بهترین سوغاتی‌ های گوشه و کنار اروپا

حمیده کریمی
حمیده کریمی پنجشنبه، ۱۰ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۰۰
بهترین سوغاتی‌ های گوشه و کنار اروپا

یکی از جذابیت‌های سفر به اروپا شاید خرید سوغاتی‌ باشد؛ از انواع شیرینی گرفته تا صنایع دستی منحصربه‌فرد که می‌تواند خاطره سفر به این خطه از دنیا را همیشه برای ما زنده نگه دارد. 

سوغاتی‌های متفاوت و عالی، شما را به سفری طولانی می‌برند؛ به‌طوری که ذهن‌تان از فراز اقیانوس‌ها و بالای کوه‌های بلند و دره‌های عمیق و از دل زمان نیز می‌گذرد. سوغاتی خوب، خاطره‌های شیرین سفر را به یادتان می‌آورد و روزهای خوش گذشته را از جلوی چشم‌تان می‌گذراند. در مقصدهای گردشگری دنیا، هیچ محدودیتی از نظر تنوع سوغات و فروشگاه‌های سوغات وجود ندارد؛ ولی پیداکردن سوغاتی به‌یادماندنی و معنادار، کار سختی است و برای این منظور باید متفاوت فکر کرد.

وقتی به خارج از کشور سفر می‌کنید، حتما به فکر خرید سوغات هم باشید؛ هرچند که خرید سوغاتی‌هایی مثل گوی‌های برفی با برج ایفل، کلیشه‌ای و تکراری شده است. برای اینکه حس و حال مقصد سفرتان را به عزیزان و دوستان خود منتقل کنید، باید سوغاتی‌های خاص‌تر و اصیل‌تری بخرید. از همین رو در این مقاله از کجارو تعدادی از سوغاتی‌های اروپا را به شما معرفی خواهیم کرد که می‌تواند هدیه‌ای جذاب از سفرتان باشد.

اگر شما نیز در حال برنامه‌ریزی سفر با تور مسافرتی به نقاط مختلف جهان هستید و به‌دنبال مناسب‌ترین آفر تور می‌شد، در کجارو با مشاهده تمامی آن‌ها می‌توانید پکیج موردنظرتان را با پایین‌ترین قیمت از فروشنده‌های معتبر مسافرتی به‌راحتی و در کمترین زمان تهیه کنید.

۱. ظروف سفالی دلفت از آمستردام

آمستردام یکی از جذاب‌ترین شهرهای اروپا است و به‌عنوان پایتخت هلند، جاذبه‌ها و دیدنی‌های زیادی برای گردشگران دارد؛ از کافه‌های دنج گرفته تا خیابان‌های خرید جذاب. ولی هیچ‌کدام از آن‌ها را نمی‌توانید برای دوستان خود هدیه ببرید. بهترین انتخاب برای خرید سوغات از این شهر، ظروف سفالی دلفت است. هریک از این ظروف سفالی، طراحی و سبک خاصی دارد و از رنگ‌آمیزی منحصربه‌فردی برخوردار است؛ چون توسط هنرمندان باتجربه و کاملا با دست، نقاشی می‌شوند. شما می‌توانید، ظرفی متناسب با سلیقه‌تان سفارش دهید و برای عزیزان خود هدیه ببرید.

۲. ماکارون از فرانسه

سوغات فرانسه

حتما آوازه ماکارون را شنیده‌ و تصاویر رنگارنگ و اشتهابرانگیز آن را دیده‌اید. اگر دزدی حرفه‌ای نیستید که بتوانید تابلوی مونالیزا را از موزه لوور بدزدید یا یک شعبده‌باز ماهر که بتواند برج ایفل را غیب کرده و در خانه فرد موردعلاقه‌اش ظاهر کند؛ در پاریس غیر از تی‌شرت‌هایی که روی آن نوشته شده «پاریس را دوست دارم»، سوغاتی‌های ارزشمند دیگری هم پیدا می‌شود که بتواند حال‌وهوای فرانسه را به خانه دوستان و عزیزان‌تان ببرد. یکی از بهترین سوغاتی‌هایی که از فرانسه می‌توانید بخرید، کوکی‌های ماکارون است. این شیرینی لذیذ و جذاب فرانسوی در طعم‌ها و رنگ‌های متنوعی تهیه می‌شود؛ البته دوام زیادی ندارند؛ ولی یکی از جذاب‌ترین و بهترین سوغاتی‌هایی است که می‌توانید از فرانسه به خانه ببرید.

برای سفر به این کشور می‌توانید تور فرانسه را در کجارو جست‌و‌جو کرده و مناسب‌ترین تور را از میان تورهای ده‌ها آژانس مسافرتی معتبر با پایین‌ترین قیمت به‌راحتی خریداری کنید.

۳. کریستال بوهمیا از پراگ

همه می‌دانند که پراگ شهری بی‌نهایت زیبا و دیدنی است؛ ولی چطور می‌توان این همه زیبایی را به خانه برد؟ عکس‌گرفتن خوب است؛ هرچند باز هم نمی‌تواند حال‌وهوای یک شهر را به‌خوبی منتقل کند. پیشنهاد ما این است که از پراگ، محصولی بخرید که در سراسر دنیا شهرت دارد. کریستال بوهمیا می‌تواند انتخاب خوبی باشد. گلدان‌های شیشه‌ای، ست پیاله، زیورآلات کریستالی، شمعدان‌ها،‌ لوسترها و حتی کریستال‌هایی با روکش طلا؛ از جمله محصولاتی هستند که می‌توانید از پراگ بخرید تا عزیزان‌تان، خانه‌های خود را با این سوغاتی ارزشمند تزیین کنند.

۴. ظروف چینی از هرند مجارستان

سوغات مجارستان

رود دانوب، بوداپست را به دو قسمت تقسیم می‌کند. اگر بوداپست، پایتخت مجارستان، در مسیر سفر شما قرار دارد، بعد از گشت‌وگذار در این شهر شگفت‌انگیز می‌توانید سری به شهر هرند بزنید و از آنجا ظروف چینی را به‌عنوان سوغاتی بخرید. این چینی‌های دست‌ساز در ۶۰ کشور دنیا به فروش می‌رسند و مشتریان پروپاقرصی مثل خاندان سلطنتی بریتانیا، التون جان، سلین دیون و اوا لونگوریا دارند. جالب است بدانید که یک ست غذاخوری ۴۵ پارچه از چینی هرند، در سال ۲۰۱۱ به‌عنوان هدیه ازدواج از طرف مجارستان به پرنس ویلیام و کیت میدلتون اهدا شد.

۵. ماسک‌های ونیزی از ایتالیا

سوغات ایتالیا

همه دوست دارند از محصولات ایتالیا، لامبورگینی و فراری را بخرند. ولی اگر خرید آن‌ها برایتان مقدور نیست، باز هم می‌توانید محصولی خاص و منحصربه‌فردی از ایتالیا بخرید. ماسک‌های ونیزی یکی از این سوغاتی‌ها هستند که در کارناوال سالانه ونیز استفاده می‌شوند و غالبا طرح و نقش‌ زیبا دارند. ونیزی‌ها ممکن است این ماسک‌ها را از چرم، سرامیک و حتی شیشه هم بسازند که می‌توانید از آن‌ها به‌عنوان یک وسیله تزیینی استفاده کنید و دیوارهای خانه خود را با رنگ‌های زنده و جذاب بیارایید. این هدیه از آن جهت یک انتخابی عالی به شمار می‌رود که می‌توانید لذت‌ سفرتان به ایتالیا را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

۶. شکلات کدبری از انگلستان

کدبری، یکی از شرکت‌های بسیار قدیمی تولید شکلات در انگلستان است. شکلات‌ها و محصولات این شرکت، بهترین هدیه‌ای است؛ چون بسیاری از مردم دنیا در این مورد اتفاق‌نظر دارند که شکلات کدبری، خوشمزه‌ترین شکلات دنیا است. علاوه بر خرید این محصولات می‌توانید در لندن نیز از کارخانه شکلات‌سازی دیدن کنید.

۷. زیورآلات کهربایی از لهستان

سوغات لهستان

کهربا، سنگ بومی لهستان است و صدها فروشگاه در سراسر این کشور وجود دارد که زیورآلات تهیه‌شده از این سنگ را می‌فروشند. سازندگان زیورآلات در لهستان بیش از ۸۰ اسم مختلف را برای انواع کهربا نام‌ می‌برند. از شعله و عسل گرفته تا ابری و پشمی. همچنین برخی اعتقاد دارند که همراه‌داشتن سنگ کهربا، شانس می‌آورد. پس در سفر به لهستان حتما برای خودتان یا عزیزان‌تان از این زیورآلات زیبا بخرید.

۸. ست قهوه خوری مسی از ترکیه

ترکیه را به خاطر جذابیت‌های زیادی می‌شناسند؛ از معماری دیدنی گرفته تا شیرینی‌ها و غذاهای لذیذ. به‌غیر از این‌ها، فروش محصولات تهیه‌شده از مس و نحوه خاص آماده‌سازی قهوه در ترکیه رایج است و اگر می‌خواهید نشانه‌ای از این دو ویژگی ترکیه را به‌عنوان سوغات به شهر و دیار خود ببرید، ست قهوه خوری مسی از ترکیه بخرید.

۹. کاشی‌های سرامیکی از پرتغال

سوغات پرتغال

حال و هوای پرتغال، در فوتبال و معماری خلاصه شده است. برای اینکه سوغاتی خوبی از پرتغال داشته باشید، شاید فکر بدی نباشد که تکه‌ای از معماری آن را ببرید! کاشی‌های پرتغالی، نقش زیادی در فرهنگ و معماری این کشور دارند و در همه‌جا به چشم می‌خورند. روی دیوار کلیساها، در خانه‌ها، نیمکت‌ها، آب‌نماها و حتی ایستگاه‌های مترو. شما نیز می‌توانید از این سوغاتی جذاب برای تزیین بخشی از خانه‌تان استفاده کنید.

مطالب مرتبط:

منبع triphobo

دیدگاه