تعطیلی موقت موزه تخت جمشید به علت تعمیرات

سعیده خلیلی‌صفا
سعیده خلیلی‌صفا شنبه، ۲۲ تیر ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۲۰
تعطیلی موقت موزه تخت جمشید به علت تعمیرات

طبق اعلام سرپرست امور فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی فارس، موزه مجموعه جهانی تخت جمشید به دلیل تعمیرات برای دو هفته تعطیل است.

همت محمدی، سرپرست امور فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی فارس، ضمن اعلام تعطیلی موقت موزه جهانی تخت جمشید، در این باره چنین گفت:

به دلیل سمپاشی و انجام اقدامات حفاظتی از ویترین‌ها و ستون‌های چوبی، موزه مجموعه جهانی تخت جمشید از تاریخ ۲۴ تیر تا هفت مرداد ۱۳۹۸ تعطیل است.

این موزه هخامنشی یکی از جاهای دیدنی مرودشت در استان فارس است که در سال ۱۳۱۵ هجری شمسی و در یکی از کاخ‌های تخت جمشید افتتاح شد.

بنای مذکور در سال ۱۳۱۶ هجری شمسی بازسازی و از آن به عنوان موزه استفاده می‌شود و امروزه علاوه بر آثار بازیافته در تخت جمشید، آثاری از دو دوره ما قبل تاریخ و دوره اسلامی در آن به نمایش گذاشته شده است.

این موزه به سه بخش جداگانه تقسیم شده است که در اصلی ترین بخش موزه، اشیایی که از کاوش‌ها به دست آمده به نمایش گذاشته شده است. این اشیا عمدتا آثار گلی - سنگی و فلزی شامل لوح‌های منقوش به خط میخی، سرواندام سنگی حیوانات، سر نیزه، پیکان، شمشیر، دهنه اسب و ظروف مختلف شامل: بشقاب، سینی، لیوان، گلدان و هاون است.

مطالب مرتبط:

دیدگاه