اشتیاق گردشگران برای بازدید از چرنوبیل به دنبال محبوبیت این سریال

حمیده کریمی
حمیده کریمی پنجشنبه، ۲۳ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۴۵
اشتیاق گردشگران برای بازدید از چرنوبیل به دنبال محبوبیت این سریال

سریال جدید چرنوبیل که با همکاری اسکای و اچ‌بی‌او ساخته و پخش شد، گردشگران زیادی را مشتاق کرده است تا به طور انفرادی به شهر پریپیات در شمال اوکراین سفر کنند.

مینی‌سریال چرنوبیل که از شبکه اچ‌بی‌او (HBO) پخش شد، اکنون الهام‌بخش هزاران گردشگری شده است که قصد دارند به پریپیات در اوکراین سفر کنند.

این مینی سریال ۵ قسمتی در مورد فاجعه هسته‌ای است که در تاریخ آوریل ۱۹۸۶ رخ داد؛ وقتی که یکی از راکتورهای نیروگاه در چرنوبیل منفجر شد. ابن انفجار منجر به انتشار مواد رادیواکتیوی شد که در سراسر شوروی و اروپای شرقی پخش شد.

این سریال به‌خوبی نشان می‌دهد که چطور افراد مختلف دست به دست هم دادند تا این فاجعه را به هسته راکتور محدود نگه دارند و مانع از انفجار دومی شوند که بر اثر تماس با مخزن آب زیر راکتور، احتمال وقوع آن وجود داشت.

بسیاری از افراد در این راه جان خود را از دست دادند یا بعدها بر اثر بیماری‌های ناشی از تماس با مواد رادیواکتیو، جان به جان‌آفرین تسلیم کردند.

چرنوبیل

یک چرخ و فلک در یک پارک متروکه در پریپیات

شهر پریپیات که در نزدیکی نیروگاه هسته‌ای چرنوبیل قرار داشت باید کاملا تخلیه می‌شد. این شهر تا به امروز یک شهر متروکه باقی مانده است؛ ولی سالانه حدود ۷۰ هزار نفر گردشگر دارد. این شهر در دهه ۱۹۷۰ ساخته شد تا مکانی برای زندگی کارگران مجموعه هسته‌ای مجاور آن باشد.

به خاطر محبوبیت فوق‌العاده این سریال، گزارش‌ها نشان می‌دهد که رزرو تورهای مسافرتی بازدید از این شهر، تا ۴۰ درصد افزایش پیدا کرده است. البته گردشگری سیاه یکی از انواع سفرها و انواع گردشگری است که اخیرا با محبوبیت زیادی مواجه شده است.

چرنوبیل

خوابگاه یک مدرسه پیش دبستانی در شهر ارواج پریپیات

امروزه این امکان وجود دارد که در قالب تورهای دارای مجوز از بقایای چرنوبیل در محدوده ۳۰ کیلومتری از منطقه انفجار دیدن کنید.

تورهای روزانه متعددی برای بازدید از این منطقه وجود دارد. البته سطح تشعشعات ردایواکتیو در پریپیات هنوز هم از حد نرمال، بسیار بالاتر است؛ ولی برگزار کنندگان تورها اعلام کرده‌اند که این تشعشعات برای بازدیدکنندگانی که در مدت زمان کوتاهی از آن بازدید می‌کنند، خطری ندارد.

بسیاری از گردشگران در جریان تورهای یک روزه که از کیف شروع می‌شود، سفرشان را آغاز می‌کنند. منطقه انفجار ۲ ساعت از شمال پایتخت اوکراین فاصله دارد.

چرنوبیل

یک ساختمان متروکه به دنبال انفجار هسته‌ای چرنوبیل در سال ۱۹۸۶

انفجار در نیروگاه چرنوبیل در سال ۱۹۸۶، فاجعه هسته‌ای درناکی بود که جان بسیاری از افراد را گرفت و شهر پریپیات را به شهر ارواح تبدیل کرد.

تورهای چند روزه نیز برای بازدید از چرنوبیل وجود دارد. در این تورها می توانید در یک اقامتگاه با امکانات پایه در شهر چرنوبیل بمانید و مدت زمان بیشتری را در این منطقه بگذرانید.

اگر شما هم مشتاق سفر به اوکراین و بازدید از چرنوبیل هستید می‌توانید به کمک کجارو قیمت تور اوکراین آژانس‌های مسافرتی مختلف را با یکدیگر مقایسه کنید و تور موردنظرتان را با پایین‌ترین قیمت از آژانس‌های همکار کجارو بخرید.

مطالب مرتبط:

منبع lonelyplanet

دیدگاه