بهترین رستوران های محله گالاتا در استانبول

صدیقه شجاعی
صدیقه شجاعی یکشنبه، ۳۱ فروردین ۱۳۹۹ ساعت ۲۱:۰۰
بهترین رستوران های محله گالاتا در استانبول

چشیدن طعم خوراک‌های سنتی هر منطقه از استانبول، تجربه جالبی برای گردشگران فراهم می‌کند؛ گالاتا نیز از این امر مستثنا نیست و رستوران‌های آن می‌توانند خاطره‌ی لذت‌بخشی‌ برایتان بسازند.

محله‌ی «گالاتا» (Galata)، یکی از مناطق معروف شهر استانبول به حساب می‌آید که مرکز سازه‌های تاریخی، غذاهای لذیذ و زندگی شبانه‌ی پرجنب‌وجوش است و برای گردشگران جذابیت زیادی دارد. در این منطقه می‌توان از رستوران‌های روف‌تاپ تا کبابی‌های محلی را پیدا کرد که برخی از آن‌ها بهترین و معروف‌ترین غذاخوری‌های استانبول در سطح بین‌المللی و با فضایی ساده و دنج هستند. در این مقاله از کجارو تصمیم داریم تا تعدادی از بهترین رستوران‌های محله‌ی گالاتا را به شما معرفی کنیم.

رستوران لب دریا

رستوران لب دریا

بسیاری از رستوران‌های لوکس استانبول، در بام بناهای متعدد ایجاد می‌شوند تا مهمانان بتوانند علاوه بر لذت بردن از غذایی لذیذ، از دیدن چشم‌اندازهای فوق‌العاده و آب‌‌وهوای مطبوع شهر لذت ببرند. در این میان «رستوران لب دریا» (Leb-i derya) یک سروگردن از رستوران‌های دیگر بالاتر است و غذاها و نوشیدنی‌های فوق‌العاده‌ی خود را با چشم‌اندازی دیدنی از دریا سرو می‌کند. با اینکه رستوران مذکور در بلندترین نقطه‌ی شهر قرار ندارد؛ بی‌شک یکی از رمانتیک‌ترین مناظر پانورامای شهر، از «ایاصوفیه» تا «کاخ توپکاپی» و بخش آسیایی استانبول را پیشکش نگاه مهمانان خود می‌کند.

منوی رستوران، بسیار مفصل و متنوع است و برای هر ذائقه‌ای، غذایی دارد که شامل بهترین و لذیذترین غذاهای ترکی و غیرترکی می‌شود و در واقع ترکیبی از غذاهای غربی و شرقی است. ماهی خاردار و پاناکوتا و دنده کباب با سس انار جزو غذاهای محبوب در منوی این رستوران هستند. این مجموعه دو شعبه در استانبول دارد که بهترین خدمات و غذاها را در دکوراسیون و موقعیتی جذاب در اختیار مهمانان خود قرار می‌دهند.

رستوران جانیم جیگریم

رستوران جانیم جیگریم

اگر از عاشقان کباب هستید، در سفر به ترکیه، حتما به «جانیم جیگریم» (CanIm Cigerim) سر بزنید. این رستوران ساده با قیمت‌های مناسب، جایگزینی عالی برای رستوران‌های هتل در منطقه‌ی گالاتا به شمار می‌رود. نام این رستوران به‌معنای «جان و جگرم» است و به همین دلیل جای تعجب ندارد که غذای مخصوص آن، جگر باشد؛ هرچند که کباب گوشت و جوجه کباب نیز در منوی آن به چشم می‌خورد.

یک پرس غذا در این رستوران شامل ۱۰ سیخ کباب از یکی از سه گوشت ذکرشده است که خیلی سریع همراه با نان مسطح و یک بشقاب سبزی، گوجه‌فرنگی، سالاد پیاز و لیمو سرو می‌شود. تنوع غذاهای این رستوران بسیار کم است؛ اما در عوض یک از بهترین و لذیذترین کباب‌های استانبول را برای مشتریان تهیه می‌کند.

رستوران مزه کنار درخت لیمو

رستوران مزه کنار درخت لیمو

پیش‌غذا یا مزه، بشقاب‌های کوچک از خوراکی‌های مختلفی هستند که قبل از غذای اصلی برای مشتریان سرو می‌شوند و نقشی اساسی در آشپزی کشور ترکیه‌ دارند. رستوران «مزه کنار درخت لیمو» (Meze by Lemon Tree) با مزه‌های مختلف و منحصربه‌فردش شناخته می‌شود و به همین دلیل کاملا متمایز از رستوران‌های منطقه‌ی گالاتا است. این رستوران به‌لطف فضای داخلی شیک و خدمات هوشمندش، یک غذاخوری‌ سنتی و در عین حال مدرن را برای مشتریان فراهم کرده است.

پیش‌غذا یا مزه، بشقاب‌های کوچک از خوراکی‌های مختلفی هستند که نقشی اساسی در آشپزی کشور ترکیه‌ دارند

در رستوران مزه کنار درخت لیمو، به‌جای پیش‌غذاهای کلاسیک، مزه‌هایی همچون سوپ سرد سبزیجات به‌همراه ماهی خاردار با آب‌لیمو و گریپ فروت یا فلفل شیرین سرخ شده که با پنیر و پسته پر شده است و انواع گوشت‌های گریل شده سرو می‌شود. در واقع منوی آن شامل تعدادی غذای ساده‌ی دریایی و گوشتی اما لذیذ است که اصلی‌ترین بخش ماجرا به مزه‌های فصلی پشت پیشخوان رستوران مربوط می‌شود. ماهی کبابی یا گوشت آب‌دار بره این رستوران را به‌عنوان غذای اصلی انتخاب کنید تا یاد و خاطره‌ی رستوران مزه برای همیشه در ذهنتان باقی بماند. موسیقی سنتی ترکی که در فضا پخش می‌شود نیز یکی دیگر از دلایل جذابیت رستوران برای گردشگران است.

رستوران دوروم‌زاده

رستوران دوروم زاده

با اینکه برخی از لوکس‌ترین رستوران‌ها، کلوپ‌ها و هتل های استانبول در محله‌ی گالاتا قرار دارند، رستوران‌هایی مثل رستوران «دوروم‌زاده» (Durumzade) کاملا متفاوت و متمایز از بقیه هستند. آن دسته از گردشگران که به‌دنبال غذایی سریع، ارزان و در عین حال لذیذ می‌شوند، این رستوران می‌تواند آن‌ها را راضی نگه دارد. در اینجا، گوشت گاو، گوساله یا مرغ کبابی همراه با جعفری، پیاز و گوجه‌فرنگی در نان مسطح طعم‌داری پیچیده و سرو می‌شود. این رستوران ساده طرفداران زیادی بین مردم محلی و گردشگران خارجی دارد.

رستوران میکلا

رستوران «میکلا» (Mikla) در بالای هتل «مارمارا پرا» (Marmara Pera) قرار دارد و بی‌شک یکی از زیباترین مناظر پانورامای شهر را تقدیم مهمانان خود می‌کند که از «شاخ طلایی» تا «تنگه‌ی بسفر» و بخش‌های تاریخی شهر را شامل می‌شود.

مهمت گورش (Mehmet Gurs)، سرآشپز ترکیه‌ای-سوئدی، این رستوران را در سال ۲۰۰۵ افتتاح کرد و با منوی مدرنی که منعکس‌کننده‌ی تاثیرات ترکیه‌ای و کشورهای اسکاندیناوی است و غذاهایی که از مواد اولیه ارگانیک و طبیعی تهیه می‌شود، پذیرای مهمانان است.

اگر به این رستوران رفتید، حتما خوراک دنده با سس پسته و کباب طبخ شده در سیخ‌های چوب گیلاس را امتحان کرده و در انتها غذای خود را با بشقابی از پنیرهای سنتی شرقی تمام کنید.

رستوران Golge Kahve

رستوران «Golge Kahve»، محلی آرام و دنج در خیابان شلوغ «استقلال» است. اینجا را به‌عنوان محلی برای صرف ناهار می‌شناسند و مشتریان می‌توانند در کنار چای یا قهوه‌ی عصرگاهی خود، انواع شیرینی‌های خانگی را سفارش دهند. منوی رستوران بر اساس سبک ترکی سنتی هر روز تغییر می‌کند و در آن ترکیبی از سوپ‌ها و غذاها به چشم می‌خورد که طیف وسیعی از سبزیجات پرشده با برنج و پاستا و همبرگر و گزینه‌های گیاهی را در بر می‌گیرد. اینجا محلی ایدئال برای یک استراحت عصرگاهی و صرف میان‌وعده و چای و همین طور مطالعه‌ی کتاب به‌حساب می‌آید.

رستوران اوف

رستوران اوف

«رستوران اوف» (Auf Restaurant) بخشی از رستوران‌های زنجیره‌ای «NuPera» است و تجربه‌ای فوق‌العاده از یک شام اروپایی شیک در کنار «موزه‌ی پرا» را برای مشتریان فراهم می‌کند.

سرویس ناهار این رستوران شامل بوفه‌ای وسوسه‌کننده از غذاهای مخصوص ترکی است که با مهارتی بین‌المللی طبخ و در آشپزخانه‌ای باز سرو می‌شوند. در منوی شام، انواع غذاهای لذیذ از گوشت گاو و بره تا صدف سیاه و انواع پنیر وجود دارد.

رستوران فیچین

رستوران فیچین

«رستوران فیچین» (Ficcin Restaurant) یکی از بهترین و ارزان‌ترین رستوران‌های استانبول در نزدیکی خیابان استقلال است که با فضایی سرزنده از مشتریان خود پذیرایی می‌کند. در واقع اینجا در حد وسط بین رستوران‌های لوکس و کبابی‌های معمولی استانبول قرار دارد و غذاهایی که در منوی آن وجود دارد، در بیشتر رستوران‌های ترکیه سرو می‌شوند؛ اما تفاوت‌شان در این است که غذاهای خاص شمال قفقاز نیز در منوی آن وارد شده است.

از آنجا که ویترین این رستوران روبه‌روی خیابان است، گردشگران می‌توانند انتظار تجربه‌ای متمایز و خاص را داشته باشند. غذاهای چرکسی (قفقازی) در کنار غذاهای ترکی نظیر مانتی سرو می‌شوند که یک پرس آن بیشتر از حد معمول بوده و همراه با سیب‌زمینی، سوپ مرغ و ظرفی از گوشت طعم‌دار که به‌شکل یک بشقاب شیرینی است، روی میز قرار می‌گیرد. غذای مخصوص این رستوران، «مرغ چرکسی» (cerkez tavugu) است که شامل ترکیبی خامه‌ای از گردو، مرغ خردشده و سیر می‌شود.

مطالب مرتبط:

منبع theculturetrip

دیدگاه