استانی در چین، تمام پل‌های شیشه‌ای خود را تعطیل می‌کند

صدیقه شجاعی
صدیقه شجاعی شنبه، ۱۱ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۰۰
استانی در چین، تمام پل‌های شیشه‌ای خود را تعطیل می‌کند

استان هبئی چین به‌واسطه‌ی مشکلات ایمنی که باعث جان باختن دو نفر شد، در حال بستن همه‌ی پل‌ها و پیاده‌روهای شیشه‌ای این استان است.

پل‌های شیشه‌ای یکی از جذاب‌ترین روش‌ها برای تماشای چشم‌اندازی منحصربه‌فرد از منظره‌ای زیبا به حساب می‌آیند؛ اما استان هبئی چین، پس از وقوع چندین حادثه، اقدام به بستن ۳۲ پل شیشه‌ای، پیاده‌رو و سکوهای تماشای کوهستان این منطقه کرده است.

این موضوع شامل حال پل شیشه‌ای هونگیاگو نیز می‌شود که یکی طولانی‌ترین پل‌ها شیشه‌ای دنیا به شمار می‌رود و در ارتفاع ۴۸۷ متری قرار دارد. پل شیشه‌‌ای تایهانگ شرقی نیز که به‌خاطر ایجاد توهم خردشدن شیشه در زیر پای گردشگران شهرت دارد، تعطیل شد.

مقامات استان هبئی در پی وقوع چندین حادثه که حداقل دو مورد منجر به مرگ نیز داشت، به‌دلیل نگرانی‌های ایمنی، تصمیم به بستن جاذبه‌های این استان با کف شیشه‌ای گرفتند. به‌عنوان مثال در استان گوانگشی، بارش باران روی سرسره‌ای شیشه‌ای باعث شد که مردی هنگام پایین‌آمدن، به نرده‌ها برخورد کند و از آن به پایین پرت شود و در اثر جراحات وارده به سرش از دنیا برود.

پل شیشه ای

طولانی‌ترین و مرتفع‌ترین پل شیشه‌ای دنیا در سال ۲۰۱۶ در استان هونان افتتاح شد که فاصله‌ی ۴۲۶ متری دو کوه ژانگجیاجی را به یکدیگر متصل می‌کرد؛ اما ۱۳ روز از زمان آغاز به کارش نگذشته بود که نگرانی‌ از اینکه شاید نتواند وزن بازدیدکنندگان را تحمل کند، باعث تعطیلی آن شد. در پی این حوادث، دولت چین از مقامات خواسته است تا کنترل‌های ایمنی گسترده‌ای را در تمام سازه‌های شیشه‌ای سراسر کشور انجام دهند؛ اما با وجود ۲۳۰۰ پل شیشه‌ای در چین، در کنار پیاده‌روها و سرسره‌های شیشه‌ای، این موضوع کار نسبتاً زمان‌بری است و احتمالاً به زودی به پایان نمی‌رسد.

اگر برای سفر به چین برنامه‌ریزی می‌کنید، برای کاهش هزینه‌های سفر و انتخابی ارزان و آگاهانه، می‌توانید به کمک موتور جستوی تور کجارو، ارزان‌ترین تور چین را پیدا کرده و تور مدنظرتان را از فروشنده‌های معتبر بخرید.

مطالب مرتبط:

منبع matadornetwork

دیدگاه