دنج ترین کافه های استانبول در فصل زمستان

نگین توکلی
نگین توکلی چهار شنبه، ۹ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۰۰
دنج ترین کافه های استانبول در فصل زمستان

گذراندن روزی خوب و بی‌نقص در سرمای زمستان شهر زیبای استانبول، آن‌قدر هم سخت نیست؛ کافی است به کافه‌ای دنج بروید و یک لیوان قهوه داغ میل کنید.

فصل زمستان در استانبول با دمای زیر صفر درجه سانتی‌گراد، آسمان خاکستری و بارش برف پراکنده همراه است؛ بنابراین کافه‌ای مهمان‌نواز و دنج دقیقا همان چیزی است که برای نشستن و گرم‌شدن به آن نیاز دارید. در این مقاله، کجارو برخی از بهترین کافه های استانبول را در فصل سرد و برفی به شما معرفی خواهد کرد؛ جایی که می‌توانید در آن از غذا و نوشیدنی‌های گرم لذت ببرید و حتی لپ‌تاپ خود را برای انجام کارهایتان به‌همراه ببرید.

۱. کافه جوما (Café Cuma)

شیرینی‌فروشی، کافه، چای

Café Cuma ااستانبول

جوما، به‌عنوان کافه‌ای کاملا دنج، بازتابی از نام منطقه خود یعنی چوکورجوما (Çukurcuma) است؛ جایی که فروشندگان کالاهای قدیمی و آنتیک در میان خانه‌هایی به سبک قدیم اروپایی فعالیت می‌کنند. در داخل کافه جوما (در زبان ترکی به‌معنای جمعه)، با مبلمان قدیمی و دکوراسیونی رو‌به‌رو خواهید شد که بیشتر از یک کافه، حس در خانه بودن را به شما می‌دهد.

مشتریان همچنین در این کافه، میزی در کنار آشپزخانه خواهند دید که پر از شیرینی‌های پخت تازه همان روز است؛ از کیک شکلاتی خیس لذیذ تا مافین‌های شیرین بلوبری در این محل به چشم می‌خورد. روی مبل‌های راحتی یا پشت میزهای همگانی بزرگ کافه بنشینید و از فضای گرم داخل کافه جوما، به تماشای فضای بیرون بپردازید.

  • وعده‌های غذایی: تمام روز، صبحانه، چای عصر، ناهار
  • جو: خودمانی، دنج، ریلکس
  • تلفن: ۰۶۲ ۲۹۳۲ ۲۱۲ ۹۰+
  • آدرس: 53/A Çukur Cuma Caddesi, İstanbul, 34425, Turkey

۲. ماگریت (Magritte)

شیرینی‌فروشی، کافه، چای

Magritte استانبول

کافه ماگریت با فضایی پر جنب‌وجوش و شبیه به کافه‌های فرانسه، محیطی زیبا و قدیمی را برای مشتریان خود فراهم می‌کند. از اشیای قدیمی دکور روی قفسه‌های دیوار گرفته تا سرامیک‌های گل‌دار که برای پذیرایی استفاده می‌شوند و همچنین آثار هنرمندی با همین نام (رنه ماگریت) در این کافه به چشم می‌خورد و با فضای دنج و گرمی که دارد، پناهگاهی عالی در برابر سرما به شمار می‌آید.

در منوی رستوران، علاوه بر املت‌های لذیذ و خوشمزه و پای کیش که نوعی خوراک پنیر، گوشت و اسفناج است و در لایه‌ای از خمیر ماکارونی پیچیده و طبخ می‌شود، کیک‌های شیرین و تارت‌های اشتهابرانگیز نیز دیده می‌شود و از آنجا که آشپزخانه درست پشت صندوق قرار دارد، عطروبوی شیرینی‌های تازه پخت شده در همه جای این کافه می‌پیچد. به خاطر داشته باشید که حتما به قفسه کوچک اجناس آنتیک ماگریت نیز نگاهی بیندازید که برای فروش هستند و با خرید یک یادگاری، تکه‌ای از این سفر را با خود به خانه ببرید.

  • وعده‌های غذایی: چای عصر، ناهار
  • جو: خودمانی، دنج، ریلکس، خصوصی
  • تلفن: ۰۶۲ ۲۵۲۰ ۵۴۴ ۹۰+
  • آدرس: No:16 Hayriye Caddesi, İstanbul, 34425, Turkey

۳. کوک لایف بالات (Cooklife Balat)

شیرینی‌فروشی، کافه، چای

دنج ترین کافه های استانبول در فصل زمستان

کوک لایف بالات، عکس از فریده یالاو

فنر-بالات، یکی از جالب‌ترین مناطق استانبول، زمانی خانه بزرگ‌ترین خانواده‌های یونانی ارتدکس شهر بوده است و خانه‌های زیبای آن‌ها کماکان گردشگران را به اینجا می‌کشاند. در اینجا با دکان‌هایی رو‌به‌رو خواهید شد که فضای داخلی قدیمی و زیبایی دارند. یکی از این مکان‌های دنج، کافه کوک لایف بالات متعلق به مجله کوک لایف (الهام گرفته‌شده از مجله کین فولک آمریکا) است.

در داخل این کافه، فضایی زیبا را در کنار جزئیات دوست‌داشتنی اسکاندیناوی خواهید دید که آن را در کل منطقه بسیار خاص کرده است. فراموش نکنید که حتما از کیک‌های فوق‌العاده تازه مانند تارت کرم پرتقال یا پای سیب سفارش دهید. طعم پنکیک‌های کوک لایف بالات بی‌نظیر است؛ از آن‌ها هم غافل نشوید.

  • وعده‌های غذایی: صبحانه، چای عصر، ناهار
  • جو: خودمانی، دنج، ریلکس
  • تلفن: ۱۵۵ ۵۳۳۱ ۲۱۲ ۹۰+
  • آدرس: No: 3/B Akçin Sokak, İstanbul, 34087, Turkey

۴. آکالی (Akali)

رستوران، شیرینی‌فروشی، کافه؛ سرو غذاهای آمریکایی، ایتالیایی، فست فود، گیاهی

دنج ترین کافه های استانبول در فصل زمستان

کافه آکالی در خیابان کوچکی در منطقه مسکونی بشیکتاش (Beşiktaş) قرار دارد و زمانی که بوی نان تازه از آن بلند می‌شود، راهی برای مقاومت‌کردن و نرفتن به این کافه ندارید. آکالی همیشه در حال امتحان‌کردن غذاهای مختلف است و با سرو برگرهای فوق‌العاده، پاستای خانگی با سس‌های متنوع و ساندویچ‌های لذیذ با نان تازه، در حقیقت فراتر از یک کافه معمولی است.

محیط داخلی آکالی با وجود کف کاشی‌شده، پیشخوانی از چوب طبیعی، چند میز مرمر و قفسه‌هایی پر از کتاب و قوطی‌های چای یا قهوه، بسیار گرم و مهمان‌نواز به نظر می‌آید. در صورتی که می‌خواهید با فرد خاصی ملاقات کنید، مطمئناً این کافه، مکانی ایدئال به شمار می‌رود.

  • وعده‌های غذایی: صبحانه، چای عصر، ناهار، شام
  • جو: خودمانی، دنج، ریلکس، در فضای باز
  • تلفن: ۲۴۲ ۲۲۷۴ ۲۱۲ ۹۰+
  • آدرس: No:11 Dibekçi Sokak, İstanbul, 34357, Turkey

۵. یر کافه (Yer Café)

بار، کافه؛ سرو چای و غذاهای ترکی، مدیترانه‌ای

دنج ترین کافه های استانبول در فصل زمستان

یر، یکی از کافه‌های دنج بخش آسیایی شهر استانبول است که احتمالاً مشابه آن را می‌توان در شهری مثل برلین پیدا کرد. در داخل کافه، با میزها و صندلی‌های قدیمی که جفت هم نیستند، نقاشی‌های هنری قاب‌شده از هنرمندان محلی و یک بار کوچک، رو‌به‌رو خواهید شد.

یر که در تمام ساعات روز باز است، محلی برای استراحت و لم‌دادن به شمار می‌آید؛ جایی که می‌توانید برای صرف صبحانه ترکی، ناهار یا نوشیدنی عصرگاهی، با دوستان‌تان ملاقات کنید. منوی کافه شامل تمام غذاهای کلاسیک ترکی مانند کوفته و همچنین سالاد، پاستای خانگی و ساندویچ‌های متنوع می‌شود.

کافه یر، مکانی عالی برای کارکردن نیز به حساب می‌آید؛ به‌خصوص زمانی که روی یکی از صندلی‌های کنار پنجره نشسته باشید و بتوانید رفت‌وآمد مردم منطقه مودا را تماشا کنید.

  • وعده‌های غذایی: تمام روز، صبحانه، ناهار، شام، شام آخر وقت
  • جو: خودمانی، دنج، ریلکس
  • تلفن: ۶۷۰ ۴۵۰۱ ۲۱۶ ۹۰+
  • آدرس: 25/A Ferit Tek Sokagi, İstanbul, 34710, Turkey

۶. شیمدی (Şimdi)

کافه، رستوران؛ سرو غذاهای ترکی، ایتالیایی، سوپ، مدیترانه‌ای

بهترین کافه های استانبول

شیمدی، یکی از مشهورترین کافه‌های منطقه بی‌اوغلو و جزو بهترین کافه های استانبول است که به‌عنوان یک کافه، رستوران و از دوست‌داشتنی‌ترین نقاط استانبول می‌توانید به دور از شلوغی خیابان استقلال، لحظات نابی را تجربه کنید. این کافه در طبقه همکف یک ساختمان اروپایی زیبا واقع شده است و مبل‌های سمت راست ورودی آن درست به‌اندازه صندلی‌های عقب کافه، فضایی دنج و گرم را برای شما فراهم می‌کنند؛ اما به یاد داشته باشید که برای پیداکردن صندلی در شیمدی باید کمی زودتر یا دیرتر از ساعت ناهار یا شام به اینجا بیایید.

در منوی کافه، با انتخاب‌های متعددی از سوپ‌های لذیذ گرفته تا پاستا، گوشت گریل‌شده و سالاد رو‌به‌رو خواهید شد. قهوه شیمدی نیز یکی از بهترین‌ها در کل منطقه است؛ پس در زمان حضورتان در این کافه، حتما یک فنجان قهوه سفارش دهید.

  • وعده‌های غذایی: تمام روز، صبحانه، ناهار، شام
  • جو: خودمانی، دنج، ریلکس
  • تلفن: ۴۴۳ ۲۵۲۵ ۲۱۲ ۹۰+
  • آدرس: Atlas Apt., 5 Asmalı Mescit Sok., İstanbul, 34430, Turkey

همچنین در صورتی که کافه یا رستوران ترکی خود را در فهرست بالا پیدا نکردید، می‌توانید فهرست کاملی از رستوران های استانبول را در کجارو مشاهده کرده و در کمترین زمان رستوران مورد نظر خود را پیدا کنید.

مطالب مرتبط:

منبع theculturetrip

دیدگاه