پرملات، تبدیل به دسری بیش از حد پخته و بدمزه شود.

مواد لازم:

زرده تخم‌مرغ، شکر قنادی، پنیر خامه‌ای، عصاره وانیل، آب و پوست پرتقال و پسته خردشده. برای کرامبل نیز به ساقه ریواس خردشده، شکر زرد انگلیسی، کره، شکر قنادی، نارگیل، جو دو سر و آرد ساده نیاز دارید.

کاستارد پخته پنیر خامه‌ای به‌همراه کرامبل نارگیل و ریواس، ترکیبی فوق‌العاده از بافت‌ها و طعم‌ها را در اختیار شما می‌گذارد

طرز تهیه:

فر را در دمای ۱۵۰ درجه سانتی‌گراد یا ۳۰۰ درجه فارنهایت روشن کنید تا گرم شود. تخم‌مرغ و شکر را در یک کاسه هم بزنید تا سبک و یکدست شوند. سپس پنیر خامه‌ای، عصاره وانیل، آب و پوست پرتقال را اضافه کنید و هم بزنید.

کاستارد پنیر را در ظرف مخصوص فر بریزید و پخش کنید. ظرفها را در سینی فر قرار دهید و در سینی آب بریزید. کاستارد را به‌مدت ۵ تا ۷ دقیقه در فر بپزید. سپس آن را در دمای اتاق قرار دهید تا خنک شود. کاستارد را در یخچال بگذارید.

ریواس را با شکر و آب روی حرارت ملایم گاز برای ۱۰ تا ۱۵  دقیقه بپزید. مزه آن‌ها را امتحان کنید و اگر هنوز ترش بودند، به آن‌ها شکر بیشتری اضافه کنید. سپس آن‌ها را کنار بگذارید. بقیه مواد لازم برای کرامبل را در یک کاسه بریزید و با دستانتان آن‌ها را مخلوط کنید و ورز دهید. البته شما می‌توانید در این مرحله از غذاساز هم کمک بگیرید. این مخلوط را در سینی فر بریزید و برای ۲۰ دقیقه بپزید تا طلایی قهوه‌ای شوند. سپس آن‌ها را کنار بگذارید تا خنک شوند.

برای سرو، یک قاشق از ریواس پخته را روی کاستارد پنیر خامه‌ای بریزید و با کرامبل نارگیل بپوشانید. پسته‌های خردشده را روی آن‌ها بریزید و از طعم و بافت مخصوص این دسر، لذت ببرید.

۶. پیاز پرشده با پنیر خامه‌ای، قارچ و بیکن گوشت

پیازهای پرشده با پنیر خامه‌ای

پیاز، یک ماده غذایی بسیار مناسب برای پرکردن با انواع سبزیجات و دیگر مواد غذایی خوشمزه است. پیاز پرشده با پنیر خامه‌ای، قارچ و بیکن گوشت (Cream cheese, mushroom and bacon stuffed onions)، همراه با خامه و پنیر پارمیسان پخته می‌شوند و طعمی پرملات و سیرکننده دارند. این غذا به‌راحتی در آشپزخانه آماده می‌شود و می‌توان از طعم آن در کنار اعضای خانواده لذت برد.

مواد لازم:

پیاز، روغن زیتون، کره، بیکن گوشت خردشده، قارچ شاه بلوطی (chestnut mushroom)، آویشن، پونه کوهی خشک، سیر خردشده، پنیر خامه‌ای، پنیر پارمیسان رنده شده، خرده نان، خامه، جوز هندی رنده شده، نمک و فلفل سیاه.

طرز تهیه:

پوست پیازها را بگیرید، اما به ریشه آن دست نزنید. آن‌ها را در آب و نمک به‌مدت ۲۰ دقیقه بجوشانید تا کمی نرم شوند. پیازها را آبکش کرده و خشک کنید. پس از خنک شدن، روی پیازها را ببرید و با استفاده از قاشق، وسط آن‌ها را دربیاورید. قسمت‌های تخلیه شده پیاز را خرد کنید و کنار بگذارید. فر را در دمای ۲۰۰ درجه سانتی‌گراد یا ۴۰۰ درجه فارنهایت روشن کنید تا گرم شود.

کره و روغن زیتون را در ماهیتابه بریزید و روی شعله ملایم گاز قرار دهید تا کره آب شود. سپس بیکن خردشده را با قارچ، پیازهای خردشده، آویشن و پونه کوهی تفت دهید. پس از پخت بیکن، سیر را اضافه کنید و تفت دهید تا بوی سیر دربیاید. این مواد را در یک کاسه بریزید و اجازه دهید تا خنک شوند. سپس پنیر خامه‌ای، پارمیسان و خرده نان را در آن‌ها بریزید و به آن‌ها نمک و فلفل بزنید.

با قاشق، از مخلوط پنیر در پیازها بریزید و روی آن‌ها را با جوز هندی رنده شده و آویشن بپوشانید. پیازهای پرشده را به‌مدت ۳۵ دقیقه در فر بپزید تا طلایی شوند. در ۱۰ دقیقه پایانی پخت، روی پیازها را با پنیر پارمیسان بپوشانید.

۷. ریزوتوی جو با اسفناج و پنیر خامه‌ای

 ریزوتوی جو

ترکیب پنیر خامه‌ای و پنیر آبی، طعمی بی‌نظیر به ریزوتوی جو با اسفناج و پنیر خامه‌ای (Barley risotto with spinach, cream cheese) اعطا می‌کند که به‌هیچ‌وجه نمی‌توان از آن صرف‌نظر کرد.

مواد لازم:

پیاز قرمز، کره، جو، سرکه سفید، آب سبزیجات، اسفناج تازه، پنیر خامه‌ای، پنیر آبی، پوست و آب لیمو، پیازچه، نمک و فلفل سیاه.

طرز تهیه:

پیازها را به‌همراه کره تفت دهید تا نرم و طلایی شوند. سپس جو را در آن‌ها بریزید و برای یک دقیقه هم بزنید. سرکه سفید و نصف آب سبزیجات را به پیازها اضافه کنید. شعله گاز را زیاد کنید تا مخلوط شما به جوش بیاید. گاهی آن‌ها را هم بزنید و کم‌کم بقیه آب سبزیجات را اضافه کنید تا به خورد جو برود. این مخلوط را برای ۳۰ تا ۴۰ دقیقه بپزید تا جوها نرم شوند و مایه غلیظ شود.

اسفناج را در قابلمه بریزید و هم بزنید. دو پنیر خامه‌ای و آبی را مخلوط کنید و در این ترکیب بریزید تا آب شوند. ریزوتو را با نمک و فلفل سیاه، مزه‌دار کنید. ریزوتو را بلافاصله با آب و پوست لیمو و مقداری پپیازچه سرو کنید.

۸. شیرینی پنیر خامه‌ای با تمشک

شیرینی پنیر خامه ‌ای

کافی است در پخت شیرینی پنیر خامه‌ای مهارت پیدا کنید و تا به خود بیایید، میبینید که مدام در حال طبخ این شیرینی خوشمزه هستید. عکس از یوکی سوگیورا

شیرینی پنیر خامه‌ای با تمشک، یک شیرینی بسیار وسوسه‌کننده است که هر سلیقه‌ای را راضی خواهد کرد

شیرینی پنیر خامه‌ای با تمشک (Cream cheese pastry with raspberry filling)، یک شیرینی بسیار وسوسه‌کننده و لذیذ است که هر سلیقه‌ای را راضی خواهد کرد.

مواد لازم:

آرد ساده، کره، پنیر خامه‌ای پر چرب، زرده تخم‌مرغ و شکر قنادی. مواد داخل شیرینی نیز با پنیر خامه‌ای، پوست پرتقال، شکر قنادی، آرد ساده و تمشک درست می‌شوند.

طرز تهیه:

برای تهیه شیرینی، آرد، شکر و کره را در غذاساز میکس کنید. سپس زرده تخم‌مرغ و پنیر خامه‌ای را در آن بریزید و هم بزنید تا به یک گلوله خمیری تبدیل شود. خمیر را در سلفون بپیچید و برای ۳۰ دقیقه در یخچال قرار دهید.

برای درست کردن مواد داخل شیرینی، پنیر خامه‌ای، آرد، پوست پرتقال و شکر را هم بزنید تا یکدست شوند. سپس نصف تمشک‌ها را به آن‌ها اضافه کنید و هم بزنید تا میوه‌ها له شوند. این مخلوط را کنار بگذارید. خمیر را با وردنه پهن کنید و به‌شکل مربع برش بزنید. از مخلوط پنیر خامه‌ای در وسط خمیر بریزید، یک عدد تمشک روی آن بگذارید و خمیر را تا کنید. شیرینی‌ها را به‌مدت ۱۵ دقیقه در یخچال بگذارید تا خنک شوند.

فر را در دمای ۲۰۰ درجه سانتی‌گراد یا ۴۰۰ درجه فارنهایت روشن کنید تا گرم شود. شیرینی‌ها را از یخچال دربیاورید و به‌مدت ۱۸ تا ۲۰ دقیقه در فر بپزید تا شیرینی‌ها طلایی و بیسکویتی شوند. شیرینی‌های لذیذ خود را پس از ۱۰ دقیقه در یخچال بگذارید تا خنک شوند، سپس آن‌ها را سرو کنید.

۹. چیزکیک پیازچه

چیزکیک پیازچه

چیزکیک پیازچه (Spring onion cheesecake)، یک دسر کلاسیک است که بسیار مقوی است و طعمی تازه و ملایم دارد.

مواد لازم:

کراکر جو دوسر، جو دوسر، نمک دریایی، دانه‌های فلفل سفید، کره آب شده، تخم‌مرغ، آرد ساده، پنیر خامه‌ای، پیازچه خردشده، نمک، فلفل سیاه و پنیر فرانسوی «فرامیج فرایس» (fromage frais).

طرز تهیه:

فر را در دمای ۱۶۰ درجه سانتی‌گراد یا ۳۲۵ درجه فارنهایت روشن کنید تا گرم شود. کراکرها، جو دوسر، نمک و دانه‌های فلفل را در غذاساز بریزید و میکس کنید. آن‌ها را در کاسه بریزید و کره آب شده را به آن‌ها اضافه کنید تا پایه چیزکیک آماده شود. پایه چیزکیک را در ته ظرف مخصوص پای بریزید و فشرده کنید. این مخلوط را برای ۱۵ تا ۲۰ دقیقه در یخچال بگذارید تا خودش را بگیرد.

زرده تخم‌مرغ را با نمک در یک کاسه با همزن برقی، مخلوط کنید، سپس پنیر فرانسوی «فرامیج فرایس» و کمی آرد را در آن بریزید. مخلوط کردن را ادامه دهید و در اثنای این کار، بقیه آرد، پنیر خامه‌ای و پیازچه را به این ترکیب بیفزایید. نمک و فلفل سیاه را نیز اضافه کنید.

سفیده‌های تخم‌مرغ را با کمی نمک هم بزنید تا کاملا پف کند. سپس یک قاشق از آن را به مخلوط زرده بیفزایید و هم بزنید. در ادامه بقیه سفیده را به‌آرامی با قاشق با مخلوط زرده مخلوط کنید. این مخلوط را روی پایه چیزکیک بریزید و کاملا پخش کنید.

چیزکیک را برای ۳۰ دقیقه در فر بپزید تا روی آن کاملا سفت شود. چیزکیک را برای یک ساعت رها کنید تا خنک شود و به دمای اتاق برسد. سپس آن را سرو کنید.

۱۰. پاستا با پنیر خامه‌ای و گردو

 پاستا با پنیر خامه ‌ای و گردو

پاستا با پنیر خامه‌ای و گردو (Pasta with cream cheese and walnuts)، یک غذای بسیار ساده و خوشمزه است که به سرعت در آشپزخانه آماده می‌شود.

مواد لازم:

پاستا، کره، پنیر پارمیسان رنده شده و گردوی خردشده.

طرز تهیه:

پاستا را طبق دستورعمل جعبه بپزید و آبکش کنید. سپس آن‌ها را کنار بگذارید. کره و پنیر خامه‌ای را در یک ماهیتابه روی حرارت ملایم گاز آب کنید. سپس پاستای پخته را به آن‌ها بیفزایید و هم بزنید تا پاستاها کاملا به مواد آغشته شوند.

پنیر پارمیسان رنده شده و گردوی خردشده را به پاستاها اضافه کنید و هم بزنید. پاستای لذیذ خود را با پنیر پارمیسان رنده شده بیشتر، سرو کنید.

مطالب مرتبط:

منبع theguardian

دیدگاه