آرامش‌بخش‌ترین شهرهای دنیا برای تعطیلات کدامند؟ (قسمت اول)

صدیقه شجاعی
صدیقه شجاعی شنبه، ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۰۰
آرامش‌بخش‌ترین شهرهای دنیا برای تعطیلات کدامند؟ (قسمت اول)

بسیاری از گردشگران ترجیح می‌دهند تعطیلات خود را به دور از شلوغی و ترافیک و در محیطی آرام سپری کنند. شهرهایی در دنیا هستند که بر اساس معیارهایی مشخص، آرامش‌بخش محسوب می‌شوند.

واقعاً جای تعجب دارد که برخی گردشگران در تعطیلات نیز همچنان استرس دارند. آن‌ها کل سال را با مشاغل سخت دست‌وپنجه نرم کرده و زمان زیادی را صرف پیداکردن جای پارک می‌کنند. وقتی هم که برای تعطیلات به شهر دیگری می‌روند،‌ باید درست مثل شهر خودشان، شلوغی و ترافیک را در مدت‌زمان کوتاهی مدیریت کنند.

بهترین راهکار برای داشتن تعطیلاتی خوب،‌ یافتن راهی برای ریلکس‌کردن است و با اینکه ساحل کارائیب همیشه جزو برترین گزینه‌ها محسوب می‌شود، اما برخی افراد علاوه بر آرامش،‌ انرژی و فرهنگ یک شهر نیز برایشان اهمیت دارد. برای اینکه ترکیبی ایده‌آل از هیجان شهری و تعطیلاتی آرامش‌بخش را تجربه کنید،‌ در ادامه تعدادی از این گزینه‌ها را به شما معرفی خواهیم کرد که عواملی مثل آب‌وهوا، مسیرهای پیاده‌روی، تعداد اسپاها،‌ کیفیت هوا و... در انتخاب این شهرها در نظر گرفته شده است.

۱. وین، اتریش

آرام‌بخش‌ترین شهرهای دنیا

در صورتی که مشکل مالی نداشته باشید، شهر وین، پایتخت اتریش می‌تواند آرامش‌بخش‌ترین شهر دنیا باشد، تاحدی که بیلی جول،‌ خواننده، پیانیست و ترانه‌سرای آمریکایی،‌ یک آهنگ کامل درباره‌ی این شهر نوشته است. با اینکه فقط نیمی از روز، آفتابی است، اما همین موضوع هوا را فوق‌العاده تمیز نگه می‌دارد و می‌توانید در بار شناور Badeschiff Wien، خود را به یک نوشیدنی مهمان کنید. علاوه بر این به پارک Steinhofgrunde یا هر پارک معتبر دیگری در شهر بروید و هوای تازه و تمیز تنفس کنید یا از دنیای بیرون فاصله بگیرید و به تماشای معماری معرکه‌ی این شهر اروپایی مشغول شوید.

همیشه می‌توانید بهترین آفرهای تور اتریش را در کجارو پیدا کنید. تنوع فروشنده‌ها و پکیج‌های تور عرضه‌شده، به شما این اطمینان را می‌دهد تا بتوانید سفرتان را ارزان‌تر از همه جا برنامه‌ریزی کنید.

۲. پورتلند، اورگن

آرام‌بخش‌ترین شهرهای دنیا

بعید به نظر می‌رسد، گردشگران در شهر پورتلند که به غذاهای گیاهی، کتاب‌فروشی و نزدیکی به دره‌ی رودخانه‌ی کلمبیا (Columbia River Gorge) معروف است، دچار استرس شوند. در میان شهرهای آمریکا که بررسی شده‌اند، پورتلند رتبه‌ی دوم بهترین شهر از نظر کیفیت هوا را کسب کرده است و به داشتن ۳۵۱ مسیر پیاده‌روی در مساحت ۳۷۵,۵۴۸ کیلومتر مربعی‌اش، به خود می‌بالد. گشت‌وگذار در پارک جنگلی (Forest Park) یا باغ‌ ژاپنی (Portland Japanese Garden) و باغ چینی لان سو (Lan Su Chinese Garden) نیز از گزینه‌های فوق‌العاده‌ی این شهر برای تفریح و رسیدن به آرامش به حساب می‌آید.

۳. مونیخ، آلمان

آرام‌بخش‌ترین شهرهای دنیا

در زمان برگزاری جشنواره‌ی اکتبرفست که مونیخ بسیار شلوغ و پرجنب‌وجوش است، به این شهر سفر نکنید. این شهر آلمانی علاوه بر ۳۵۰ مسیر پیاده‌روی، از نظر کیفیت هوا نیز جزو بهترین شهرهای اروپایی است. شما می‌توانید یکی از نوشیدنی‌های معروف بایرن را انتخاب کنید و زمانی که در یک قایق بزرگ روی رود ایسار شناور هستید، آن را نوش جان کنید، به این ترتیب بدون ترک شهر می‌توانید از جنگل‌های انبوه لذت ببرید و به آرامش برسید. اگر هم ترجیح می‌دهید که نوشیدنی خود را در جای ثابتی میل کنید، سری به یکی از باغ‌های متعدد شهر بزنید. با نیم ساعت رانندگی به خارج از مونیخ، به دریاچه‌ی اشتارنبرگ خواهید رسید، جایی که می‌توانید در کنار آب زلال دریاچه و مناظر خیره‌کننده‌ی کوهستان، ‌حس خوب آرامش را تجربه کنید.

اگر شما هم مشتاق سفر به آلمان و بازدید از مونیخ هستید می‌توانید به کمک کجارو قیمت تور آلمان آژانس‌های مسافرتی مختلف را با یکدیگر مقایسه کنید و تور موردنظرتان را با پایین‌ترین قیمت از آژانس‌های همکار کجارو بخرید.

۴. سیاتل، واشینگتن

آرام‌بخش‌ترین شهرهای دنیا

باوجود ترافیک سنگین و آب‌وهوای دلگیر سیاتل، این شهر ترکیبی خارق‌العاده از امکانات شهری و آرامش طبیعی را در خود جای داده است. سیاتل رتبه‌ی اول بهترین کیفیت هوا را در میان شهرهای آمریکا به دست آورده است و به همین دلیل شرایطی ایده‌آل برای پیاده‌روی در یکی از ۴۹۵ مسیر پیاده‌روی شهر به حساب می‌آید. این شهر همچنین فرصت‌های زیادی برای نزدیک‌شدن به آب را برای گردشگران فراهم کرده است، از بازدید از سوند گاردن (Sound Garden) واقع در پارک وارن جی مگنسن (Warren G. Magnuson) گرفته تا دویدن آهسته دور دریاچه‌ی گرین و قایق‌رانی روی دریاچه‌ی واشینگتن (Lake Washington).

۵. دنور، کلرادو

آرام‌بخش‌ترین شهرهای دنیا

شهر دنور به‌لطف ۶۰۰ مسیر پیاده‌روی و کمتر از ۹۰ روز بارانی در سال، از مکان‌های عالی برای تعطیلاتی آرامش‌بخش به شمار می‌رود. پناهگاه ملی حیات‌وحش راکی مونتین آرسنال (Rocky Mountain Arsenal National Wildlife Refuge) نیز از جمله جاهایی است که می‌توانید در میان چمن‌های بلند قدم بزنید و از تماشای پلیکان‌،‌ استرآهو و عقاب سرسفید لذت ببرید. علاوه بر این، اگر دوست داشته باشید،‌ می‌توانید در باغ گیاه‌شناسی دنور (Denver Botanic Gardens) به موسیقی زنده گوش کنید، به‌خصوص که با بهترین کنسرت‌ها در طول تابستان از گردشگران استقبال می‌کند.

۶. برلین، آلمان

آرام‌بخش‌ترین شهرهای دنیا

شهری که بیشتر آن را با پارتی‌های شبانه و باشگاه‌های زیرزمینی می‌شناسند، شاید در وهله‌ی اول به‌عنوان جایی مناسب برای تعطیلات آرامش‌بخش محسوب نشود، اما از آنجا که مردم برلین به‌طور میانگین ۱۳۵۶ ساعت در سال کار می‌کنند و همه‌ی ساعات خود را به کار اختصاص نمی‌دهند، این شهر مملو از گزینه‌های عالی برای تفریح و استراحت است. برلین آلمان فقط ۲۵ مسیر پیاده‌روی وجود دارد، اما از آنجا که تعداد اسپاهای آن به ۴۸۸ مورد می‌رسد، باید ماساژ را در برنامه‌ی خود قرار دهید. پس از آن به یوگا کافه (YogaCafé) واقع در منطقه‌ی پرنتسلاور برگ بروید که قهوه را با حرکتی از یوگا به نام «جنگجوی ۱» سرو می‌کند. چنانچه در یک روز گرم در برلین هستید، از استخر عمومی بادشیف که به درون دریاچه‌ی شپری (Spree) امتداد یافته است، استفاده کنید. در فصل زمستان روی این استخر با گنبدهایی پوشیده می‌شود تا استخر پارتی در فصل سرما نیز ادامه یابد.

اگر به برلین سفر می‌کنید، کجارو فهرست کاملی از جاهای دیدنی برلین را نیز در اختیار شما قرار داده است تا بتوانید اطلاعات لازم درباره هر جاذبه گردشگری را از جمله آدرس، موقعیت مکانی روی نقشه، ساعات بازدید و... به‌دست آورده و سفر خود را بهتر برنامه‌ریزی کنید.

۷. مینیاپولیس، مینه‌سوتا

آرام‌بخش‌ترین شهرهای دنیا

اگر زمستان‌های بسیار سرد مینیاپولیس را کنار بگذاریم، این شهر یکی از بهترین شهرهای ایالت مینه‌سوتا برای تفریح در فضای باز است، البته در صورتی که جای مناسب آن را بشناسید. این شهر به‌حدی دریاچه دارد که به آن «سرزمین ۱۰ هزار دریاچه» نیز می‌گویند، از آن میان می‌توان به زنجیره‌ی دریاچه‌ها (Chain of Lakes) اشاره کرد که ۲۴ کیلومتر مسیر سنگ‌فرش در امتداد کنار دریاچه دارد. مینیاپولیس دارای ۱۹۷ پارک است و این بدان معنا است که شما در گوشه‌وکنار این شهر پارک‌های زیادی را خواهید دید. زمانی که راهی پارک منطقه‌ای مینه‌هاها می‌شود، شاهد آبشارهایی در امتداد رودخانه‌ی میسیسیپی خواهید بود؛ اینجا مکانی ایده‌آل است تا به‌لطف صدای گوش‌نواز آب، استرس روزمره را از خود دور کنید.

مطالب مرتبط:

منبع matadornetwork

دیدگاه