بهترین رستوران‌ های حلال کوالالامپور کدامند؟

پوریا  محمدی پیوند
پوریا محمدی پیوند پنجشنبه، ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۰۰
بهترین رستوران‌ های حلال کوالالامپور کدامند؟

احتمالا پیش آمده است که در سفر خارجی خود، به‌دلیل احتیاط‌های مذهبی از خوردن غذای رستوران‌ها اجتناب کرد‌ه باشید. در سفر به مالزی، ما این نگرانی شما را برطرف می‌کنیم.

کشور مالزی به‌عنوان کانون اصلی جذب گردشگران مسلمان در جنوب‌شرق آسیا شناخته می‌شود. شما نیز می‌توانید در فرهنگ غنی و جاذبه‌های کوالالامپور، پایتخت این کشور غرق شوید. علاوه  بر این از غذا خوردن در رستوران‌های حلال مالزی با خیالی آسوده لذت ببرید. با کجارو همراه شوید تا تعدادی از این رستوران‌ها را به شما معرفی کنیم.

۱. کافه حسین (Hussain Café)

کافه حسین کوالالامپور

در قلب محله «هند کوچک»، کافه حسین قرار دارد که مجموعه‌ای از غذاهای محلی مالزی را عرضه می‌کند. این کافه در فاصله چند دقیقه‌ای از «کی‌ال سنترال»، پایانه اصلی حمل‌ونقل درون‌شهری کوالالامپور واقع شده است. در کافه حسین، می‌توانید منویی با ۲۰ بخش مجزا را  مشاهده کنید که سرشار از برنج‌های سرخ‌شده، بشقاب‌های دوست‌داشتنی نودل، روتی (نوعی نان) و خوراک‌های محبوب تندوری است. این کافه که دکوراسیونی با میز و صندلی‌های ساده دارد، یک رستوران محلی محبوب در کوالالامپور محسوب می‌شود و هزینه صرف یک وعده غذا برای هر فرد، تنها پنج دلار است.

  • آدرس: 1 Jalan Thambipillay, Brickfields Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur, 50470, Malaysia
  • تلفن : ۶۰۳۲۲۷۶۲۴۱۵+

۲. رستوران مسلمانان امبر چاینیز (Amber Chinese Muslim Restaurant)

در میان آن دسته از رستوران‌های کوالالامپور که غذای حلال سرو می‌کنند، «امبر چاینیز» جایگاه نخست را دارد. این رستوران که در منطقه «بنگسر» واقع شده است، مجموعه‌ای از نودل‌ها و غذاهای دریایی و همچنین سایر غذاهای الهام‌گرفته‌شده از فرهنگ چینی را ارائه می‌دهد. از بین محبوب‌ترین غذاهای این رستوران می‌توان به «Mee niang pi bersama udang» (نودل سرد و میگو) و همچنین «mee daging cendawan» (نودل با قارچ و گوشت بره) اشاره کرد که بهای هر بشقاب از این غذاها، چیزی حدود سه دلار است.

  • آدرس: Unit 14, 7 Jalan Kerinchi, Bangsar South Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur, 59200, Malaysia
  • تلفن : ۶۰۳۲۲۲۴۲۱۰۱۰+

۳. رستوران تی‌جی‌ز ناسی کندار (TG’s Nasi Kandar)

رستوران تی جیز ناسی کندار کوالالامپور

برای صرف غذاهای حلال هندی در منطقه «بوکیت بینتانگ»، به رستوران «تی‌جی‌ز ناسی کندار» سری بزنید. به‌یاد داشته ‌باشید که دیدن رستوران‌های سلف سرویس با تنوع غذاهای بی‌شمار، در مالزی امری بدیهی است. مشتریان معمولا ظرفی از برنج برمی‌دارند و هزینه تمام غذاهای دیگری که انتخاب می‌کنند را جداگانه می‌پردازند. آن‌ها همچنین می‌توانند از داخل منو، گزینه‌هایی نظیر برنج و مرغ، خوراک کاری بره، مرغ تندوری و یکی از چندین نوع نان روتی را انتخاب کنند. یک وعده غذای سالم در این رستوران، نباید چیزی بیشتر از پنج دلار هزینه دربرداشته باشد.

  • آدرس: 5 Tengkat Tong Shin, Bukit Bintang Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur, 50200, Malaysia
  • تلفن : ۶۰۱۱۱۰۵۵۶۴۳۵+

۴. رستوران یوسف دن ذخیر (Yusoof dan Zakhir)

رستوران یوسف دن ذخیر کوالالامپور

رستوران محلی «یوسف دن ذخیر» در مرکز محله چینی‌ها و نزدیک به بازار مرکزی کوالالامپور قرار دارد. از بامداد تا شب، این رستوران حلال پذیرای مشتریان مالزیایی از تمام اقشار جامعه است. در این رستوران، یک بشقاب از غذاهای محلی و محبوب هندی یا ظرفی از ورقه‌های برنج سرخ‌شده، چیزی قریب به یک‌ونیم دلار است. غذایی که «بریانی» نام دارد، در این رستوران از شهرت ویژه‌ای برخوردار است. این رستوران برای گردشگرانی که اقتصادی سفر می‌کنند بسیار مناسب است و می‌تواند تجربه صرف غذایی مقرون‌به‌صرفه، حلال و لذت‌بخش را برایشان به ارمغان بیاورد.

  • آدرس: Jalan Hang Kasturi, City Centre Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur, 50000, Malaysia
  • تلفن:  ۶۰۳۲۰۲۶۸۶۸۵+

۵. رستوران واریسان ناسی کوکوس (Warisan Nasi Kukus)

رستوران های حلال کوالالامپور

برای صرف یک وعده غذایی فوری، به رستوران «واریسان ناسی کوکوس» در طبقه‌های تحتانی کی‌ال سنترال بروید. منوی این رستوران، گزیده‌ای متشکل از خوراک مخصوص ناسی کوکوس با گوشت بره، رندانگ (خوراکی تهیه شده از گوشت، شیره نارگیل و ادویه) و مرغ ناسی لماک است. مشتریان می‌توانند از چند نوع برنج با سبک پخت مختلف، یکی را انتخاب کنند. سالن پذیرایی بزرگ و سرویس‌دهی سریع در کنار قیمت‌های مناسب باعث شده است که آیین رستورا‌ن‌داری صحیح در این مکان رعایت شود. یک وعده غذایی با نوشیدنی‌ای گوارا در این رستوران، حدود ۶ دلار قیمت دارد.

  • آدرس: Jalan Tun Sambanthan, Brickfields Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur, 50470, Malaysia

۶.  رستوران ۳۹

رستوران ۳۹ مکانی ایدئال برای سپری کردن عصرگاهی رومانتیک است

رستوران ۳۹ که در طبقه سی‌ونهم برج «Suria KLCC» قرار دارد، مفهوم غذاهای سنتی مالزی را به‌واقع تعریف می‌کند. مشتریان این رستوران می‌توانند تجربه صرف یک ناهار دوست‌داشتنی را به‌دست آورند؛ چراکه سرآشپزها از بهترین مواد اولیه ممکن برای طبخ غذاهایشان استفاده می‌کنند. منوی کامل این رستوران، شامل مجموعه‌ای از پیش‌غذاها، غذاهای اصلی، غذاهای گوشتی و دسرهای گوناگون است. شما می‌توانید هنگام صرف غذای خود در محیطی با دمای مطبوع، از منظره شهری و جاهای دیدنی کوالالامپور و همچنین موسیقی زنده نیز لذت ببرید. رستوران ۳۹، مکانی اید‌ئال برای داشتن عصرگاهی رومانتیک نیز هست.

  • آدرس: 10 Persiaran KLCC, Kuala Lumpur Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur, 50450, Malaysia
  • تلفن: ۶۰۳۷۴۹۰۳۹۳۹+

۷. رستوران سری نیروانا ماجو (Sri Nirwana Maju)

رستوران سری نیروانا ماجو کوالالامپور

رستوران «سری نیروانا ماجو» که در یکی از خیابان‌های اعیانی بنگسر واقع شده است، تجربه ساده‌ای را از صرف غذا در ظروفی ساخته شده از برگ موز، به شما می‌دهد. برخلاف رستوران‌های مجلل اطراف، سری نیروانا ماجو میز و صندلی‌هایی به سبک سنتی «کوپیتیام» دارد که از اصالت این رستوران خبر می‌دهد. حداقل قیمت برنج، سبزیجات و خورش کاری که در ظروف گیاهی سرو می‌شوند، تنها دو دلار است و هر فردی را که در بنگسر به‌دنبال غذایی خوش طعم و در عینِ حال مقرون‌به‌صرفه می‌گردد، به این مکان می‌کشاند.

آدرس: 43 Jalan Telawi 3, Bangsar Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur, 59100, Malaysia

تلفن:  ۶۰۳۲۲۸۷۸۴۴۵+

۸. رستوران ریبانگ (Rebung)

در قلب منطقه بنگسر، رستوران بوفه‌ای ریبانگ قرار گرفته است که با گواهی حلال، در وعده‌های صبحانه، ناهار وشام و همچنین برای صرف چای از مشتریان خود پذیرایی می‌کند. در این رستوران غذاهای مختلفی بر پایه گوشت و مرغ و برنج طبخ می‌شود که سرو آن‌ها در سینی‌های بزرگ نقره‌ای، منظره‌ای منحصربه‌فرد را پدید می‌آورد. یک وعده غذای دو نفره به‌همراه نوشیدنی، نباید چیزی بیشتر از ۳۸ دلار هزینه دربرداشته باشد. ریبانگ مکانی ایدئال برای افرادی است که به‌دنبال امتحان کردن طیف وسیعی از غذاهای مالزیایی هستند.

  • آدرس: 1 Jalan Tanglin, Tasik Perdana Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur, 50480, Malaysia
  • تلفن: ۶۰۳۲۲۷۶۲۵۲۵+

۹. رستوران الحلبی (Al Halabi)

رستوران الحلبی کوالالامپور

رستوران الحلبی در منطقه بوکیت بینتانگ، به‌عنوان یکی از بهترین رستوران‌های حلال از لحاظ طبخ و تزئین غذا و همچنین جلوه‌های محیطی شناخته می‌شود. نورپردازی و لوسترهای مجلل، تنها گوشه‌ای از دوراسیونی به سبک خاورمیانه است و مشتریان را از هر گوشه کوالالامپور به این مکان می‌کشاند. منوی رستوران بیشتر شامل غذاهای سوری و لبنانی است؛ اما دیگر غذاهای محبوب عربی مانند مقلوبا (برنج و گوشت بره)، هوموس و انواع کباب نیز در این رستوران عرضه می‌شود. انتظار می‌رود هزینه صرف یک وعده غذای دونفره در این رستوران چیزی حدود ۳۸ دلار باشد.

  • آدرس: JW Marriott Kuala Lumpur, No, 183 Jalan Bukit Bintang, Bukit Bintang Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur, 55100, Malaysia
  • تلفن:  ۶۰۳۲۲۷۱۵۲۷۸۵+

۱۰. رستوران ملور ند ثایم (Melur & Thyme)

رستوران تحسین‌شده «ملور ند ثایم»، تجربه‌ای از صرف یک ناهار متفاوت را به شما خواهد داد. تطبیق فرهنگ‌های غرب و شرق و سنت‌های کهنه و جدید، باعث به‌وجود آمدن دکوراسیونی شده که روحیه‌ای هنری از آن می‌ترواد. میزهای مرمر و صندلی‌های چوبی بلند، سالن داخلی رستوران را پر کرده‌اند و آویزهای تزئینی سنتی، بر سقف و دیوارهای رستورانی دنج و آرامش‌بخش آویخته‌ شده‌اند.

منوی دوست‌داشتنی و حلال این رستوران، شامل غذاهای آسیای چون خوراک اردک پکنی و مرغ رندانگ می‌شود؛ در این رستوران غذاهای غربی و اروپایی از جمله خوراک گوشت نیز قابل ارائه است. نکته جالب توجه این رستوران، سبک غذا خوردنی است که تبلیغ می‌کند؛ چند نوع غذای متفاوت سفارش دهید و آن‌ها را با یکدیگر به اشتراک بگذارید!

  • آدرس: G03H-I Kuala Lumpur City Centre Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur, 50088, Malaysia
  • تلفن:  ۶۰۳۲۱۸۱۸۰۰۱+

 

مطالب مرتبط:

منبع Culture Trip

دیدگاه