برترین رستوران های تفلیس برای صرف صبحانه و میان وعده کدامند؟

مینا رهبری
مینا رهبری پنجشنبه، ۲۷ تیر ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۰۰
برترین رستوران های تفلیس برای صرف صبحانه و میان وعده کدامند؟

در گرجستان مردم عادت به خوردن صبحانه ندارند و شاید کمتر رستورانی را در تفلیس پیدا کنید که منوی صبحانه متنوع و باکیفیتی داشته باشد. با این حال هستند چند مکانی که می‌شود در آن‌ها با صرف صبحانه خوشمزه، روز خود را خوب آغاز کرد. 

به‌طور کلی اکثر اهالی گرجستان، به‌جای صبحانه، نوشیدنی‌های کافئین‌دار مصرف می‌کنند. یک صبحانه معمولی گرجی شامل یک فنجان چای یا قهوه به‌همراه تکه‌ای نان است که با کره، تخم‌مرغ یا حریره جو دوسر (کسانی که می‌خواهند خوش‌اندام بمانند یا غذای سالمی بخورند، حریره جو دوسر مصرف می‌کنند) می‌شود. در این کشور صبحانه جایگاه آن‌چنانی در میان مردم ندارد و به همین دلیل کسانی که به این وعده غذایی اهمیت می‌دهند، شاید در تفلیس نتوانند جای مناسبی برای صرف صبحانه پیدا کنند. در این مقاله می‌خواهیم به معدود رستوران‌ها و کافه‌های این شهر اشاره کنیم که می‌توانید در تور تفلیس سری به آن‌ها بزنید و یک وعده صبحانه لذیذ نوش جان کنید.

اگر می‌خواهید تابستان امسال به این شهر سفر کنید، برای انتخاب تورهای متنوع گرجستان، می‌توانید به کمک کجارو قیمت تورهای آژانس‌های همکار را مشاهده و مقایسه کنید؛ ما این امکان را فراهم کرده‌ایم تا بتوانید به‌راحتی و در کمترین زمان، سفرتان را ارزان‌تر از همه جا برنامه‌ریزی کنید.

قیمت تور گرجستان زمینی و هوایی

کافی‌شاپ Entree

کافی شاپ Entree تفلیس

منبع عکس: وب‌سایت arrivalguides

نانوایی فرانسوی و کافی‌شاپ زنجیره‌ای Entree در تفلیس برای سحرخیزان و عاشقان صبحانه، غذاهای متنوعی برای شروع روز تدارک دیده است.

اگر عجله دارید، می‌توانید یک فنجان قهوه و انواع شیرینی، کیک یا پای خوشمزه را به قیمت بسیار مناسب سفارش دهید. اما اگر فرصت کافی برای خوردن صبحانه مفصل دارید، می‌توانید در کنار نوش جان کردن سفارش‌تان، کتاب یا روزنامه بخوانید و روز خوبی را آغاز کنید. 

کافه Coffeesta

کافه Coffeesta تفلیس

منبع عکس: وب‌سایت infos

Coffeesta هم مثل کافی‌شاپ entree یکی دیگر از کافی‌شاپ‌های زنجیره‌ای در تفلیس است؛ این کافی‌شاپ برای کسانی مناسب است که دوست دارند صبحانه خود را صبح زود میل کنند. اینجا می‌توانید یک فنجان قهوه به‌همراه مافین یا کروسان به مبلغ ۲ دلار سفارش دهید.

کافه فابریکا (Fabrika)

کافه فابریکا (Fabrika) تفلیس

منبع عکس: وب‌سایت booking

کافه فابریکا در دوران شوروی یک کارخانه دوخت پارچه بود که امروزه به مجموعه‌ای چندمنظوره تبدیل شده است

کافه فابریکا در دوران شوروی یک کارخانه دوخت پارچه بود که امروزه به مجموعه‌ای چندمنظوره تبدیل شده و طراحی مدرن و در عین حال ساده‌ای دارد. عوامل زیادی دست در دست هم داده‌اند تا فابریکا را به مکان محبوبی در تفلیس تبدیل کنند و صبحانه یکی از آن‌ها است.

اینجا می‌توانید با ۸ دلار هر چیزی که دوست دارید نوش جان کنید. انواع سالاد، میوه، شیرینی، کیک، پای، ماست محلی و انواع مربا برای صبحانه سرو می‌شود؛ سرآشپز نیز املت دلخو‌اه‌تان را حاضر می‌کند. 

کافه رستوران بربرستان‌ (Barbarestan)

کافه رستوران بربرستان‌ (Barbarestan) تفلیس

منبع عکس: وب‌سایت infos

بربرستان منوی صبحانه متنوعی دارد

در این رستوران پرطرفدار همیشه صندلی‌ها از قبل رزرو شده است. آنچه که بربرستان را در میان مردم محبوب کرده است، این حقیقت است که یک خانواده با ۱۰ فرزند، دستور غذاهای قدیمی و اصیل مربوط به قرن ۱۹ میلادی را که سرآشپز و فمینیست معروف، Barbare Jorjadze، در کتاب آشپزی‌اش نوشته است، احیا کرده‌اند.

بربرستان منوی صبحانه متنوعی دارد؛ اینجا می‌توانید ۳ ترکیب متفاوت برای صبحانه نوش جان کنید که قیمت آن ۹ دلار است؛ یا اینکه املت، پنکیک، پای، سالاد یا انواع محصولات لبنی سفارش دهید.

نانوایی و کافه Brotmeister

نانوایی و کافه Brotmeister تفلیس

منبع عکس: وب‌سایت georgiastartshere

این نانوایی که به سبک اتریشی است، فضای بسیار دنجی دارد و چند غذای مختلف را به‌عنوان صبحانه سرو می‌کند. اینجا می‌توانید در کنار نان تست، املت یا تخم‌مرغ، ساندویچ مرغ یا بروسکتا با ماهی سالمون سفارش دهید. اگر این غذاها باب میل‌تان نبود، Brotmeister حریره جو دوسر، چیزکیک و مافین با بیکن هم سرو می‌کند. 

کافه روستاولی (Cafe Rustaveli)

کافه روستاولی (Cafe Rustaveli) تفلیس

منبع عکس: وب‌سایت mygeotrip

این کافه در کنار صبحانه معمول، غذاهای محلی هم عرضه می‌کند

کافه روستاولی که در نزدیکی میدان آزادی قرار دارد، از ۷٫۵ صبح صبحانه و میان‌وعده خوشمزه برای گیاهخواران سرو می‌کند. این کافه در کنار صبحانه معمول، غذاهای محلی هم عرضه می‌کند. دکوراسیون داخلی کافه نیز منحصربه‌فرد است. ترکیب فرهنگ آسیایی و اروپایی در کنار آثاری از فرهنگ گرجی، فضای کافه روستالی را خاص، صمیمی و دوستانه کرده است. اینجا می‌توانید روز خود را با انرژی مثبتی که از این محیط می‌گیرید، آغاز کنید.

کافی‌شاپ Coffee Lab

کافی‌شاپ Coffee Lab تفلیس

منبع عکس: وب‌سایت infos

اگر مثل اکثر مردم گرجستان عاشق قهوه هستید، حتما باید به Coffee Lab سر بزنید و چند نوع قهوه متفاوت را امتحان کنید. علاوه بر این اینجا می‌توانید حریره جو دوسر، پودینگ برنج، گرانولا، سالاد میوه با ماست سفارش دهید. اگر هم دوست دارید خوراکی گرم نوش جان کنید، وافل‌های بلژیکی این کافه را سفارش دهید.

رستوران هتل رومز تفلیس (Rooms Hotel Tbilisi)

رستوران هتل رومز تفلیس (Rooms Hotel Tbilisi)

منبع عکس: وب‌سایت hideawayreport

رستوران هتل رومز تفلیس یکی دیگر از مکان‌های پرطرفدار شهر در میان مردم محلی است. منوی آخر هفته میان وعده این رستوران فوق‌العاده است و شما گزینه‌های متنوعی برای انتخاب دارید. اما اگر دوست دارید یک غذای خوشمزه نوش جان کنید، می‌توانید از برگرهای این رستوران سفارش دهید که ۵٫۵۰ دلار قیمت دارد و با سس و سیب‌زمینی سرخ‌کرده سرو می‌شود. اینجا یکی از لذیذترین برگرهای تفلیس را عرضه می‌کند. 

اگر می‌خواهید در سفرتان به تفلیس، شکم‌گردی هم کنید و طعم غذاهای محلی و ملل را در رستوران‌های این شهر بچشید، می‌توانید فهرست کاملی از رستوران های تفلیس را در کجارو مشاهده کنید و به اطلاعاتی مثل موقعیت مکان روی نقشه، آدرس دقیق و تصاویر آن‌ها دسترسی داشته باشید.

مطالب مرتبط:

دیدگاه