بازدید مجازی از جزیره سنجا؛ سرزمین جادویی وایکینگ‌ها

علی گودرزی
علی گودرزی جمعه، ۹ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۰۰
بازدید مجازی از جزیره سنجا؛ سرزمین جادویی وایکینگ‌ها

سنجا، دومین جزیره‌ی بزرگ کشور نروژ است. جایی سرسبز و زیبا که شفق‌های قطبی آن را زیباتر هم می‌کنند. در این مطلب، قرار است به‌صورت مجازی از این جزیره که به آن «نروژ مینیاتوری» می‌گویند، بازدید کنیم.

سرزمین‌های شمالی کره‌ی زمین، همیشه اسرار و زیبایی‌های بسیار زیادی را در خود جای داده‌اند. از استونی، ایسلند و بریتانیا گرفته تا لتونی، نروژ، فنلاند و سوئد، همگی جاهایی هستند که می‌توانیم تا مدت‌‌ها به بازدید از آن‌ها بپردازیم و خسته نشویم. کشورهای شمال دنیا به‌خصوص شمال اروپا، چه از نظر فرهنگی-تاریخی و چه از نظر زیبایی‌های محیطی، منحصربه‌فرد هستند. فرهنگ و تاریخ وایکینگ‌ها و مردان نورس، حال‌وهوای ویژه‌ای را به‌این منطقه بخشیده است. این ویژگی‌ها در کنار طبیعت بکر، سرسبز، برفی و شفق‌ های قطبی، این کشورها را دل‌ربا و شگفت‌آور می‌کند. در این مطلب می‌خواهیم سراغ کشور نروژ برویم. جایی که به سرزمین پریان معروف است. طی این قسمت از تورهای مجازی کجارو، به جزیره‌ی سنجا (Senja) می‌رویم و از آن بازدید می‌کنیم. همراه کجارو باشید.

جزیره‌ی سنجا یکی از جزایر شمال کشور نروژ است. لوپهاوت، رینگ، واسوی و سنجا، ۴ جزیره‌ی شمالی نروژ هستند و سنجا،‌ دومین جزیره‌ی بزرگ این کشور محسوب می‌شود. شمار جزایر کشور نروژ به بیش از ۵۰ هزار عدد می‌رسد. نروژ یکی از زیباترین کشورهای شمال اروپا است و زمانی که متوجه می‌شویم جزیره‌ی سنجا را با نام «نروژ مینیاتوری» می‌شناسند، باید خودمان را برای مواجهه با یک منطقه‌ی بکر و بسیار زیبا آماده کنیم. جزیره‌ی سنجا یکی از ۱۸ مقصد برتر گردشگری در نروژ است. وجود پارک ملی آندردالن (Anderdalen) یکی از مهم‌ترین دلایل اهمیت بالای جزیره‌ی سنجا از نظر گردشگری است. در این پارک، علاوه بر گونه‌های متنوع جانوری، ۲۰۰ گونه‌ی گیاهی مختلف و با قدمت ثبت شده است. برخی از درختان کاج این پارک بیش از ۵۰۰ سال سن دارند!

جزیره‌ی سنجا سرزمینی است که موزه‌های بسیار زیادی را در خودش جای داده است. در این جزیره، می‌توانید قدیمی‌ترین نیروگاه برق دنیا را پیدا کنید که در سال ۱۸۸۲ ساخته شده است! شهربازی سنجا هم یکی دیگر از جاذبه‌های دیدنی آن است. این شهربازی، یک بنای ۱۸ متری دست‌ساز دارد که از تمام جزیره قابل رویت است. این بنای ۱۸ متری در کتاب رکوردهای گینس هم ثبت شده است.

جزیره سنجا

وجود مناظر دیدنی، شفق‌های قطبی، سرزمین‌های برفی، مناطق سرسبز، دریاچه‌ها، آبشارها، ماهی‌گیری، مجسمه‌های بزرگ دست‌ساز و مواردی از این دست که همگی در جزیره‌ی سنجا وجود دارند، این منطقه را به نسخه‌ی مینیاتوری نروژ تبدیل می‌کند. این عنوان واقعا برازنده‌ی سنجا است چراکه تمامی نقاط جذاب و دلربای نروژ را دورهم جمع کرده است. به‌لطف این تور مجازی، می‌توانید به‌صورت آنلاین به بازدید از این جزیره بپردازید. کجارو به‌صورت روزانه، تورهای مجازی و سفرهای تصویری متنوعی را در دسترس شما قرار می‌دهد. اگر به این مطالب علاقه‌مند هستید، بازدید روزانه از کجارو را فراموش نکنید.

مطالب مرتبط:

منبع Kojaro Airpano

دیدگاه