تفریح های رایگانی که می‌توانید در هند تجربه کنید

نگین توکلی
نگین توکلی یکشنبه، ۴ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۰۰
تفریح های رایگانی که می‌توانید در هند تجربه کنید

بازدید از معبد طلایی آمریتسار و شرکت در فستیوال‌های رنگارنگ تا قدم‌زدن بین کرم‌های شب‌تاب دهکده پوروش وادی، هند مملو از تجربه‌های رایگانی است که شما را شگفت‌زده خواهد کرد.

هندی‌ها می‌گویند، بهترین فعالیت‌ها در زندگی، نیاز به هیچ پولی ندارند و کاملا رایگان هستند. هند، کشوری که هر منطقه‌اش دارای یک فرهنگ، سبک زندگی و سنت مخصوص به خود است، مکانی با شگفتی‌های تمام‌نشدنی به نظر می‌رسد. با کجارو به گشت‌و‌گذار در جاهای دیدنی هند بپردازید و خاطرهایی بسازید که بدون هیچ هزینه‌ای، شما را در تمام عمر خوشحال خواهند کرد. بله، درست شنیدید! فعالیت‌های جذاب بسیاری در هند وجود دارد که رایگان هستند. 

۱. در زیارتگاه‌ها، دعا کنید

جاذبه های رایگان هند

معابد غنی از هنر و معماری در هند، شما را در شکوه و جلال خود غرق می‌کنند. در این مکان‌ها بگردید و به میراث غنی این کشور نزدیک‌تر شوید. معبد طلایی در آمریتسار نیز از آن دسته مکان‌های مقدسی است که با سیستم لنگر، برای تمام افرادی که به اینجا می‌آیند، یک وعده غذای رایگان سرو می‌کند.

گورو نانک، بنیان‌گذار دین سیک، سیستم لنگر (آشپزخانه همگانی) را برای نشان‌دادن برابری در میان مردم، بنیان نهاد. این وعده غذای گیاهی رایگان بدون توجه به دین، قبیله، جنسیت و قومیت بازدیدکنندگان، میان آن‌ها پخش می‌شود. نشستن در یک سالن با صدها تن از مردم و لذت‌بردن از یک وعده غذایی ساده اما لذیذ، همان چیزی است که باید تجربه کنید.

۲. جزئی از یک فستیوال محلی باشید

فستیوال‌های هندی چیزی از یک رویداد بزرگ پر از تفریح، جشن و سرور و رقص کم ندارد که همیشه نیز با غذاهایی لذیذ همراه است. شما باید در فستیوال رنگارنگ هولی در خیابان‌های هند شرکت کنید تا متوجه شوید که تفریح واقعی چه معنایی دارد.

در شب‌های فستیوال دوسهرا (Dussehra nights)، به رقص و آواز بپردازید تا قلبتان مملو از شادی و نشاط شود یا در گرمای دیاهای دیوالی (لامپ‌های کوچکی که برای آغاز سال روشن می‌کنند)، به تماشای منظره‌ای زیبا از آتش‌بازی‌های رنگارنگ بنشینید که آسمان را روشن می‌کنند.

۳. در ساحل به گشت‌و‌گذار بپردازید

جاذبه های رایگان هند

خط ساحلی طویل هند، پر از سواحل زیبا است. رفتن به مکان‌هایی چون ساحل کوالام (Kovalam Beach) در کرالا و ساحل آنجونا (Anjuna Beach) در گوا، از آن دسته فعالیت‌هایی هستند که یک تعطیلات عالی و به‌یادماندنی را برای شما رقم می‌زنند. با عزیزان خود به گشت‌و‌گذار در این سواحل بپردازید و از غروب‌های نفس‌گیری لذت ببرید که هرگز یاد آن را فراموش نخواهید کرد.

اگر به‌اندازه کافی خوش‌شانس باشید، می‌توانید با یک ماهیگیر به دریا بروید و تجربه‌ای واقعی از زندگی او داشته باشید.

۴. قدم‌زدن در خیابان‌های شلوغ تجاری

چاندنی چوک، یکی از بهترین مراکز خرید شهر دهلی، در قرن هفدهم به دستور شاه جهان ساخته شده است

هیچ‌چیز به‌اندازه قدم‌زدن در خیابان‌های شلوغ و پر از مغازه هند، حس بازارگردی شما را راضی نخواهد کرد. هند با چندین خیابان خرید پرهیاهو، تقریبا همه کالایی از سراسر جهان را در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهد.

تجربه پیاده‌روی در خیابان‌ها و نگاه‌کردن به ویترین‌های رنگارنگ و تماشای مردمی که در حال چانه‌زدن هستند، روز شما را قطعا خواهد ساخت. بازار چاندنی چوک (Chandni Chowk) در دهلی، خیابان کامرشیال (commercial st) در بنگلور، هیل رود (Hill Road) در بمبئی و بازار جوهری (Johari Bazaar) در جیپور، برخی از اصیل‌ترین مناطق خرید در هند هستند.

۵. به پیاده‌روی در کوه‌های تماشایی هند بروید

جاذبه های رایگان هند

دلتان ماجراجویی می‌خواهد؟ کوله‌پشتی خود را ببندید و به‌دنبال کشف پوشش گیاهی و جانوری قله‌های اطرافتان بروید. رشته کوه گهات غربی در جنوب، شهر له در منطقه لداخ در ایالت جامو و کشمیر در شمال کشور، مناطقی هستند که اگر به پیاده‌روی در کوهستان علاقه دارید، نباید به‌هیچ‌وجه بازدید از آن‌ها را از دست بدهید. پس سفری یک‌روزه را برنامه‌ریزی کرده و کوله‌پشتی خود را با غذا و آب، پر کنید و به سراغ یک روز پر از ماجراجویی و هیجان بروید.

۶. یک سلبریتی هندی را ملاقات کنید

بالیوود مانند یکی از ادیان در هند است. هزاران نفر در هند وجود دراند که بازیگران زن و مرد بالیوودی را می‌پرستند. دوست دارید از نزدیک، آن‌ها را ببینید؟

چندین منطقه مشهور در بمبئی وجود دارد که سلبریتی‌های معروف در آنجا زندگی می‌کنند. اگر در ساعت‌های اولیه صبح به‌سمت آن خیابان‌ها بروید، به احتمال زیاد با یکی از آن‌ها روبه‌رو خواهید شد. در صورتی که به‌اندازه کافی خوش‌شانس باشید، می‌توانید یک امضا یا عکس سلفی هم با آن‌ها بگیرید. دیگر چه چیزی می‌توان گفت؟

۷. موسیقی قوالی (Qawwali) در درگاه نظام‌الدین (Nizamuddin Dargah)

جاذبه های رایگان هند

قوالی، یکی از شاخه‌های موسیقی مذهبی صوفیان است که هر روز عصر در درگاه مشهور نظام‌الدین در دهلی به روی صحنه می‌رود. در این مراسم روحانی که با موسیقی مذهبی همراه است، شرکت کنید و از آن لذت ببرید. موسیقی آرام و آهنگین قوالی، بی‌شک قلب شما را تحت‌تاثیر قرار خواهد داد. نظام‌الدین اولیا، یکی از مشهورترین بزرگان و مشایخ صوفی در سراسر جهان است.

۸. یک روز عصر با کرم‌های شب‌تاب

یک روز عصر خود را با شگفتی‌های درخشان در پوروش وادی (Purushwadi) بگذرانید؛ دهکده سرسبزی که در ۱۸۰ کیلومتری دهلی قرار دارد. عصرها، کرم‌های شب‌تاب با ازدحام در این مکان، چنان منظره زیبایی خلق می‌کنند که شما را متحیر و شگفت‌زده خواهند کرد. در واقع کرم‌های شب‌تاب، عصرهای این روستا را با نورهای درخشان خود، تبدیل به مکانی جادویی می‌کنند. در ماه‌های می و ژوئن ( (۱۱ اردیبهشت تا ۹ تیر)، فستیوال ویژه‌ای در ارتباط با این موجودات خارق‌العاده برگزار می‌شود. 

۹. فعالیتی برای افراد شجاع

جاذبه های رایگان هند

آیا شجاعت رفتن به یک مکان خوفناک و اسرارآمیز را دارید؟ اگر عاشق ترس و هیجان هستید، باید بدانید که در هند، مکان‌های تسخیرشده بسیاری با تاریخی رعب‌آور وجود دارد.

یکی از آن‌ها، درست در وسط پایتخت کشور، دهلی، واقع شده است که به آن، دروازه خونی (Khooni Darwaza) می‌گویند. این مکان شاهد کشتار وحشتناکی در دهه ۱۹۰۰ بوده است. روح قربانیان آن، به نظر هیچ‌وقت این مکان را ترک نکرده‌اند. آیا دوست دارید که به اینجا بیایید و خودتان آن‌ها را ببینید؟

۱۰. شگفتی‌های معماری

شبه‌قاره هند برای بیش از هزار سال، شاهد حکومت خاندان‌های پادشاهی متعددی بوده است. تمام آن‌ها، اثر خود را در قالب شگفتی‌های معماری متنوع به‌جای گذاشته‌اند که در تمام کشور به چشم می‌خورند. قصرها، مقبره‌ها، معابد و کاخ‌ها، همه و همه نمایشی از طراحی‌های بی‌نظیر و تماشایی و کیفیت ساخت خارق‌العاده هستند. با دیدن این جاذبه‌های گردشگری، از مهارت مردمان هند باستان متحیر خواهید شد.

تمام موارد ذکرشده در بالا، لیست فعالیت‌های رایگان و فوق‌العاده‌ای هستند که می‌توانید در طول بازدید خود از هند، آن‌ها را امتحان کنید و مطمئن باشید که بازدید شما از این کشور باستانی، تبدیل به خاطره‌ای فراموش‌نشدنی خواهد شد.

مطالب مرتبط:

منبع triphobo

دیدگاه